blog marketing poradniki

Tworzenie opisów produktów na Allegro – jak to zrobić?

Tworzenie opisów produktów na Allegro – jak to zrobić

Masz w planach sprzedaż na Allegro? Niezależnie od tego, czy szukasz głównego kanału sprzedaży online, czy po prostu chcesz, aby był on tym dodatkowym dla sklepu internetowego, to dobry pomysł. Zanim jednak zaczniesz, musisz wiedzieć, że niezwykle ważnym elementem jest karta produktu. To właśnie dzięki niej zainteresowani mogą lepiej poznać oferowany artykuł i znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Jak tworzyć dobre opisy produktów na Allegro? Podpowiadamy!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Allegro – co to?

Zaglądając w raport agencji badawczej Inquiry, możemy dowiedzieć się, że nawet 92% polskich konsumentów przynajmniej raz zrealizowało zamówienie na platformie Allegro. Czym ona jednak jest? To po prostu serwis typu marketplace, właściwie najpopularniejszy na polskim rynku. Najskuteczniej przyciąga do siebie klientów. I choć istnieją także inne platformy handlu internetowego takie jak np. OLX, AliExpress, Zalando czy jeszcze do niedawna Shopee, to jednak Allegro nie ma sobie równych. Platforma Shopee mimo dobrych rokowań i wielu atrakcyjnych akcji promocyjnych, już zaledwie po półtora roku musiała opuścić Polskę, ponieważ zyski były niewystarczające. 

Źródło: Allegro

Mając w planach rozpoczęcie sprzedaży na Allegro, zapewne zastanawiasz się, co zrobić, aby wyróżnić swoją ofertę spośród tak dużej konkurencji. Pierwsza Twoja myśl to duża obniżka cen? Jak najbardziej ten sposób może się sprawdzić na początku, jednak szybko dojdziesz do wniosku, że takie postępowanie jest nieopłacalne i kontynuując je, będziesz musiał szybko zamknąć biznes. Co zatem będzie lepsze? Dobre opisy przedmiotów – konkurując wartościami, jakie dajesz swoim klientom, możesz wygrać tę walkę. W tym artykule podpowiemy, jak możesz to zrobić. 

Dane z 2022 roku. Źródło: Mediapanel

Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?

Warto być sprzedawcą na największym polskim marketplace – co do tego nie mamy wątpliwości. Ciekawe jest to, że kilka lat temu Allegro znalazło się w gronie TOP 10 największych platform e-commerce na świecie. [źródło: SimilarWeb]

Za jedną z najważniejszych zalet sprzedaży w tym serwisie uznaje się dostęp do olbrzymiej liczby potencjalnych klientów. Właściwie nie znajdzie się żadnego innego kanału e-commerce z takimi zasięgami w Polsce. 

Doceniany jest również fakt, że wystawianie przedmiotów jest banalnie proste, a to dzięki gotowemu szablonowi aukcji. Dodajmy jeszcze, że każdy poradzi sobie z założeniem konta – procedura rejestracji jest naprawdę przejrzysta, co oznacza, że bardzo szybko możesz rozpocząć sprzedaż. 

Sprzedawcy mają do dyspozycji również liczne narzędzia wspierające sprzedaż i mogą korzystać z integracji automatyzujących wykonywanie codziennych obowiązków.

Czy sprzedaż na Allegro ma jakieś wady?

Sprzedaż na Allegro to liczne zalety, ale także pewne wady. Nic nie jest idealne, dlatego też trzeba mieć na uwadze, że ten serwis ma swoje słabsze strony. Co najczęściej jest wymieniane jako jego wady? Przede wszystkim:

  • duża konkurencja;
  • brak możliwości promocji własnej witryny e-commerce;
  • wysokość prowizji;
  • dość skomplikowane wymogi regulaminowe.

Dobry opis produktu na Allegro – jakie ma cechy?

Podczas tworzenia opisu oferty na Allegro, musisz przede wszystkim zadbać o to, by zawierał konkrety i był spójny. Nie możesz doprowadzić do sytuacji, w której kupujący będą wprowadzani w błąd. 

Zadbaj zatem o to, aby w opisie znalazły się wszystkie najważniejsze informacje o produkcie. Jeśli będzie się on składał z zaledwie kilku zdań, niestety wiele osób zainteresowanych szybko opuści aukcję, gdyż nie znajdzie odpowiedzi na swoje pytania, a niewielu będzie chciało zadawać sobie trud kontaktu ze sprzedawcą, skoro mogą kupić taki sam produkt na innej aukcji. 

Tworząc opis produktu na Allegro, postaw się na miejscu kupującego. Co chciałbyś wiedzieć o konkretnym produkcie? Gdy już to ustalisz, postaraj się zawrzeć najistotniejsze informacje w ofercie. Pamiętaj również, że większość klientów wchodzących na aukcję, najpierw zapoznaje się ze specyfikacją produktu, zatem umieszczenie danych liczbowych i właściwości towaru jest niezbędne. Dopiero w drugiej kolejności patrzą oni na opis produktu. 

Najlepszy tytuł oferty na Allegro – jak go stworzyć?

Zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów opisu produktu jest tytuł. Zanim go stworzysz, pamiętaj, że to właśnie od niego zależy, czy użytkownicy wyszukają Twój produkt w wyszukiwarce i się nim zainteresują. 

W związku z tym wymagane jest, aby w tytule (a także w opisie aukcji) znalazły się słowa kluczowe – te powinny zostać zastosowane w naturalny sposób. Jeśli masz problem z doborem słów kluczowych, sprawdź, po jakie frazy sięga konkurencja. 

Kupujący na Allegro, najczęściej wiedzą, co chcą kupić i od razu wpisują w wyszukiwarkę Allegro hasła kluczowe. Jeśli więc zadbasz o to, by tytuł oferty był dokładny, Twoja oferta ma szanse faktycznie dotrzeć do grupy docelowej. Umiejętnie stosując frazy kluczowe, trafisz do większej ilości internautów i potencjalnych kupców

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Tworząc opis produktu nie zapomnij o języku korzyści

Język korzyści to sposób opisania jakiegoś produktu. Używając go, możesz dać odczuć odbiorcy, że sprzedajesz bardzo konkretną wartość, która będzie miała korzystny wpływ na jego życie. To nie jest zwykły opis marketingowy – w tym przypadku musisz skupić się na cechach produktu i potrzebach odbiorcy, które dany towar może zaspokoić. I wcale nie chodzi tutaj o to, abyś w ofercie używał słów typu: „najtańszy”, „popularny”, „najlepszy” itp. To puste słowa, w które Twoi potencjalni klienci nie uwierzą. Tworząc opis oferty, zadbaj o to, aby klient bez problemu znalazł odpowiedzi na takie pytania jak: co zyska, jeśli zdecyduje się na zakup?, kiedy ten produkt jest szczególnie korzystny?, co wyróżnia ten towar?, dlaczego ta oferta jest najlepsza? Spójrz, jak tutaj zastosowano język korzyści:

  • „Ergonomiczne i lekkie słuchawki bezprzewodowe Xiaomi Redmi Buds 4 Lite […]” – cecha
  • „Wodoodporność na poziomie IP54 […]” – zaleta
  • „[…] sprawia, że słuchawki są odporne na wodę i kurz, więc bez problemu można z nich korzystać na siłowni czy w deszczowy dzień” – korzyść

Źródło: https://allegro.pl/oferta/sluchawki-bezprzewodowe-xiaomi-redmi-buds-4-lite-14256311340

Liczy się wygląd opisu produktu na Allegro

Podczas poszukiwań najlepszego produktu, klienci przeglądają mnóstwo ofert pasujących do wpisanych przez nich słów kluczowych. Mało kto jednak ma ochotę na czytanie długich bloków niesformatowanego tekstu. Jeśli więc chcesz iść na łatwiznę i tworzyć takie opisy, lepiej z tego zrezygnuj. Gdy treść będzie nieprzyjemna dla oka, to stracisz wielu potencjalnych klientów. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jak możesz temu zapobiec? Przede wszystkim pamiętaj, aby opis był konkretny, jakościowy i nasycony. Aby przyjemnie się czytało, podziel go na akapity i stosuj listy punktowane i numerowane. Oczywiście pamiętaj również o boldowaniu najważniejszych informacji

Źródło: https://allegro.pl/oferta/szafka-na-buty-siedzisko-schowek-antracyt-komoda-13591949385

Źródło: https://allegro.pl/oferta/notes-a6-dlugopis-prezent-dzien-nauczyciela-mix-12589966096

Nie tylko opis aukcji jest ważny – zadbaj także o zdjęcie

Tworząc aukcję na Allegro, konieczne jest także zadbanie o odpowiednie zdjęcie produktu. Wiadomo, że ludzie kupują przez Internet oczami. Więc nawet jeśli stworzyłbyś najlepszy opis na świecie, a zdjęcie będzie marnej jakości, najprawdopodobniej nie osiągniesz sukcesu. To jednak nie oznacza, że od razu musisz założyć studio fotograficzne i zainwestować w najdroższą lustrzankę. Wystarczający będzie smartfon i odpowiednie warunki do zdjęć. 

Źródło: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zasady-dla-pierwszego-zdjecia-miniaturki-w-ofercie-vKgeLv4YXi4

Źródło: https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/zasady-dla-pierwszego-zdjecia-miniaturki-w-ofercie-vKgeLv4YXi4

Jeśli chodzi o miniaturkę, zaleca się, aby dodając ofertę na Allegro, przedstawić produkt na idealnie białym tle (RGB 255.255.255). Niewskazane jest także umieszczanie tekstu czy loga sprzedawcy na miniaturce. W przypadku pozostałych zdjęć – tych do galerii – możliwe jest dodawanie już większej ilości informacji na zdjęciach, jednak zawsze należy ograniczyć to do minimum, aby nie powstał bałagan. Platforma zdecydowanie kładzie nacisk na czytelność, więc wymagane jest, aby zdjęcia produktów były wyraźne, odpowiednio oświetlone i nie wprowadzały kupujących w błąd

Podczas wykonywania zdjęć do oferty na Allegro, postaraj się ukazać wszystkie szczegóły produktu. Dobrze byłoby, gdybyś zaprezentował go z każdej strony. To sposób na to, aby zmniejszyć ilość zwrotów i uniknąć rozczarowania klientów. Zdajemy sobie sprawę, że sprzedaż produktów na Allegro nie jest prostym zadaniem, szczególnie jeśli ma się wielu konkurentów w branży. Dlatego, jeśli czujesz, że nie podołasz, zgłoś się do Efectowni – wykonamy dla Ciebie najlepsze opisy produktów, z kolei stworzenie ujęć możesz zlecić profesjonalnemu fotografowi, który zrobi dla Ciebie zdjęcia spełniające wszystkie wymogi. 

Opis produktu na Allegro – limit znaków

Karta produktu na Allegro złożona jest z dwóch elementów – tytułu i opisu produktu. Zgodnie z najnowszymi informacjami od Allegro tytuł może mieć 75 znaków. Jeszcze niedawno było to tylko 50 znaków, ale zdecydowano się na zwiększenie limitu znaków. Jak się okazuje, wcześniej obowiązujący limit był sporym problemem szczególnie dla sprzedawców wystawiających oferty w Książkach i komiksach. W przypadku opisu aukcji nie ma żadnego limitu ilości znaków.

🚀 Zleć opisy produktów na Allegro profesjonalistom

Sprzedawcy na platformie Allegro często zaniedbują opisy produktów, a to duży błąd, bo to właśnie od nich zależy, jak będzie szła sprzedaż w tym serwisie. Jeśli dobrze je zbudujesz, będziesz mógł cieszyć się wzrostem sprzedaży. Odradzamy również kopiowanie długich treści ze strony producenta. Gdy z kolei nie wiesz, jak samodzielnie stworzyć odpowiednie opisy produktów, możesz skontaktować się z nami.

Efectownia to zespół doświadczonych ekspertów, w tym copywriterów, którzy stworzą dla Ciebie unikalne opisy, spełniające wymienione wyżej wymogi. Na co dzień współpracujemy z firmami z całej Polski i tworzymy dla nich najlepsze treści. Już teraz nawiąż z nami kontakt, by za jakiś czas cieszyć się szerokim gronem klientów. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *