
Nie masz dużego budżetu na marketing, a może szukasz sposobu na dywersyfikację kanałów reklamy? Rozwiązaniem może być konkurencja Google Ads, czyli Microsoft Ads. Platforma ta umożliwia docieranie do użytkowników korzystających z wyszukiwarek Bing czy Yahoo. Czy Microsoft Ads może zapewnić tyle samo korzyści co Google Ads? Porównajmy oba te rozwiązania i sprawdźmy, czy warto inwestować w Microsoft Ads.

Co to jest Microsoft Ads?
Microsoft Ads (wcześniej znane jako Bing Ads) to platforma reklamowa, która umożliwia tworzenie i zarządzanie kampaniami w wyszukiwarkach Microsoft. To konkurencja dla Google Ads, ale w tym przypadku reklamy wyświetlane są w wyszukiwarce Bing, na stronach Yahoo i AOL oraz w partnerskich aplikacjach.
Microsoft Ads zapewnia precyzyjne targetowanie na podstawie słów kluczowych, lokalizacji, wykorzystywanego urządzenia, a także demografii. Charakteryzuje się również niższą konkurencyjnością (w porównaniu do Google Ads), co przekłada się na niższe koszty kliknięcia (CPC). Warto dodać, że platforma umożliwia integrację z innymi narzędziami Microsoft – w tym również z LinkedIn.
Jakie formaty reklamowe zapewnia Microsoft Ads?
Do dyspozycji masz naprawdę sporo formatów. Dzięki temu możesz lepiej dopasować strategię reklamową do swoich potrzeb czy też do charakterystyki grupy docelowej. Dlatego, zanim zdecydujesz, czy warto inwestować w Microsoft Ads, poznaj dostępne rodzaje reklam.
Reklamy tekstowe
Najprostszym i najczęściej wybieranym formatem reklam Microsoft Ads są reklamy tekstowe. Wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Bing i odpowiadają na konkretne zapytania użytkowników. Składają się z nagłówka, opisu i linku do strony internetowej. Sprawdzają się w kampaniach marketingowych opartych na słowach kluczowych.
Reklamy produktowe
Z reklam produktowych korzystają przede wszystkim sklepy internetowe. Umożliwiają prezentację w wynikach wyszukiwania zdjęć produktu, nazwy, ceny oraz innych szczegółów. Dzięki temu odbiorcy mogą zapoznać się z produktem jeszcze przed przejściem na stronę.
Reklamy dynamiczne
Dynamiczne reklamy wyszukiwania automatycznie generują treść i dopasowują ją do zapytań użytkowników. Dobrze sprawdzą się w przypadku firm z rozbudowaną ofertą produktową, ponieważ pozwalają zaoszczędzić sporo czasu podczas tworzenia kampanii.
Reklamy graficzne
Microsoft Ads obsługuje również kampanie graficzne, które pojawiają się na stronach partnerów sieci reklamowej. Reklamy są przedstawione przy pomocy zdjęć, co ułatwia wizualne przedstawienie produktu, przyciągnięcie uwagi odbiorców i zwiększenie świadomości na temat marki.
Reklamy na LinkedIn
Reklamy na LinkedIn to prawdziwa perełka wśród oferty Microsoft Ads. Za pomocą tej opcji możesz targetować reklamy na podstawie danych z LinkedIn. Tym samym możesz dotrzeć do użytkowników na podstawie ich stanowiska, branży czy firmy, w której pracują. To bardzo wartościowa forma promocji, szczególnie w branży B2B.
Reklamy lokalne
Jakie formaty reklamowe zapewnia Microsoft Ads? Do dyspozycji masz również reklamy lokalne, które pozwalają na promowanie stacjonarnych biznesów – restauracji, sklepów czy też punktów usługowych, zlokalizowanych w okolicy użytkownika. Przy pomocy geolokalizacji reklamy te są wyświetlane jedynie użytkownikom, którzy mogą fizycznie odwiedzić Twoją firmę.
Reklamy w aplikacjach
Możesz również zdecydować się na reklamy w aplikacjach, które umożliwiają przeprowadzenie kampanii reklamowej w aplikacjach mobilnych i na urządzeniach np. Xbox. To świetny sposób na dotarcie do młodszych odbiorców i zwiększenie rozpoznawalności wśród miłośników gier. Dlatego to dobra opcja np. dla producentów lub sprzedawców foteli gamingowych.
Kto korzysta z wyszukiwarki Bing?
Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w Microsoft Ads? Odpowiedź zależy od tego, czy z Binga, LinkedIn, Xboxa czy też innych aplikacji, stron i urządzeń korzysta Twoja grupa docelowa.
W Polsce liderem wśród najpopularniejszych wyszukiwarek jest Google – wybiera ją ponad 95% użytkowników. Na drugim miejscu plasuje się Bing, z którego korzysta 3,14% użytkowników. Jednak i tak jest to bardzo dobry wynik – szczególnie na urządzeniach desktopowych, gdzie z Binga korzysta 10,35%, co stanowi wzrost o 2,96% w porównaniu do 2023 roku (dane StatCounter.com za pierwszy kwartał 2024 roku). Warto wspomnieć, że wpływ na to miał rozwój ChatGPT i integracja z wyszukiwarką Bing.
Kto najczęściej korzysta z wyszukiwarki Bing? Oto kilka ciekawych danych demograficznych dotyczących użytkowników Bing:
- najczęściej są to osoby powyżej 40. roku życia;
- średnio użytkownicy Bing wydają o 35% więcej na zakupy online w porównaniu do użytkowników Google;
- użytkownicy Bing są dobrze wykształceni,
- ok. 30-40% wyszukiwań w Bing dotyczy tematyki podróży, motoryzacji, zdrowia i finansów.
Masz tu zatem dość wyraźny obraz grupy użytkowników, do której warto kierować reklamę Microsoft Ads. Jeśli są zgodni także z Twoją personą, to oznacza, że niższym kosztem możesz dotrzeć do swojej grupy docelowej.
5 powodów, dlaczego warto inwestować w Microsoft Ads
Inwestycja w Microsoft Ads może zapewnić wymierne korzyści, choć skuteczność kampanii marketingowej zależy od wielu czynników – celu kampanii, grupy docelowej czy też specyfiki branży. Dlatego, zanim zdecydujesz się rozpocząć kampanię reklamową w Microsoft Ads, zapoznaj się z zaletami tego rozwiązania.
Dostęp do nowych odbiorców
Jednym z kluczowych powodów, dla których warto inwestować w Microsoft Ads, jest dostęp do nowej grupy odbiorców. Choć Bing ma mniejszy zasięg globalny w porównaniu do Google, to stali użytkownicy mogą stanowić cenną grupę, do której warto kierować reklamę.
Za pomocą Microsoft Ads dotrzesz do użytkowników Bing, a także osób, które korzystają z ekosystemu Microsoft – Outlook, Skype czy Cortana. Na dodatek Bing jest domyślną wyszukiwarką w systemie Windows, dlatego jest częściej wykorzystywana przez użytkowników korzystających z komputerów stacjonarnych. Wbrew pozorom to całkiem spore grono odbiorców, których może zainteresować Twoja reklama, a to pozwoli Ci zyskać nowych klientów.
Dywersyfikacja kanałów reklamowych
Kampanie reklamowe w Microsoft Ads to również skuteczny sposób na dywersyfikację kanałów reklamowych. Dlaczego warto o to zadbać? Nadmierne poleganie tylko na jednej platformie np. Google Ads może przynieść wiele negatywnych skutków np. podniesienie kosztów reklamy w razie zmiany algorytmów.
Wybierając Microsoft Ads, możesz też dotrzeć do odbiorców, którzy nie są uwzględnieni w kampaniach prowadzonych przy pomocy Google Ads np. do użytkowników LinkedIn lub Skype.
Dywersyfikacja kanałów reklamowych pomaga również w lepszym dostosowaniu reklamy do różnych segmentów rynku – dotarcie do użytkowników korzystających z Windows 11 czy też Microsoft Edge.
Niższe koszty za kliknięcie, w porównaniu do Google Ads
Zwróćmy też uwagę na dość ważny powód, dla którego warto zainwestować w Microsoft Ads. Wynika to z faktu, iż reklamy Microsoft generują niższe koszty kliknięć (nawet o 30-40%) w porównaniu do Google Ads.
Niższe CPC wiąże się głównie z mniejszą konkurencją w samej wyszukiwarce Bing, a także z mniej rozwiniętą siecią reklamową. Tym samym kampanie często zapewniają lepszy ROI. Prowadzi to również do obniżenia kosztów pozyskania klienta (CPA).

Integracja z ekosystemem Microsoft
Ekosystem Microsoft nie jest tak imponujący, jak Google, ale i tak jest zintegrowany z wieloma popularnymi narzędziami, platformami i urządzeniami. Do ekosystemu Microsoft należą m.in.:
- Windows,
- Bing,
- Outlook,
- LinkedIn,
- Microsoft Edge,
- Skype,
- Office,
- One Drive,
- Microsoft Store,
- Xbox.
Dzięki temu możesz wykorzystać różne kanały dotarcia do użytkowników, a tym samym zwiększyć efektywność kampanii reklamowych. Wybierzesz też narzędzie, które jest wykorzystywane przez Twoją grupę docelową, co zapewni wyższy ROI, a także niższe CPA.
Targetowanie na podstawie danych LinkedIn
Jeśli zastanawiasz się, czy warto zainwestować w Microsoft Ads, to zwróć uwagę na możliwość wykorzystania danych z LinkedIn. Pozwoli Ci to na precyzyjne targetowanie reklam, a tym samym dotarcie do liderów branżowych, menedżerów, decydentów w firmach i wielu specjalistów. Takie zaawansowane opcje targetowania stanowią dużą wartość – szczególnie dla firm B2B.
Targetowanie przy pomocy danych z LinkedIn umożliwia segmentację na podstawie:
- zajmowanego stanowiska,
- branży,
- doświadczenia zawodowego,
- poziomu wykształcenia,
- lokalizacji,
- firmy, w której pracują użytkownicy.
Dzięki temu reklama wyświetli się ściśle określonej grupie odbiorców, co przekłada się na wyższy współczynnik konwersji. Ułatwia to także w lepszym dopasowaniu komunikatów reklamowych względem oczekiwań grupy docelowej.
Jakie wady ma Microsoft Ads?
Bez wątpienia Microsoft Ads zapewnia wiele zalet i może być atrakcyjnym rozwiązaniem dla specjalistów ds. marketingu internetowego lub właścicieli firm. Zwróć jednak uwagę także na to, jakie wady ma Microsoft Ads. Przedstawiamy najważniejsze z nich:
- mniejszy zasięg w porównaniu do Google Ads – sprawi to, że reklama dotrze do mniejszej liczby użytkowników w porównaniu do reklam w Google;
- ograniczona liczba integracji – choć możesz skorzystać z funkcji typu LinkedIn Targeting, to nadal Microsoft zapewnia mniej zaawansowanych funkcji niż Google, szczególnie w zakresie analizy danych;
- platforma mniej intuicyjna w obsłudze niż Google Ads – szczególnie dotyczy to nowych użytkowników, którzy będą potrzebowali nieco więcej czasu na wdrożenie kampanii;
- docieranie do wąskiej grupy użytkowników – Microsoft Ads nakierowane na reklamę w wyszukiwarkę Bing sprawdzi się jedynie w przypadku dość wąskiej grupy docelowej; nieco inaczej jest w przypadku reklamy w LinkedIn, aplikacjach czy na Xbox.
Czym różni się Google Ads od Microsoft Ads?
Google Ads i Microsoft Ads to obecnie najpopularniejsze platformy reklamowe. Obie mają zarówno zalety, jak i wady, ale pozwalają na osiągnięcie celów kampanii. Sprawdź, czym różni się Google Ads od Microsoft Ads i zdecyduj, w którą z tych opcji warto zainwestować.
Kryterium | Google Ads | Microsoft Ads |
Zasięg i popularność | Ponad 90% zapytań na świecie. Największa baza użytkowników. | Około 4% zapytań na świecie, popularność większa w krajach takich jak USA czy Wielka Brytania. |
Koszty reklam (CPC) | Zwykle wyższe ze względu na dużą konkurencję. | Niższe o 30-40% w porównaniu do Google Ads. |
Demografia użytkowników | Zróżnicowana, użytkownicy w różnych grupach wiekowych i dochodowych. | Głównie osoby powyżej 40. roku życia, z wyższymi dochodami. |
Preferencje urządzeń | Duży nacisk na urządzenia mobilne. | Większość użytkowników korzysta z komputerów. |
Targetowanie i funkcje | Bardzo zaawansowane, m.in. remarketing, integracja z Google Analytics czy YouTube. | Możliwość precyzyjnego targetowania dzięki integracji z LinkedIn. |
Formaty reklamowe | Szeroki wachlarz – tekstowe, graficzne, wideo, reklamy w sieci wyszukiwania, Display Network. | Podobne formaty, ale mniejsza sieć partnerska, głównie reklamy w wynikach wyszukiwania. |
Sieć partnerska | Rozbudowana sieć partnerów reklamowych (Google Display Network, YouTube). | Mniejsza sieć, ale integracja z systemem Windows, Cortana, Microsoft Edge. |
Wsparcie dla użytkowników | Szeroka baza dokumentacji i samouczków. | Lepsze wsparcie osobiste, bardziej spersonalizowana pomoc. |
Zastosowanie | Skierowane do szerokiego rynku, szczególnie dla dużych firm. | Lepsze dla niszowych branż, firm B2B oraz firm z mniejszym budżetem. |
🚀 Czy Twoja firma powinna zainwestować w Microsoft Ads?
Microsoft Ads to platforma reklamowa i konkurencja dla Google Ads. Czy warto inwestować w Microsoft Ads? Zależy to od Twojej grupy docelowej. Może to być dobre rozwiązanie dla firm B2B, biznesów z niewielkim budżetem, sektora B2B, trafiających do osób 40+ oraz miłośników gier.
Zaletą tego rozwiązania są m.in. niskie koszty CPC, integracja z ekosystemem Microsoft oraz precyzyjne targetowanie na podstawie danych z LinkedIn. Jednak Microsoft Ads ma też wady, np. mniejszą liczbę integracji w porównaniu do Google Ads oraz mniejsze zasięgi reklamy. Weź pod uwagę zarówno zalety, jak i wady, a dzięki temu przekonasz się, czy warto inwestować w Microsoft Ads.
