Jak nadać dostęp do kanału na YouTube? To pytanie często zadają sobie osoby, które chcą zaprosić jakiegoś użytkownika do współpracy nad kanałem bądź zdecydować się na nawiązanie współpracy z agencją marketingową. Zdajemy sobie sprawę, że nadanie uprawnień nowej osobie może być nieco problematyczne, zwłaszcza jeśli robisz to po raz pierwszy. Dlatego przygotowaliśmy instrukcję, w której krok po kroku pokazujemy, jak dodać nową osobę do kanału marki na YouTube. Koniecznie sprawdź ją!
Jak dodać nową osobę do kanału marki na YouTube? Krok po kroku
Zapewniamy, że dodanie nowej osoby do kanału marki na YouTube nie zajmie Ci dużo czasu. Nie jest również skomplikowane, choć początkowo może się takie wydawać. Razem z nami krok po kroku zrób to i nadaj dostęp do kanału na YouTube agencji marketingowej, specjaliście ds. mediów społecznościowych bądź innemu twórcy.
- Wejdź na stronę https://www.youtube.com/account. Jeśli jesteś już zalogowany na swoim koncie, zobaczysz taki widok:
- Następnie kliknij „Dodaj lub usuń menedżerów”.
- W sekcji „Użytkownicy” wybierz „Zarządzaj uprawnieniami”.
- Pokaże Ci się lista osób, które aktualnie mają uprawnienia do kanału na YouTube. Warto tutaj dodać, że kanał może mieć nie tylko właściciela, ale również menedżera i/lub menedżera ds. komunikacji. Po kliknięciu ikonki w prawym górnym rogu okienka będziesz mógł dodać nowe osoby do kanału marki.
- Wpisz imiona i nazwiska lub adresy e-mail osób, które chcesz dodać do konta i przypisz im odpowiednie poziomy dostępu. Gdy już wpiszesz wymagane informacje, kliknij „Zaproś”.
🚀Jak nadać dostęp do kanału na YouTube – podsumowanie
Jak już mogłeś się przekonać, dodanie nowych osób do kanału na YouTube nie jest trudnym zadaniem. Gdy już uda Ci się przydzielić odpowiednie uprawnienia, pora na ruch ze strony użytkownika, który otrzymał dostęp. Musi on jeszcze odebrać wiadomość e-mailową i zaakceptować zaproszenie, aby mógł zarządzać kanałem zgodnie z otrzymanymi uprawnieniami. Pamiętaj również, aby nigdy nikomu nie udostępniać hasła i innych poufnych danych logowania. Chociaż wydaje się to wygodniejszą i prostszą formą przekazania dostępu do kanału na YouTube, to jednak jest ono niebezpieczne i może spowodować, że całkowicie stracisz swój kanał na YouTube.