
Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym lub zdobyć nowych klientów na swoje usługi? Potrzebujesz trzech rzeczy – zbudowania wiarygodności, wzrostu ruchu na stronie i docierania do grupy docelowej, zamiast do wszystkich. Istnieje wiele sposobów, aby osiągnąć to wszystko, a jednym z nich jest SEO copywriting. Sprawdź, co to jest SEO copywriting i przekonaj się, dlaczego nadal opłaca się w niego inwestować.

Co to jest SEO copywriting?
SEO copywriting to jeden z rodzajów copywritingu, którego celem jest zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach w wyszukiwarce. Dobrej jakości teksty SEO pisane są w taki sposób, aby były jak najlepiej dopasowywane do ciągle zmieniającego się algorytmu np. Google. Dzięki połączeniu tradycyjnego copywritingu i technik SEO tworzenie treści na strony zapewnia liczne korzyści:
- wzrost ruchu na stronie z wyszukiwarki,
- docieranie do grupy docelowej,
- budowanie pozycji eksperta w branży,
- zwiększenie widoczności strony w Google i nie tylko,
- pozyskiwanie nowych klientów itd.
Jednak, aby tworzyć wysokiej jakości teksty SEO, ważne jest poświęcenie czasu na dokładną i przemyślaną analizę słów kluczowych. Dlaczego? Frazy kluczowe i anchory znajdujące się w treściach pozwalają podnosić jakość i skuteczność treści na stronie internetowej. Najważniejsze jest to, aby teksty były dopasowane do potrzeb użytkowników (UX writing), a użyte słowa kluczowe były umieszczone w treści w sposób naturalny i w niezbyt dużych ilościach, żeby nie dopuścić do powstania keyword stuffing, czyli nagminnego upychania słów kluczowych.
Rodzaje tekstów SEO
Jakie teksty SEO zwiększają efekty pozycjonowania? Istnieje kilka rodzajów treści SEO, które warto dodawać na swojej stronie i nie tylko, aby zwiększyć widoczność witryny.
Oto najważniejsze rodzaje tekstów SEO:
- opisy produktów i kategorii – jeśli chodzi o SEO copywriting w e-commerce, to duże znaczenie ma to, aby w sklepie znalazły się zoptymalizowane opisy produktów i opisy kategorii; teksty powinny zawierać frazy kluczowe dopasowane do oferty, a do tego ważne jest zwrócenie uwagi na najważniejsze szczegóły techniczne i korzyści, które przekonają klienta do zakupu;
- teksty SEO na stronie internetowej – jeśli prowadzisz firmę usługową, dodaj na stronę zoptymalizowane teksty na temat usług, które realizujesz; dzięki temu klienci skuteczniej znajdą Twoją ofertę w Google;
- artykuły blogowe – to najpopularniejszy rodzaj tekstów SEO, który pomaga generować ruch na stronie; warto wykorzystać mniej konkurencyjne frazy kluczowe z tzw. długiego ogona, aby zwiększyć konwersję i doprowadzić do tego, że artykuł blogowy już w ciągu kilku miesięcy znajdzie się w TOP 5;
- precle i teksty zapleczowe – tego typu teksty SEO mają za zadanie pozycjonować stronę i pozyskiwać linki przychodzące; mają niższą wartość merytoryczną niż artykuły blogowe; warto zwrócić uwagę, żeby tego typu treści SEO były unikalne;
- teksty sponsorowane i wpisy gościnne – tego typu SEO copywriting przede wszystkim ma przynieść pewną wartość dla użytkownika, pełni też kilka innych funkcji, takich jak: pomoc w skutecznym pozyskiwaniu linków przychodzących oraz zwiększenie grona odbiorców; ten rodzaj treści ma bardziej sprzedażowy charakter, ale bez nachalnej reklamy.
Komu zlecić SEO copywriting?
Pisanie treści SEO może być czasochłonnym zajęciem – w innym naszym artykule dowiesz się, jak długo powstaje tekst SEO – szczególnie jeśli tworzysz specjalistyczne artykuły blogowe, zaplecze, chcesz zwiększyć widoczność w wyszukiwarce czy generować ruch z bloga.
Sprawdź, komu warto zlecić SEO copywriting:
- SEO copywriterowi – to najpopularniejszy wybór, który zapewni Ci największą kontrolę nad treściami, a przy tym sprawia, że możesz oczekiwać wysokiej jakości;
- agencji contentowej – przy większej liczbie treści warto skorzystać z pomocy firmy, która będzie w stanie poradzić sobie nie tylko z pisaniem treści, ale też audytem treści i tworzeniem strategii contentowej;
- sztucznej inteligencji – jeśli nie masz czasu na pisanie tekstów SEO, a do tego chcesz zaoszczędzić pieniądze, możesz wykorzystać np. ChatGPT i poprosić go o wygenerowanie potrzebnych tekstów; problem polega na tym, że otrzymane teksty wymagają nie tylko korekty, ale też redakcji; częstym problemem treści przygotowanej przez AI jest tworzenie dosłownie nowej rzeczywistości, dlatego warto uważać na błędy merytoryczne.
Jak SEO copywriting wpływa na pozycjonowanie?
Głównym powodem tworzenia i inwestowania w SEO copywriting jest zwiększenie pozytywnych efektów podczas pozycjonowania. Należy pamiętać, że to inwestycja długoterminowa, a zwiększenie widoczności strony w wynikach organicznych w Google wymaga często co najmniej kilku miesięcy.
SEO copywriting a pozycjonowanie – 4 najważniejsze dowody na to, że teksty SEO pozytywnie wpływają na pozycjonowanie:
- Dodanie tekstów SEO na stronę sprawia, że roboty Google lepiej zrozumieją tematykę witryny i odpowiednio ją indeksują.
- Wyczerpujący temat, merytoryczne i zawierające dopasowane słowa kluczowe teksty zwiększają renomę strony. Roboty Google dostrzegą, że strona zapewnia odpowiednią wartość dla użytkowników. Potwierdzeniem będzie też pozyskiwanie większej liczby linków przychodzących, które oznaczają, że użytkownicy chętnie dzielą się treścią, bo stanowi dla nich wartość dodaną.
- Merytoryczne artykuły blogowe, które odpowiadają na zapytania odbiorców, sprawiają, że użytkownik trafia na Twoją stronę i zapoznaje się z treścią, a dzięki linkowaniu wewnętrznemu pozostaje dłużej w obrębie witryny. Treści zwiększają czas spędzony na stronie, który jest ważnym czynnikiem podczas analizy autorytetu strony. Wpływa też na efekty pozycjonowania strony.
- Kolejnym atutem tekstów SEO jest to, że zwiększają współczynnik klikalności w wynikach organicznych. W tym przypadku wiele zależy m.in. od jakości i optymalizacji meta tagów tj. title i meta description. Użytkownicy chętniej klikają strony, które znajdują się w TOP 5 wyników wyszukiwania, ale czynnikiem decyzyjnym może być też zachęcający opis lub tytuł.
Pamiętaj, że SEO copywriting wpływa nie tylko na pozycjonowanie, ale także na skuteczność innych działań marketingowych, np. kampanii reklamowych Meta Ads, e-mail marketingu czy kampanii w Google Ads.

Jakie treści pomagają, pozyskiwać klientów?
Zwróćmy uwagę jeszcze na to, że SEO copywriting może pośrednio lub bezpośrednio wpłynąć na pozyskiwanie klientów. Dzieje się tak, gdy użytkownik wpisuje w Google zapytanie, np. „ile kosztuje pozycjonowanie”. Jeśli Twoja strona będzie odpowiednio zoptymalizowana i znajdzie się w TOP 5 na tę frazę, to istnieje duża szansa na to, że Internauta trafi na Twoją stronę. Merytoryczna treść sprawi, że uzyska odpowiedź na swoje pytanie, ale przy okazji możesz wykorzystać okazję na to, aby przedstawić ofertę Twojej agencji.
To tylko jeden z przykładów.
Poznaj kilka typów treści SEO, które najskuteczniej pomagają pozyskiwać klientów, oto one:
- poradniki i treści edukacyjne – jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie klientów jest tworzenie wartościowych artykułów poradnikowych; takie treści rozwiązują problemy potencjalnych klientów, dostarczają wiedzę i budują autorytet marki; odbiorca może uznać Cię za eksperta, co zwiększa szanse na konwersję;
- case studies – odbiorcy chcą dowodów, dlatego publikowanie case studies to doskonały sposób na pokazanie, jakie efekty osiągnęli inni klienci dzięki Twoim usługom; gdy dodasz do case studies słowa kluczowe, dodatkowo zwiększysz widoczność takich treści;
- FAQ – dodaj na stronę odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania; to skuteczny sposób na wykorzystanie tzw. długiego ogona i zwiększenie widoczności w Google, ale też na automatyzację pracy;
- treści sprzedażowe na landing page – możesz odesłać klienta na stronę docelową, czyli landing page, aby zachęcić do zakupu produktu czy skorzystania z usługi; w treściach sprzedażowych również powinny znaleźć się słowa kluczowe, ale ważne, żeby same teksty ukazywały korzyści i cechy charakterystyczne produktów lub usług; nie zapomnij też o napisaniu sprzedażowego CTA, czyli wezwania do działania.
🚀 SEO copywriting zwiększy widoczność Twojej strony
SEO copywriting wykorzystuje treści, których celem jest zwiększenie widoczność strony w wynikach wyszukiwania np. Google. Przy pomocy zoptymalizowanych tekstów, czyli takich, które zawierają słowa kluczowe, możesz zyskać liczne korzyści:
- wzrost ruchu na stronie,
- wzrost klikalności z wyników wyszukiwania,
- budowa zaufania i wiarygodności,
- budowanie autorytetu strony,
- wzrost czasu spędzonego w obrębie strony.
Publikując na stronie, różne rodzaje tekstów SEO, będziesz w stanie ustabilizować pozycję swojej marki, wyprzedzić konkurencję i podkręcić efekty pozycjonowania. Teksty SEO w branży e-commerce to przede wszystkim opisy kategorii i produktów. W niemal każdej branży świetnie sprawdzą się też artykuły blogowe czy teksty ofertowe. Pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony mają teksty, pozwalające zdobywać linki przychodzące np. teksty zapleczowe, artykuły sponsorowane i wpisy gościnne.
Jeśli nie masz czasu na samodzielne tworzenie treści, warto powierzyć to zadanie SEO copywriterom lub agencji contentowej. Alternatywą będzie poznanie zasad z innego naszego artykułu – Jak pisać teksty SEO. Dzięki temu możesz samodzielnie przygotować zoptymalizowane treści, zwiększające efektywność pozycjonowania.
