blog marketing social media

Wpływ mediów społecznościowych na SEO. Fakty i mity

wplyw mediow spolecznosciowych na seo

Chcesz zwiększyć skuteczność działań SEO, a przy tym sprawić, że Twoja marka stanie się rozpoznawalna? Popularną opinią stało się twierdzenie, że inwestowanie w social media marketing, w tym rozwijanie profili na Instagramie, Facebooku, LinkedIn czy YouTubie wpływa na pozycjonowanie. Czy to prawda? Poznaj najważniejsze fakty i mity na temat wpływu mediów społecznościowych na skuteczność działań SEO.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jak media społecznościowe wpływają na SEO? Najważniejsze mity

Wokół wpływu mediów społecznościowych na SEO powstało wiele mitów, które nadal są powielane – nawet przez marketerów. Przez to trudno odróżnić fakty od nieprawdy. Dlatego przychodzimy z pomocą – poznaj najważniejsze mity dotyczące wpływu social mediów na SEO.

❌ Media społecznościowe bezpośrednio wpływają na ranking SEO – MIT

Zacznijmy od jednego z najczęściej powtarzanych mitów, czyli od tego, że media społecznościowe bezpośrednio wpływają na efektywność działań SEO. 

W 2014 roku Matt Cutts, który był dyrektorem Google, potwierdził, że media społecznościowe w bezpośredni sposób nie są czynnikiem rankingującym, który decydowałby o pozycji w wynikach wyszukiwania. Dotyczy to zarówno Facebooka, Instagrama, Tik-Toka, X, LinkedIn, jak i YouTube’a.

Czy oznacza to, że nie opłaca się aktywnie prowadzić profil w mediach społecznościowych, gdy zależy Ci na wysokim rankingu w Google? Oczywiście, że nie, bo media społecznościowe zapewniają inne korzyści – wzrost ruchu na stronie, dotarcie do nowych odbiorców czy wzrost konwersji. Coraz częściej mówi się też, że dzięki aktywności w social mediach, można zyskać pośrednie korzyści. Roboty Google pozytywnie odbierają informacje na temat tego, że np. artykuł na blogu był często udostępniany w mediach społecznościowych.

❌ Linki z mediów społecznościowych mają duży wpływ na link building  – MIT

Czas na kolejny popularny mit, który dotyczy linków z mediów społecznościowych. Tak naprawdę nie mają one tak dużego wpływu na link building, jak przedstawiają to niektórzy eksperci. Pamiętaj, że to linki „nofollow”, co oznacza, że roboty Google nie śledzą linków, tylko, przynajmniej oficjalnie, je ignorują. Nie wpływają zatem na ranking strony w wyszukiwarkach. Czy to oznacza, że linki z social mediów są całkowicie bezwartościowe? Niekoniecznie, ponieważ mają spory potencjał do generowania ruchu na stronie internetowej, a to może pozytywnie wpłynąć na SEO.

❌ Liczba obserwatorów ma znaczenie i wpływa na SEO – MIT

Zakup obserwujących lub like’ów naprawdę nie ma sensu. W ten sposób nie zbudujesz zaangażowanej społeczności, a już na pewno nie zyskasz korzyści podczas działań SEO. To mit, który niestety nadal jest często powielany. Choć oczywiście duże grono odbiorców (tych autentycznych, a nie kupionych) może zwiększać zasięgi profilu, to jednak nie ma to żadnego wpływu na pozycjonowanie. 

❌ Popularność w mediach społecznościowych wpływa na ranking SEO – MIT

Jaki jeszcze mit na temat wpływu social mediów na SEO jest często powielany? Chodzi tu o stwierdzenie, że popularność w mediach społecznościowych jest powiązana z widocznością witryny w organicznych wynikach wyszukiwania w Google. 

Nie jest to prawda, nawet popularność w social mediach nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, bo Google nie bierze pod uwagę tego aspektu podczas ustalania lokaty w wynikach wyszukiwania. Co zatem ma znaczenie? Wysoka jakość treść, ich unikatowy charakter, link building itp. Zatem nie wydawaj pieniędzy na kupno obserwujących, bo może to jedynie zmniejszyć Twoją wiarygodność, a w żaden sposób nie zwiększy szans na dotarcie do TOP3 w Google.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jak media społecznościowe wpływają na SEO? Poznaj fakty

Prawda jest taka, że media społecznościowe mogą w pewien pośredni sposób wpływać na efektywność działań SEO. To jeden z najważniejszych faktów, o którym należy pamiętać. Przekonaj się, jak media społecznościowe wpływają na SEO?.

✅ Media społecznościowe ułatwiają budowanie wizerunku marki – FAKT

Aktywność w mediach społecznościowych przy pomocy wysokiej jakości treści i kontakt z odbiorcami to skuteczne sposoby na budowanie wizerunku marki. Gdy dopasujesz język komunikacji i content do potrzeb grupy docelowej, odbiorcy częściej będą udostępniali posty, reagowali na umieszczane treści czy po prostu je komentowali. 

To przy okazji również skuteczny sposób na zwiększenie ruchu na stronie internetowej, a to już może pozytywnie wpłynąć na efekty SEO. Duży wpływ na wzrost ruchu na stronie mają także pozytywne opinie na temat marki pozostawione przez odbiorców w social mediach. Dlatego w pewnym sensie także mają znaczenie dla SEO.

✅ Linki z social mediów generują ruch – FAKT

Wiesz już, że linki z mediów społecznościowych mają parametr „nofollow”. Jednak nie powinieneś ich całkiem ignorować. Dlaczego? Pozwalają na zbudowanie naturalnego profilu linków, który ma znacznie dla Google i wpływa na SEO. Wbrew pozorom podczas tworzenia strategii ling buildingowej powinieneś pamiętać o tym, żeby zdobyć zarówno linki „dofollow”, jak i „nofollow”. Zmniejsza to też ryzyko nałożenia filtra przez Google, a do tego pomaga w dywersyfikacji źródeł ruchu na stronie. Media społecznościowe to cenne źródła ruchu, ponieważ przyciągają potencjalnych klientów. Dodatkowo zwiększają konwersję – szczególnie gdy dbasz o tworzenie lojalnej grupy odbiorców.

✅ Aktywność w mediach społecznościowych wpływa na SEO – FAKT

Sygnały społecznościowe, czyli udostępnienia, komentarze czy reakcje na posty mogą mieć wpływ na SEO. Dlatego tak ważne jest aktywne prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Dzięki temu, że tworzysz wartościowe i angażujące treści,  użytkownicy będą spędzali więcej czasu w obrębie profilu w SM Twojej marki. 

To pomoże Ci zbudować rozpoznawalność Twojej marki. W razie szukania odpowiedzi na jakieś pytanie w wyszukiwarce i natknięcia się na dobrze znaną markę taka osoba szybciej zdecyduje się przejść na Twoją stronę, nawet jeśli znajduje się na piątym miejscu na liście wyszukiwania. W takiej sytuacji social media mogą wpływać też na wyższy wskaźnik klikalności CTR – Google z pewnością to doceni.

Warto też dodać, że często udostępniane treści z social mediów są postrzegane jako bardziej wiarygodne. Jednym z celów Google jest właśnie dostarczanie wysokiej jakości treści, więc posty cieszące się społecznym zaangażowaniem mogą znaleźć się wyżej w Google.

✅ Profile w social mediach są rankingowane w Google – FAKT

Bardzo często po wpisaniu w Google słów kluczowych wyświetlają się nie tylko linki do stron, ale również do profili w mediach społecznościowych. Mogą to być odnośniki do LinkedIn, Facebooka, Instagrama, Pinteresta czy nawet TikToka. To oznacza, że możesz zdominować wyniki wyszukiwań i skutecznie przyćmić konkurencję nie tylko przy pomocy witryny, ale też mediów społecznościowych. To wpłynie na zwiększenie widoczności Twojej marki.

Wpływ mediów społecznościowych na SEO. Podsumowanie

Znasz już najważniejsze mity i fakty na temat wpływu mediów społecznościowych na SEO. Dzięki temu zbudujesz jeszcze skuteczniejszą strategię SEO i we właściwy sposób wykorzystasz do tego media społecznościowe. Kluczem do celu są wartościowe treści, tworzenie zaangażowanej społeczności i bezpośredni kontakt z obserwującymi. Dzięki temu profil w SM będzie wysoko rankowany, dotrzesz do szerszego grona odbiorców i zwiększysz ruch na stronie. Właśnie w ten sposób wykorzystasz media społecznościowe do zwiększenia efektywności działań SEO.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *