SEO – czy naprawdę działa? Sceptycyzm wobec SEO jest zrozumiały w erze natłoku reklam i płatnych kampanii. Polecamy zapoznać się z przygotowanymi przez nas statystykami, które zmienią sposób, w jaki postrzegasz SEO. Zachęcamy do głębszej analizy danych, które sprawią, że przekonasz się do inwestycji w pozycjonowanie strony internetowej.
Nawet 68% doświadczeń online zaczyna się od wyszukiwarki
68% doświadczeń online rozpoczynających się od wyszukiwarki to naprawdę rewelacyjny wynik [źródło: https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf]. Oznacza, że prawie 7 na 10 użytkowników korzystając z sieci, najpierw włącza przeglądarkę. To zdecydowanie coś, co powinno przekonać Cię do pozycjonowania strony internetowej.
Ponad połowa całego ruchu na stronach pochodzi z wyszukiwań organicznych
Ponad połowa, a dokładnie 53% całego ruchu na stronach internetowych pochodzi z wyszukiwań organicznych [źródło: https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf]. To kolejne dane podpowiadające, że jak najbardziej warto inwestować w pozycjonowanie, które może generować znaczną część ruchu na stronie.
Dzienna ilość wyszukiwań przez Google to nawet 8,5 miliarda
Ta niesamowita liczba, sięgająca 8,5 miliarda wyszukiwań dziennie przez Google, doskonale pokazuje ogromny potencjał, jaki kryje się w SEO. To niezwykle istotne, ponieważ oznacza nie tylko tyle, że wiele osób korzysta z wyszukiwarek, ale przede wszystkim są one sporą szansą na dotarcie do szerokiej publiczności poprzez wdrożenie SEO. Jeśli więc chciałbyś, aby Twój biznes był lepiej widoczny i pragniesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, zainteresuj się pozycjonowaniem. Warto przypomnieć, że gdy Google stawiało dopiero pierwsze kroczki, czyli w 1998 roku przetwarzało zaledwie 10 tysięcy wyszukiwań dziennie. [źródło: https://www.internetlivestats.com/google-search-statistics/, https://www.internetlivestats.com/one-second/#google-band]
52,2% globalnego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych
To zdecydowanie niezaprzeczalny fakt: więcej niż połowa globalnego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych. Dane dostępne w sieci mówią, że to aż 52,2% [źródło: https://www.statista.com/statistics/277125/share-of-website-traffic-coming-from-mobile-devices/]! W związku z tym właściciele stron internetowych muszą zadbać o to, aby odpowiednio wyświetlały się one na telefonach i tabletach.
Tutaj szczególnie liczy się dbałość o user experience, a właściwie jest to kluczowy czynnik sukcesu. Korzystający z Internetu chcą móc szybko i łatwo zapoznawać się ze stronami na różnego rodzaju urządzeniach mobilnych. Pamiętaj o tym, a zapewne uda Ci się poprawić doświadczenie użytkowników i przyciągnąć nowych odwiedzających.
Jeśli strona będzie ładowała się dłużej niż 3 sekundy na telefonie, większość ją opuści
Nawet 53% użytkowników opuszcza stronę, gdy jej wersja mobilna ładuje się dłużej niż 3 sekundy [źródło: https://intergrowth.com/seo/stats/]. Daje to do zrozumienia, że posiadający strony WWW muszą dbać o wydajność mobilną swoich witryn. Szczególnie jest to istotne, ponieważ według statystyk internauci częściej dokonują zakupów online przez urządzenia mobilne aniżeli przez tradycyjne laptopy czy stacjonarne komputery. Z badania „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022” jasno wynika, że nawet 46% Polaków kupujących w sieci najchętniej robi to przez telefon komórkowy.
100% badanych sprawdza trzy pierwsze pozycje wyników wyszukiwania
Statystyki mówią jasno, że 100% badanych zapoznaje się z pierwszymi trzema pozycjami wyników wyszukiwania. Nieco mniej, a dokładnie 87% sprawdza również niższe pozycje w TOP 10 [źródło: https://www.quixi.pl/de/dlaczego-strona-www-potrzebuje-wartosciowych-tresci-i-jakie-znaczenie-w-sieci-ma-jakosc]. Co ciekawe, większość z nas po wpisaniu hasła do wyszukiwarki i otrzymaniu niezadowalających wyników wyszukiwania w TOP 10, nie zagląda na dalsze pozycje, a zamiast tego modyfikuje wpisane hasło.
Aż 66% klientów przed dokonaniem zakupów w sieci robi research
Czy wiedziałeś, że nawet 66% potencjalnych klientów robiących zakupy online przeprowadza szczegółowy research przed finalnym wyborem produktu lub usługi? [źródło: https://intergrowth.com/seo/stats/] Jeśli prowadzisz biznes w sieci, ta liczba powinna być dla Ciebie szczególnie ważna, ponieważ wskazuje, jak ważna jest obecność właściwych treści na stronie WWW.
Koniecznie musisz zadbać o porządek na stronie i szczegółowe opisy produktów. Przydatne będzie także prowadzenie bloga czy prezentowanie recenzji klientów. To wszystko korzystnie może wpłynąć nie tylko na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach – przede wszystkim dostarczy potencjalnym klientom rzetelnych i wartościowych informacji i opinii, co może przekonać ich do dokonania zakupu.
86% internautów używa Google Maps do wyszukiwania lokalizacji firm
Dla niektórych to może być naprawdę szokujące, ale to prawda: nawet 86% osób korzystających z sieci używa Google Maps do wyszukiwania lokalizacji firm [źródło: https://intergrowth.com/seo/stats/]. Ten wynik podkreśla wagę posiadania i prawidłowego zarządzania Profilem Firmy w Google. Powinien być on uzupełniony o lokalizację, godziny otwarcia, dane kontaktowe czy recenzje od klientów. Uwierz, że jest w stanie przyciągnąć wielu potencjalnych klientów, szczególnie teraz, gdy łatwy dostęp do informacji jest kluczowy.
Ponad 30% wszystkich wyszukiwań mobilnych miało miejsce tuż przed wizytą w sklepie
Ciekawy jest fakt, że 1/3 użytkowników odwiedziła sklep tuż po zakończeniu wyszukiwania na smartfonie [źródło: https://www.safaridigital.com.au/blog/seo-statistics-2019/]. Te statystyki doskonale pokazują, jak istotna jest obecność firm w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, gdy zależy Ci na dotarciu do nowych klientów. To udowadnia, że choć wciąż lubimy zakupy stacjonarne, to jednak bez silnej obecności w Internecie, trudno osiągnąć sukces.
Niebawem 72,6% internautów będzie korzystało z sieci wyłącznie z wykorzystaniem smartfonów
Istnieją prognozy, które mówią, że do 2025 roku nawet 72,6% użytkowników będzie przeglądać Internet wyłącznie z wykorzystaniem smartfona [źródło: https://www.cnbc.com/2019/01/24/smartphones-72percent-of-people-will-use-only-mobile-for-internet-by-2025.html]. Duży wzrost korzystania z urządzeń mobilnych, szczególnie smartfonów, jest bardzo ważny, ponieważ jest jasnym sygnałem, że ludzie zmieniają sposób przeglądania treści online i dokonywania zakupów.
SEO zapewnia 1000% więcej ruchu w porównaniu z postami organicznymi w social mediach
Najnowsze badania jasno wskazują, że SEO generuje 1000% więcej ruchu od mediów społecznościowych [źródło: https://videos.brightedge.com/research-report/BrightEdge_ChannelReport2019_FINAL.pdf]. To jednak nie jest jednoznaczne z tym, że należy zrezygnować z tego drugiego obszaru, ponieważ każdy z nich umożliwia dotarcie do nieco innych grup odbiorców. Podkreślamy, że w social mediach warto inwestować szczególnie w reklamy płatne: ich wyniki potrafią być naprawdę satysfakcjonujące.
Nawet 80% użytkowników nie zwraca uwagi na płatne reklamy, a zamiast tego skupia się na wynikach organicznych
Chociaż płatne reklamy są wszechobecne, to nawet 70-80% użytkowników ignoruje je i skupia swoją uwagę na wynikach organicznych [źródło: https://blog.gitnux.com/seo-statistics/]. Dla przedsiębiorców to ważny sygnał: oznacza bowiem, że jeśli chcą oni zmaksymalizować widoczność swoich biznesów w sieci, obowiązkowo muszą inwestować w SEO, ponieważ użytkownicy wciąż preferują naturalne wyniki wyszukiwania podczas przeglądania Internetu, bowiem uznają je za bardziej wiarygodne i zgodne z ich potrzebami.
Pierwszy organiczny wynik wyszukiwania w Google ma CTR 28,5%
Dokładnie tak: to oznacza, że prawie ⅓ wyszukiwań kończy się kliknięciem pierwszego organicznego wyniku wyszukiwania. Jeśli natomiast chodzi o dalsze pozycje, to druga zyskuje około 15,7% ruchu na daną frazę, a trzecia: 11% [źródło: https://toponline.pl/blog/statystyki-wyszukiwarki-google-ktore-musisz-znac].
70% marketerów twierdzi, że SEO jest skuteczniejsze niż kampanie PPC
Według danych aż 70% marketerów wskazuje na wyższą skuteczność strategii SEO w porównaniu z kampaniami PPC [źródło: https://inter-growth.co/seo-stats/]. To może wynikać z charakterystyki SEO, która przynosi efekty długoterminowe. Osiągnięcie wysokiej pozycji organicznej w wynikach wyszukiwania często przekłada się na trwałość rezultatów, utrzymujących się nawet po zakończeniu działań. W przypadku PPC tego rodzaju stabilność nie występuje – efekty znikają wraz z zakończeniem finansowania kampanii.
🚀 14 statystyk, które przekonają Cię, że warto zainwestować w SEO w 2024 roku – podsumowanie
Po zapoznaniu się z naszym artykułem wiesz już, że statystyki nie pozostawiają wątpliwości: SEO ma swoje miejsce w świecie marketingu online i to się nie zmieni w najbliższej przyszłości. Nawet najwięksi sceptycy powinni przekonać się, że inwestycja w pozycjonowanie ma sens, szczególnie w dzisiejszych czasach i pomaga osiągnąć sukces w Internecie.