Instagram to portal społecznościowy, którego popularność wciąż wzrasta. Ludzie uwielbiają go m.in. za możliwość dzielenia się fantastycznymi obrazami i wideo. Mogą tam również komunikować się z innymi użytkownikami i poznawać nowości. Oczywiście to także jedna z wielu aplikacji, w których drzemie duży potencjał promocyjny.
Nic zatem dziwnego, że osoby prowadzące własne biznesy decydują się na zakładanie kont firmowych na Instagramie. Może to być świetny, nowy kanał dotarcia do klientów również w Twoim przypadku. Chcesz to sprawdzić? Przeczytaj więc, jak założyć konto firmowe na Instagramie.
Dlaczego warto założyć konto firmowe na Instagramie?
Przedsiębiorcy często wahają się, czy założenie konta firmowego na Instagramie ma sens. Udowodnimy Ci, że jak najbardziej. Jakie zapewnia możliwości?
Zacznijmy od statystyk – na koncie firmowym będziesz miał do nich dostęp, dzięki czemu szybko sprawdzisz, do kogo trafiają Twoje wpisy, kto najchętniej wybiera Twoje produkty i co zachęca ludzi do zakupu. W statystykach znajdziesz także cenną informację dotyczącą tego, o której porze dnia jest wzmożona aktywność użytkowników, dzięki czemu będziesz mógł publikować posty w odpowiednim czasie. Krótko mówiąc, dzięki statystykom będziesz wiedział, jakie są preferencje odbiorców i jak możesz dopasować do nich swoje wpisy.
Na Instagramie możesz dodawać zarówno bezpłatne, jak i sponsorowane posty. Kampanie na Instagramie są płatne, ale przynoszą rewelacyjne efekty. Są dobrym wyborem, gdy zależy Ci, by post trafił do jeszcze większego grona odbiorców potencjalnie zainteresowanych reklamowaną usługą. Mogą pojawiać się np. w aktualnościach lub na Instagram Stories.
Zaletą konta firmowego jest również możliwość szybkiego kontaktu. Dzięki dodaniu adresu na profilu czy przycisków kontaktu obecni i nowi klienci mogą łatwiej się skontaktować z Twoją firmą, co na pewno poprawi jakość obsługi klienta. Warto umieścić także godziny otwarcia, aby klienci wiedzieli, w jakich godzinach mogą skorzystać z Twojej oferty.
Jak założyć konto firmowe na Instagramie – krok po kroku
Chociaż założenie konta firmowego na Instagramie to proste zadanie, to jednak zdajemy sobie sprawę, że niektórzy mogą nie wiedzieć, jak zabrać się za jego realizację. Dlatego przygotowaliśmy instrukcję, w której pokazujemy, jak stworzyć konto firmy na Instagramie w kilku krokach. Zobacz!
- Zaloguj się na swoje konto na Instagramie – na stronie https://www.instagram.com/ lub w aplikacji mobilnej.
- Przejdź do swojego profilu, klikając przycisk „Profil” po lewej stronie (jeśli korzystasz ze strony internetowej).
- Wejdź w ustawienia, czyli kliknij ikonkę koła zębatego, którą znajdziesz w prawym rogu.
- Wybierz opcję „Ustawienia i prywatność”.
- Wybierz „Przełącz na konto profesjonalne”.
- Zdecyduj, który opis najlepiej pasuje do Ciebie. Przykładowo, jesteś piosenkarzem? Wybierz pierwszy opis. Z kolei gdy prowadzisz sklep, odpowiednim opisem będzie ten drugi.
- Zapoznaj się z informacjami i kliknij „Dalej”.
- W zależności od tego, czym się zajmujesz, wybierz odpowiednią kategorię. Ta niekoniecznie musi być widoczna na Twoim profilu. Gdy jednak chcesz, by było inaczej, zaznacz opcję „Pokaż kategorię w profilu”.
- W kolejnym etapie będziesz musiał sprawdzić informacje kontaktowe (jeśli podałeś je na etapie rejestracji). Jeśli wtedy ich nie uzupełniłeś, będziesz musiał to zrobić teraz. Instagram poprosi Cię o takie informacje jak adres e-mail, numer telefonu, adres pocztowy, miejscowość i kod pocztowy.
- Brawo! Twoje konto firmowe na Instagramie jest już gotowe.
Czy za konto firmowe na Instagramie trzeba płacić?
Konto firmowe na Instagramie nic nie kosztuje. To bardzo dobra wiadomość dla przedsiębiorców, którzy obawiają się, że będą musieli coś płacić za konto biznesowe na tym portalu. Należy jednak podkreślić, że gdy będziesz chciał zastosować płatne kampanie Instagram Ads, to wówczas pojawią się już koszta. Czy warto się na nie zdecydować? Jak najbardziej, tym bardziej że są one naprawdę skuteczne, gdy chcesz trafić do szerszego grona odbiorców.
🚀 Jak założyć konto firmowe na Instagramie – podsumowanie
Z naszego artykułu dowiedziałeś się już, jak założyć konto firmowe na Instagramie. Co istotne mogą je założyć nie tylko firmy, ale także np. influencerzy lub osoby, które po prostu chciałyby podzielić się ze światem swoim hobby. Niemało osób decyduje się na założenie tego typu konta, aby po prostu mieć ulepszoną wersję osobistego konta, która daje więcej możliwości.
Prowadzenie konta firmowego na IG jest całkowicie bezpłatne. Możemy zaproponować Ci profesjonalne prowadzenie social mediów – to dobra opcja, gdy nie masz czasu na samodzielne zajmowanie się kontem. Jeśli szukasz doświadczonych ekspertów w tej branży i chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, pomożemy!