blog marketing SEO

Jakie zalety i wady ma reklama Google Ads?

Jakie zalety i wady ma reklama Google Ads

Promowanie firmy w internecie jest możliwe na wiele sposobów. Wciąż ogromną popularnością cieszy się pozycjonowanie stron (SEO), a także reklama w Google Ads. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się bliżej temu drugiemu rozwiązaniu. Jest to reklamowy gigant, który umożliwia wyświetlanie reklam w przeróżnych zakątkach internetu. Warto korzystać z tego narzędzia, jeśli zależy Ci na zwiększeniu zainteresowania firmą i pozyskaniu nowych klientów. Przekonaj się, jakie zalety i wady ma reklama Google!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Google Ads – co to jest?

Google Ads, wcześniej Google AdWords, to bardzo popularny system reklamowy, który umożliwia firmom wyświetlanie reklam produktów i usług w wynikach wyszukiwania czy w sieci reklamowej, czyli na portalach partnerskich. Najczęściej płaci się za kliknięcie, choć do wyboru są także inne modele rozliczeń. Obecnie korzystanie z Google Ads uznaje się za powszechne działanie marketingowe, które – co najważniejsze – przynosi doskonałe efekty. Wbrew pozorom na inwestycję w płatne reklamy decydują się nie tylko małe, początkujące firmy, a również najwięksi gracze na rynku, bowiem kampanie Google Ads wiążą się z szeregiem różnych korzyści. 

Komu polecana jest inwestycja w płatne reklamy (Google Ads)?

Na płatne reklamy Google Ads może zdecydować się właściwie każda firma. To narzędzie poleca się wszystkim twórcom i przedsiębiorcom, którzy chcą promować swój biznes na rynku, dotrzeć do nowych potencjalnych klientów i uzyskać szybkie efekty. Decydując się na inwestycje w tego typu kampanie, reklamy będą wyświetlały się w miejscach, z których najczęściej korzystają Twoi odbiorcy. Zostaną wykorzystane również odpowiednie słowa kluczowe, dzięki czemu reklamy będą widoczne również w wynikach wyszukiwania.

Liczne zalety reklamy w Google Ads

Gdy chcesz znaleźć jakieś informacje, zapewne pierwszym miejscem, w którym ich poszukujesz, jest Google. Tak samo jak Ty robi ponad 95% użytkowników w Polsce, więc śmiało możemy stwierdzić, że jest to najpopularniejsze i niezawodne źródło informacji. Łatwo możesz się domyślić, że jest to doskonała przestrzeń do reklamowania swojego biznesu. Przedsiębiorcom zależy, by ich strony WWW znalazły się na jak najwyższych pozycjach. Umożliwia to m.in. Google Ads. Poznaj zalety tego systemu reklamowego!

Doskonała widoczność

Reklamy Google Ads są umieszczane w takich miejscach, że nie da się ich nie zauważyć. Najczęściej pojawiają się one na górze lub z boku wyszukiwarki – taki typ reklamy jest najpopularniejszy. Spójrz na przygotowane przez nas przykłady:

Jak widzisz, reklamy Google Ads są oznaczone słowem „Sponsorowane” i wyświetlają się u góry lub z boku. W żaden sposób nie są one agresywne i nie narzucają się internautom. 

Mierzalne efekty 

Korzystający z systemu Google Ads cenią sobie również to, że mają dostęp do specjalnych narzędzi, dzięki którym łatwo mogą sprawdzić efekty płatnej kampanii. Pozwalają one szybko skontrolować, czy m.in. użytkownik kliknął reklamę lub zrealizował inną czynność (np. kupno produktu). Google zapewnia także informacje dotyczące średniego kosztu reklamowego za nakłanianie klienta do zakupu produktu. Krótko mówiąc: przygotowane narzędzia dostarczą Ci wiele cennych danych, dzięki którym bez problemu ustalisz, czy inwestycja się opłaciła, a jeśli nie, to jakie wystąpiły problemy, co na pewno będzie bardzo wartościowe przy kolejnych kampaniach. 

Różne rodzaje reklam do wyboru

Użytkownicy mają do wyboru wiele rodzajów reklam. Co je różni? Głównie formy reklamowe. Oprócz tego inny rodzaj wykorzystuje się do promocji towarów w sklepie online, a inny do wzrostu znajomości marki. Jakie są obecnie dostępne reklamy? Oto one:

  • kampania w sieci wyszukiwania Google, czyli reklama tekstowa;
  • kampania w sieci reklamowej Google, czyli reklama graficzna;
  • kampania w sieci zakupowej, czyli reklamy produktowe;
  • kampanie wideo;
  • kampanie promujące aplikacje;
  • kampanie lokalne;
  • kampanie Discovery;
  • kampanie Performance Max.

Możliwość dotarcia do odpowiednich odbiorców

Osoby, które zdecydują się na korzystanie z Google Ads, mogą nie tylko ustalić, gdzie będą wyświetlały się reklamy, ale także precyzyjnie określić, do jakiego odbiorcy mają trafić. To zdecydowanie jedna z największych zalet tego typu reklam. Google umożliwia kierowanie reklam do odpowiednich grup użytkowników na podstawie stałych cech demograficznych, takich jak np. wiek czy płeć. Są to więc sprecyzowane wymagania co do odbiorcy, co przekłada się na większe szanse trafienia do osób, które faktycznie mogą potrzebować tego, co oferuje reklama.

Przykładowo, jeśli sprzedajesz kosmetyki do makijażu, to najpewniej sugerowaną grupą będą kobiety. Właśnie między innymi z tego powodu Google Ads jest tak skuteczne. Nie musisz martwić się tym, że wydasz sporo pieniędzy na reklamy, które będą pokazywały się osobom zupełnie niezainteresowanym Twoją ofertą. 

Pełna kontrola nad kosztami

Często można spotkać się z opiniami, że reklamy Google Ads są drogie – czy to prawda? Absolutnie nie muszą takie być, ponieważ system ten umożliwia kontrolę nad kosztami. To Ty jako reklamodawca decydujesz, ile chcesz wydać na reklamy. Jednak niezwykle istotne jest to, aby budżet był dobrany z uwzględnieniem m.in. konkurencyjności branży. Docenianą możliwością jest także zarządzanie budżetami reklamowymi. Gdy tylko będziesz chciał, możesz podnieść stawkę kampanii, jeśli dostrzeżesz, że przynosi rewelacyjne efekty. Działa to również w drugą stronę – w sytuacji gdy nie będziesz zadowolony z konkretnej kampanii, możesz obniżyć stawkę. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Możliwość szybkiego wprowadzania zmian

Reklamy Google Ads mają również inną zaletę – możliwość szybkiego wprowadzania zmian. Jeśli nagle stwierdzisz, że chcesz zatrzymać kampanię, a na drugi dzień ją wznowić, nie będzie z tym żadnego problemu. Wprowadzane przez Ciebie modyfikacje będą widoczne prawie od razu, choć konieczne będzie ich sprawdzenie przez Google. Mimo wszystko należy być ostrożnym przy wprowadzaniu zmian zwłaszcza jeśli będziesz chciał zrobić przerwę w wyświetlaniu reklam. Miej na uwadze, że dłuższe wstrzymanie kampanii będzie wiązało się z koniecznością zbierania danych pod optymalizację od nowa. 

Błyskawiczne efekty 

Ekspresowe efekty reklam Google Ads to zdecydowanie ogromna ich zaleta. W przypadku SEO czy e-mail marketingu nie możesz liczyć na to, że rezultaty będą widoczne od razu. Z odpowiednio przygotowanych reklam praktycznie od razu możesz czerpać zyski. Co więcej, masz zapewniony szybki zwrot z inwestycji, więc nie zastanawiaj się dłużej, czy warto wybrać Google Ads. 

Jakie są wady reklamy w Google Ads?

Gdyby reklama w Google Ads miała same zalety, byłoby zbyt pięknie. Częstym problemem jest przede wszystkim odpowiednie przygotowanie kampanii. I choć Google nieco to ułatwia, to jednak brak doświadczenia w tworzeniu i optymalizacji Google Ads może być sporą przeszkodą. Nierzadko popełnianymi błędami jest ustawienie złej grupy docelowej czy budżetu. Jeśli więc chcesz mieć pewność, że wszystko będzie tak, jak powinno, rozważ nawiązanie współpracy z agencją marketingową.

Wadą reklamy w Google Ads są także koszty, często niemałe. Przede wszystkim pamiętaj o kosztach za kliknięcie reklamy, a jeśli zdecydujesz się na wsparcie agencji, będziesz musiał płacić również firmie za obsługę kampanii. Dodatkowo uważamy, że reklama w Google Ads to jest tylko rozwiązanie na chwilę, ponieważ gdy przestaniesz za nią płacić, nie będzie się wyświetlała, więc nie będzie trafiała do potencjalnych klientów. I tutaj właśnie lepsze jest pozycjonowanie, które zapewnia długotrwałe efekty. Pozostają one widoczne nawet wtedy, gdy wszelkie działania dobiegną końca.

Google Ads – jakimi sposobami naliczana jest opłata?

Reklama Google Ads nie jest darmowa. W tym systemie spotkasz się z kilkoma wariantami ustalania stawek, za pomocą których rozlicza się budżet reklamowy. Przedstawiamy Ci sposoby naliczania opłat.

  • PPC (Pay-Per-Click) – oznacza to, że firma płaci, gdy ktoś kliknie reklamę;
  • CPM (Cost Per Mille) – jest to koszt za tysiąc wyświetleń, opłatę nalicza się, jeśli reklama była widoczna przynajmniej 1 sekundę, w minimum 50%;
  • CPA (cost per action) – to koszt za wykonanie akcji, np. dodanie produktu koszyka;
  • CPV – cena za obejrzenie reklamy wideo (np. na Youtube)

Czy na reklamę w Google Ads mogą zdecydować się małe firmy?

Małe firmy często rozważają inwestycję w Google Ads. Czy to dobre rozwiązanie dla nich? Z pewnością w ten sposób mogą one zwiększyć swoją widoczność w internecie, ale czy będzie im się to opłacało?

Zacznijmy od tego, że to, ile wyniesie koszt reklamy w Google Ads, jest zależny od licznych czynników. Ma na niego wpływ m.in. wybór słów kluczowych. Jeśli zdecydujesz się na te najczęściej wyszukiwane, konkurencyjne frazy, zapłacisz więcej za kliknięcie reklamy. W związku z tym bardzo ważna jest dokładna analiza, jakie słowa kluczowe mają największe znaczenie dla Twojej firmy i z jakimi kosztami się wiążą.

Ważna jest także konkurencja – zapewne nie tylko Ty chcesz się reklamować na wybranych słowach kluczowych, a wówczas musisz się liczyć z wyższą ceną za kliknięcie reklamy. Możesz również znaleźć mniej popularne frazy, które będą wiązały się z mniejszym wydatkiem, lecz pamiętaj, że muszą one równie dobrze opisywać ofertę Twojej firmy. Cena za kliknięcie może być zależna nawet od jakości reklam, która jest oceniana na podstawie takich czynników jak np. trafność słów kluczowych.

Nie da się więc jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy reklama w Google Ads jest opłacalna dla małych firm. Najczęściej jednak tę formę poleca się małym firmom działającym w niszy rynkowej. Wtedy istnieje spora szansa na to, że taka reklama będzie opłacalna, co wynika z niższej ceny za kliknięcie i mniejszej konkurencji. Reklama w Google Ads dla firm działających w branży o dużej konkurencji często okazuje się nieopłacalna. Wówczas zdecydowanie lepszą opcją jest pozycjonowanie strony internetowej czy reklama w social mediach.

Google Ads a AdBlock 🚫

Google Ads ma mnóstwo zalet, jednakże należy mieć na uwadze, że w dzisiejszych czasach dużo osób korzysta z programów typu AdBlock. To blokery reklam, które cieszą się sporą popularnością ze względu na występowanie sporej liczby reklam. Zgodnie z zapewnieniem producenta użytkownicy mogą wyłączyć np. reklamy video, pop-upy, banery, third-party cookies, a także złośliwe reklamy. Używanie AdBlocka nie jest jednoznaczne, z tym że użytkownik nie widzi żadnych reklam, ponieważ to on sam decyduje, jakie reklamy chce widzieć, a jakie nie. Czy to zatem oznacza, że nie warto inwestować w Google Ads? Nie do końca – w końcu wciąż są miliony internautów, którzy nie korzystają z tej wtyczki. 

Google Ads a pozycjonowanie 

Niedawno zdecydowałeś się na pozycjonowanie strony internetowej, a teraz zastanawiasz się nad Google Ads, ale nie jesteś pewny, czy ma to sens? Jak najbardziej warto się na to zdecydować, ponieważ są to dwie różne usługi, które w połączeniu mogą dać rewelacyjne efekty. Weź pod uwagę fakt, że na efekty pozycjonowania musisz nieco poczekać – często nawet kilka miesięcy. Z kolei Google Ads zaczyna działać praktycznie od razu. Dodatkowo wiedz także, że gdy Twoja strona WWW uzyska już wysoką pozycję organiczną, to razem z linkami sponsorowanymi przełoży się na powiększenie grona klientów. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule: Pozycjonowanie a Google Ads – co wybrać?

🚀 Zobacz, jakie może przynieść korzyści kampania Google Ads: podsumowanie

Mamy nadzieję, że po przeczytaniu naszego artykułu wiesz już, jakie są najważniejsze zalety Google Ads. Ten popularny system reklamowy umożliwia dopasowanie reklamy do grupy docelowej, zapewnia mierzalne efekty, kontrolę nad kosztami, a także bogaty wybór rodzajów reklam. System reklamowy Google Ads to przydatne narzędzie dla każdej firmy, choć w niektórych przypadkach może być nieopłacalny. Efekty korzystania z niego będą widoczne tylko wtedy, gdy będziesz wiedział, jak go skutecznie i efektywnie wykorzystać.

W tym celu niezbędne jest doświadczenie, wiedza i… czas.  Jeśli prowadzenie kampanii chcesz powierzyć doświadczonym specjalistom, skontaktuj się z nami. Współpracując z Efectownią masz zapewnione przejrzyste raporty, pełną kontrolę nad przebiegiem kampanii i doradztwo na każdym etapie. Zapraszamy na darmową wycenę!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *