Chcesz skorzystać z usług specjalisty, który zajmie się prowadzeniem Twojego konta na Instagramie? To świetny sposób, który oszczędza Twój czas i sprawia, że konto w mediach społecznościowych będzie dzięki temu profesjonalnie prowadzone. W takiej sytuacji musisz udzielić dostępu do swojego konta. Sprawdź, jak udzielić dostępu do konta na Instagramie.
2 triki, jak udzielić dostęp do konta na Instagramie
Istnieje kilka sposobów, dzięki którym udzielisz dostępu do swojego konta na Instagramie. W tym artykule skupiamy się na dwóch metodach – udostępnieniu danych do logowania oraz przekazaniu uprawnień za pomocą Meta Business Suite. Sprawdź, która z tych opcji jest bezpieczniejsza lub łatwiejsza.
Udostępnienie hasła i loginu
Chcesz w prosty i szybki sposób udzielić dostępu do swojego konta na Instagramie? Wystarczy, że udostępnisz swój e-mail lub numer telefonu, a także hasło do profilu. Jeśli podzielisz się ze specjalistą tymi danymi, będzie mógł od razu zalogować się i rozpocząć pracę. Takie rozwiązanie ma swoje zalety i wady – oto one.
Zalety udostępniania danych do logowania:
- łatwe rozwiązanie – nie potrzebujesz zaawansowanych rozwiązań,
- szybkie działanie – podanie danych zajmuje dosłownie kilka sekund, niepotrzebne są też żadne konfiguracje, łączenie kont itp.,
- dostęp do wielu funkcji – specjalista zyska większy dostęp do różnych funkcjonalności, np. możliwość dodawania linków do wydarzeń, stosowania niektórych oznaczeń, okładek itp.
Wady udostępniania danych do swojego konta na Instagramie:
- udostępnianie danych drugiej osobie to metoda, która nie jest zalecana przez Instagram,
- potencjalne niebezpieczeństwo – ktoś, kto ma dostęp do Twoich danych może łatwo przejąć konto, a w konsekwencji będziesz mieć problemy z jego odzyskaniem; istnieje takie ryzyko nawet wtedy, gdy podpiszesz umowę z osobą odpowiedzialną za prowadzenie konta,
- brak dwuskładnikowego uwierzytelniania – każdorazowe podawanie kodu SMS jest niewygodne, więc zapewne szybko z tego zrezygnujesz; zwiększa to ryzyko utraty konta lub jego zablokowania przez Instagram.
Skorzystanie z Meta Business Suite
Instagram należy do Meta, dlatego możesz też skorzystać z Meta Business Suite. Dzięki tej stronie możliwe staje się zarządzanie swoim kontem na Instagramie. Zacznij od połączenia swojego konta na Instagramie ze stroną na Facebooku. Jak to zrobić? To całkiem proste. Wystarczy, że będziesz działać według poniższych wskazówek.
Przełącz konto osobiste na profesjonalne
- Otwórz Instagram i kliknij trzy, czarne kreski znajdujące się w lewym, dolnym rogu.
- Kliknij opcję Ustawienia.
- Wybierz Typ konta i narzędzia.
- Zmień typ konta na profesjonalny – jako twórca lub konto firmowe.
Dzięki temu, że zmienisz rodzaj konta na profesjonalne, będziesz mógł skorzystać z Meta Business Manager i dodać odpowiednie uprawnienia. Pamiętaj, że w przyszłości możesz wrócić z konta profesjonalnego na osobiste.
Załóż konto w Meta Business Suite
Konieczne jest to, abyś zarówno Ty, jak i osoba, której chcesz nadać odpowiednie uprawnienia, założyli konta w Meta Business Suite. Zrobisz to na stronie: https://business.facebook.com/overview – możesz też zalogować się przy pomocy konta na Instagramie lub Facebooku.
Ważne jest to, aby konto na Instagramie i strona firmowa na Facebooku były ze sobą połączone. Dopiero wtedy będziesz mógł swobodnie udzielać dostępu do konta na Instagramie.
Dodawanie osób do portfolio firmowego w Meta Business Suite
Kolejnym krokiem jest dodanie specjalisty do Menadżera firmowego Meta. Sprawdź, jak to zrobić:
- Przejdź do sekcji Ustawienia firmowe.
- W sekcji Użytkownicy kliknij Osoby.
- Kliknij Zaproś osoby.
- Wprowadź e-mail osoby, którą chcesz dołączyć do portfolio firmowego.
- Kliknij Dalej.
- Określ zakres dostępu, jaki chcesz nadać specjaliście, a później kliknij Dalej.
- Wybierz zasób, który chcesz przypisać.
- Wybierz typ dostępu – całkowity lub częściowy z przydzielonymi zadaniami.
- Kliknij Zaproś.
- Skontroluj zaproszenie, a później kliknij Wyślij zaproszenie.
Przypisanie innym osobom uprawnień w Meta Business Suite
Gdy już dodasz konto na Instagramie do Menadżera firmy, możesz udzielić dostępu specjaliście. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
- Włącz Ustawienia firmowe.
- Kliknij Konta.
- Kliknij Konta na Instagramie.
- Kliknij Dodaj osoby.
- Wybierz jedną lub kilka osób z kolumny po lewej stronie. Teraz możesz nadać odpowiednie uprawnienia. Zdecyduj, czy dana osoba będzie tworzyć treści, zarządzać nimi, zyska możliwość przeglądania statystyk lub zarządzania aktywnością społeczności.
- Kliknij Przypisz, aby nadać odpowiednie uprawnienia.
Jak usunąć dostęp do konta na Instagramie?
Uprawnienia do konta usuniesz na kilka sposobów. Jeśli podałeś dane do logowania, to wystarczy, że zmienisz hasło. Nie podawaj go ponownie i włącz logowanie dwuskładnikowe, aby nikt niepowołany nie miał dostępu do Twojego konta.
Nadałeś uprawnienia z pomocą Meta Business Suite? W tym samym miejscu możesz usunąć dostęp lub go ograniczyć. Zrobisz to w następujący sposób:
- Włącz Meta Business Suite.
- Kliknij Ustawienia.
- Kliknij Osoby i wybierz osobę, której chcesz ograniczyć dostęp do konta na Instagramie.
- W sekcji Konto na Instagramie kliknij Zarządzaj.
- Kliknij Usuń uprawnienia dostępu.
Komu i kiedy warto udzielić dostęp do konta na Instagramie?
Zastanawiasz się, kiedy warto udzielać dostępu do konta na Instagramie? To dobry pomysł, jeśli chcesz, żeby także inne osoby mogły moderować komentarze, zająć się treścią lub płatnymi reklamami. Sprawdź, kiedy jeszcze warto udzielić dostęp do konta na Instagramie.
Zatrudnienie zewnętrznego specjalisty
Chcesz rozwinąć swoje konto biznesowe na Instagramie? Zatem najlepszym sposobem będzie zatrudnienie menadżera Instagrama lub freelancera, który zajmie się promowaniem konta, tworzeniem treści czy też moderacją komentarzy i budowaniem relacji z odbiorcami. Dzięki temu, że nadasz odpowiednie uprawnienia, specjaliści będą mogli samodzielnie wykonywać powierzone im zadania.
Możesz zatrudnić firmę lub agencję, która zajmie się wszystkimi zadaniami – wtedy będziesz musiał nadać uprawnienia większej liczbie osób. Możesz też rozpocząć współpracę z freelancerem, który zajmie się tylko jednym zadaniem np. publikowaniem treści. Wtedy wystarczy, że w Menadżerze firm nadasz uprawnienia związane z materiałami.
Pokazanie znajomym zawartości swojego konta
Masz prywatne konto, do którego dostęp mają tylko niektórzy znajomi? Jeśli chcesz podzielić się publikowanymi treściami, możesz po prostu udzielić dostępu do konta. To dobra opcja, jeżeli nie chcesz zmieniać ustawień swojego konta na publiczne.
Szkolenie nowych pracowników
Zatrudniasz nową osobę, a może stażystę lub praktykanta? Jednym z jego obowiązków może być prowadzenie konta na Instagramie. W takim razie nie udzielaj pełnego dostępu, a za to nadaj odpowiednie uprawnienia np. związane z odpowiadaniem na komentarze społeczności. Pamiętaj o regularnym kontrolowaniu jakości treści.
Jak bezpiecznie nadać uprawnienia do konta na Instagramie?
Dzielenie się dostępem do konta może wiązać się z pewnym ryzykiem związanym z utratą kontroli nad swoim profilem. Jak temu zapobiec? Zastosuj się do poniższych zasad, które pozwolą zwiększyć bezpieczeństwo.
- Przypisz role – to ważne, gdy większa liczba osób ma dostęp do Twojego konta na Instagramie. Wówczas przypisz konkretne uprawnienie danej osobie np. związane z zarządzaniem chatem lub tworzeniem postów.
- Regularnie sprawdzaj uprawnienia dostępu – jeśli często zmieniają się członkowie zespołu w Twojej firmie, to kluczowe znaczenie ma regularne aktualizowanie dostępu. Dzięki temu nikt niepowołany nie będzie mógł korzystać z Twojego konta.
- Stwórz plan zarządzania kryzysowego – to zbiór zasad, którymi należy się kierować w razie włamania. Nie daj się zaskoczyć i chroń reputację swojego profilu i marki.
- Stwórz zbiór zasad – przygotuj politykę dotyczącą treści, które mogą być publikowane na koncie na Instagramie, aby były spójne z charakterem marki i wyznawanymi wartościami. Upewnij się, że członkowie zespołu znają i przestrzegają regulaminu Instagrama.
🚀 Jak udzielić dostępu do konta na Instagramie? Podsumowanie
Nadanie uprawnień do konta na Instagramie przydaje się, gdy np. zatrudniasz specjalistę do prowadzenia swojego konta. Możesz to zrobić na dwa sposoby – podać dane do logowania lub skorzystać z Meta Business Suite. Druga opcja jest zalecana przez Meta, ponieważ jest bezpieczniejsza i umożliwia dostosowanie zakresu uprawnień. Dzięki temu nie stracisz dostępu do swojego konta na Instagramie.