Prowadzisz restaurację i chcesz dotrzeć do nowych gości? Niezawodnym rozwiązaniem jest Profil Firmy w Google Maps. Dzięki temu nowi klienci łatwiej Cię znajdą, zobaczą zdjęcia potraw i przejrzą menu. Nie daj się wyprzedzić konkurencji, dowiedz się, jak dodać restaurację do Google Maps i pozyskać nowych klientów.
Dlaczego warto dodać restaurację do Google Maps?
Stworzenie Profilu Firmy to pierwszy krok ku temu, aby Twoja restauracja stała się bardziej rozpoznawalna wśród lokalnej społeczności. Nadal nie jesteś przekonany? Zatem zwróć uwagę na najważniejsze zalety dodania restauracji do Google Maps.
- Lepsza widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania – wyszukiwanie lokali gastronomicznych przy pomocy Google Maps to popularne rozwiązanie. Klienci często szukają lokali gastronomicznych w pobliżu.
- Sposób na pozyskiwanie opinii – nareszcie zyskasz przestrzeń, gdzie klienci mogą zostawiać opinie na temat Twojego lokalu. Przyciągnie to nowych odbiorców, a pozytywne komentarze możesz wykorzystać też na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych.
- Wzrost zaufania – łatwy dostęp do pozytywnych opinii sprawi, że więcej osób zaufa Twojej marce. Dzięki temu wybiorą Twój lokal, a nie konkurencyjną restaurację.
- Dostęp do statystyk – Profil Firmy umożliwia śledzenie statystyk odwiedzin i interakcji, dzięki temu sprawdzisz, ile osób szukało Twojej restauracji, zobaczyło zdjęcie czy przeczytało opinie. To mnóstwo przydatnych danych, które pomogą w lepszym dostosowaniu strategii marketingowej i analizie skuteczności działań promocyjnych.
Jak dodać restaurację do Google Maps? Instrukcja krok po kroku
Dodanie restauracji do Google Maps może być nieco czasochłonne, gdy chcesz od razu uzupełnić wszystkie najważniejsze informacje. Jednak efekt zapewni firmie same korzyści, więc warto znaleźć na to czas. Co musisz zrobić, żeby dotrzeć do nowych klientów? Wejdź na stronę Google Profil Firmy, gdzie bezpłatnie założysz Profil dla swojej restauracji.
Sprawdź, jak dodać restaurację do Google Maps w kilku krokach.
- Kliknij „Zarządzaj”, aby rozpocząć proces dodawania restauracji do Google Maps.
- Wpisz nazwę Firmy, a później kliknij „Dalej”.
- Wybierz rodzaj działalności – możesz zaznaczyć więcej, niż jeden rodzaj, np. gdy prowadzisz restaurację i sprzedajesz online swoje produkty np. gotowe posiłki, weki itp. Jeśli prowadzisz tylko restaurację, zaznacz opcję „Sklep lokalny”. Następnie kliknij „Dalej”.
- Dopasuj kategorię działalności, czyli po prostu branżę, w jakiej działasz. Możesz bardzo precyzyjnie określić rodzaj restauracji. Wystarczy, że zaczniesz wpisywać słowo „restauracja”, a wyświetli Ci się cały spis różnych restauracji np. rybna, momo, halal itp. Jeśli jednak nie znajdziesz odpowiedniej opcji, to wybierz ogólną kategorię „Restauracja”.
- Wpisz adres firmy – uzupełnij wszystkie informacje, aby klienci nie mieli problemu ze znalezieniem Twojego lokalu. Do uzupełnienia masz kraj, ulicę i numer lokalu, kod pocztowy i miejscowość.
- Uzupełnij dane kontaktowe, które umożliwią klientom zamówienie jedzenia z dostawą lub na wynos. Nie pomijaj tego kroku, bo możesz w ten sposób stracić sporo klientów. Dodaj numer telefonu i adres strony internetowej, jeśli ją masz. Możesz również podać link do Profilu w mediach społecznościowych.
- Dodaj firmę do Google Maps i przejdź do weryfikacji. Gdy Twoja firma zostanie zweryfikowana, zyskasz możliwość odpowiadania na opinie, a nawet dostęp do czatu, dzięki któremu możesz łatwiej kontaktować się z potencjalnymi klientami.
- Dodaj godziny i dni, kiedy restauracja jest otwarta. Możesz pominąć ten krok, ale takie informacje są bardzo przydatne dla odbiorców.
- Dodaj opcję serwowania posiłków – dzięki temu poinformujesz klientów, w jaki sposób mogą zamówić jedzenie w restauracji np. zamówić posiłek na wynos, wybrać dostawę do domu lub zjeść na miejscu.
- Dodaj opis firmy – powinien mieć maks. 750 znaków ze spacjami. To ważny element, ponieważ pozwoli klientom w łatwiejszy sposób znaleźć restaurację w Mapach Google czy wyszukiwarce.
- Dodaj zdjęcie przedstawiające menu – może to być zdjęcie papierowego menu, screen ze strony internetowej lub Profilu w mediach społecznościowych, a nawet zdjęcie szyldu lub tablicy kredowej, gdzie zapisane są ceny posiłków.
- Dodaj zdjęcia serwowanych dań – w ten sposób przyciągniesz uwagę odbiorców i pobudzisz ich apetyt. Koniecznie dodaj atrakcyjne zdjęcia zarówno serwowanych posiłków, jak i napojów.
- Zweryfikuj swoją firmę – dopiero wtedy restauracja zostanie dodana do Google Maps i zakończysz tworzenie Profilu Firmy. Weryfikację możesz przeprowadzić przy pomocy telefonu, SMS-a, e-maila, rozmowy wideo na żywo czy też nagrania na żywo np. wejścia do lokalu, ulotki, baneru reklamowego lub samochodu firmowego. Jeśli prawidłowo przejdziesz weryfikację, to restauracja pojawi się na mapie Google w ciągu maks. 24h.
To już wszystko, co należy zrobić, żeby dodać restaurację do Google Maps. Sprawdź teraz, co zrobić, żeby pozyskać klientów przy pomocy profilu w Google Maps.
Jak prawidłowo uzupełnić Profil Firmy w Google?
Nie ograniczaj się jedynie do dodania restauracji do map Google. Kluczowe znaczenie ma to, aby Profil Firmy był prawidłowo zoptymalizowany, to zwiększy szansę, że profil zostanie wyświetlony odbiorcom. Dlatego zadbaj o dodanie słów kluczowych w opisie firmy. Regularnie publikuj też wpisy, uzupełnij sekcję Q&A, dostosuj profil do urządzeń mobilnych i dodaj wysokiej jakości zdjęcia.
Sprawdź, jak uzupełnić Profil Firmy w Google.
Dodaj dodatkową kategorię
Nie ograniczaj się jedynie do dodania głównej kategorii „Restauracja”. Dzięki zawężeniu dotrzesz do swojej grupy docelowej, a Twój lokal wyświetli się w Google Maps osobom, które szukają konkretnego lokalu np. restauracji z kuchnią japońską.
Stwórz treściwy i zachęcający opis firmy
Nie lekceważ znaczenia opisu firmy. Choć do dyspozycji masz zaledwie 750 znaków ze spacjami, to możesz je całkiem dobrze wykorzystać. Stwórz treść, w której znajdą się słowa kluczowe, dodaj informacje o serwowanych potrawach, specjalnych ofertach i dodatkowych udogodnieniach takich jak kącik dla dzieci, możliwość przyprowadzenia zwierząt lub bezpłatny parking. Dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji i przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów.
Dodaj atrakcyjne zdjęcia serwowanych dań i menu
Zdjęcia apetycznych potraw mówią więcej niż tysiąc słów. Wykorzystaj tę moc i dodaj do Profilu Firmy atrakcyjne zdjęcia – najlepiej zrobione przez profesjonalnego fotografa. Nie ograniczaj się jedynie do zdjęć posiłków, klienci zwracają też uwagę na wygląd lokalu – wewnątrz i na zewnątrz.
Pamiętaj też o regularnym aktualizowaniu zdjęć menu. Klienci nie będą zadowoleni, gdy po otrzymaniu rachunku okaże się, że będą musieli zapłacić więcej, niż wskazywało na to menu dodane do Profilu Firmy w Google Maps.
Zarządzaj opiniami w mapach Google
Opinie mogą zwiększyć popularność restauracji lub doprowadzić do jej upadku. Zachęcaj klientów do pozostawienia komentarzy, a w razie pojawienia się negatywnych opinii, odpowiedz na nie. Kulturalna odpowiedź, przeprosiny i rekompensata – to najlepsze sposoby na podkreślenie profesjonalizmu i zatrzymanie negatywnego PR. Podziękuj również klientom, którzy pozostawili pozytywne opinie, aby pokazać, że cenisz sobie ich zdanie.
Aktualizuj dane kontaktowe
Profil Firmy musi być aktualny, aby zapewniał realne korzyści. Dlatego w razie zmiany numeru kontaktowego, adresu strony internetowej lub godziny działania lokalu, od razu zaktualizuj informacje. Dzięki temu użytkownicy przeglądający Google Maps nie zostaną wprowadzeni w błąd i nie będą mieli problemów z zamówieniem jedzenia czy odwiedzeniem lokalu.
Jak pozyskać klientów po dodaniu restauracji do Google Maps?
Prawidłowo uzupełniony Profil Firmy, to ważny krok, który pozwoli Ci pozyskać klientów. Wspomnieliśmy już o znaczeniu prawidłowej optymalizacji, ale nie musisz ograniczać się jedynie do słów kluczowych z potencjałem. Możesz również zainwestować w reklamy w Google Maps, aby np. dotrzeć do jak największej liczby osób. Zaletą tego rozwiązania jest precyzyjne targetowanie. Możesz dostosować kampanię w taki sposób, aby dotrzeć do użytkowników o konkretnej lokalizacji, w określonych godzinach czy na podstawie ich zainteresowań.
Co jeszcze możesz zrobić? Dodaj zdjęcia lub wpisy, w których poinformujesz o promocjach, rabatach lub organizowanych wydarzeniach.
Pamiętaj też o sile mediów społecznościowych i dodaj link do profilu na Instagramie, Facebooku czy TikToku. Dzięki temu zwiększysz zasięg i zbudujesz pozytywny wizerunek marki.
🚀 Dodaj restaurację do Google Maps i pozyskaj nowych klientów
Stworzenie Profil Firmy i dodanie restauracji do Google Maps pozwoli Ci pozyskać nowych klientów z konkretnej lokalizacji. Wystarczy, że uzupełnisz Profil Firmy – dodasz zdjęcia, dane kontaktowe i opis firmy. Natomiast dzięki optymalizacji, płatnej reklamie i połączeniu z mediami społecznościowymi znacznie zwiększysz zasięg restauracji. Dzięki temu dotrzesz do grupy docelowej i zachęcisz zainteresowanych do odwiedzania restauracji. Dlatego skorzystaj z naszej instrukcji, aby dowiedzieć się, jak dodać restaurację do Google Maps.