copywriting marketing

Jakie treści NIE powinny znaleźć się na Twojej stronie WWW?

Jakie treści NIE powinny znaleźć się na Twojej stronie WWW - grafika główna

Pierwsze co zwykle zauważamy, wchodząc na jakąkolwiek stronę WWW, to treść. Zazwyczaj jest jej całkiem sporo. Niestety nierzadko zdarza się, że jest niskiej jakości. Zaniedbanie tego aspektu wiąże się z szeregiem konsekwencji. Taka strona nie jest atrakcyjna dla użytkowników, a co więcej: na pewno nie znajdzie się na szczycie rankingów wyszukiwania. Sprawdź, jakie treści nie powinny znaleźć się na Twojej stronie WWW. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Thin content – czym jest i jak wpływa na pozycjonowanie?

Co to jest thin content? W prostych słowach to po prostu słabej jakości treści znajdujące się w obrębie witryny. Tego rodzaju treści najczęściej zawierają dużo błędów merytorycznych i składniowych, nierzadko są generowane automatycznie lub skopiowane skądś i co najważniejsze: nie są wartościowe dla użytkownika.

Google zawsze stara się znaleźć treści jak najlepiej pasujące do intencji wyszukiwania użytkownika. Wpisując konkretne zapytanie w wyszukiwarkę, użytkownik chce jasnej odpowiedzi. Natomiast Ty musisz przekonać Google, że udzielasz odpowiedzi na zadane pytanie przez użytkownika. Gdy natomiast będziesz oferował krótki, niewartościowy tekst, nie uda Ci się to. 

Algorytm Panda a tworzenie treści 

Warto wspomnieć również o algorytmie Panda, który pojawił się 23 lutego 2011 roku. Wówczas Google wprowadziło aktualizację, która sporo namieszała w świecie marketingu internetowego. Została ona wdrożona m.in. po to, aby skutecznie walczyć ze spamem i nie do końca uczciwymi technikami pozycjonowania. Była to dobra informacja dla serwisów i witryn dostarczających wysokiej jakości i wartościowy dla użytkowników content. Z kolei strony publikujące niskiej jakości treści, niespełniające kryteriów Google, zostały ukarane. Można powiedzieć, że był to przełomowy moment – wraz z wprowadzeniem Pandy, content stał się niezwykle istotnym czynnikiem rankingowym Google

Treści typu thin content, czyli jakich treści nie powinieneś dodawać na stronę?

Jesteś ciekaw, jakich treści powinieneś unikać na swojej stronie, aby jej widoczność była zadowalająca? Poznaj zatem najpopularniejsze rodzaje thin contentu, które zdecydowanie są odradzane przez wyszukiwarkę. Dowiedz się więcej na ten temat!

Zbyt dużo słów kluczowych

Często spotykanym problemem w tekstach jest nadmiar słów kluczowych. Wiadomo, że są one istotne w procesie optymalizacji, jednak trzeba znać umiar w ich stosowaniu. Gdy treść prezentuje się nienaturalnie, pojawiają się w niej słowa kluczowe w formie nieodmienionej, mówimy o przesyceniu frazami. Taki tekst nie będzie ani chętnie czytany, ani nie wzbudzi zainteresowania użytkowników. Pamiętaj również o tym, że roboty indeksujące świetnie radzą sobie z wykrywaniem tego typu tekstów, zatem jeśli chcesz, aby Twoja strona WWW była wysoko, zrezygnuj z takiego działania.

Ukryty content na stronie WWW

Na niektórych stronach znajduje się ukryty content. To nieuczciwe działanie, które dodatkowo jest źle postrzegane przy rankingowaniu strony. Tzw. hidden content polega zazwyczaj na wyświetlaniu innej treści użytkownikom i całkowicie innej, robotom indeksującym. Są też właściciele stron WWW, którzy działają w nieco inny sposób – po prostu zmieniają kolor tekstu na kolor tła, a co za tym idzie: treść znajduje się na stronie, ale jest niewidoczna dla użytkowników. Zdecydowanie odradzamy takie postępowanie, chociażby z tego względu, że Google wręcza kary za tego rodzaju praktyki.

Teksty tworzone przez automaty

Samodzielne tworzenie contentu na stronę WWW jest czasochłonne, dlatego niektórzy szukają łatwiejszej drogi i decydują się na korzystanie z generatorów treści. Nie polecamy jednak tego rozwiązania. Najczęściej tego typu teksty są nienaturalne, pełne błędów i właściwie niezrozumiałe dla użytkowników. Obecnie algorytmy Google doskonale radzą sobie z wykrywaniem tego rodzaju praktyk, natomiast same treści tworzone przez automaty uznaje, jako spam. Dotyczy to również treści, które zostały poddane automatycznemu tłumaczeniu z innego języka, bez zredagowania. Dlatego, jeśli zależy Ci na tym, aby dostarczać odbiorcom wartościowe materiały, i chcesz cieszyć się stroną na wysokiej pozycji, zrezygnuj z takich działań. 

Powielanie tej samej treści 

Zdecydowanie można uznać to za jeden z najpowszechniejszych rodzajów thin contentu, który występuje szczególnie w przypadku dużych serwisów, np. sklepów internetowych. W ich ofertach często można znaleźć kilka takich samych produktów, różniących się małym szczegółem, np. kolorem. Wówczas przedsiębiorcy, żeby zaoszczędzić czas, decydują się na to, aby wszystkie te same produkty miały ten sam opis. To duży błąd. Dlatego, jeśli prowadzisz sklep online, zwróć uwagę na tę kwestię i w razie potrzeby stwórz nowe, unikalne treści. 

Bezwartościowe treści 

Kierujesz się zasadą: nieważne co, ważne, aby coś było na stronie WWW? Tak nie powinno być. Publikowanie krótkich, bezwartościowych treści nie ma sensu, ponieważ użytkownik nie znajdzie w nich tego, czego poszukuje. Co za tym idzie, nie zostanie zbyt długo na stronie, ponieważ zostanie mu przedstawiona treść bardzo ogólnikowa i nieprzydatna. Jeśli więc chcesz po prostu wypełnić swoją stronę, by ta nie była pusta, stawiaj wyłącznie na wysokiej jakości, pomocne teksty. Zapewniamy, że Twojej stronie internetowej wyjdzie to na dobre. 

Czego powinieneś unikać na stronie WWW? Najważniejsze informacje w pigułce

  • Nie twórz niskiej jakości contentu.
  • Nie generuj tekstów automatycznie.
  • Nie publikuj krótkich, bezwartościowych tekstów z błędami.
  • Nie dodawaj treści wprowadzających w błąd.
  • Nie kopiuj i nie powielaj treści.
  • Unikaj nienaturalnego upychania słów kluczowych.
  • Nie ukrywaj treści na stronie WWW.

Jak sprawdzić, czy na stronie występuje thin content?

Chcesz zweryfikować, czy na Twojej stronie WWW znajduje się thin content? Możesz to zrobić na wiele sposobów. Jednak na spokojnie: zacznij od sprawdzenia, czy występuje problem duplikacji treści w obrębie witryny. Możesz wykorzystać do tego pomocne narzędzia – nasze propozycje znajdziesz w artykule: Duplicate content – dlaczego ważna jest unikalność tekstu? Jeśli masz sporo wolnego czasu, a strona nie jest zbyt duża, możesz ręcznie ją przejrzeć. Zwróć uwagę na treści. Czy są one merytoryczne i wyczerpują temat? Czy w sekcji z poradami lub aktualnościami branżowymi czegoś nie brakuje? Czy teksty są odpowiedniej długości i mają wartość dla odbiorcy? 

Jeśli stwierdzisz, że może być lepiej lub dojdziesz do wniosku, że opublikowane treści są niskiej jakości, postaraj się je zmienić, np. rozszerzając je tak, aby były przydatne dla internautów. Zweryfikuj również, czy strona nie została ukarana przez wyszukiwarkę – sprawdzisz to w Google Search Console. Pomóc w walce ze słabą jakością contentu może również raport „On Page” w narzędziu SiteBulb, który umożliwia wyselekcjonowanie podstron niemających treści lub mającą ich niewielką ilość. Powinieneś też zweryfikować, jakie podstrony generują słaby ruch lub nie generują go w ogóle – tutaj przyda się np. Google Search Console. 

🚀 Jakie treści NIE powinny znaleźć się na Twojej stronie WWW – podsumowanie

Podsumowując, wiesz już, jakich treści powinieneś unikać na swojej stronie WWW. Thin content jest zdecydowanie jednym z największych wrogów stron internetowych. Należy tworzyć treści ciekawe, przydatne, wartościowe i odpowiednio zoptymalizowane, jednocześnie nie decydować się na nieuczciwe praktyki. Każde działanie planuj tak, aby nie zaszkodzić swojej stronie. Gdy natomiast wiesz, że występuje problem związany ze słabą jakością contentu lub jego duplikacją, jak najszybciej go usuń.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

 

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Komentarzy (1)

  1. Memtor Marketing
    7 listopada 2023 Odpowiedz

    W dobie przepływu informacji, każda firma, przedsiębiorca lub blogger dąży do stworzenia stron internetowych, które przyciągną uwagę użytkowników i utrzymają ich uwagę. Zawartość strony internetowej to wizytówka każdej marki, i to pierwsze wrażenie, które zostawiamy na odwiedzających. To, co prezentujemy na swojej stronie, może znacząco wpłynąć na postrzeganie naszej firmy, naszej wiarygodności i przekazu, który do użytkowników docieramy. Dlatego tak ważne jest unikanie treści nieodpowiednich, nieaktualnych lub sprzecznych z naszym przekazem.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *