blog poradniki Reklama

Odrzucona reklama Google Ads – co dalej?

odrzucona reklama google ads

Chcesz rozpocząć kampanię reklamową w Google Ads? Z powodu naruszenia zasad Google, problemów z niewłaściwą treścią czy też przyczyn technicznych reklama może zostać odrzucona przez Google. Co powinieneś wtedy zrobić? Sprawdź, dlaczego została odrzucona reklama Google Ads i co zrobić, żeby Google pozytywnie zweryfikowało Twoją reklamę.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dlaczego reklama Google Ads została odrzucona?

Reklamy w Google Ads są dokładnie sprawdzane pod kątem ich zgodności z zasadami platformy. Odrzucenie reklamy Google Ads zazwyczaj wiąże się ze złamaniem regulaminu Google. Przekonaj się, jakie są najczęstsze przyczyny odrzucenia reklamy w Google Ads.

Błędy redakcyjne

Błędy redakcyjne to jedna z najczęstszych przyczyn odrzucenia reklam w Google Ads. Mogą to być literówki, błędy gramatyczne lub niewłaściwe użycie znaków specjalnych. Nie stosuj też nadmiernej liczby wielkich liter, ponieważ może to być uznane za krzyk lub tekst wprowadzający w błąd.

Tekst reklamy ma być jasny, spójny i zrozumiały dla użytkownika. Dlatego dokładnie sprawdź treść przed wysłaniem reklamy do weryfikacji.

Niewłaściwe formatowanie

Reklamy Google Ads muszą spełniać konkretne wymagania techniczne dotyczące formatowania, takie jak maksymalna liczba znaków w nagłówkach czy ograniczenia w liczbie wierszy. Odrzucenie może nastąpić, gdy elementy reklamy, np. grafiki mają niewłaściwą rozdzielczość lub nieodpowiedni format pliku. Kolejnym problemem może być brak poprawnego układu treści, który wpływa negatywnie na czytelność reklamy. Co możesz zrobić, aby uniknąć odrzucenia reklamy? Zapoznaj się z wytycznymi Google i skorzystaj z dostępnych szablonów.

Treści niezgodne z regulaminem Google

Na stronie https://support.google.com/adspolicy/answer/6008942?hl=pl możesz znaleźć przykłady niedozwolonych treści, które nie mogą znaleźć się w reklamie Google Ads. I tak chcesz je umieścić? Spodziewaj się zatem odrzucenia reklamy.

Nieprawidłowa grupa docelowa

Google Ads pozwala na precyzyjne określenie grupy docelowej, ale błędy w ustawieniach mogą prowadzić do odrzucenia reklamy. Dobrym przykładem jest wybór odbiorców niezgodnych z zasadami Google np. dzieci w przypadku promowania alkoholu.

Problemem może też być brak spójności między treścią reklamy a grupą docelową, co skutkuje niskim wynikiem trafności.

Niedziałające linki lub słaba jakość strony docelowej

Reklamy odsyłające do niedziałających linków lub stron o niskiej jakości są automatycznie odrzucane przez Google – dotyczy to np. błędów 404 lub stron, które długo się ładują. Google ocenia także zawartość strony – powinna być spójna z treścią reklamy, zawierać wartościowe informacje i działać poprawnie na urządzeniach mobilnych.

Niewłaściwe wykorzystanie danych osobowych

Google bardzo surowo podchodzi do wykorzystania danych osobowych w reklamach. Zazwyczaj do odrzucenia dochodzi, gdy reklama wprost odnosi się do wrażliwych danych użytkowników np. stanu zdrowia czy informacji dotyczących finansów (dotyczy to jedynie sytuacji, gdy użytkownik nie wyraził na to zgody).

Niedopuszczalne jest także stosowanie remarketingu w sposób naruszający prywatność. Wszystkie dane używane w kampanii muszą być zgodne z przepisami np. RODO.

Niedziałający certyfikat SSL

Dlaczego reklama Google Ads została odrzucona? Przyczyną może być reklama prowadząca do strony bez certyfikatu SSL, ponieważ takie witryny są postrzegane jako potencjalnie niebezpieczne dla użytkowników.

Co zrobić, gdy reklama Google Ads zostanie odrzucona?

Odrzucona reklama Google Ads wcale nie musi oznaczać konieczności zmiany dotychczasowej strategii marketingowej. Musisz podjąć odpowiednie działania i jak najszybciej rozwiązać problem, aby Twoja reklama została pozytywnie zweryfikowana. Dowiedz się, co zrobić, gdy reklama Google Ads zostanie odrzucona – skorzystaj z naszego poradnika krok po kroku.

Sprawdź powód odrzucenia reklamy

Od czego powinieneś zacząć? Oczywiście od znalezienia przyczyny odrzucenia reklamy w Google Ads. Nie będziesz mieć z tym problemu, ponieważ w panelu Google Ads znajdziesz szereg szczegółowych informacji. Oto co powinieneś zrobić:

●  zaloguj się do swojego konta Google Ads,

●  przejdź do zakładki „Reklamy i rozszerzenia”,

●  znajdź odrzuconą reklamę – obok niej będzie widoczna ikona ostrzeżenia,

●  kliknij ikonę, aby zobaczyć szczegóły dotyczące naruszenia zasad Google.

Zapoznaj się z zasadami reklamowymi Google

Google posiada szczegółowe wytyczne dotyczące reklam, które są dostępne w Centrum zasad Google Ads. Przeczytaj dokładnie sekcję dotyczącą powodu odrzucenia Twojej reklamy. Dzięki temu wyeliminujesz błędy związane z reklamą.

Popraw treść reklamy

Bardzo często powody odrzucenia reklamy są bezpośrednio związane z treścią reklamy. Jest tak również w Twoim przypadku? W takim razie:

●  usuń elementy naruszające zasady Google – agresywne sformułowania, niedozwolone produkty czy też obietnice bez pokrycia;

●  upewnij się, że reklama jest czytelna, profesjonalna, poprawna językowo i zgodna z zasadami Google;

●  skorzystaj z narzędzi sprawdzających treści np. LanguageTool lub Ortograf, aby wyeliminować błędy gramatyczne i stylistyczne.

Sprawdź ustawienia techniczne reklamy

Co w przypadku, gdy reklama została odrzucona przez nieprawidłowe ustawienia techniczne? Powinieneś zatem:

●  upewnić się, że wykorzystujesz prawidłowy format i rozmiar grafiki lub wideo;

●  sprawdzić, czy teksty i nagłówki mieszczą się w dozwolonych limitach znaków – szczegóły znajdziesz na stronie Specyfikacje Google Ads;

●  zweryfikować poprawność linku (jeśli reklama go zawiera).

Napraw problemy ze stroną docelową

Google przykłada dużą wagę do jakości stron docelowych. Zatem, jeśli do odrzucenia reklamy doszło właśnie z powodu problemów z witryną, do której prowadzi reklama, to koniecznie:

●  sprawdź, czy strona działa poprawnie i posiada certyfikat SSL;

●  upewnij się, że strona jest zgodna z treścią reklamy – użytkownik musi otrzymać informacje obiecane w reklamie;

●  przetestuj stronę na urządzeniach mobilnych, aby upewnić się, że jest responsywna i szybko się ładuje – jeśli właśnie to jest przyczyną problemu, to sprawdź, jak poprawić szybkość ładowania strony www.

Wyślij reklamę do ponownej weryfikacji

Wszystkie błędu zostały wyeliminowane? Możesz teraz przesłać reklamę do ponownej weryfikacji. Wystarczy, że będziesz postępować zgodnie z poniższą instrukcją:

●  włącz Google Ads i przejdź do zakładki „Reklamy i rozszerzenia”,

●  kliknij ikonę edycji obok poprawionej reklamy,

●  wybierz opcję „Poproś o weryfikację”.

Zazwyczaj Google dokonuje ponownej oceny reklamy w ciągu 1-2 dni roboczych, choć niekiedy ten czas może się wydłużyć.

Kiedy warto skontaktować się z pomocą techniczną Google Ads?

Pomimo naprawy błędów powodujących odrzucenie reklamy i tak nie została ona pozytywnie zweryfikowana? Powinieneś wtedy skorzystać z pomocy technicznej Google Ads. Dzięki temu zyskasz niezbędne wsparcie i porady dotyczące optymalizacji kampanii. Poniżej przedstawiamy sytuacje, kiedy warto skontaktować się z pomocą techniczną Google Ads.

  1. Wielokrotne odrzucenie poprawek – w takiej sytuacji problemy zazwyczaj wynikają z błędnej interpretacji zasad przez system automatyczny Google lub z pojawienia się nieoczywistych naruszeń.
  2. Brak jasnego powodu odrzucenia reklamy – jeśli zapoznałeś się z zasadami Google i stworzyłeś poprawną reklamę, a i tak doszło do jej odrzucenia, to przyczyną mogą być problemy techniczne. Wtedy niezbędne może być właśnie wsparcie ze strony pomocy technicznej Google.
  3. Wdrażanie nowych kampanii dla innowacyjnych lub nietypowych produktów – jeśli Twoja reklama dotyczy nowatorskiego produktu, niszowej branży lub kontrowersyjnego tematu (np. finanse, suplementy diety, gry hazardowe), warto skontaktować się z pomocą techniczną już na etapie planowania kampanii. Specjaliści Google mogą wtedy polecić optymalny sposób przedstawienia treści lub sprawdzić poprawność ustawień kampanii np. targetowania reklamy.

Jak uniknąć odrzucania reklam Google Ads? 5 zasad

Odrzucenie reklamy Google Ads powoduje opóźnienie w realizacji kampanii, na co nie możesz sobie pozwolić. Dlatego ogranicz ryzyko i od razu wyeliminuj potencjalne błędy. Postępuj zgodnie z poniższymi zasadami i dowiedz się, jak uniknąć odrzucenia reklam Google Ads.

Postępuj zgodnie z zasadami Google Ads

Oczywiście najważniejsze jest to, abyś postępował zgodnie z zasadami Google Ads. To fundament, bez którego nie dojdzie do akceptacji reklamy. Skup się przede wszystkim na:

●  dozwolonych treściach reklamy,

●  ograniczeniach dotyczących konkretnych branż np. finansowej,

●  polityce dotyczącej stron docelowych.

Dodawaj jedynie wysokiej jakości reklamy

Dla Google bardzo ważne jest to, aby reklamy były atrakcyjne dla użytkowników. Dotyczy to m.in. jakości grafik i treści, dlatego używaj wyraźnych obrazów, unikaj też błędów ortograficznych i stylistycznych.

Kluczowe znaczenie ma również spójność przekazu, więc umieszczaj w treści reklamy jedynie takie hasła, które mają pokrycie na stronie docelowej.

Pisz wiarygodne teksty

Wiarygodność reklamy ma kluczowe znaczenie dla Google, a także dla skuteczności kampanii. O czym powinieneś pamiętać? Unikaj przesady, czyli stwierdzeń typu „najlepszy na świecie” czy „gwarancja sukcesu”. Zamiast tego opieraj się na faktach i danych liczbowych, które odbiorca może łatwo zweryfikować. Oczywiście warto też dodać CTA, które jasno wskazuje użytkownikowi korzyści np. „dowiedz się więcej”, „zyskaj darmowy dostęp” lub „pobierz za darmo”.

Sprawdzaj poprawność adresów URL

Skoro jedną z najczęstszych przyczyn odrzucenia reklamy w Google, jest nieprawidłowy link, to przed dodaniem reklamy, koniecznie to sprawdź. Upewnij się, że link prowadzi do działającej strony, a do tego witryna korzysta z protokołu HTTPS.

Pamiętaj, żeby zawsze testować wszystkie linki w swoich kampaniach – jeszcze przed ich przesłaniem do weryfikacji.

Buduj historię konta reklamowego

Czy wiesz, że Google ocenia nie tylko jakość pojedynczych reklam, ale również historię Twojego konta reklamowego? Dobra historia może znacząco zwiększyć szansę na akceptację reklamy. Dlatego zadbaj o:

●  regularne prowadzenie kampanii reklamowych,

●  postępowanie zgodne z zasadami Google,

●  tworzenie reklam z wysokim wskaźnikiem klikalności (CTR) i niskim kosztem za kliknięcie (CPC).

🚀 Sprawdź, dlaczego reklama Google Ads została odrzucona, napraw błędy i działaj skuteczniej

Odrzucona reklam Google Ads to częsty problem, który wcale nie musi oznaczać końca szans na udaną kampanię. Niezbędne jest za to podjęcie konkretnych działań. Zacznij od odkrycia przyczyny problemu – mogą to być błędy redakcyjne, niewłaściwe formatowanie lub niezgodność z regulaminem Google.

Wprowadź niezbędne poprawki np. popraw jakość strony docelowej, linki lub długość i jakość treści. Przestrzeganie zasad Google Ads, dbałość o jakość reklam, a także ich wiarygodność sprawią, że Twoje reklamy zostaną pozytywnie zweryfikowane. W razie konieczności skontaktuj się z pomocą techniczną Google. Dzięki temu już wkrótce będziesz mógł zwiększyć rozpoznawalność i konwersję dzięki płatnej reklamie.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *