poradniki social media

Jak założyć konto na X (dawny Twitter)? Poradnik od Efectownia

Jak założyć konto na X (dawny Twitter) Poradnik od Efectownia

X (dawny Twitter) możemy uznać za jedną z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych. To przestrzeń, w której każdy może dzielić się swoimi przemyśleniami. Stanowi świetne miejsce również do promocji własnego biznesu. Czy warto z niego korzystać? Jak założyć konto na X? Wszystkie najważniejsze informacje na ten temat uzyskasz z naszego artykułu. Zachęcamy do lektury!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Czym jest X (dawny Twitter)?

Twitter to portal społecznościowy, który jest oparty w całości na tweetowaniu, czyli na dodawaniu krótkich wpisów przez społeczność. Możemy z niego korzystać już od 2006 roku. Niedawno jednak, a dokładniej pod koniec lipca nowy właściciel serwisu zaserwował nam sporą niespodziankę: rebranding Twittera, który od tamtego czasu ma nową nazwę – X. Portalu można używać zarówno przez aplikację mobilną, jak i z poziomu komputera. Niezmiennie dawnym Twitterem posługują się nie tylko indywidualni użytkownicy, ale także przedsiębiorcy, celebryci, dziennikarze czy osoby publiczne. 

Elon Musk wraz z przejęciem Twittera sporo namieszał – o co chodzi?

Od kiedy Elon Musk stał się właścicielem X (Twittera), nieustanie przeprowadza liczne modyfikacje. Za nami już zmiana nazwy, logo (zniknął charakterystyczny błękitny ptak i został zastąpiony znakiem X na czarnym tle) czy wprowadzenie opłat za korzystanie z serwisu dla nowych użytkowników. Niedawno głośno było także o kuriozalnych zwolnieniach pracowników, a zaledwie po dwóch dniach nowy właściciel poprosił niektórych o powrót, ponieważ platforma nie radziła sobie bez nich. 

Dodajmy do tego fakt, że Elon Musk, zamiast wprowadzić „wolność słowa”, zaczął banować osoby, którym nie podobały się decyzje miliardera i głośno o tym mówiły. Jednak to nie wszystko: biznesmen nie ustaje w swoich działaniach i wciąż zadziwia kolejnymi poczynaniami. W planach są następujące nowości: na X mają pojawić się rozmowy głosowe i wideo. Czy to oznacza, że X będzie konkurencją dla Messengera? Czas pokaże. 

Warto wiedzieć, że mimo tych wielu zmian, wciąż mnóstwo osób korzysta z serwisu. W 2023 roku istnieje nawet 1,3 miliarda kont na Twitterze, choć tylko 368,4 milionów to aktywni użytkownicy. Co więcej, codziennie publikowanych jest 500 milionów tweetów. Ciekawy jest również fakt, że aż jeden na pięć (21,54%) tweetów zawiera emoji. [źródło: https://www.websiterating.com/pl/research/twitter-statistics/#chapter-1]

Słowniczek X dla początkujących 

Jeśli nigdy wcześniej nie korzystałeś z portalu X (dawnego Twittera), możesz nie wiedzieć, co oznaczają poszczególne zwroty używane w serwisie na co dzień. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie krótki słowniczek X:

  • tweet (czyt. tłit) – to krótkie wiadomości tekstowe (max. 280 znaków), czyli inaczej posty, które można dodawać na swoim profilu. Jest tutaj pewien wyjątek: możliwe są dłuższe tweety będące odpowiedziami na inne wpisy,
  • retweet – to nic innego jak podanie czyjegoś tweeta dalej,
  • hasztag – postawienie znaku # bezpośrednio przed słowem sprawia, że staje się ono hasztagiem, co umożliwia łatwiejsze wyszukiwanie Twoich wpisów,
  • @ – używając tego znaku przed nazwą użytkownika, można oznaczyć tę osobę,
  • follow – czyli obserwacja profilu.

Zakładanie konta na X (dawny Twitter) – krok po kroku 

  1. Wejdź na stronę https://twitter.com/?lang=pl i kliknij „Utwórz konto”.
  1. W pierwszym kroku będziesz musiał podać podstawowe dane takie jak imię, adres e-mail i data urodzenia, a następnie kliknij „Dalej”.

  1. W kolejnym kroku zostaniesz poproszony o dostosowanie ustawień Twittera (X) do swoich potrzeb. Możesz np. zdecydować się na odbieranie wiadomości e-mail dotyczących Twojej aktywności w serwisie X wraz z rekomendacjami. Wybierz odpowiednie opcje i kliknij „Dalej”. 

  1. W kroku następnym potwierdź podane wcześniej dane

  1. Na podany wcześniej adres e-mail otrzymasz kod weryfikacyjny, który musisz wprowadzić w odpowiednim polu, a następnie kliknij „Dalej”. Jeśli nie otrzymasz wiadomości z kodem, kliknij „Nie doszedł do Ciebie e-mail?”.

  1. Ustaw hasło dla swojego konta na X. Wymagania są niewielkie: musi składać się ono z minimum 8 znaków. 

  1. Wybierz zdjęcie profilowe, które będzie widoczne na portalu. Jeśli nie chcesz teraz tego robić, kliknij „Pomiń na razie”.

  1. Ustaw unikalną nazwę użytkownika. X zaprezentuje kilka propozycji. Pamiętaj także, że w dowolnym momencie możesz ją później zmienić. Gdy z kolei nie chcesz teraz tego robić, możesz kliknąć „Na razie pomiń”. 

  1. Zdecyduj, czy chcesz otrzymywać powiadomienia i być na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami. 

  1. Zastanów się, kogo chcesz obserwować w serwisie X, a następnie kliknij „Dalej”.

  1. To wszystko – teraz już możesz swobodnie korzystać ze swojego konta na X. 

Profil firmowy na X – co zrobić, aby zyskał popularność?

Założyłeś już firmowy profil na X, jednak zupełnie nie wiesz, co zrobić, aby mieć wielu obserwatorów? Przede wszystkim pamiętaj, że budowanie konta na tej platformie jest dość czasochłonne, choć to nie zmienia faktu, że jest kilka działań, które możesz wdrożyć i zwiększyć grono followersów. Co możesz zrobić? Poniżej znajdziesz nasze wskazówki:

  • na stronie WWW dodaj przyciski społecznościowe – poinformuj wszystkie osoby odwiedzające witrynę, że aktywnie działasz też w social mediach, w tym na X,
  • nie bój się używać hasztagów – są one elementem, dzięki któremu osoby zainteresowane danym tematem, mogą łatwiej trafić na Twój profil,
  • śledź działania konkurencji – zobacz, jak Twoi konkurenci działają na X, zweryfikuj czy odnoszą sukcesy, a następnie zastanów się, co możesz zrobić, aby przyciągnąć do siebie użytkowników. Konkurencja może być dla Ciebie bardzo dobrą inspiracją,
  • regularnie publikuj nowe, ciekawe posty – w końcu ludzie muszą mieć jakiś powód, aby obserwować prowadzony przez Ciebie profil firmy, prawda?,
  • obserwuj inne konta – szczególnie te, które faktycznie mogą być zainteresowane prowadzoną przez Ciebie działalnością. Nie ukrywaj się – śmiało komentuj, dyskutuj i udostępniaj posty związane tematycznie z branżą, w której działasz,
  • korzystaj z narzędzi analitycznych – regularnie śledź i analizuj swoje działania, aby móc zwiększyć ich skuteczność. 

Dlaczego warto mieć firmowe konto na X?

Zastanawiasz się nad założeniem firmowego konta na X? Znakomicie! Taki krok może przynieść liczne zalety, zaczynając od tego, że stanowi jedno z lepszych narzędzi do bezpośredniej komunikacji z klientami. Możesz odpowiadać na pytania, reagować na opinie i informować o produktach czy usługach. Masz szansę nawiązać bliskie relacje z odbiorcami, dodając regularnie krótkie tweety i komunikując się z obserwującymi.

Warto podkreślić, że na dawnym Twitterze działają również grupy tematyczne, do których możesz dołączyć i w ten sposób zyskać cenne kontakty biznesowe czy nową wiedzę. Co więcej, wykorzystaj ten kanał do przekazywania informacji o promocjach na produkty – użytkownicy chętnie retweetują i komentują takie posty, dzięki czemu możesz osiągnąć większe zasięgi. 

Jak założyć konto na X (dawnym Twitterze). Poradnik od Efectownia – podsumowanie

Podsumowując, założenie konta na X nie powinno sprawić Ci większych problemów. To kanał, z którego korzysta bardzo wielu internautów. Najczęściej używają go do czytania newsów czy dla rozrywki. Mimo wielu opinii, że obecnie X nie wygląda zbyt dobrze przez poczynania Elona Muska, wciąż warto zdecydować się na dołączenie do tej społeczności, szczególnie jeśli prowadzisz własny biznes online.

W ten sposób możesz nawiązać bliskie relacje z klientami czy zdobyć nowe kontakty biznesowe. Jeśli potrzebowałbyś wsparcia w prowadzeniu social mediów, jesteśmy gotowi, by go udzielić. Zachęcamy do nawiązania z nami kontaktu telefonicznego lub e-mailowego. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Komentarzy (1)

  1. Krzysztof
    18 stycznia 2024 Odpowiedz

    Kilka lat temu załozyłem konto na Twitter. Nie korzystałem z konta . Teraz mam tylko nazwę konta i nie mogę na konto wejść nic nie pasuje. Najchetniej skasowałbym to konto i uruchomił od nowa . Problem polega na tym, że do konta przypisany jest właściwy adres e-mail -jedyny z którego korzystam i chciałbym aby tak pozostało. może ktoś podpowie mi jak usunąć stare konto. Z założeniem nowego poradzę sobie .Dziękuję

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *