blog social media

Firmowe konto na TikToku – czy warto je założyć?

Firmowe konto na TikToku

Od dłuższego już czasu można zauważyć, że zainteresowanie aplikacją TikTok jest ogromne. Na korzystanie z niej decydują się głównie młode osoby, ale nie tylko. Jej użytkownicy to ludzie w różnym wieku. TikTok śmiało można nazwać jedną z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych, a za jej sukces odpowiadają m.in. ciekawe treści. Aplikacja ta daje ogromne możliwości, dlatego też, jeśli prowadzisz własną firmę, powinieneś rozważyć założenie konta firmowego na TikToku. Poznaj powody, dla których warto zdecydować się na taki krok!

Czym jest konto firmowe na TikToku?

TikTok to globalna platforma społecznościowa, na której można tworzyć, udostępniać i odtwarzać krótkie filmy (ich długość wynosi od 15 do 60 sekund). Czym natomiast jest konto firmowe na TikToku? To po prostu specjalny typ konta, który został stworzony dla marek i biznesów chcących budować swoją obecność online, zwiększać zasięgi i angażować się w interakcję z publicznością.

Konto firmowe na TikToku zapewnia dostęp do wielu narzędzi analitycznych i reklamowych, dzięki czemu naprawdę możesz osiągnąć tam sukces! Gdy natomiast zastanawiasz się, czy koniecznie musisz zakładać konto firmowe, czy nie możesz zostać przy koncie prywatnym, to wiedz, że jeśli zależy Ci na dostępie do zaawansowanych narzędzi, to założenie konta firmowego na TikToku jest konieczne.

Kto powinien zdecydować się na założenie konta firmowego na TikToku?

Prowadzenie własnego biznesu nie jest proste. Przedsiębiorcy borykają się z wieloma problemami, a jednym z nich jest brak wiedzy, jak dotrzeć do potencjalnych klientów. Jeśli zatem chcesz, aby o Twojej firmie usłyszeli wszyscy, to zdecyduj się na konto biznesowe na TikToku. Niezależnie od tego, w jakiej działasz branży, istnieje całkiem spora szansa na to, że właśnie dzięki takiej decyzji zdobędziesz nowych klientów i nie tylko. Już teraz sprawdź, jak założyć konto firmowe, wybierz odpowiednie zdjęcie profilowe i publikuj wciągające materiały.

Nie zapomnij o regularnym zapoznawaniu się z danymi analitycznymi, które wiele powiedzą na temat tego, jak Ci idzie! Z czasem staraj się, aby Twój content być coraz lepszy i sprawdzaj, jak na różnego rodzaju materiały reagują użytkownicy. Pamiętaj także, aby dostarczać im takich treści, jakich potrzebują.

Jak założyć konto firmowe na TikToku?

Założenie konta firmowego na TikToku nie powinno sprawić większych problemów. Jak to zrobić? Przedstawiamy krok po kroku, jak założyć konto firmowe na TikToku!

  1. Zacznij od pobrania aplikacji TikTok na własny smartfon.
  2. Otwórz aplikację i wybierz opcję ,,Zarejestruj się”.
  3. Wybierz nazwę użytkownika. Będziesz musiał także stworzyć opis firmy i połączyć stronę www i/lub media społecznościowe.
  4. Dodaj zdjęcie profilowe. Powinno ono przyciągać uwagę i być dopasowane do marki.
  5. Konto zostało już utworzone, teraz czas na to, by je przełączyć na konto pro. Zrobisz to w ustawieniach konta. Kliknij ikonę ,,Ja” w prawym dolnym rogu ekranu –> trzy kropki w prawym górnym rogu, by otworzyć menu ,,Ustawienia i prywatność” –> kliknij ,,Zarządzanie kontem” –> wybierz ,,Przełącz na konto PRO”.
  6. Już teraz możesz nagrać pierwszy filmik, pamiętając, aby dodać do niego odpowiednie oznaczenia, opis i hasztagi przed publikacją.

Dlaczego powinieneś dodać swoją firmę na TikToka?

Możemy wymienić mnóstwo powodów, dla których warto stworzyć konto firmowe na TikToku. Przede wszystkim w ten sposób możesz dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów. Masz także możliwość tworzenia autentycznych treści, które będą budowały czy wzmacniały markę. Z TikTokiem sprawnie uda Ci się zwiększyć zasięgi. Możesz również być w stałym kontakcie z odbiorcami To także idealne miejsce do wszelkich eksperymentów – to właśnie na tej platformie możesz eksperymentować z trendami, wyzwaniami.

Na bieżąco będziesz miał dostęp do danych analitycznych, co pozwoli na ulepszanie strategii działań marketingowych. Co więcej? Zyskasz przewagę nad konkurencją – choć ta platforma może pochwalić się niezłymi wynikami, to jednak wciąż znajduje się na niej niewiele firm. Pamiętaj, że nawet jeśli TikTok Ci się nie spodoba i nie będziesz chciał rozwijać na tej platformie konta firmowego, spróbuj odpowiednio zaangażować użytkowników i zachęcić ich do przejścia na Twoją stronę internetową lub inne kanały.

Co odróżnia TikToka od innych platform społecznościowych?

Choć wielu uważa, że w internecie nie ma miejsca na wiele serwisów społecznościowych, to jednak obecnie działa ich całkiem sporo, a użytkownicy chętnie z nich korzystają na co dzień. Facebook, Instagram, YouTube czy TikTok to platformy, które zdecydowanie zdobyły największą popularność. Jednak dzisiaj przyglądamy się tej dość nowej platformie, która powstała w 2016 roku – mowa oczywiście o TikToku. Co go odróżnia od innych działających platform społecznościowych?

Zacznijmy od tego, że na TikToku spotkasz się głównie z krótkimi, dynamicznymi filmami. To zupełnie coś innego niż YouTube, gdzie znajdziesz przede wszystkim dłuższe filmy. Format treści jest podstawowym czynnikiem różniącym TikToka od innych platform społecznościowych. Aplikacja ta stawia także na kreatywność – to właśnie w tym miejscu spotkasz się z rozmaitymi wyzwaniami, efektami specjalnymi czy materiałami umożliwiającymi twórczą swobodę.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Warto wspomnieć także o niesamowitym algorytmie TikToka, który personalizuje treści na podstawie zachowań konsumentów. Ta platforma to także ogromne możliwości reklamowe, choć reklamy na TikToku wymagają nieco innego podejścia niż reklamy np. na Facebooku, co wynika m.in. z unikalnego formatu. Dużą różnicą jest także grupa docelowa – TikTok to przede wszystkim aplikacja, która interesuje młodsze pokolenie. Na końcu dodajmy, że TikTok znany jest z autentyczności i spontaniczności. Większość nagrań jest tam naturalna, a nie wyreżyserowana tak jak na innych platformach.

Co warto publikować na firmowym koncie na TikToku?

Założyłeś już konto firmowe na TikToku, lecz jest jeden problem: nie masz pomysłu na materiały? Na spokojnie! Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka pomysłów, które pomogą Ci zainteresować swoją publiczność na tej platformie. Pamiętaj, aby nie publikować jedynie jednego rodzaju treści. Co może znaleźć się na Twoim koncie firmowym na TikToku?

  • nagrywaj poradniki i przekazuj cenne wskazówki – zaprezentuj się jako ekspert w swojej branży, pokaż, co wiesz i zbuduj zaufanie wśród widzów;
  • pokaż, jak tworzysz swoją ofertę – niezależnie od tego, czy produkujesz produkty, czy organizujesz różne wydarzenia, przykłady zza kulis na pewno zainteresują Twoich widzów;
  • twórz treści związane z wyzwaniami i trendami – chcąc osiągnąć sukces na TikToku, Twoje konto musi być na czasie;
  • prezentuj swoje produkty w sposób kreatywny – to dużo skuteczniejsze niż tradycyjne reklamy, możesz np. nagrać krótkometrażowy filmik, w którym pokażesz swój produkt, zaprezentujesz sposób jego użytkowania;
  • dbaj o elementy humoru i zabawy w materiałach – użytkownicy uwielbiają śmieszne filmiki, to właśnie dzięki nim Twoje konto firmowe może zapaść w pamięci widzów;
  • publikuj edukacyjne materiały – niezbyt długie i wciągające treści edukacyjne mogą przynieść świetne efekty;
  • opowiadaj o swojej firmie – wielu klientów interesują takie kwestie jak np. wartości czy historia firmy;
  • staraj się, aby materiały prezentowały się oryginalnie – na TikToku nie jest to trudne, ponieważ możesz skorzystać z wielu efektów i narzędzi montażowych;
  • nagrywaj wywiady – wywiady z pracownikami czy ekspertami z branży mogą być interesującymi materiałami dla Twojej grupy docelowej.

Dlaczego powinieneś dbać o hasztagi, prowadząc konto firmowe na TikToku?

Jeśli prowadzisz już konto na Instagramie, to zapewne dobrze wiesz, jak duże znaczenie mają tam hasztagi. Co jednak z TikTokiem? Są także bardzo ważne, ale tutaj spotkasz się z pewnym ograniczeniem. W opisie video jest możliwość umieszczenia tekstu na max. 100 znaków. Jest to jednoznaczne z tym że zmieścisz max. 8 hasztagów. Zatem ich dobór nie może być przypadkowy. Postaraj się je dobrać bardzo precyzyjnie, stosując się do poniższych wskazówek.

  • Korzystaj z aktualnych hasztagów. W tym celu powinieneś zweryfikować, jakie są obecnie najpopularniejsze hasztagi. Mogą Ci w tym pomóc darmowe generatory, które znajdziesz w internecie.
  • Jednakże wbrew pozorom używanie tylko najpopularniejszych hasztagów nie jest dobrym pomysłem. Jeśli wybierzesz tylko je, to całkiem spora szansa na to, że Twój materiał wyląduje bardzo nisko w wynikach, przez co dotrze do niewielu użytkowników.
  • Warto również, abyś rozważył własny hasztag, który z czasem uda się wypromować.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Konto firmowe na TikToku – jak zdobyć fanów?

Po założeniu konta firmowego na TikToku być może zadajesz sobie pytanie, jak zdobyć fanów? Przede wszystkim, aby inni Cię zauważyli, niezbędne są ciekawe, wciągające treści, które spodobają się Twojej grupy docelowej. Twoje materiały mogą składać się z obrazów, filmów, GIF-ów i muzyki. Pamiętaj, że to konto tworzysz dla grupy docelowej, więc muszą być one dopasowane do jej potrzeb. Przy tym wszystkim konieczne jest używanie odpowiednich hasztagów. Musisz pamiętać również o regularnym publikowaniu materiałów, a także o wchodzeniu w interakcje z innymi użytkownikami. Jak możesz to zrobić? To banalnie proste – polubienie ich postów czy komentowanie jest dobrą decyzją.

Czy TikTok to odpowiednia aplikacja dla Twojego biznesu?

Całkiem sporo właścicieli firm jest zdania, że aplikacja TikTok nie jest odpowiednia dla ich biznesów, ponieważ odbiorcami ich produktów/usług nie są osoby młode. A jak już wiesz (albo też nie) według najnowszych statystyk wielu odbiorców TikToka to młodzi dorośli, czyli osoby mające od 18 do 34 lat (60%), natomiast młodzież w wieku 13–17 lat to około 30% użytkowników. Warto też wspomnieć, że z tej aplikacji wciąż głównie korzystają kobiety, choć odsetek mężczyzn wciąż rośnie! Co z tego wynika? Nawet jeśli oferowane przez Ciebie produkty zwykle są wybierane przez starsze osoby, niekoniecznie musisz zrezygnować z tej formy marketingu, ponieważ TikTok gromadzi osoby w naprawdę różnym wieku.

Prowadzenie konta firmowego na TikToku – 10 przydatnych wskazówek

Social media wymagają ciągłej uwagi. Wrzucanie tych samych materiałów w kółko nie przyniesie pożądanych efektów. Nawet na to nie licz! Jeśli więc wiesz, że nie poradzisz sobie z regularnym dodawaniem wciągających materiałów na media społecznościowe, nawiąż z nami współpracy. Zadbamy o to, abyś osiągnął sukces!

Dopiero zaczynasz prowadzić konto firmowe na TikToku? Zapoznaj się zatem ze zbiorem przygotowanych przez nas wskazówek, dzięki czemu Twoje konto będzie dobrze prosperowało.

  • Ustal grupę odbiorców – jeśli publikowane przez Ciebie materiały dotrą do osób, które nie są zainteresowane Twoimi produktami/usługami, nie odniesiesz sukcesu.
  • Regularnie dodawaj materiały – TikTok zdecydowanie nie przepada za postojami, co wiąże się z tym, że musisz dodawać przynajmniej kilka materiałów na tydzień. Jednak ważne jest nie tylko to, że algorytmy lubią regularność. Przede wszystkim jeśli będziesz rzadko publikował TikToki, odbiorcy nie będą Cię kojarzyć.
  • Analiza to podstawa – w końcu musisz wiedzieć, czy Twoje działania przynoszą oczekiwane efekty. Staraj się więc przynajmniej raz w tygodniu analizować publikowane materiały. Przyjrzyj się temu, jakie materiały są chętniej oglądane, a także temu, co może wymagać poprawy.
  • Nie rób nic na siłę – na koncie firmowym powinny znajdować się wyłącznie takie materiały, które uważasz za dobre. Jeśli jest coś, co Ci się nie podoba, nie publikuj tego.
  • Obserwuj konkurencję – nie ma w nim nic złego. Obserwując działania konkurencji, a dokładnie weryfikując, co publikuje, możesz wpaść na genialny pomysł i wykorzystać go na swoim koncie.
  • Zachęcaj do interakcji – warto tworzyć materiały, które będą zachęcały do podjęcia jakiegoś działania. Na pewno niejednokrotnie widziałeś filmiki zakończone, np. ,,Podobało się? Udostępnij innym”.
  • Używaj odpowiednich hasztagów – powinny być dostosowane do Twojej branży. Przykładowo, jeśli sprzedajesz naturalne kosmetyki, hasztag #odkurzacze nie będzie najlepszym wyborem.
  • Zadbaj o wysoką jakość materiałów – szczególnie ważne jest światło i wysoka jakość dźwięku.
  • Oglądaj najpopularniejsze filmiki – na pewno platforma będzie Ci je podpowiadała, a Ty powinieneś je oglądać, aby poznać obecne trendy i móc je u siebie wykorzystywać.
  • Bądź w stałym kontakcie z odbiorcami.

🚀 Konto firmowe na TikToku – podsumowanie

Nie mamy najmniejszych wątpliwości, że posiadanie konta firmowego na TikToku może przynieść ogromne korzyści dla firmy. Jeśli więc zależy Ci, aby sprawnie dotrzeć do szerszej publiczności, już dziś załóż konto na TikToku. Z naszymi wskazówkami pójdzie Ci to bezproblemowo. Gdy już to zrobisz, będziesz mógł pokazać swoje produkty/usługi w wyjątkowy sposób. Poza tym platforma ta umożliwia budowanie świadomości marki, zdobywanie fanów i zarabianie niemałych pieniędzy.

Jeśli nie masz czasu, by samodzielnie zająć się prowadzeniem TikToka, zgłoś się do nas. Wspólnie ustalimy plan działania, wybierzemy skuteczne rozwiązania i osiągniemy sukces. Nie zapominaj jednak o tym, że niezależnie od tego, czy sam będziesz prowadził TikToka, czy zlecisz to, sukces na TikToku nie przyjdzie od razu. Bądź cierpliwy, poświęć na to sporo czasu i postępuj zgodnie z naszymi wskazówkami, a TikTok na pewno stanie się niesamowitym narzędziem dla Twojej firmy.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *