blog poradniki social media

Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

Jak założyć konto firmowe na Facebooku

Korzystasz już z licznych narzędzi marketingowych, aby pokazać swoją firmę w Internecie, ale wciąż nie masz konta firmowego na Facebooku? To ogromny błąd! Obecność Twojej firmy na Facebooku jest dziś wręcz obowiązkowa. Dzięki niej możesz m.in. poznać potrzeby potencjalnych klientów i dopasować pod nich swoją ofertę. Zapewniamy, że założenie konta firmowego na Facebooku potrwa dosłownie chwilę i będzie bardzo proste. Przekonaj się!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Konto firmowe na Facebooku – co to?

Konto firmowe na Facebooku (fanpage) to po prostu strona, na której można pokazać swój biznes, a także oferowane produkty/usługi. Właściwie rzecz biorąc, prowadzenie takiego konta wpisuje się dzisiaj w podstawowe działania marketingowe. Przedsiębiorcy często decydują się na założenie firmowego konta, tym bardziej że jest ono całkowicie bezpłatne, a jego założenie to tylko kilka kroków.

To narzędzie umożliwia utrzymywanie stałego kontaktu z użytkownikami, przygotowywanie płatnych kampanii i realizację celów biznesowych. Mając publiczny profil firmowy, można dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez Ciebie produktami/usługami.

Jakie korzyści płyną z posiadania firmowego konta na Facebooku?

Firmowy fanpage jest idealnym miejscem do tego, abyś pokazał się od mniej formalnej strony. Tej, która jest bardziej przyjazna dla użytkownika. Na Facebooku mile widziany jest luźniejszy kontakt, co wcale nie musi oznaczać spadku profesjonalizmu. To również możliwość bezpośredniego kontaktu ze wszystkimi zainteresowanymi. Na koncie firmowym szybciej możesz odpowiadać na zadawane pytania, z czego na pewno będą zadowoleni użytkownicy. 

Oczywiście Facebook to także ogromne możliwości pod względem reklamy. Portal ma dostęp do wielu informacji na temat użytkowników – zna ich wiek, płeć, miejsce zamieszkania czy zawód. To z kolei jest niezwykle pomocne przy tworzeniu reklam. Dzięki takim informacjom masz pewność, że reklama firmy na Facebooku nie trafi do przypadkowych odbiorców, a do tych, którzy faktycznie mogą chcieć kupić Twój produkt lub skorzystać z usług. To wciąż nie wszystkie plusy. Widzisz także, kto obejrzał daną reklamę, jakie są jej efekty oraz masz możliwość zmieniania jej parametrów. 

Jak założyć konto firmowe na Facebooku – krok po kroku

  1. Wejdź na stronę https://www.facebook.com/ i zaloguj się na swoje konto prywatne. Gdy już to zrobisz, kliknij ikonkę menu z 9 kropkami, którą znajdziesz w prawym górnym rogu. Następnie przejdź do zakładki „Strony”.

  1. Kliknij przycisk „Utwórz nową stronę”.

  1. Teraz czas na uzupełnienie podstawowych danych. Potrzebna jest nazwa strony (później możesz ją zmienić), kategoria działalności i opis (nie musisz podawać go na tym etapie). Gdy podasz wymagane informacje, kliknij „Utwórz stronę”.

  1. W kolejnym etapie należy ukończyć konfigurowanie strony, czyli podać m.in. dane kontaktowe takie jak witryna internetowa, adres e-mail, numer telefonu czy lokalizacja. Możesz również dodać zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, czy połączyć WhatsApp ze swoją stroną. 

  1. Na ostatnim ekranie pojawi się możliwość włączenia powiadomień. Możesz zdecydować się na nie lub je wyłączyć. 

  1. Strona jest już gotowa. Możesz używać teraz konta firmowego na Facebooku. 

🚀 Jak założyć konto firmowe na Facebooku – podsumowanie

Po przeczytaniu powyższego tekstu wiesz już, jak założyć konto firmowe na Facebooku. Dowiedziałeś się również o wielu zaletach prowadzenia firmowego profilu, jednak zdecydowanie najważniejszą jest to, że dzięki niemu możesz dotrzeć do szerokiego, sprecyzowanego grona odbiorców. Mamy nadzieję, że teraz nie masz już najmniejszych wątpliwości, po co i jak założyć taki profil na najpopularniejszym portalu społecznościowym. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *