Słowa kluczowe to frazy, które wpisujemy do wyszukiwarki Google, gdy chcemy znaleźć dobrego stomatologa, kupić dziecku prezent na święta czy znaleźć przepis na obiad. Codzienne wykorzystywanie Google stało się tak powszechne, jak mycie zębów czy zmywanie. Z perspektywy przedsiębiorcy czy po prostu właściciela strony, Google to sposób na dotarcie do klientów, zwiększenie widoczności i zrealizowanie wytyczonych celów. Dlatego najważniejsze jest to, aby zrozumieć swoich potencjalnych odbiorców i dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe generują ruch.
5 sposobów, jak sprawdzić, które słowa kluczowe generują ruch na stronie
Jak sprawdzić słowa kluczowe strony? Dużym ułatwieniem będzie wykorzystanie profesjonalnych narzędzi. Polecamy zwrócić uwagę szczególnie na poniższe narzędzia do analizy słów kluczowych konkurencji i nie tylko.
Google Search Console do sprawdzenia słów kluczowych na stronie
To darmowe narzędzie od Google, dzięki któremu dowiesz się, jak sprawdzić, jakie słowa kluczowe generują ruch na Twojej stronie internetowej. Zacznij od skonfigurowania narzędzia z Twoją stroną.
Po tym, jak już połączysz stronę z Google Search Console, zyskasz dostęp do ogromnej liczby informacji na temat Twojej witryny, które będą stanowiły skarbnicę wiedzy przydatną podczas pozycjonowania strony.
Aby dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe generują ruch na stronie, przejdź do zakładki Skuteczność -> Zapytania i przesuń widok nieco niżej, aby uzyskać dostęp do listy słów kluczowych, na które widoczna jest Twoja witryna. Jeśli dopiero zaczynasz pozycjonowanie na niektóre frazy, to mogę one nie być tutaj widoczne. Wszystko dlatego, że Google Search Console wyświetla głównie frazy, które już generują ruch z Google.
Z prawej strony znajdą się konkretne dane, czyli liczba wyświetleń i kliknięć. Jeśli uznajesz, że nie wykorzystujesz potencjału wybranych fraz kluczowych, dokonaj zmian – dodaj nową treść, pozyskaj nowe linki przychodzące oraz wykonaj optymalizację witryny, aby podnieść pozycję w Google i zwiększyć ruch na stronie.
Źródło: https://search.google.com/search-console/about
Google Analytics do sprawdzania ruchu
Gdy chcesz poznać źródła ruchu na stronie i dowiedzieć się, jak sprawdzić słowa kluczowe strony, wykorzystaj też Google Analytics 4. Narzędzie pozwala na analizę ruchu organicznego oraz płatnego. W przypadku sprawdzania, które słowa kluczowe generują największy ruch na stronie przydatna będzie analiza źródła ruchu o nazwie Organic Search z GA4. Jak sprawdzić ruch w Google Analytics?
- Zaloguj się na swoje konto Google i wybierz odpowiednią stronę.
- Następnie przejdź do zakładki Raporty ->Cykl życia -> Pozyskiwanie -> Pozyskiwanie ruchu.
- Odszukaj raport Źródła Ruchu, czyli z ang. Traffic Sources i znajdź kanał – Organic Search.
- Znajdziesz tam szczegółowe informacje na temat tego, jakie słowa kluczowe generują największy ruch z wyszukiwarki, które podstrony są najpopularniejsze oraz szereg informacji na temat użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę.
Semstorm do analizy, jakie słowa kluczowe generują ruch
Jak sprawdzić słowa kluczowe strony i ocenić, które generują ruch? Dobrym wyborem może być płatne narzędzie Semstorm. Przedstawiamy kilka przydatnych funkcji, które warto wykorzystać podczas audytu SEO czy analizy słów kluczowych:
- przejdź do zakładki „Analiza stron”, wklej link do witryny, którą chcesz przeanalizować, a później zyskaj praktyczne informacje o widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania oraz poznaj największych konkurentów, do których możesz porównać swoje dotychczasowe działania związane z pozycjonowaniem. Jeśli zobaczysz, że podstrona czy artykuł jest słabo widoczny na konkretne słowa kluczowe, to warto wykonać ponowną optymalizację lub zaktualizować tekst,
- wybierz zakładkę „Słowa kluczowe”, a następnie „Suggester”, teraz wpisz główne słowo kluczowe, na które pozycjonujesz wybraną podstronę, a narzędzie nie tylko wskaże liczbę wyświetleń i konkurencyjność, ale też wygeneruje listę innych proponowanych fraz kluczowych, na które warto pozycjonować swoją witrynę.
Senuto do monitorowania widoczności na wybrane słowa kluczowe
Alternatywą dla Semstorm może być też Senuto, które również zapewnia szereg przydatnych funkcji. Przejdź do modułu „Analiza widoczności” i wklej link do swojej strony lub strony konkurencji. Narzędzie przygotuje dla Ciebie analizę tego, na jakim miejscu znajduje się Twoja strona w wynikach wyszukiwania Google w zależności od frazy kluczowej i jak zmieniała się lokata w ostatnim czasie.
Źródło: https://www.senuto.com/
Jeśli nawet powierzasz pozycjonowanie agencji SEO, to i tak warto zainwestować w Senuto do kontrolowania działań firmy. Narzędzie SEO pozwoli Ci sprawdzić, na jakie słowa kluczowe jest zoptymalizowana Twoja strona internetowa i jaki ruch generuje z tego tytułu.
Z drugiej strony oczywiście możesz wykorzystać Senuto do analizy słów kluczowych.
Ubersuggest do audytu strony
Ostatnią propozycją jest także narzędzie Ubersuggest, które w ograniczonej wersji jest darmowe – do 5 wyszukiwań lub też możemy włączyć tygodniowy okres próbny z pełnym dostępem.
To narzędzie, które może służyć do analizy słów kluczowych, ale też do wykonania szybkiego audytu strony i sprawdzenia, jakie słowa kluczowe generują ruch na stronie – własnej i konkurencji. Przy pomocy Ubersuggest dowiesz się też, ile wynosi czas ładowania się strony, jak działa strona w wersji mobilnej czy występuje na stronie duplikat treści i wiele więcej.
Jeśli chcesz szybko sprawdzić stan strony i na podstawie uzyskanych informacji wykonać podstawową optymalizację, to jak najbardziej Ubersuggest będzie dobrym wyborem.
Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji i ruch na jej stronie?
Punktem obowiązkowym skutecznego pozycjonowania będzie analiza słów kluczowych konkurencji. To kolejna skarbnica wiedzy i inspiracji, której nie warto bagatelizować.
Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji? Dzięki kilku trikom i narzędziom będziesz w stanie określić ruch na stronie konkurencji i jego źródła, czyli słowa kluczowe.
- Wykorzystaj profesjonalne narzędzia np. Semstorm. Wklej adres strony konkurencji do zakładki „Analiza stron” i zyskaj spis fraz kluczowych, które generują ruch na stronie konkurencji.
Źródło: https://www.semstorm.com/pl
- Przejdź na stronę konkurencji i ręcznie przejrzyj podstrony, które najbardziej Cię interesują. Następnie sprawdź, jakie frazy kluczowe znajdują się w nagłówkach H1-H3, w tekstach alternatywnych przy grafikach oraz w treściach.
- Wejdź na stronę konkurencji i przejrzyj kod strony. Kliknij prawy przycisk, a następnie wybierz „Wyświetl źródło strony”. Później w <head> odszukaj meta description i title, które zazwyczaj zawierają główne słowa kluczowe, na jakie pozycjonowana jest podstrona.
- Przydatne może okazać się także narzędzie SEO Ahrefs, które świetnie sprawdza się do monitorowania działań konkurencji. Wystarczy, że przejdziesz do zakładki „Site Explorer” i wkleisz link do strony. Zyskasz wtedy dane na temat miesięcznego ruchu organicznego witryny. Warto wiedzieć, że wartości te zostały obliczone na podstawie słów kluczowych, które znajdują się na pierwszych stu miejscach w wynikach organicznych Google.
Źródło: https://ahrefs.com/
- Dobrym uzupełnieniem analizy ruchu na stronie i słów kluczowych konkurencji są także inne narzędzia np. SimilarWeb czy Semrush.
Jak znaleźć nowe słowa kluczowe, które generują ruch na stronie?
Wiesz już, jakie słowa kluczowe generują ruch na Twojej stronie lub stronie konkurencji. Teraz możesz dokonać zmian na swojej witrynie, aby zwiększyć widoczność w organicznych wyszukiwania w Google i znaleźć nowe słowa kluczowe z dużym potencjałem. Jak znaleźć słowa kluczowe, które generują ruch na stronie? Oto kilka wskazówek.
Skorzystaj z propozycji Google
Jak znaleźć słowa kluczowe, które wyszukują użytkownicy? Polecaną metodą jest przejście do wyszukiwarki Google, a następnie wpisanie ogólnej frazy kluczowej np. „buty damskie”. Poniżej Google ukaże propozycje, które są chętnie wykorzystywane i być może konkretniej charakteryzują wyszukiwanie.
Przykładami w tym przypadku będą frazy – promocje buty damskie, buty damskie nike czy markowe buty damskie wyprzedaż. Jeśli któreś słowa kluczowe wydają Ci się szczególnie dobrym wyborem, to spróbuj też wpisać je oddzielnie do wyszukiwarki Google, a być może otrzymasz kolejne, bardziej szczegółowe propozycje, które warto wykorzystać.
Wypróbuj Planer Słów Kluczowych
To klasyka w analizie słów kluczowych. Planer Słów Kluczowych to darmowe narzędzie od Google, które zostało stworzone, aby zwiększyć skuteczność podczas tworzenia kampanii Google Ads. Jednak uzyskane informacje warto wykorzystać także do tego, aby odkryć, które słowa kluczowe mogą generować ruch na stronie.
Planer Słów Kluczowych informuje o liczbie wyszukiwań w skali miesiąca oraz konkurencyjności fraz kluczowych. Warto wkleić adres strony, aby uzyskać informacje, na jakie słowa kluczowe warto pozycjonować stronę internetową.
Ważne! Aby korzystać z danych, jakie zapewnia narzędzie, musisz uruchomić kampanię Google Ads – testową, małą na kilka dni, ale bez tego nie uzyskasz wszystkich przydatnych informacji.
Zainstaluj rozszerzenia do przeglądarki
Do tego, aby sprawdzić, jak znaleźć słowa kluczowe, które generują ruch na stronie, pomocne są rozszerzenia instalowane w przeglądarkach.
Przygotowaliśmy listę kilku polecanych SEO rozszerzeń do Google Chrome, które warto wykorzystać podczas pozycjonowania strony, oto one:
- Keyword Surfer – po zainstalowaniu rozszerzenia podczas wyszukiwania słów kluczowych w Google, zyskasz informacje na temat liczby wyświetleń w skali miesiąca. To może pomóc w ocenie, czy warto wybrać te frazy kluczowe, czy nie,
- SEOquake – przydatne rozszerzenie, dzięki któremu dowiesz się, ile wynosi zagęszczenie słów kluczowych, ile razy konkurencja powtórzyła w tekście słowa kluczowe, ale też zobaczysz, jak prezentują się meta tagi itd.,
- Keyword Density Checker – rozszerzenie pomaga określić zagęszczenie słów kluczowych w tekstach. Również sprawdzi się do określenia, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja.
Wykorzystaj dedykowane narzędzia do analizy słów kluczowych
Do szukania nowych słów kluczowych, które mają potencjał na wzrost ruchu na stronie, możesz wykorzystać także wcześniej wskazane narzędzia np. Semstorm, Senuto czy Ubersuggest.
Skorzystaj z pomocy specjalistów
Nie masz doświadczenia w analizie słów kluczowych, optymalizacji SEO czy w pozycjonowaniu? Skorzystaj z pomocy agencji SEO, która przejmie na siebie obowiązki związane z promocją witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Poświęć najpierw czas na znalezienie wiarygodnej, rzetelnej i opłacalnej agencji, z którą współpraca zapewnia same korzyści. Najlepiej skontaktuj się z naszą agencją SEO, aby oszczędzić czas i osiągać wysokie pozycje w Google.
🚀 Wykorzystaj nasze sposoby i sprawdzaj, jakie słowa kluczowe generują ruch
Analiza fraz kluczowych konkurencji oraz sprawdzenie, jakie słowa kluczowe generują ruch na naszej stronie to podstawa. Monitorowanie efektów pozycjonowania sprawia, że możemy reagować, ponownie optymalizować stronę i zwiększać skuteczność działań SEO. W przypadku nowej strony ważna jest także analiza fraz kluczowych, która pozwoli określić potencjał słów kluczowych, jakie warto wykorzystać na stronie.
To pozwoli zwiększyć ruch w obrębie witryny. Odkryj potencjał profesjonalnych narzędzi – Planera Słów Kluczowych, Semstorm, Senuto, Ahrefs i wielu innych lub od razu skorzystaj z pomocy agencji SEO, która przejmie na siebie wszystkie obowiązki związane z pozycjonowaniem.