blog SEO SEO lokalne

Czym różni się hiperlokalne SEO od lokalnego SEO? Zalety Hyper‑local SEO

Czym różni się hiperlokalne SEO od lokalnego SEO
0
(0)

Jak ograniczyć koszty promocji, a do tego precyzyjnie trafić do swojej grupy docelowej? Jednym z rozwiązań jest hiperlokalne SEO, dzięki któremu dotrzesz dokładnie do tych osób, które są najbliżej Twojego biznesu – np. mieszkają lub pracują przy tej samej ulicy. Przekonaj się, czym jest hyper-local SEO i czym różni się hiperlokalne SEO od lokalnego SEO. Dowiedz się, która z tych opcji będzie lepsza dla Twojego biznesu.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Co to jest hiperlokalne SEO?

Hiperlokalne SEO (ang. hyper-local SEO) polega na precyzyjnym docieraniu do odbiorców w bardzo wąskim, ściśle określonym obszarze geograficznym. Najczęściej dotyczy to jednej:

  • dzielnicy,
  • osiedla,
  • ulicy,
  • mikroregionu.

Dzięki zastosowaniu hiperlokalnego SEO skupiasz się na zwiększeniu widoczności w najbliższej okolicy swojej firmy. Na przykład kawiarnia z warszawskiego Mokotowa, która chce przyciągnąć osoby mieszkające w pobliżu lub przechodzące obok. 

Dlatego to idealne rozwiązanie dla lokalnych biznesów – szczególnie dla firm usługowych działających stacjonarnie czy też mobilnie w określonych lokalizacjach.

Co to jest lokalne SEO?

Stosowanie lokalnego SEO pozwala firmom na zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania, które wyświetlane są przez użytkowników z określonego miasta lub regionu. Tym samym ma szerszy zasięg w porównaniu do hiperlokalnego SEO. Zazwyczaj z tej metody pozycjonowania korzystają firmy oferujące usługi lub produkty np. na terenie całego Wrocławia, na Bielanach, Winogradach itp. 

Przykład lokalnego SEO: kancelaria prawna działająca w Krakowie, która chce dotrzeć do osób z całego miasta.

Gdy chcesz wiedzieć, czym różni się hiperlokalne SEO od lokalnego SEO, zwróć uwagę na najważniejszy cel lokalnego SEO. Jest nim zwiększenie widoczności w wyszukiwarce dla zapytań powiązanych z daną lokalizacją, ale w nieco szerszym zakresie niż w przypadku hiperlokalnego SEO.

Jakie są najważniejsze cechy hiperlokalnego SEO?

Dzięki zastosowaniu hiperlokalnego SEO możesz zyskać realną przewagę nad konkurencją, dlatego coraz więcej firm decyduje się na jeszcze bardziej precyzyjne pozycjonowanie swojego biznesu. 

Przekonaj się, jakie są najważniejsze cechy hiperlokalnego SEO.

  • Maksymalnie precyzyjna lokalizacja – w przypadku hiperlokalnego SEO frazy kluczowe, dane w Profilu Firmy i działania off-site są ukierunkowane na bardzo wąski zasięg geograficzny. Przekłada się to na dość dokładne docieranie do grupy docelowej.
  • Treści dopasowane do konkretnego mikroregionu – w hiperlokalnym SEO bardzo istotne jest tworzenie treści, które odnoszą się bezpośrednio do danej lokalizacji. Możesz tworzyć podstrony z dedykowaną ofertą dla konkretnej dzielnicy, artykuły blogowe zawierające lokalne frazy lub case studies pokazujące współpracę z klientami z danej okolicy. Dzięki temu strona stanie się bardziej użyteczna dla lokalnych użytkowników.
  • Optymalizacja pod zapytania „blisko mnie” – frazy typu „blisko mnie” to bardzo ważny element hiperlokalnego SEO ze względu na stosowanie przez Google geolokalizacji i dopasowanie wyników do lokalizacji użytkowników.
  • Dane strukturalne z dokładną geolokalizacją – poprawne wdrożenie danych strukturalnych z informacjami o lokalizacji zwiększają szansę na pojawienie się w mapach Google i tzw. local packu, ułatwi to także robotom Google dopasowanie Twojej strony do konkretnej lokalizacji.
  • Widoczność w tzw. micro-markecie – to bardzo wąski obszar geograficzny, często ograniczony do kilku ulic lub konkretnych osiedli. Hiperlokalne SEO sprawia, że zwiększysz widoczność w takim otoczeniu, gdzie często decyzje zakupowe są podejmowane spontanicznie np. w trakcie spaceru lub jazdy komunikacją miejską. Pozwoli Ci to zwiększyć widoczność nawet przy bardzo dużej konkurencji w mieście.

Czym różni się hiperlokalne SEO od lokalnego SEO? Najważniejsze różnice

Na pierwszy rzut oka hiperlokalne i lokalne SEO mogą wydawać się bardzo podobne, ale różnice tkwią w szczegółach i dotyczą m.in. zakresu geograficznego, intencji użytkowników,  sposobu budowania treści i optymalizacji. Hyper-local SEO polega na większej precyzji i mikrotargetowaniu, a lokalne SEO na działaniach w obrębie całego miasta lub regionu.

Poniższa tabela najlepiej wskazuje na to, czym różni się hiperlokalne SEO od lokalnego SEO.

KryteriumLokalne SEOHiperlokalne SEO
Zakres geograficznyCałe miasto lub region (np. Warszawa, Śląsk).Konkretna dzielnica, osiedle, ulica (np. Żoliborz, ul. Puławska).
Typowe frazy kluczoweNp.: „dentysta Warszawa”, „prawnik Kraków”.Np.: „dentysta Żoliborz”, „prawnik blisko mnie na Pradze”.
Grupa docelowaUżytkownicy z całego miasta lub okolic.Użytkownicy znajdujący się w najbliższym sąsiedztwie.
Rodzaj treściUniwersalne treści lokalne dla całego miasta.Treści kontekstowe dopasowane do mikroregionu.
Profil Firmy GoogleOptymalizacja pod nazwę miasta.Optymalizacja pod konkretny punkt i zapytania „blisko mnie”.
Zastosowanie danych strukturalnychStandardowe dane adresowe i lokalizacja firmy.Szczegółowa geolokalizacja z mikrodanymi.
Poziom konkurencjiWysoki – rywalizacja z wieloma firmami.Niski lub średni – ograniczona konkurencja lokalna.
ZastosowanieFirmy obsługujące całe miasto lub region.Usługi lokalne na osiedlu, punkty stacjonarne, mikrofirmy.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jakie są najważniejsze zalety hyper-local SEO?

Coraz częściej hiperlokalne SEO jest wykorzystywane, ponieważ zapewnia realną przewagę nad konkurencją np. w dużych miastach. Stosowanie precyzyjnej lokalizacji pomaga docierać do mieszkańców danego obszaru, a także użytkowników, którzy znajdują się w pobliżu, np. są na spacerze, pracują w pobliżu lub zwiedzają miasto.

Zastanawiasz się, czy hiperlokalne SEO sprawdzi się w Twoim biznesie? Przekonaj się, jakie są najważniejsze zalety hyper-local SEO.

Większa skuteczność w dotarciu do lokalnych odbiorców

Dzięki zawężeniu obszaru działania firma staje się lepiej widoczna dla użytkowników, którzy znajdują się najbliżej – często w promieniu nawet kilkuset metrów. Zwiększa to szansę na to, że skorzystają z Twojej oferty, a nie konkurencji, która działa w innych częściach miasta.

Wyższy wskaźnik konwersji

Jakie są najważniejsze zalety hyper-local SEO? Może wpłynąć na wzrost wskaźnika konwersji, ponieważ osoby, które szukają usług lub produktów „w okolicy”, zazwyczaj są gotowe do szybkiego działania, np. chcą zjeść obiad, umówić się na wizytę, kupić coś itp. Za pomocą hiperlokalnego SEO dotrzesz do tych użytkowników w momencie, gdy są najbardziej skłonni do konwersji.

Niższe koszty reklamy

Wąskie targetowanie oznacza, że zapłacisz mniej za kampanię, a tym samym obniżysz koszty pozyskania klienta. Szczególnie to dobre rozwiązanie w przypadku nowych lub małych firm, które mają niewielki budżet.

Budowanie silnej pozycji w mikrospołeczeństwie

Skoro chcesz dowiedzieć się, jakie zalety ma hiperlokalne SEO, zwróć uwagę na możliwość zwiększenia widoczności marki wśród lokalnej społeczności. Pozwala to również budować lojalność odbiorców, którzy często chętniej decydują się na odwiedzenie znanego, sprawdzonego i polecanego w okolicy miejsca – sklepu, restauracji, punktu usługowego itp.

Lepsze dopasowanie do wyszukiwania głosowego

Hiperlokalne SEO to odpowiedź na trendy, czyli na rosnącą popularność wyszukiwania głosowego. Korzystając z fraz typu „gdzie zjeść lunch blisko mnie” zwiększysz widoczność swojej marki.

Kiedy lepiej sprawdzi się hiperlokalne SEO, a kiedy lokalne SEO?

Wiesz już, czym różni się hiperlokalne SEO od lokalnego SEO, ale która z tych strategii będzie lepsza dla Twojego biznesu? Podczas wyboru weź pod uwagę to, gdzie działasz, jak szeroki masz zasięg, kto jest Twoją grupą docelową i jak szukają Cię Twoi klienci. 

Kiedy warto zdecydować się na hiperlokalne SEO?

Hiperlokalne SEO to idealne rozwiązanie dla firm, które skupiają się na bardzo wąskim obszarze, np. na jednej dzielnicy, osiedlu czy nawet ulicy. Sprawdzi się, gdy klienci szukają usług „tu i teraz” np. w telefonie w trakcie spaceru.

Wybierz hiperlokalne SEO, jeśli:

  • prowadzisz firmę w jednej lokalizacji i zależy Ci na klientach z najbliższej okolicy,
  • mierzysz się z wysoką konkurencyjnością w Twojej dzielnicy i chcesz wyróżnić się na mikrorynku,
  • oferujesz usługi lub produkty, z których korzysta się spontanicznie np. kawiarnia, piekarnika, punkt ksero, sklep zoologiczny,
  • chcesz być widoczny w wynikach typu „blisko mnie” – szczególnie na urządzeniach mobilnych.

Kiedy warto zdecydować się na lokalne SEO?

Lokalne SEO sprawdzi się w przypadku firm o większym zasięgu – działających w skali całego miasta lub regionu. To bardziej uniwersalne rozwiązanie, ale też mniej precyzyjne, jeśli chodzi o docieranie do lokalnych klientów z precyzyjnie określonego obszaru.

Postaw na lokalne SEO, gdy:

  • obsługujesz klientów z wielu dzielnic lub prowadzisz kilka punktów w jednym mieście,
  • prowadzisz firmę usługową, a klienci są skłonni dojechać do Twojej firmy np. kancelaria prawna lub szkoła językowa,
  • działasz mobilnie i możesz dojechać do klientów, a przy tym nie chcesz ograniczać się tylko do jednego osiedla lub części miasta np. hydraulicy, elektrycy itp.,
  • chcesz zbudować widoczność w całym mieście lub konkretnym regionie np. radca prawny Kraków.

W jakich branżach korzystać z hiperlokalnego SEO? 7 przykładów

Wybierz hiperlokalne SEO do branży, gdzie decyzje zakupowe są podejmowane szybko i znaczenie ma bliska lokalizacja firmy. To idealne rozwiązanie dla firm, które znajdują się „tuż obok” – w tej samej dzielnicy, na tym samym osiedlu czy na ulicy, gdzie mieszkają lub spędzają czas odbiorcy. 

Gdy chcesz wiedzieć, czym różni się hiperlokalne SEO od lokalnego SEO, weź pod uwagę, w jakich branżach sprawdzi się hiperlokalne SEO. Przedstawiamy najważniejsze przykłady:

  • gastronomia np. restauracje, śniadaniownie, piekarnie, bary i kawiarnie,
  • mobilne usługi np. hydraulik, elektryk, płytkarz, mechanik,
  • salony fryzjerskie i kosmetyczne,
  • osiedlowe sklepy z np. warzywami, ekologiczną żywnością, produktami dla zwierząt,
  • gabinety medyczne np. fizjoterapeuci i psychoterapeuci,
  • placówki edukacyjne np. przedszkola, szkoły językowe
  • serwisy i lokalne warsztaty np. szewc, naprawa rowerów, punkt ksero.

🚀Lokalne SEO promuje firmę w mieście, hiperlokalne – w konkretnej dzielnicy czy ulicy

Stosowanie hiperlokalnego SEO sprawi, że zyskasz szansę na poprawienie widoczności swojej firmy dokładnie tam, gdzie znajdują się Twoi klienci – w konkretnej dzielnicy, na wybranym osiedlu, a nawet przy danej ulicy. 

Czym różni się hiperlokalne SEO od lokalnego SEO? Zapewnia jeszcze bardziej precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, klientów szukających usługi lub produktu „blisko siebie” i pozwala zwiększyć widoczność wśród lokalnych odbiorców. To dobry sposób, jeśli działasz w bardzo konkurencyjnym mieście i chcesz się wyróżnić. Dla wielu małych i średnich firm to skuteczny sposób promocji, szansa na zdobycie lojalnych odbiorców i realne zwiększenie konwersji przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów pozyskania klientów.

Przeczytaj również:

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Spodobał Ci się ten artykuł? Zostaw ocenę!

0 / 5. 0

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *