blog poradniki social media

Jak założyć konto na Instagramie? Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku!

Jak założyć konto na Instagramie

Uwielbiasz robić zdjęcia czy kręcić filmy? W takim razie nie może zabraknąć Cię na Instagramie. To serwis, który umożliwia dzielenie się z innymi użytkownikami ciekawymi zdjęciami, filmami i opisami. Tutaj znajdziesz również mnóstwo inspiracji, ponieważ na Instagramie istnieją profile praktycznie na każdy temat. Większość wpisów na Instagramie wyróżnia się tym, że jest opatrzona hasztagami. Co jeszcze musisz wiedzieć? Jak założyć konto na Instagramie? Podpowiadamy!

Dlaczego warto założyć konto na Instagramie?

Instagram jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych. Każdego miesiąca ma nawet 1,28 miliarda aktywnych użytkowników. Codziennie aktywnych jest ponad 500 milionów użytkowników. Te liczby robią wrażenie, prawda? Dlaczego jednak warto założyć konto na Instagramie? Przede wszystkim dlatego, że serwis ten umożliwia dzielenie się różnymi materiałami z najbliższymi. To świetne narzędzie, gdy na co dzień mieszkasz daleko od rodziny. Instagram pozwala także na kontaktowanie się z innymi użytkownikami – możesz wymieniać z nimi prywatne wiadomości.

Jeśli korzystasz już z niego lub kiedyś miałeś okazję się z nim zapoznać, na pewno wiesz, że używa go także wielu influencerów, czyli osób popularnych w mediach społecznościowych. W ich przypadku Instagram to rewelacyjny, a przede wszystkim dochodowy biznes. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, również powinieneś rozważyć założenie konta firmowego na tej platformie – jest to sposób na dotarcie ze swoimi produktami do sporej liczby klientów. 

Jak założyć konto na Instagramie? Instrukcja krok po kroku

Chcesz założyć nowe konto na Instagramie, ale zupełnie nie wiesz, jak się za to zabrać? Pokażemy Ci krok po kroku, jak to zrobić!

  1. Wejdź na stronę www.instagram.com. Na dole powinna pojawić się opcja „Zarejestruj się”, wybierz ją. 

  1. W następnym kroku niezbędne będzie podanie kilku podstawowych informacji, takich jak:
  • adres e-mail lub numer telefonu;
  • imię i nazwisko;
  • nazwa użytkownika;
  • hasło. 

  1. Po przejściu dalej pojawi się okienko, w którym będziesz musiał dodać swoją datę urodzenia. Bez obaw – nie będzie ona publiczna na Twoim profilu!

  1. Na Twój adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z kodem potwierdzającym. Ten musisz wprowadzić w kolejnym okienku w miejscu „Kod potwierdzający”.

  1. Gratulacje udało Ci się założyć konto na Instagramie. Teraz wystarczy, że zaakceptujesz regulamin portalu i będziesz mógł swobodnie korzystać z jego możliwości. 

Konto na Instagramie – jakie informacje powinieneś uzupełnić?

Zastanawiasz się, od czego zacząć uzupełnianie konta na Instagramie? Dobrym pomysłem będzie dodanie najpierw zdjęcia profilowego. Nie będzie ono zbyt duże, jednak to nie oznacza, że możesz wybrać obojętnie jakie. Zdjęcie profilowe na Instagramie to jak znak rozpoznawczy konta. Możesz na nim pokazać siebie lub logo firmy (to odpowiedni wybór w przypadku kont firmowych). 

Równie istotny jest opis, czyli tak zwane bio. Dobrze wykorzystaj tę przestrzeń na tekst, ponieważ masz do wykorzystania jedynie 150 znaków. Możesz dodać tam np. krótką informację o swoim hobby. Gdy przejdziesz już przez te dwa etapy, możesz przystąpić do publikacji postów.

Pamiętaj, że muszą być one oryginalne i ciekawe – tylko w ten sposób uda Ci się zainteresować innych użytkowników Instagrama. Niezbędnym elementem tych postów są oczywiście hasztagi, dzięki którym uda Ci się wypromować profil. Wbrew pozorom używanie tych najpopularniejszych słów nie jest najlepszym wyborem. Zazwyczaj bowiem pod nimi jest mnóstwo postów, więc trudno będzie się przebić. 

🚀 Jak założyć konto na Instagramie – podsumowanie

Podsumowując – teraz już bez problemu powinieneś poradzić sobie z założeniem konta na Instagramie. To zaledwie kilka kroków, więc jesteśmy pewni, że zajmie Ci to dosłownie chwilkę. Jeśli potrzebowałbyś pomocy w prowadzeniu konta na Instagramie, możesz na nas liczyć.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *