blog poradniki SEO

SEO IT – jak wygląda pozycjonowanie firm z branży IT i software house?

SEO IT – pozycjonowanie firm z branży IT
0
(0)

Pozycjonowanie firmy z branży IT to nadal skuteczny sposób na pozyskiwanie klientów. Wysoka widoczność w Google to nie kwestia przypadku. Potrzeba analizy, dobrej strategii SEO, cierpliwości i regularnej, długofalowej pracy. Efekt? Nowi klienci, renoma w branży, wzrost zysków. Dlatego poznaj zasady SEO dla IT i zacznij pozycjonować stronę jak Pro!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Od czego zacząć pozycjonowanie firmy z branży informatycznej?

SEO IT to sposób na zwiększenie widoczności Twojej firmy z branży informatycznej w Google. 

Dotyczy to takich firm jak m.in.:

  • software house,
  • agencje UX/UI,
  • agencje interaktywne – web developerzy,
  • testerzy,
  • producenci oprogramowania,
  • organizacje szkoleniowe z zakresu IT,
  • programiści,
  • start-upy.

Wyższe pozycje to szansa na nowych klientów i uzyskanie pozycji lidera w branży.

Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

Większość specjalistów powie, że najlepiej zacząć od znalezienia agencji SEO z doświadczeniem, która przejmie na siebie wszystkie obowiązki i zadba o widoczność Twojej marki w sieci. Jeśli wybierzesz tę opcję – przejdź do zakładki pozycjonowanie stron i rozpocznij współpracę z naszą agencją Efectownia. 

Inną opcją jest samodzielne pozycjonowanie swojej strony. Zacznij SEO dla IT od 3 zadań:

  • Wykonaj audyt techniczny SEO – dzięki temu określisz mocne i słabe strony swojej witryny. W trakcie audytu SEO przeanalizuj m.in. strukturę strony, szybkość jej ładowania, poprawność kodu HTML, jakość i unikalność treści, a także profil linków przychodzących. Pomocne będą takie narzędzia jak:
  • Przeanalizuj pozycję strony w Google – weź pod uwagę słowa kluczowe, na jakie strona już się pozycjonuje i obecnie zajmowane lokaty w Google. Przeanalizuj także takie czynniki, jak wizerunek firmy, dotychczasowe kanały pozyskiwania ruchu, opinie klientów na temat usług, strategia marketingowa firmy. Zamiast ręcznie sprawdzać pozycję strony na różne słowa kluczowe, wykorzystaj takie narzędzia jak:
    • Senuto,
    • Ahrefs,
    • przejrzyj Profil Firmy
    • i wykorzystaj Brand24 do kontrolowania tego, co internauci piszą o Twojej marce.
  • Zbadaj konkurencję – oceń konkurencję software house, przyjrzyj się bliżej działaniom SEO, jakie podejmują i uzyskanym efektom. Analizę konkurencji możesz wykonać za pomocą profesjonalnych narzędzi np. Semstorm i Senuto.

To kilka zadań na początek, sprawdźmy, jak pozycjonować stronę firmy z branży IT krok po kroku.

5 sposobów, jak pozycjonować stronę firmy z branży informatycznej? SEO  IT

Jeśli jesteś specjalistą IT, to zapewne zadbałeś o strukturę strony, kod i jej wydajność. To ogromna zaleta z perspektywy SEO szczególnie po aktualizacji wskaźników Web Core Vitals 2.0 – od 2025 roku wyżej oceniane są witryny internetowe, które są responsywne, zgodne z UX, szybko się ładują i natychmiast reagują na interakcję użytkownika ze stroną.

Jednak to dopiero początek – optymalizacja strony powinna składać się także z kilku innych elementów, które realnie wpływają na pozycję strony. Omówmy je pokrótce.

Jak wybrać słowa kluczowe dla firmy z branży IT?

SEO dla software house czy programisty powinno opierać się na wybraniu dopasowanych słów kluczowych. Proces analizy fraz to fundament całego pozycjonowania, dlatego nie spiesz się i wybierz takie słowa kluczowe, które będą dopasowane do:

  • oferty,
  • branży,
  • celu, jaki chcesz osiągnąć dzięki działaniom SEO.

To nie wszystko. 

Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe do SEO IT? Zwróć uwagę na jeszcze 3 ważne kryteria, takie jak:

  • liczba wyszukiwań słów kluczowych – zdecyduj się na frazy kluczowe, które są chętnie wyszukiwane przez użytkowników, czyli notują jak najwięcej wyświetleń, ale nie pomijaj także poniższych kryteriów,
  • konkurencyjność słów kluczowych – postaw na słowa kluczowe, które cechują się niską konkurencyjnością, dzięki nim szybciej zwiększysz widoczność swojej witryny i oferty w Google,
  • sezonowość słów kluczowych – sprawdź, czy słowa kluczowe, które chcesz wybrać, zapewniają sporą liczbę wyszukiwań przez cały rok, a nie tylko przez 2-3 miesiące.

Spójrzmy teraz na przykładowe słowa kluczowe, jakie warto wybrać w branży IT. Jeśli prowadzisz software house, zdecyduj się np. na takie frazy:

  • software house Poznań, Warszawa, Szczecin, Kraków (lub miasto, w którym świadczysz usługi czy też tam, gdzie chcesz dotrzeć do klientów),
  • software house Poland,
  • oprogramowanie na zamówienie, systemy SaaS.
pozycjonowanie firm IT - dobór fraz kluczowych

Po analizie słowa kluczowego „software house Poznań” okazało się, że jest wyszukiwane średnio 210 razy w miesiącu. Ważne jest też to, że fraza cechuje się niskim poziomem konkurencyjności. W dodatku przez cały rok poziom konkurencyjności jest na bardzo zbliżonym poziomie. Wybranie takiego słowa kluczowego może zapewnić oczekiwany wzrost widoczności w Google, a przy tym stanie się dobrym sposobem na pozyskanie nowych klientów.

Gdzie umieścić słowa kluczowe, aby zwiększyć widoczność firmy IT w Google?

  • w meta tagach – meta title i meta description,
  • w nagłówkach H1-H3,
  • w treści,
  • w opisach alternatywnych przy grafikach,
  • w adresie URL podstrony.

Pamiętaj, aby słowa kluczowe brzmiały naturalnie, jeśli to konieczne stosuj je odmienionej formie lub dodaj ich synonimy.

Optymalizacja treści SEO IT – jak wykonać optymalizację strony?

Treści są często pomijane przez specjalistów IT, a to spory błąd. Aktualizacja algorytmu Google z czerwca 2025 roku pokazała, że zwracanie uwagi na jakość treści publikowanych na stronie jest ważne. Jeśli od czerwca Twoja strona internetowa zanotowała drastyczne spadki w rankingu Google, to być może właśnie z powodu aktualizacji.

Algorytm Google premiuje teraz treści, które są:

  • dopasowane do E-E-A-T, czyli opierają się na doświadczeniu, autorytecie, ekspertyzie i budowaniu zaufania względem marki,
  • oryginalne, wnoszą nową jakość i wiedzę, która jest przydatna i poszukiwana przez czytelników,
  • oparte na wiarygodnych źródłach, badaniach i podpisywane są przez ekspertów w danej dziedzinie,
  • pisane do użytkowników, a nie robotów Google – brak nachalnego używania słów kluczowych.

Już nie opłaca się publikować skopiowanych z ChatGPT treści, które są mocno wtórne i nie zapewniają żadnej większej wartości dla użytkownika. Za takie działanie Twoja strona może zanotować gwałtowny spadek w Google.

Jak pozyskiwać linki zewnętrzne w SEO dla IT?

Linki zewnętrzne w branży IT warto pozyskiwać m.in. z takich źródeł jak:

  • serwisy informacyjne,
  • serwisy regionalne – szczególnie w przypadku pozycjonowania lokalnego,
  • portale tematycznie powiązane z branżą, w jakiej działasz,
  • blogi tematycznie powiązane – publikowanie tam gościnnych wpisów może zapewnić wartościowy link i pozwoli dotrzeć do potencjalnych klientów,
  • katalogi firm,
  • serwisy typu GitHub czy Stack Overflow,
  • fora tematycznie powiązane,
  • social media – mimo że oficjalnie nie mają wpływ na efekty pozycjonowania.

Pozyskiwanie linków to bardzo ważny czynnik, który wpływa na SEO w IT. Budowanie wartościowego profilu linków pozwala zwiększać wiarygodność witryny i zdobywać wyższe pozycje w rankingu Google. Dla robotów Google każdy dobry i wartościowy link jest jak pozytywna rekomendacja na temat Twojej marki. 

Bardzo ważne jest to, żeby zbierać linki, które są tematycznie powiązane z Twoją działalnością, zdobywane są w naturalny sposób i są uznawane za wartościowe.

Jak wykonać optymalizację techniczną SEO strony z branży informatycznej?

Po wykonanym audycie SEO wiesz już, które elementy na stronie wymagają poprawek. Przeprowadzając optymalizację techniczną strony, zwróć uwagę na:

  • przekierowania – unikaj długiego łańcucha przekierowań,
  • indeksację – sprawdź, czy wszystkie podstrony zostały prawidłowo zaindeksowane,
  • prędkość ładowania się strony,
  • dopasowanie strony do smartfonów.

Czy warto inwestować w pozycjonowanie lokalne w branży informatycznej?

Tak, inwestowanie w SEO lokalne dla IT może się opłacać, gdy firma świadczy usługi na określonym obszarze lub chce pozyskiwać klientów z konkretnego regionu. Nawet jeśli Twoja firma działa lokalnie i współpracuje z klientami lub firmami z całej Polski, to pozycjonowanie lokalne może pomóc bardziej precyzyjnym pozyskiwaniu klientów.

Spójrzmy na kilka jeszcze innych zalet SEO lokalnego dla branży informatycznej:

  • optymalizacja kosztów za SEO – wybieranie lokalnych słów kluczowych np. „software house Wrocław” sprawia, że oszczędzasz, ponieważ SEO lokalne jest często tańsze niż pozycjonowanie witryny na bardziej ogólne frazy kluczowe,
  • zmniejszenie konkurencji, a przy tym zwiększenie szansy na szybsze dostanie się na wyższe pozycje w Google,
  • wzrost wiarygodności i widoczności w Google – klienci szybciej znajdą Twoją ofertę, gdy będą jej szukali, a także uznają, że Twoja marka jest godna zaufania,
  • wzrost widoczności Profilu Firmy i obecność w Google Maps,
  • wsparcie działań offline – jeśli Twoja firma prowadzi stacjonarne biuro z klientami, lokalne SEO pomoże zwiększyć liczbę osób, które przyjdą do siedziby firmy i skorzystają z oferty.

Lokalne pozycjonowanie w branży IT to skuteczna i opłacalna strategia, zwłaszcza dla firm usługowych działających regionalnie.

Marketing dla software house – jak promować software house?

SEO dla software house to skuteczna, ale długofalowa forma promocji firmy. W trakcie oczekiwania na pierwsze efekty pozycjonowania możesz zdecydować się także na inne działania marketingowe.

Szybkie efekty możesz zyskać, gdy zainwestujesz w kampanię w Meta Ads i Google Ads.

  • Warto też budować rozpoznawalność marki w social mediach. W branży IT możesz znaleźć przedstawicieli grupy docelowej głównie na Facebooku, YouTube i LinkedIn. Szczególnie warto rozwijać profil na LinkedIn, gdy chcesz kreować swoją markę jako eksperta w branży i kierujesz ofertę do klientów B2B. Regularnie dodawaj wartościowe publikacje, dziel się informacjami z branży, wskazuj korzyści związane ze współpracą i publikuj realizacje.
  • Marketing dla software house powinien opierać się też na Content Marketingu, czyli np. na prowadzeniu bloga firmowego. Regularne publikowanie artykułów na blogu pomaga w zwiększaniu ruchu na stronie, budowaniu pozycji eksperta, a nawet zwiększeniu konwersji i pozyskiwaniu klientów na usługi. Uzupełnieniem strategii Content Marketingowej, a także SEO będzie sekcja FAQ na stronie z odpowiedziami na najczęściej zadawane przez klientów pytania. 
  • Warto również zastanowić się, czy grupa docelowa będzie oglądała video na tematy związane z IT np. nowinkami z branży lub tutoriale, jeśli tak, to także może być dobra forma promocji marki.

FAQ – Jak pozycjonować stronę internetową firmy z branży IT?

Jak pisać treści na stronę firmy z branży informatycznej?

Teksty SEO na stronę internetową informatyka należy pisać zgodnie z tymi 5 zasadami:

  • treść dopasowana do języka i poziomu wiedzy odbiorcy,
  • naturalnie wplecione słowa kluczowe powiązane z tematyką strony,
  • teksty na blogu powinny zawierać wiarygodne dane czy case study,
  • tematyka treści dopasowana do oczekiwań odbiorców,
  • teksty na stronie powinny dostarczać podstawowych informacji na temat firmy – takich jak np. NIP, nazwa firmy, szczegóły oferty, zasady współpracy, portfolio, referencje, dane teleadresowe.

Gdzie znaleźć słowa kluczowe dla branży IT?

Proponujemy szukać słów kluczowych na stronę swojej firmy z branży IT w następujących miejscach:

  • na stronach konkurencji,
  • w profesjonalnych narzędziach – Semstorm, Senuto, Ahrefs, Planer Słów Kluczowych, Ubersuggest,
  • w wynikach wyszukiwania Google – pomocne są podobne wyszukiwania lub propozycje od Google, które widoczne są po wpisaniu danej frazy kluczowe do paska wyszukiwań.

Zainspiruje się też ofertą i lokalizacją, gdzie świadczysz swoje usługi.

Kiedy pierwsze efekty pozycjonowania strony firmy z IT?

Pierwsze efekty pozycjonowania strony zobaczysz po 3-6 miesiącach. Wyjątkiem są sytuacje, gdy wybierasz frazy o niskiej konkurencyjności, wtedy zyskujesz szansę na nieco szybszą wspinaczkę na liście wyszukiwań Google.

Jednak zawsze traktuj SEO IT jako proces długofalowy, wymagający regularnej pracy i cierpliwości.

Czy software house potrzebuje SEO?

Jeśli Twoja firma działa zdalnie i chcesz docierać do klientów z różnych części Polski, Europy czy nawet świata, SEO IT to jeden z najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie nowych klientów.

Na jakich rynkach zagranicznych warto prowadzić SEO dla IT?

Jeśli chcesz pozyskiwać także zagranicznych klientów dla swojego software house, zainwestuj w SEO szczególnie w takich krajach jak – Niemcy, USA, UK, Szwajcaria oraz w krajach skandynawskich.

🚀Najważniejsze zasady SEO dla firm IT i software house’ów

SEO IT to sposób na wzrost ruchu na stronie i konwersji. Pozycjonowanie np. dla software house to dobry sposób na docieranie do klientów lokalnych

Jak pozycjonować stronę internetową firmy z branży IT?

  • Wykonaj analizę słów kluczowych.
  • Dodaj zoptymalizowane i wartościowe treści na stronę.
  • Wykonaj optymalizację techniczną SEO strony.
  • Pozyskuj wartościowe linki zewnętrzne.
  • Zastanów się nad potencjałem, jaki niesie za sobą pozycjonowanie lokalne.

W trakcie wdrażania strategii SEO dla IT dodaj do swojej strategii także inne działania marketingowe dla software house np. kampanie Meta Ads, Google Ads czy Content Marketing. Dzięki temu zaczniesz pozyskiwać nowych klientów w trakcie, gdy Google będzie indeksować witrynę i jej pozycja powoli zacznie piąć się w górę.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Spodobał Ci się ten artykuł? Zostaw ocenę!

0 / 5. 0

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *