blog marketing Reklama

Rodzaje kampanii Google Ads, które musisz znać

Rodzaje kampanii Google Ads, które musisz znać

Google Ads to potężne narzędzie marketingowe, ponieważ pozwala docierać do klientów w precyzyjny i skuteczny sposób. Umożliwia dostęp do ogromnej liczby użytkowników – według danych Statcounter.com w maju 2023 roku 95,72% użytkowników z Polski korzystało z Google. Jednak zanim rozpoczniesz działania promocyjne z wykorzystaniem Google, dowiedz się, jakie są rodzaje kampanii Google Ads, w które warto zainwestować.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jakie są rodzaje kampanii Google Ads? 8 najlepszych przykładów

Google Ads to platforma reklamowa, która od lat dominuje na rynku marketingu internetowego. Skuteczność tego narzędzia tkwi w jego różnorodności – możesz z łatwością dopasować reklamę do konkretnych celów, grupy docelowej i specyfiki branży. Dzięki szerokiemu zasięgowi i precyzyjnemu targetowaniu reklama w Google Ads dociera do klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej. Chcesz zainwestować w reklamę Google? Sprawdź, jakie są rodzaje kampanii Google Ads i wybierz opcję dopasowaną do Twojego biznesu.

Kampanie w sieci wyszukiwania

Najpopularniejszym, a przy tym najefektywniejszym przykładem są kampanie w sieci wyszukiwania. Dzięki takim reklamom dotrzesz do użytkowników w momencie, gdy aktywnie szukają informacji o produkcie, usłudze czy chcą rozwiązać swój problem.

Tego typu reklamy wyświetlają się nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce Google, co sprawia, że są bardzo widoczne. Jak przeprowadzić skuteczną kampanię w sieci wyszukiwania? Kluczowe znaczenie mają odpowiednie słowa kluczowe i optymalizacja treści reklam, aby były zgodne z intencją wyszukiwania.

Kampanie w sieci wyszukiwania świetnie sprawdzają się do:

●  generowania leadów,

●  zwiększania ruchu na stronie,

●  zwiększania konwersji.

Kampanie Performance Max

Skoro chcesz wiedzieć, jakie są rodzaje kampanii Google Ads, to powinieneś zwrócić uwagę na jeden z najnowszych przykładów, czyli na kampanię Performance Max. To innowacyjny format w Google Ads, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do maksymalizacji efektywności reklam. Dzięki temu możesz promować swoją ofertę we wszystkich kanałach Google jednocześnie – w wyszukiwarce, sieci Display, YouTube, Gmail i Mapach Google. System automatycznie optymalizuje reklamy i dzięki temu dopasowuje je do celów marketingowych – takich jak sprzedaż, generowanie leadów czy wzrost ruchu na stronie.

Performance Max korzysta z zaawansowanego targetowania i uczenia maszynowego, co pozwala na skuteczne docieranie do użytkowników na każdym etapie ścieżki zakupowej. To dobra opcja dla firm, które chcą korzystać z całego ekosystemu Google, a przy tym zmaksymalizować ROI przy minimalnym wysiłku podczas zarządzania kampaniami.

Kampanie produktowe (Google Shopping)

Czas na kolejny popularny przykład kampanii Google Ads, czyli kampanię produktową. To naprawdę skuteczny format reklamowy dla e-commerce, ponieważ reklamy dostarczają użytkownikom wielu przydatnych informacji jeszcze przed włączeniem strony. Widoczne są:

●  zdjęcia produktów,

●  cena,

●  nazwa,

●  opinie.

Tym samym użytkownicy mogą porównać oferty różnych sprzedawców już na etapie wyszukiwania, co zwiększa szanse na konwersję. Kampanie te są oparte na feedzie produktowym, czyli na danych o ofercie przesyłanych do Google Merchant Center. Pozwala to na automatyczne dopasowanie reklam do zapytań użytkowników. Zalety kampanii produktowe to:

●  wysoka widoczność,

●  precyzyjne targetowanie,

●  optymalizacja kosztów dzięki modelowi CPC.

Reklama w Google Shopping to idealna opcja dla sklepów internetowych, szczególnie w połączeniu z remarketingiem. Dzięki temu możesz dotrzeć do klientów, którzy odwiedzili już Twój sklep, ale nie sfinalizowali zakupu.

Kampanie promujące aplikacje

Kampanie promujące aplikacje w Google Ads to idealne rozwiązania dla firm, które chcą zwiększyć liczbę pobrań swojej aplikacji i zaangażowanie użytkowników. Reklamy wyświetlają się w wyszukiwarce Google, Google Play, YouTube, Gmail oraz sieci Display, co pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.

Atutem tego formatu kampanii jest to, że jest w pełni zautomatyzowany. Wystarczy, że dostarczysz materiały takie jak teksty, grafiki lub wideo i ustawisz budżet. System Google sam zoptymalizuje emisję reklam, abyś osiągnął jak najlepsze wyniki.

Dzięki zaawansowanemu targetowaniu możesz docierać do użytkowników na podstawie ich zachowań, zainteresowań oraz intencji zakupowych. Możesz ustawić ten rodzaj kampanii Google Ads do:

●  promowania aplikacji,

●  zwiększenia liczby pobrań aplikacji,

●  zwiększenia aktywności użytkowników wewnątrz aplikacji np. podczas zakupu lub rejestracji.

Kampanie wideo

Dostępne są także rodzaje kampanii Google Ads, gdzie możesz wykorzystać materiały wideo i dotrzeć do grupy docelowej przy pomocy platformy YouTube i sieci partnerów wideo Google. Za pomocą takiej reklamy:

●  zbudujesz świadomość marki,

●  zwiększysz zaangażowanie użytkowników,

●  zwiększysz sprzedaż dzięki przekazowi wizualno-dźwiękowemu.

Zaletą kampanii wideo jest to, że możesz zdecydować się na różne formaty – takie jak TrueView In-Stream, Bumper Ads czy reklamy Discovery. Pozwala to na skuteczniejsze realizowanie celów marketingowych i docieranie do grupy docelowej.

Zwróć też uwagę na możliwość precyzyjnego targetowania reklamy – możesz docierać do odbiorców na podstawie ich demografii, zainteresowań, historii wyszukiwań czy oglądanych treści.

Kampanie lokalne

Prowadzisz sklep stacjonarny, punkt gastronomiczny lub usługowy? Zatem najlepszym formatem kampanii Google Ads może być kampania lokalna. Dzięki temu przyciągniesz klientów do fizycznych lokalizacji, a także dotrzesz do lokalnej społeczności.

Celem kampanii lokalnej jest zwiększenie:

●  liczby wizyt w sklepie,

●  połączeń telefonicznych,

●  zapytań o lokalizację,

●  rezerwacji wizyt.

Reklamy w kampaniach lokalnych są wyświetlane w wyszukiwarce Google, na Mapach Google, na YouTube i w sieci Display. Zaletą tego formatu jest precyzyjne targetowanie klientów na podstawie lokalizacji, co znacznie zwiększa szansę na konwersję. Dlatego to idealne rozwiązanie dla firm, które działają lokalnie, chcą zyskać przewagę nad konkurencją i zwiększyć ruch w stacjonarnej siedzibie firmy.

Kampanie w sieci Google Display Network

Jednym z rodzajów kampanii Google Ads jest też kampania w sieci Google Display Network. Dzięki niej dotrzesz do użytkowników za pomocą banerów reklamowych, które są wyświetlane na stronach partnerskich Google i w aplikacjach mobilnych. To dobry sposób, jeśli zależy Ci na graficznym przedstawieniu reklamy.

●  Zaletą kampanii w sieci Google Display Network jest możliwość precyzyjnego targetowania na podstawie demografii, zainteresowań, tematów czy konkretnych witryn. Możesz docierać zarówno do nowych odbiorców, jak i rozpocząć kampanię remarketingową, aby utrzymać kontakt z obecnymi klientami.

Kampanie generujące popyt (Google Discover)

Ostatnim już polecanym przez nas przykładem kampanii Google Ads jest kampania generująca popyt (Google Discover). To nowoczesne rozwiązanie, które pozwala na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, zanim zaczną aktywnie poszukiwać produktów lub usług. Dzięki uczeniu maszynowemu Google Discover automatycznie dopasowuje reklamy do preferencji użytkowników i prezentuje je na odpowiedniej platformie – YouTube, Discover czy też Gmail.

Kampanie generujące popyt charakteryzują się natywnym formatem, który integruje się z treściami, co zwiększa szanse na przyciągnięcie uwagi i budowanie zainteresowania marką. Dodatkowo możesz skorzystać z zaawansowanego targetowania opartego na demografii, zainteresowaniach oraz wcześniejszych interakcjach.

Kampanie Google Discover przydadzą się do generowania leadów i zwiększenia świadomości marki.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jakie kampanie Google Ads dla sklepu internetowego i firmy usługowej?

Zaletą kampanii w Google Ads jest to, że do dyspozycji masz tak wiele formatów, które możesz dopasować do swojego biznesu – bez względu na to, czy oferujesz usługi, czy też produkty. Dzięki temu zdecydujesz się na opcję, która będzie dostosowana do specyfiki Twojej działalności, celów marketingowych i budżetu, jakim dysponujesz. Dowiedz się, jakie kampanie Google Ads dla sklepu internetowego i firmy usługowej sprawdzą się najlepiej.

Przykłady kampanii Google Ads dla firm usługowych

Dla firm usługowych najlepiej sprawdzą się te rodzaje kampanii Google Ads, które umożliwiają dokładne targetowanie. Dzięki nim dotrzesz do odbiorców aktywnie poszukujących konkretnych usług.

Oto przykłady kampanii Google Ads dla firm usługowych:

●  kampanie w sieci wyszukiwania – polegają na precyzyjnym wyborze słów kluczowych, dzięki czemu pozwalają na dotarcie do użytkowników aktywnie poszukujących usług,

●  kampanie lokalne – zwiększają widoczność w wynikach lokalnych oraz na Mapach Google,

●  kampanie generujące popyt – budują świadomość marki i zwiększanie zainteresowanie nowymi usługami,

●  kampanie remarketingowe – pozwalają na dotarcie do osób, które włączyły stronę, ale nie wysłały wiadomości, nie zadzwoniły lub też nie dokonały rezerwacji.

Przykłady kampanii Google Ads dla sklepów internetowych

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to możesz skorzystać z wielu różnych rodzajów kampanii Google Ads, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż i budować lojalność klientów.

Oto przykłady kampanii Google Ads dla sklepów internetowych:

●  kampanie produktowe – ułatwiają porównywanie produktów, prezentują produkty ze zdjęciami, cenami i opiniami,

●  kampanie w sieci wyszukiwania – umożliwiają dotarcie do klientów wyszukujących konkretne produkty, co zwiększa szanse na finalizację zakupów,

●  kampanie Performance Max – maksymalizują ROI dzięki inteligentnemu targetowaniu i dostosowywaniu treści reklamowych.

🚀 Która kampania Google Ads będzie najlepsza dla Twojego biznesu?

Do dyspozycji masz różne rodzaje kampanii Google Ads, które świetnie sprawdzą się zarówno dla firm usługowych, jak i sklepów internetowych. Wśród polecanych przez nas rodzajów kampanii są:

  1. kampanie w sieci wyszukiwania,
  2. kampanie Performance Max,
  3. kampanie produktowe,
  4. kampanie promujące aplikacje,
  5. kampanie wideo,
  6. kampanie lokalne,
  7. kampanie w sieci Google Display Network,
  8. kampanie generujące popyt.

Najważniejsze jest to, abyś wybrał format reklamy dopasowany do swojego biznesu, celów marketingowych, grupy docelowej, działań konkurencji oraz budżetu reklamowego. Dzięki temu reklama będzie efektywna i pozwoli na skuteczną realizację celów biznesowych.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *