blog marketing SEO

Landing page – co to jest i do czego można go wykorzystać?

Landing page - grafika główna

Landing page to podstawowe narzędzie marketingu marketingowego, które warto zastosować, jeśli prowadzisz stronę internetową. Zanim jednak to zrobisz, koniecznie sprawdź, jak landing page powinien być zbudowany i co musi zawierać. Mając takie informacje, bez problemu uda Ci się tworzyć dobre landing page’y i zwiększyć liczbę konwersji. Landing page znajduje zastosowanie przy rozmaitych kampaniach reklamowych i akcjach promocyjnych. Dowiedz się więcej na ten temat z naszego artykułu.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Landing page – co to?

Landing page (strona docelowa, strona lądowania) to popularne narzędzie promocyjne, z którego korzysta wiele firm. Dokładniej mówiąc, jest to rodzaj strony internetowej, której zadaniem jest przyciągnięcie uwagi osób odwiedzających. Buduje się ją także po to, aby dostarczyć odwiedzającym najważniejsze informacje. Po zapoznaniu się z taką stroną użytkownik ma być zachęcony do podjęcia konkretnego działania. Zadaniem landing page’ów jest przekonanie użytkownika do dokonania konwersji (wykonania pożądanej akcji), takie jak np. pobranie ebooka, zakup produktu, czy wypełnienie formularza.

Rzecz jasna jednak to nie wszystkie zastosowania landing page’a. To narzędzie można wykorzystać także do zaprezentowania nowego produktu lub usługi, promowania konkursów lub wydarzeń i pozyskania leadów poprzez formularz kontaktowy. Landing page jest przygotowywany w taki sposób, aby wywoływać określone emocje. Niezwykle ważnym elementem takiego narzędzia są argumenty, które mają przekonać do podjęcia określonego działania. Istotne jest, aby landing page wyróżniał się przyciągającymi nagłówkami, oryginalnymi opisami produktów i usług, ciekawymi zdjęciami i filmami, a także oczywiście przyciskami CTA (Call To Action).

Zaprojektowanie dobrej strony lądowania nie jest prostym zadaniem, ale zdecydowanie warto rozważyć skorzystanie z takiego narzędzia, ponieważ może ono zwiększyć skuteczność strategii marketingowych i zapewnić wyższe wskaźniki konwersji.

Landing page a strona główna – co je różni?

Niektóre osoby błędnie uważają, że landing page i strona główna to jest to samo. Jednak występuje między nimi sporo różnic. Przede wszystkim strona główna ma funkcję informacyjną. Przedstawia użytkownikom ogromny zakres opcji, produktów i usług. To właśnie z tego punktu można przejść do innych stron (np. do galerii zdjęć czy kontaktu). Ze strony głównej użytkownicy i potencjalni klienci mogą zdobyć najważniejsze informacje na temat tego, czym zajmuje się firma i jakie ma doświadczenie.

Z kolei landing page nie ma klasycznego menu. Skupia się na efektywnym zbieraniu leadów. Celem landing page jest realizacja konkretnego celu marketingowego lub sprzedażowego. Nie ma tutaj żadnych linków, zatem użytkownik, który trafi na taką stronę, może jedynie dokonać konwersji lub po prostu ją opuścić.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Rodzaje landing page

Można wyróżnić cztery kategorie landing page. Jakie to są rodzaje? Poznaj je koniecznie!

Strony Click Through

Ten rodzaj landing page zachęca odbiorcę do przejścia na inną stronę docelową, np. do sklepu internetowego. Zazwyczaj takie rozwiązanie jest wdrażane, gdy landing page jest pozycjonowany na jakieś konkretne słowo kluczowe, natomiast oferta firmy jest szerzej opisana na stronie docelowej.

Strony Lead Generation

Takie strony są budowane głównie po to, aby skutecznie i szybko pozyskać dane od klienta. Najczęściej chodzi tutaj o wypełnienie formularza i pozostawienie danych kontaktowych w zamian za oferowanie mu wartości dodanej. Ten rodzaj możesz stosować, gdy np. chcesz udostępnić darmowy ebook lub przedpremierowo udostępnić produkt.

Landing Page sprzedażowy

Zgodnie z nazwą celem takiej strony jest sprzedaż określonego produktu lub usługi. Zazwyczaj sprzedaż odbywa się już za pośrednictwem landing page. Takie strony wyróżniają się także tym, że są nieco bardziej rozbudowane, ponieważ trzeba wprowadzić bardziej zaawansowane rozwiązania e-commerce.

Strony Coming Soon

Strona tego typu jest budowana, kiedy jakiś produkt lub usługa dopiero pojawi się na rynku. Zawiera cenne informacje na ten temat i zachęca do zostawienia danych kontaktowych przez użytkowników, aby mogli uzyskać informację, kiedy ruszy sprzedaż. Celem jest także oszacowanie liczby potencjalnych klientów.

Jak stworzyć landing page?

Dowiedziałeś się już, co to jest landing page, więc teraz jest idealny moment na to, abyś zdobył informacje, co wyróżnia dobrą stronę lądowania. O czym musisz pamiętać, tworząc takie narzędzie? Jakich elementów nie może zabraknąć? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka cennych wskazówek dotyczących projektowania efektywnych stron docelowych. Oto one:

  • stwórz perswazyjny nagłówek – gdy użytkownik trafi na landing page musi dobrze zdawać sobie sprawę, gdzie się znajduje i co powinien zrobić;
  • nie przesadzaj z ilością treści – skup się na tym, aby na stronie były jedynie konkretne informacje, napisane prostym językiem;
  • zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia – landing page ma być skuteczny, a jak wiadomo, większość osób kupuje oczami, więc jeśli chcesz zachęcić do zakupu produktu, wysokiej jakości zdjęcia są wręcz obowiązkowe;
  • postaraj się, aby szata graficzna przykuwała oko;
  • nie zapomnij o Call To Action – to komunikat, który ma zachęcać użytkownika do wykonania konkretnej akcji, najlepsze będą tutaj niezbyt długie, chwytliwe zwroty;
  • operuj językiem korzyści – jest to sposób na to, abyś pokazał użytkownikowi, co może zyskać, jeśli zdecyduje się na skorzystanie z oferty Twojej firmy;
  • umieść dane kontaktowe w widocznym miejscu – być może klient będzie chciał się z Tobą skontaktować, więc postaraj się, aby dane kontaktowe znalazły się w widocznym miejscu na landing page;
  • dodaj sekcję rekomendacji – zanim klienci zdecydują się na zakupy, zwykle sprawdzają opinie produktów i firmy, aby sprawdzić, czy ich działanie będzie bezpieczne, zatem jest to także niezbędny element.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jak pozycjonować landing page?

Chciałbyś, aby landing page był bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania, lecz nie wiesz, jak to zrobić? Musisz skupić się przede wszystkim na prawidłowym doborze słów kluczowych. Jak to zrobić? Jest to dość proste. Wystarczy, że zastanowisz się, pod jakimi frazami użytkownicy mogą poszukiwać oferowane przez Ciebie produkty/usługi. Słowa kluczowe muszą znaleźć się m.in. w tag title i meta description. Pamiętaj jednak, że co za dużo, to niezdrowo, więc ich nadmiar jest niewskazany. Podobnie jak ich zbyt duża różnorodność.

Tworząc stronę lądowania, powinieneś także zwrócić szczególną uwagę na dobry adres URL. W nim również powinna znaleźć się fraza kluczowa, co będzie bardzo pomocne w uzyskaniu wyższej pozycji w wyszukiwarce. Powróćmy jeszcze do meta description – w opisie musi być słowo kluczowe, ale oprócz tego zadbaj o to, aby był on ciekawy. Ten element, choć nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, to jednak może przekonać użytkownika do kliknięcia linka.

Do innych równie istotnych elementów, jeśli chodzi o optymalizację landing page, zaliczamy m.in. optymalizację zdjęć i grafik. Dodajmy jeszcze, że warto upewnić się, czy landing page działa poprawnie na urządzeniach mobilnych.

Jakie są zalety stosowania landing page?

Czy warto stosować landing page? Oczywiście! Może to bowiem przynieść ogromne korzyści. Przede wszystkim jest to niezwykle skuteczne narzędzie, ponieważ skupia się wyłącznie na jednym produkcie/usłudze/celu. Zapewnia także możliwość wglądu w ścieżkę użytkownika i efektywność sprzedaży, może zwiększyć sprzedaż lub innego rodzaju konwersje. Landing page to dobre rozwiązanie także wtedy, gdy chcesz, aby kampania reklamowa była skuteczniejsza, a jej koszty niższe. Umożliwia również trafienie do docelowej grupy odbiorców. Ze stroną docelową uda Ci się uzyskać lepsze wyniki reklam Google Ads, a także rozszerzysz bazę kontaktów. Jak widzisz, zalet stosowania landing page jest mnóstwo!

Jak można zrobić stronę docelową?

Jesteś zdecydowany na stworzenie strony docelowej? W takim razie musisz wiedzieć, że są na to dwa sposoby, które różnią się głównie nakładem środków finansowych. Jakie są opcje? Znajdziesz je poniżej!

Możliwość skorzystania z gotowych kreatorów

Jedną z popularniejszych opcji jest zrobienie landing page za pomocą gotowego kreatora. W sieci znajdziesz wiele kreatorów, które są łatwe w obsłudze. Poradzą sobie z tym nawet osoby, które nie znają się na programowaniu.

Do tych najbardziej znanych zaliczamy m.in. landingi.com i leadpages.com. Znajdziesz tam mnóstwo gotowych szablonów, które wystarczy dostosować do własnych potrzeb, czyli po prostu dodać takie elementy jak nagłówek, odpowiednie treści i zdjęcia. Ważną częścią jest też spersonalizowanie formularza rejestracyjnego.

Jeśli chcesz wypróbować taką stronę, to wiedz, że wiele z nich oferuje bezpłatny okres próbny. Później będziesz musiał płacić. Ile? To zależy od tego, jaki wybierzesz abonament. Gdy zależy Ci na szybkim i prostym stworzeniu landing page to jest to właściwie najlepsza opcja.

Stworzenie strony docelowej od podstaw

Gdy jednak chcesz, aby Twoja strona docelowa wyróżniała się na tle innych i po prostu była wyjątkowa, rozważ stworzenie od podstaw landing page. Tutaj koszty będą już znacznie wyższe, ale pozwala to na stworzenie profesjonalnej witrynę i jej całkowite dostosowanie pod względem wizualnym do głównej strony firmowej i innych elementów komunikacji wizualnej. Decydując się na skorzystanie z pomocy specjalistów w zakresie tworzenia landing page, masz także zapewnione pełne wsparcie ekspertów, którzy podpowiedzą, jaki układ strony sprawdzi się najlepiej, czy jak przygotować dobre, skuteczne treści.

Ile trzeba zapłacić za landing page?

Za zrobienie profesjonalnej strony docelowej będziesz musiał zapłacić minimum 2000 zł. Najczęściej jest to koszt wahający się między 2000 a 4000 zł brutto – tyle zapłacisz za podstawowy landing page. W internecie oczywiście można znaleźć propozycje zrobienia landing page za dużo niższą kwotę, ale wiedz, że wówczas jest spore ryzyko, że taka strona zostanie wykonana nieprofesjonalnie, ale co najważniejsze: będzie nieskuteczna.

🚀 Landing page – podsumowanie

Podsumowując, po przeczytaniu naszego artykułu wiesz już, co to jest landing page, jaki jest sposób jego działania i co jest najważniejsze przy jego tworzeniu. Teraz możesz zrobić idealny landing page i go uruchomić. Nie zapominaj jednak, że konieczna będzie też promocja i reklama – do tego możesz wykorzystać różne kanały, np. portale społecznościowe. Możemy śmiało stwierdzić, że jeśli chcesz osiągnąć sukces w internecie, musisz inwestować w tworzenie własnych stron docelowych. Mamy nadzieję, że ta strategia przyniesie Ci doskonałe efekty.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *