blog GMF

10 sposobów, jak zrujnować swoją pozycję w Mapach 

jak zrujnować swoją pozycje w mapach google

Profil Firmy w Google pomaga firmom działającym lokalnie zwiększyć rozpoznawalność. Wystarczy, że zadbasz o dobre pozycjonowanie wizytówki internetowej, a Twoja działalność stanie się widoczniejsza w Mapach Google i zaczniesz docierać z ofertą do nowych klientów. Jednak nieprzemyślane działania mogą przynieść odwrotne skutki. Poznaj 10 sposobów, jak zrujnować swoją pozycję w Mapach Google i koniecznie wyeliminuj te błędy.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Brak aktualnych informacji

Nieaktualizowanie danych kontaktowych to prosta droga do zrujnowania pozycji w Mapach Google. Ten błąd może wpłynąć na spadek pozycji, a przede wszystkim na niezadowolenie potencjalnych klientów wynikające np. z problemów ze skontaktowaniem się z przedstawicielami firmy. W konsekwencji wpływa na zaprzestanie dalszych prób i  ostatecznie klient może wybrać ofertę innej firmy. Pamiętaj, że nieprawidłowe informacje mogą też zwrócić uwagę robotów Google, co niekiedy prowadzi do oznaczenia profilu jako niezweryfikowany.

Co możesz zrobić, żeby do tego nie dopuścić? Zacznij od sprawdzenia aktualności informacji dostępnych w Profilu Firmy w Google. Dotyczy to m.in.:

  • adresu strony WWW,
  • numeru kontaktowego,
  • adresu e-mail,
  • adresu siedziby firmy,
  • godzin otwarcia.

Nadmierne nasycenie słowami kluczowymi

Zależy Ci na dobrej optymalizacji wizytówki swojej firmy? To świetnie, bo wpływa to pozytywnie na widoczność profilu. Jednak nawet podczas optymalizacji musisz zachować ostrożność, aby nie dopuścić do tego, że treść będzie nadmiernie nasycona słowami kluczowymi. Taki spam nie jest pozytywnie oceniany przez użytkowników i roboty Google oraz może to doprowadzić do obniżenia pozycji wizytówki w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście nie oznacza to, że powinieneś zrezygnować z wykorzystywania słów kluczowych w opisie firmy czy w nazwie działalności. Po prostu zadbaj o naturalne umieszczenie fraz w tekście. Stosuj też synonimy i frazy kluczowe w odmienionej formie. Przede wszystkim jednak zadbaj o wysoką wartość treści.

Brak odpowiedzi na opinie – pozytywne i negatywne

Brak reakcji na opinie pozostawione przez klientów w Profilu Firmy lub też negatywna reakcja na komentarze to duże błędy, których powinieneś się wystrzegać, jeśli chcesz zyskać wysoką pozycję w Mapach Google. Dlatego tak ważne jest rozsądne zarządzanie opiniami klientów. 

  • Po pierwsze zawsze odpowiadaj na komentarze – w kulturalny sposób. Dzięki temu odbiorcy będą darzyli Twoją firmę większym zaufaniem, poczują się też docenieni i z chęcią pozostawią kolejną opinię w przyszłości. 
  • Po drugie, w profesjonalny sposób reaguj również na negatywne opinie. Nawet jeśli nie zgadzasz się z komentarzem, to lekceważące podejście, wulgarne słownictwo czy też agresja są oznaką braku kultury. Klienci nie chcą korzystać z usług lub produktów takiej osoby. Profesjonalne podejście i pełne empatii odpowiedzi udowodnią potencjalnym klientom, że nie lekceważysz ich skarg. Jaki będzie miało to wpływ na pozycję Twojej firmy w Mapach? Będzie częściej odwiedzana, a użytkownicy z większą chęcią będą pisali opinie na temat działalności.

Kupowanie opinii

Pozytywne opinie w Profilu Firmy to jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Świadczą o zadowoleniu odbiorców z jakości produktów czy też z wykonanych usług. Dlatego warto zachęcać klientów do pozostawienia opinii. Nie idź na skróty i nie kupuj opinii przez Internet. Fałszywe opinie i tak zostaną wykryte przez system moderacji Google, który systematycznie sprawdza m.in. czy użytkownik odwiedził daną lokalizację.

Co stanie się, gdy Google wykryje fałszywe opinie? Usunie je. W konsekwencji może przyczynić się to do spadku pozycji wizytówki. Stracisz też pieniądze wydane na zakup fałszywych opinii. Nie warto podążać tą drogą – lepiej, jeśli na Twoim profilu będzie mniej opinii, ale za to same autentyczne.

Niskiej jakości zdjęcia

Większość użytkowników w ogóle nie przeczyta treści wizytówki Twojej firmy, ale za to zwróci uwagę na obecność i jakość zdjęć. Zadbaj o to, żeby fotografie wyróżniały się wysoką jakością, pozytywnie ukazywały siedzibę firmy i zwiększały zaufanie wobec marki. Takie zdjęcia przyciągają spojrzenia i podkreślają profesjonalizm w porównaniu do niskiej jakości, rozmazanych i nieautentycznych zdjęć. Dodatkowo dobrej jakości zdjęcia to jeden z czynników rankingowych w Mapach Google, a do tego mogą pomóc Ci we wzmocnieniu wizerunku marki.

Nieodpowiednia kategoria działalności

Jak zrujnować swoją pozycję w Mapach Google? Wystarczy, że wybierzesz nieodpowiednią kategorię działalności. To jeden z najważniejszych czynników rankingowych wizytówek internetowych, zatem koniecznie zadbaj o prawidłowe uzupełnienie głównej kategorii. Dlaczego to takie ważne? Właśnie ta informacja umożliwia precyzyjne dopasowanie wizytówek do wyników wyszukiwań odbiorców, więc nieprawidłowości w tej kwestii sprawiają, że użytkownicy mogą mieć problem z odnalezieniem Twojej wizytówki.

Jeśli masz problem ze znalezieniem odpowiedniej kategorii, to sprawdź, co wybrała Twoja konkurencja. Opieraj się przede wszystkim na informacjach dodanych przez firmy, które znajdują się przed Tobą w Google Maps i wynikach wyszukiwania.

Dodawanie fałszywych informacji o lokalizacji

Jak zrujnować swoją pozycję w Mapach? Czasem to niestety naprawdę proste, więc koniecznie pamiętaj o tym, żeby w wizytówce dodawać jedynie autentyczne informacje. Szczególnie zwróć uwagę na lokalizację. Dodawanie błędnego lub fałszywego adresu to duży błąd, który wprowadza potencjalnych klientów w błąd. Może nawet prowadzić do powstania negatywnych konsekwencji prawnych. Dlatego nie dodawaj firmie renomy poprzez wpisanie prestiżowego adresu, bądź uczciwy wobec odbiorców.

Brak opisu firmy

Co jeszcze może wprowadzać odbiorców w błąd i powodować obniżenie pozycji w Mapach Google? Niewypełnienie sekcji „opis firmy”. Nie pomijaj tego pola, bo właśnie tam możesz dodać kilka istotnych informacji na temat swojej firmy – oferowanych produktów i usług, doświadczenia czy wyznawanych wartości. Z perspektywy robotów Google sekcja „opis firmy” jest też ważna, ponieważ możesz tam dodać słowa kluczowe, które ułatwią pozycjonowanie wizytówki i zajęcie wyższej pozycji w rankingu.

Brak zgodności z wytycznymi Google

Nie bez powodu Google stworzył szereg zasad, którymi powinieneś kierować się podczas tworzenia wizytówki w Mapach. Większość tych wytycznych ma zwiększać wiarygodność wizytówek i dostarczać odbiorcom autentycznych informacji na temat firmy. Dlatego lekceważenie tych zaleceń będzie skutkowało obniżeniem pozycji w Mapach Google. Jednak to tylko jedna z konsekwencji – błędne dane kontaktowe, brak zdjęć i spam zmniejszą też wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów.

Na jakie wytyczne Google dotyczące Profilu Firmy powinieneś zwrócić uwagę? Oto kilka przykładów:

  • dodawanie autentycznej lokalizacji firmy – w razie błędów profil zostanie usunięty przez Google,
  • aktualizowanie danych kontaktowych – roboty Google przeanalizują ich zgodność z informacjami pozostawionymi na innych platformach,
  • dodawanie kategorii zgodnie z aktualną ofertą firmy,
  • dodawanie autentycznych opinii,
  • stworzenie tylko jednego profilu dla firmy.

Wszystkie zasady dotyczące Profilu firmy znajdziesz na tej stronie.

Brak prawdziwych godzin otwarcia firmy

Pamiętaj nie tylko o regularnej aktualizacji danych kontaktowych i lokalizacji firmy, ale również godzin otwarcia. Coraz więcej użytkowników właśnie przy pomocy Profilu Firmy sprawdza, kiedy firma jest otwarta – jeśli wprowadzisz ich w błąd, to znacznie spada szansa na to, że ponownie będą chcieli skorzystać z Twojej oferty. Wpłynie to również na spadek ruchu, co spowoduje obniżenie pozycji w Mapach.

Pamiętaj o tym, żeby aktualizować godziny otwarcia podczas świąt i wolnych dni. Wystarczy, że uzupełnisz pole „szczególne godziny otwarcia” i w ten sposób poinformujesz potencjalnych klientów o możliwej zmianie godzin otwarcia firmy. To dobry sposób na poprawę wizerunku firmy.

🚀 Zadbaj o wizytówkę swojej firmy w Mapach z naszą pomocą

Nie pozwól na to, by Profil Firmy zaczął notować coraz gorsze wyniki w Mapach. Zadbaj o przedstawienie autentycznych danych kontaktowych, regularnie aktualizuj informacje o lokalizacji i godzinach otwarcia, a przede wszystkim uzupełnij wizytówkę o wartościowe i zoptymalizowane treści. Dzięki temu Profil Firmy będzie atrakcyjny z perspektywy odbiorców i robotów Google. Jeśli brakuje Ci czasu na samodzielne zajmowanie się tymi zadaniami, zaufaj nam i powierz to zadanie ekspertom, którzy wiedzą, jak pracować z tym narzędziem.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *