
Zadbałeś o UX, zainwestowałeś w nowoczesną stronę i stworzyłeś spójną identyfikację wizualną, a mimo to, co tu dużo pisać – ruch na stronie jest znikomy? Internet jest przeładowany stronami internetowymi, a ładna witryna to już zdecydowanie zbyt mało, żeby przyciągnąć użytkowników. Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie? Poznaj 18 trików, które działają u 80% właścicieli stron www.

Stwórz powód, dlaczego użytkownik ma przejść na Twoją stronę
Chcesz dowiedzieć się, jak zwiększyć ruch organiczny na swojej stronie? Lepiej zacznij od tego, aby wcześniej zadać sobie inne pytanie, a mianowicie – dlaczego użytkownik powinien przejść na Twoją stronę? Co może na tym zyskać?
Większość wskazanych w tym artykule technik na generowanie większego ruchu na stronie sprowadza się głównie w przypadku nowych użytkowników, którzy jeszcze nie mieli styczności z Twoją marką. Jednak Twoim zadaniem powinno być zachęcenie do ponownych odwiedzin przez osoby, które już wcześniej na niej były.
Co przekonuje użytkowników do powrotu lub przejścia na stronę internetową? Szczególnie to:
- szybkie ładowanie się strony,
- nowoczesny i intuicyjny interfejs,
- praktyczne i przydatne informacje,
- informacja o promocji np. po zapisaniu się do newslettera,
- czatbot, formularz kontaktowy czy inny sposób na łatwe i szybkie skontaktowanie się z przedstawicielami marki,
- możliwość pobrania darmowego e-booka,
- estetyczna i sprawnie działająca strona na urządzeniach mobilnych,
- przejrzysta oferta,
- możliwość zakupu produktów w max. 3 szybkich krokach,
- łatwa rezerwacja bez dodatkowych opłat,
- aktualności i nowości z branży itd.
Jeśli dasz użytkownikom „wartość”, poprawisz lojalność i konwersję. Nie pomijaj tego kroku i dopiero po zapewnieniu istotnego powodu do odwiedzania Twojej strony, przejdź do kolejnych etapów.
Wykorzystaj długi ogon
Pozycjonowanie strony to dobry sposób na zwiększenie ruchu. Jaką strategię wybrać? Najlepiej sprawdzi się pozycjonowanie na długi ogon tzn. long-tail, bo zapewnia następujące korzyści:
- umożliwia uzyskanie pierwszych efektów z działań SEO w krótszym czasie,
- dobry wybór w branżach o dużej konkurencyjności,
- polega na przyciąganiu użytkowników, którzy są już bardzo blisko decyzji zakupowej – a to oznacza, że charakteryzuje się wysokim poziomem konwersji.
Do wyszukiwania i analizy słów kluczowych z długiego ogona warto wykorzystywać takie narzędzia jak – SurferSEO, AnswerThePublic czy Semstorm. Bardzo pomocne będą też podpowiedzi Google i sekcja „podobne zapytania”.
Dopasuj lokalne słowa kluczowe
W zwiększeniu ruchu organicznego na stronie mogą pomóc też inne, bardziej szczegółowe słowa kluczowe. Tym razem proponujemy zwrócić uwagę na lokalne frazy kluczowe, czyli takie, które zawierają także nazwę dzielnicy, miasta lub regionu.
Treści z lokalnymi słowami kluczowymi pomagają w dotarciu do strony przez osoby z danego regionu. Dlatego SEO lokalne to skuteczna metoda promocji marki skierowana dla firm, które kierują swoją ofertę do użytkowników z konkretnego obszaru.
Zwiększanie ruchu organicznego za pomocą fraz lokalnych to także sposób na szybsze dotarcie do TOP 3 w wynikach wyszukiwania.
Pisz bloga firmowego
Wyszukiwarka internetowa np. Google to dobry sposób na generowanie większego ruchu na swojej stronie. Oprócz optymalizacji treści na stronie z wykorzystaniem dopasowanych słów kluczowych polecamy także pisanie bloga.
Wartościowe artykuły blogowe napisane zgodnie z zasadami SEO mogą stać się świetnym źródłem ruchu z Google. Jeden tekst może generować kilkadziesiąt, kilkaset czy nawet kilka tysięcy odwiedzin w ciągu miesiąca!
Pisz bloga zgodnie z czterema najważniejszymi zasadami:
- poznaj grupę docelową i jej problemy,
- napisz wartościowy tekst oparty na Twojej wiedzy i doświadczeniu,
- wykonaj optymalizację tekstu – dodaj słowa kluczowe do tytułu, meta tagów, leadu i treści artykułu, a także zoptymalizuj grafiki,
- dodaj linkowanie wewnętrzne do innych tekstów na blogu – w prawidłowym linkowaniu może pomóc Ci inny nasz artykuł „Co to jest linkowanie wewnętrzne? 10 zasad, jak robić to dobrze”.
Promuj bloga w sieci
Po napisaniu i opublikowaniu artykułu blogowego przejdź do promowania go. Szczególnie na samym początku, gdy jeszcze nie został zaindeksowany w Google.
Jak promować artykuł i przyciągać zainteresowanych czytelników na stronę?
- Stwórz post na Fanpage i dodaj link do artykułu z krótkim opisem.
- Utwórz newsletter i wiadomości polecające swój artykuł.
- Wykonaj recykling treści. Napisz krótką zajawkę do social mediów i stwórz grafikę na temat, który omówiłeś w artykule. Rozbudź ciekawość czytelników i wklej w komentarzu lub w bio link do artykułu.
- Zdobądź linki zwrotne z silnych stron, aby wesprzeć pozycjonowanie artykułu.
Stwórz listę mailingową i regularnie wysyłaj newsletter
Chcesz wysyłać newsletter do swojej listy mailingowej? To coraz popularniejsza metoda na promowanie oferty. Dobrze prowadzony newsletter nie tylko zwiększa ruch na stronie, ale także angażuje społeczność, przypomina o Twojej marce, a nawet zwiększa sprzedaż.
Oczywiście, żeby zyskać wszystkie te korzyści, musisz najpierw zbudować bazę mailingową. Świetnie sprawdza się do tego lead magnet np. w formie darmowego e-booka lub zaoferowanie kodu rabatowego na zakupy w zamian za zapis.
Pisząc newsletter, pamiętaj o celach, jakie chcesz osiągnąć – np. zwiększyć ruch organiczny na stronie. Dziel się linkami do nowych artykułów blogowych, informuj o akcjach promocyjnych, wyprzedażach, nowościach czy wydarzeniach.
Do stworzenia newslettera warto wykorzystać np. takie narzędzia jak MailerLite, GetResponse czy Mailchimp.
Zacznij współpracę z mikroinfluencerem z branży
Współpraca z najbardziej znanymi influencerem jest raczej kosztowną inwestycją i jeśli nie zajmujesz się promocją dużej marki, to pewnie nie zdecydujesz się na taki koszt.
Jednak nawet przy niewielkim budżecie warto pomyśleć o współpracy z mikroinfluencerem.
Dlaczego to dobry pomysł? Ze względu na:
- atrakcyjny cennik,
- zaangażowaną społeczność – zazwyczaj od kilkudziesięciu do kilku tysięcy aktywnych użytkowników,
- mikroinfluencerzy mogą pomóc Ci dotrzeć do nowych odbiorców,
- są autentyczni i skupieni wokół jakiejś niszy,
- budzą duże zaufanie wśród społeczności.
I mogą pomóc Ci w zwiększeniu ruchu organicznego na stronie.
Zoptymalizuj stronę pod wyszukiwanie głosowe
Coraz więcej użytkowników korzysta z wyszukiwania głosowego – zwłaszcza na urządzeniach mobilnych. Warto to wykorzystać i dzięki temu zwiększyć ruch na swojej stronie.
Konieczne może być przejrzenie wszystkich treści na stronie i dokonanie optymalizacji pod wyszukiwanie głosowe. Zalecamy następujące poprawki:
- zadbaj o to, aby Twoje teksty odpowiadały na pytania typu: „jak”, „co”, „gdzie”, „ile kosztuje”, „najlepsze sposoby na…”,
- wykorzystaj długi ogon,
- używaj prostego języka,
- dodaj sekcję FAQ na podstronach i w artykułach,
- dodaj nagłówki H2 i H3 w formie pytań.
Więcej praktycznych wskazówek na ten temat znajdziesz w naszym artykule „Wyszukiwanie głosowe – czym jest i jak zoptymalizować stronę pod jego kątem?”
Wykonaj optymalizację strony pod AI
Jak zwiększyć ruch organiczny na stronie? Ponownie możesz wykorzystać wyszukiwarkę. Jak zapewne już zauważyłeś, Google, Bing i inne wyszukiwarki przeżywają prawdziwą rewolucję. To już nie tylko zmieniające się algorytmy, ale też samo tworzenie wyników wyszukiwania.
Na przykład Google dodał „Przegląd od AI”, który generuje odpowiedź na zapytanie użytkownika na podstawie wybranych linków.
Co zrobić, żeby AI pokazał Twoją stronę i tekst?
Potrzebna jest prawidłowa optymalizacja treści pod AI, która składa się z:
- organizacji nagłówków,
- zastosowania znaczników semantycznych,
- dodawania atrybutów ALT przy grafikach,
- zastosowania list uporządkowanych i nieuporządkowanych, które sprawiają, że treści stają się czytelniejsze,
- dodania znaczników schema.org,
- stworzenia meta tagów,
- przyspieszenia czasu ładowania się strony,
- pisania prostych i naturalnie brzmiących zdań,
- zastosowania LSI, czyli powiązanych tematycznie słów kluczowych,
- wykorzystania długiego ogona w tekście, szczególnie w formie pytań.
Dowiedz się więcej z naszego artykułu „optymalizacja treści pod AI”.
Pisz wpisy gościnne
Guest blogging, czyli właśnie pisanie wpisów gościnnych to świetny sposób na promocję marki, który zapewnia liczne korzyści, takie jak:
- zwiększenie widoczności,
- docieranie do nowych odbiorców,
- generowanie większego ruchu organicznego na stronie,
- pozyskiwanie linków zwrotnych, które poprawiają efekty SEO.
Znajdź blogi i portale powiązane z Twoją branżą lub takie, które stanowią naturalne uzupełnienie tego, czym się zajmujesz.
Zadbaj, aby w artykule pojawił się link do Twojej strony.

Bądź aktywny na grupach na FB i forach
Jak jeszcze zwiększyć ruch organiczny na stronie? Znajdź osoby zainteresowane Twoją ofertą lub tematami, które poruszasz na blogu firmowym. Gdzie ich szukać? Najlepiej na tematycznie powiązanych grupach na Facebooku i forach.
Dziel się wiedzą, pomagaj i udzielaj się w dyskusjach, aby zbudować pozycję eksperta. Jeśli chodzi o linki, umieszczaj je naturalnie, zgodnie z regulaminem, aby nie uznano, że dołączyłeś do grupy czy do forum tylko po to, aby coś reklamować.
Przeprowadzaj wywiady z ekspertami w branży
Dobry sposobem na to, aby zwiększyć widoczność i ruch na stronie będzie zaproszenie ekspertów z branży (najlepiej nie konkurentów) do wywiadu. Możesz nagrać go w formie wideo, podcastu z transkrypcją lub jedynie w formie tekstowej.
Zachęć zaproszoną osobę do tego, aby podzieliła się informacją o wywiadzie w swoich mediach społecznościowych i na stronie. Dzięki temu zwiększysz szansę na to, że nowi odbiorcy należący do grupy docelowej dotrą do Twojej strony.
Przyspiesz stronę
Nie możesz zapomnieć także o tym, że dobrym sposobem na to, aby zwiększyć ruch na stronie, jest poprawa funkcjonowania witryny od strony technicznej. Jedną z najważniejszych kwestii jest zadbanie o jak najkrótszy czas ładowania się strony.
Przyspieszenie strony jest ważne, bo pozytywnie wpływa na SEO i widoczność w wyszukiwarce, a także poprawia doświadczenia użytkownika. Według danych Google, jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, ponad połowa użytkowników ją opuszcza.
Skorzystaj z takich narzędzi jak PageSpeed Insights czy GTMetrix i sprawdź, jak szybko ładuje się Twoja strona. Skorzystaj też z naszych wskazówek – Szybkość ładowania strony. Sprawdź, jak możesz zmienić ją na lepsze!
Dopasuj stronę do urządzeń mobilnych
Kolejnym praktycznym, ale też powiązanym z kwestiami technicznymi, aspektem jest zaprojektowanie witryny, która będzie dopasowana do urządzeń mobilnych. Oznacza to, że nie traci na jakości i funkcjonalności niezależnie od tego, czy przeglądasz stronę na telefonie, tablecie czy laptopie.
Brak dopasowania do urządzeń mobilnych to nie tylko potencjalna strata finansowa, ale także niespełnienie wytycznych Google. To z kolei może prowadzić do niższej widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.
Napraw błędy na stronie
Nawet drobne błędy mogą mocno obniżać pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Błąd 404, problemy z przekierowaniami, powielone meta tagi, brak nagłówków H1, problemy z indeksacją podstrony, zduplikowana treść – to popularne błędy, które sprawiają, że Twoja strona jest negatywnie oceniana przez roboty Google.
Skorzystaj z profesjonalnych narzędzi takich jak Screaming Frog, Ahrefs, Semrush czy Google Search Console, aby przeskanować stronę i jak najszybciej wyeliminować pojawiające się błędy.
Zacznij prowadzić 1-2 media społecznościowe
Szukasz sposobu, jak zwiększyć ruch organiczny na stronie? Wykorzystaj moc mediów społecznościowych. Buduj lojalną i zainteresowaną Twoją ofertą społeczność. Dlatego, zamiast prowadzić kilka profili w social mediach, wybierz 1-2, na których będziesz naprawdę aktywny. Ważne jest także dopasowanie mediów społecznościowych do grupy docelowej.
Pomocny może okazać się Raport Digital 2025, z którego dowiesz się m.in., że:
- Facebook jest najpopularniejszym portalem społecznościowym w Polsce,
- Polacy najczęściej odwiedzają 3 strony – Google, YouTube i Facebook,
- 50,8% użytkowników w social mediach to kobiety.
Wykorzystaj także dane z innych raportów, aby upewnić się, które media społecznościowe najczęściej odwiedzają przedstawiciele Twojej grupy docelowej.
Pozyskuj wartościowe linki zwrotne
Dobrym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie jest pozycjonowanie bloga. Na czym to polega? Zacznij od optymalizacji treści i dodania dopasowanych tematycznie słów kluczowych. Następnie pozyskaj linki zwrotne, aby skutecznie zwiększyć widoczność artykułów w wynikach wyszukiwania. Nie potrzebujesz dużo backlinków, znacznie ważniejsza jest ich wartość.
Warto także przeanalizować profil linków konkurencji np. wykorzystując narzędzie Ahrefs lub Semrush.
Zamów wizytówki, ulotki lub katalogi z kodami QR
Jak generować większy ruch na stronie? Skuteczne mogą być także bardziej tradycyjne metody. Wykorzystaj narzędzie QR Code Generator do wygenerowania kodu QR, a następnie dodaj go na drukowanych ulotkach, wizytówkach, plakatach czy w katalogach. To dobre rozwiązanie, jeśli przyjmujesz klientów w biurze lub gdy często bierzesz udział w targach branżowych.
🚀Skutecznie zwiększaj ruch organiczny na stronie z wykorzystaniem 18 sposobów
Nasz poradnik potwierdza, że istnieje sporo różnych sposobów na to, jak zwiększyć ruch organiczny na swojej stronie. Najlepiej dopasuj wskazane przez nas metody do specyfiki branży, w jakiej działasz. Wybierz kilka trików, ale nie wszystkie na raz, aby móc przetestować, które spośród nich są skuteczne.
Pamiętaj, że samo generowanie ruchu na stronie nie powinno być głównym celem marketingowym, a raczej drogą do celu. Zastanów się, jakie korzyści ma zapewnić zwiększenie ruchu na stronie np. wzrost konwersji, pozyskiwanie nowych klientów, wzrost sprzedaży czy budowanie pozycji eksperta w branży.
