blog marketing SEO

Google Trends. Przekonaj się, jak to narzędzie pomaga w content marketingu

google trends

Masz dosyć rosnących kosztów narzędzi do analizy słów kluczowych, generowania treści czy zarządzania contentem? Jeśli chcesz chwilowo zaoszczędzić, wykorzystaj Google Trends. To całkowicie darmowe narzędzie o ogromnym potencjale, a Ty już za moment dowiesz się, jak wykorzystać Google Trends w content marketingu i zaoszczędzić.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Czym jest Google Trends?

Google Trends to darmowe narzędzie, które docelowo służy do analizowania trendów wśród wyszukiwań w Google. Użytkownik otrzymuje informacje na temat:

  • popularności fraz kluczowych w wybranym okresie,
  • sezonowości produktów,
  • popularności wyszukiwań w zależności od lokalizacji,
  • zyskujących popularność fraz kluczowych,
  • danych historycznych,
  • tego, jakie słowa kluczowe są najczęściej wyszukiwane w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzysta użytkownik.

Skoro już wiesz, co to jest Google Trends, zwróćmy jeszcze uwagę na to, że dane przedstawiane są w obrębie narzędzia w naprawdę czytelny sposób – w postaci wykresu i tabelki. Pozwala to na szybkie i łatwe przeanalizowanie sezonowości i popularności wyszukiwań w zależności od ustalonych przez nas kryteriów.

Google Trends to wartościowe narzędzie do szukania pomysłów na biznes, odkrywania lokalnych trendów, szukania pomysłów na produkty cyfrowe, a także podczas poszukiwań słów kluczowych czy planowania kampanii reklamowej. 

Jak wykorzystać Google Trends w content marketingu? 7 sposobów 

Jednym z ciekawych sposobów na wykorzystanie Google Trends jest zastosowanie narzędzia w content marketingu. Jeśli chcesz zaoszczędzić, a przy tym wykorzystać w pełni potencjał Google Trends, poznaj polecane przez nas sposoby. Przekonaj się, jak korzystać z Google Trends w content marketingu i nie tylko.

Wejdź na stronę internetową https://trends.google.pl/trends/, a następnie zacznij wykorzystywać ogromny potencjał, jaki tkwi w tym narzędziu.

Źródło inspiracji

Darmowe narzędzie od Google świetnie sprawdza się jako baza pomysłów czy źródło inspiracji. W przypadku content marketingu warto wykorzystać Google Trends do analizy, jakie tematy aktualnie wzbudzają zainteresowanie odbiorców. Dzięki temu znajdziesz temat na bloga czy post w social mediach na popularny aktualnie temat. 

Planowanie treści z wyprzedzeniem 

Z drugiej strony dzięki wykorzystaniu danych historycznych w Google Trends możesz zbadać, jaka tematyka najczęściej wzbudza duże zainteresowanie wśród odbiorców w danym okresie. To sprawi, że przygotowane treści będą chętniej udostępniane i wzbudzą zainteresowanie grupy docelowej. Dzięki temu będziesz mógł przygotować treści z odpowiednim wyprzedzeniem i lepiej je dopracować.

Ustalenie optymalnego czasu publikacji

Gdy przygotujesz content na bloga czy do mediów społecznościowych z dużym wyprzedzeniem, możesz ponownie wykorzystać Google Trends, aby upewnić się, kiedy warto zdecydować się na publikację. Sprawdź wtedy, czy wybrana tematyka zaczyna już zdobywać popularność i wtedy dodaj post na Facebooka, Instagrama, czy też opublikuj TikToka lub film na YouTubie. W przypadku bloga warto opublikować artykuł kilka tygodni wcześniej, aby roboty Google zdążyły go zindeksować, a sam tekst stał się widoczny na liście wyszukiwań.

Dopasowanie treści do lokalnej społeczności 

Jeśli chcesz reklamować się lokalnie lub Twoja firma działa na konkretnym obszarze, również opłaca Ci się skorzystać z potencjału Google Trends. Narzędzie warto wykorzystać do zrozumienia potrzeb mieszkańców różnych województw lub miast. Dzięki temu możesz zwiększyć jakość contentu, aby był jeszcze lepiej dopasowany do zainteresowań lokalnej społeczności.

Wyszukiwanie atrakcyjnych słów kluczowych

Szukasz taniego narzędzia do wyszukiwania i analizowania słów kluczowych? W tym celu polecamy zacząć od wykorzystania właśnie Google Trends. Dlaczego? Gdy wiesz już, jak korzystać z Google Trends, z łatwością znajdziesz wiele inspiracji na warte uwagi słowa kluczowe. Zapisz je w arkuszu Excela lub pobierz w formacie CSV. 

Polecamy Google Trends w content marketingu także wtedy, gdy masz duży problem podczas burzy mózgów. Wyszukane w ten sposób słowa kluczowe mogą stać się skarbnicą inspiracji, dzięki której wymyślisz kolejne warte uwagi frazy kluczowe. 

Możesz też wkleić je do innego darmowego narzędzia od Google – Planera Słów Kluczowych. Dzięki temu dowiesz się, ile osób w skali miesiąca wpisuje słowo kluczowe do wyszukiwarki Google, a także ile wynosi CRP oraz konkurencyjność frazy. To pozwoli ostatecznie zdecydować, które słowa kluczowe opłaca się wybrać, a które niekoniecznie.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Znajdowanie pomysłów na virale

Virale to popularne posty, filmy czy grafiki, które są chętnie udostępniane przez użytkowników głównie w social mediach. Stworzenie virala nie jest proste i wymaga poznania odbiorców oraz śledzenia aktualnych trendów. W tym właśnie może przydać Ci się Google Trends, które jest przecież skarbnicą informacji na temat tego, co aktualnie najczęściej wyszukują internauci

Przejdź do zakładki „Zyskujące popularność” i odkryj temat z potencjałem, a później na jego podstawie stwórz post, który ma potencjał stać się viralem. Jeśli chcesz publikować w mediach społecznościowych posty zgodne z Real Time Marketingiem, to również Google Trends będzie niezastąpiony.

Porównywanie słów kluczowych

Jak korzystać z Google Trends w content marketingu? Kolejną ciekawą funkcją do wykorzystania jest porównywanie fraz kluczowych. Możesz wpisać np. dwie frazy i sprawdzić, która z nich jest popularniejsza w danym okresie czy w danej lokalizacji, aby ostatecznie zdecydować, jak zaplanować publikację postów.

Istnieje jeszcze jedno ciekawe wykorzystanie funkcji porównywania słów kluczowych. Możesz porównać dwa lub trzy podobne do siebie słowa kluczowe i ocenić, które z nich ma największy potencjał. Taką analizę warto wykorzystać nie tylko w content marketingu, ale także np. podczas tworzenia kampanii Google Ads.

Jak działa Google Trends? Krótki przewodnik dla początkujących

Jeśli chcesz samodzielnie zająć się tworzeniem strategii content marketingowej, możesz wykorzystać w tym celu Google Trends. Nigdy wcześniej nie korzystałeś z tego narzędzia? W takim razie przygotowaliśmy dla Ciebie krótką instrukcją, dzięki której odkryjesz cały potencjał Google Trends. Nauka Google Trends nie jest czasochłonna – zdecydowanie wystarczą Ci 4 najważniejsze kroki, które tłumaczą, jak skutecznie korzystać z narzędzia.

Krok 1. – Przejdź na stronę

Wejdź na stronę https://trends.google.pl/trends. Nie musisz się logować do konta Google. W pole wyszukiwania wpisz frazę kluczową, którą chcesz przeanalizować. Może to być nazwa produktu, usługa, przedmiot, wydarzenie, fraza i wiele innych. 

Krok 2. – Odkryj dane w Google Trends

Po wpisaniu frazy kluczowej np. „zielona herbata” narzędzie przeanalizuje kilka ważnych aspektów.

  • Zainteresowanie zieloną herbatą w wybranym ujęciu czasowym – warto zwrócić uwagę na to, że Google Trends udostępnia skalę od 0 do 100. Przy czym 100 oznacza najwyższą popularność hasła. Natomiast 50, że popularność była dwukrotnie niższa, a 0 wskazuje na to, że narzędzie nie uzyskało wystarczających danych do analizy.
  • Do wyboru masz kilka ciekawych filtrów, dzięki którym dane staną się bardziej szczegółowe i zgodne z Twoimi oczekiwaniami. Na przykład możesz wskazać, czy dane mają odnosić się do Polski, czy do innego, wybranego kraju na świecie. Możesz też wskazać, czy analiza ma obejmować ostatnie godziny, dni, miesiące czy lata. Będziesz w stanie doprecyzować kategorię, do której należy słowo kluczowe, a także określić, czy Google Trends ma prześledzić wyniki w wyszukiwarce Google, w wyszukiwarce na YouTubie czy w Zakupy Google.

  • Porównasz słowa kluczowe – będziesz w stanie określić, czy mieszkańcy wybranej lokalizacji w konkretnym czasie chętniej poszukują dobrej zielonej herbaty, czy jednak wolą napić się aromatycznej kawy.
  • Odkryjesz zainteresowanie frazą kluczową w zależności od województwa lub miasta.
  • Zyskasz propozycje innych, podobnych słów kluczowych, które zdobywają coraz większą popularność. Klikając wybraną frazę, możesz przejść do jej szczegółowej analizy.

Krok 3. – Pobierz raporty od Google Trends

Jeśli chcesz, możesz pobrać wykres, mapę czy tabelki z frazami kluczowymi – kliknij symbol pobierania ze strzałką w dół. Do dyspozycji masz też możliwość skopiowania kodu, który możesz później umieścić na stronie internetowej – kliknij symbol „< >”. Wybierając przycisk z trzema połączonymi ze sobą punktami, będziesz mógł szybko i łatwo udostępnić dane z Google Trends w mediach społecznościowych np. na Facebooku, X czy LinkedIn.

Krok 4. – Sprawdź zapytania zyskujące popularność

Skorzystaj z menu znajdującego się z lewej strony witryny i wybierz zakładkę „Zyskujące popularność”. Następnie zobaczysz listę aktualnych trendów, które również mogą posłużyć jako inspiracje do wymyślania postów do social mediów. Przydatne będzie filtrowanie, dzięki któremu dowiesz się:

  • jak kształtują się trendy w zależności od kraju,
  • jakie tematy wzbudzają największe zainteresowanie w wybranym czasie,
  • czy trendy nadal są aktywne.

Poznasz przybliżoną liczbę wyszukiwań oraz uzyskasz informacje o tym, kiedy rozpoczął się trend, a także, z jakimi innymi zapytaniami jest on powiązany. Jak widzisz, zakładka „Zyskujące popularność” również może być przydatną skarbnicą fraz kluczowych. Warto kliknąć wykres, aby poznać jeszcze inne powiązane zapytania.

🚀 Google Trends to potężne narzędzie do content marketingu

Google Trends to potężne narzędzie do analizowania sezonowości słów kluczowych i śledzenia aktualnych trendów. Dlatego warto wykorzystać jego potencjał podczas tworzenia strategii content marketingowej. Przedstawiamy kilka przykładowych sposobów, jak wykorzystać Google Trends w Content Marketingu:

  • jako źródło inspiracji,
  • do planowania treści,
  • do ustalania czasu publikacji,
  • do dopasowania treści do lokalnych odbiorców,
  • do wyszukiwania atrakcyjnych słów kluczowych,
  • oraz do porównywania popularności wybranych słów kluczowych.

Wykorzystaj nasz poradnik i dowiedz się, jak korzystać z Google Trend nie tylko podczas tworzenia strategii content marketingowej, ale też do analizy czy promocji swojego biznesu.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *