
Czy wiesz, że każdego miesiąca Google Shopping odnotowuje aż 1,2 mld wyszukiwań? Dlatego to rewelacyjny sposób promocji dla firm z branży e-commerce, dzięki któremu oferta może zwiększyć zasięg, dotrzeć do nowych klientów, a ostatecznie doprowadzić do wzrostu konwersji. Jak to osiągnąć? Dowiedz się, jak stworzyć idealny feed produktowy dla Google Shopping.

11 zasad tworzenia idealnego feedu produktowego w Google Shopping
Przygotowaliśmy zestaw najważniejszych zasad, dzięki którym stworzysz idealny feed produktowy w Google Shopping. Za pomocą poniższych porad zwiększysz zasięg oferty i dostrzeżesz wzrost konwersji. Dowiedz się, jak stworzyć idealny feed produktowy w Google Shopping.
Zoptymalizuj identyfikator produktu
Identyfikator produktu, czyli product ID, to jeden z najważniejszych elementów feedu produktowego. To unikalny numer przypisany do konkretnego produktu, który pomaga Google rozpoznać ofertę podczas kampanii Google Shopping.
Dlaczego poprawna optymalizacja identyfikatora produktu jest ważna? Dzięki temu roboty Google będą mogły śledzić historię danego produktu, a to będzie bardzo pomocne podczas analizy wyników, optymalizacji kampanii czy też usuwania ewentualnych błędów w feedzie.
Poprawna optymalizacja identyfikatora produktu w Google Shopping polega na:
- stosowaniu unikalnego product ID dla każdego produktu,
- zastosowaniu spójnych formatów identyfikatora produktu,
- używaniu globalnie unikalnego identyfikatora produktu – szczególnie jeśli prowadzisz sprzedaż międzynarodową.
Stwórz atrakcyjny tytuł produktu
Czy wiesz, że dopracowany tytuł produktu może zadecydować o tym, czy klient kupi produkt? Nie lekceważ znaczenia tego punktu i przejdź do uzupełniania atrybutu „product title”, który służy do identyfikowania Twojego produktu w wynikach wyszukiwania Google Shopping.
Oto jak prawidłowo zoptymalizować tytuł produktu:
- użyj słów kluczowych w tytule – pomaga to robotom Google dopasować produkt do wyników wyszukiwania;
- użyj nazwy marki w tytule – wpłynie to na większą widoczność produktu, szczególnie wtedy, gdy użytkownicy wpiszą nazwę marki w wyszukiwarce;
- uwzględnij najważniejsze cechy produktu – tytuł powinien jasno i zwięźle wskazywać, co oferujesz np. kolor, istotne parametry, rozmiar itp.
Zgodnie z tymi zasadami możesz wykorzystać poniższy schemat podczas tworzenia tytułu produktu w Google Shopping:
nazwa marki + nazwa produktu + słowo kluczowe + cechy szczególne
Przykład:

źródło: https://shopping.google.pl/
Podczas tworzenia idealnego tytułu produktowego w Google Shopping zwróć też uwagę na jego długość. W wynikach wyszukiwania Google Shopping wyświetla się tylko pierwszych 70 znaków, dlatego tytuł powinien być jak najkrótszy – ok. 70-150 znaków.
Zoptymalizuj opis produktu
Kolejnym ważnym atrybutem jest opis produktu, który znajduje się w kanale produktów Google Shopping. Dzięki niemu dostarczysz potencjalnym klientom więcej informacji o Twoim produkcie – dobry opis wpłynie też na wzrost współczynnika klikalności i konwersji.
Sprawdź, jak stworzyć idealny opis produktu w Google Shopping!
- Zacznij od najważniejszych informacji – już w pierwszym zdaniu jasno określ, co oferujesz. Opisz też kluczowe cechy produktu typu materiał, wymiary, zastosowanie czy wyróżniające funkcje np. „Elegancki stolik kawowy z litego drewna dębowego, wymiary: 100 x 60 x 45 cm, idealny do nowoczesnych wnętrz”.
- Zastosuj język korzyści – nie ograniczaj się jedynie do wymieniania cech produktu, pokaż też, jakie korzyści zapewni użytkownikowi Twój produkt.
Przykład: zamiast „ma funkcję automatycznego wyłączania”, napisz „dzięki funkcji automatycznego wyłączania oszczędzasz energię i dbasz o bezpieczeństwo”.
- Unikaj ogólnych zwrotów – opis powinien być konkretny i precyzyjny. Zrezygnuj z pustych zwrotów typu „produkt najwyższej jakości”, zamiast tego udowodnij tę jakość, np. pisząc o pozytywnych opiniach klientów, certyfikatach i długiej gwarancji.
- Używaj słów kluczowych – w treści powinny znaleźć się słowa kluczowe, które zwiększą widoczność produktu w wynikach wyszukiwania w Google Shopping.
- Stosuj wypunktowania – dzięki temu użytkownik może przeskanować wzrokiem opis i w ten sposób zdobyć najważniejsze informacje na temat produktu.
- Dodaj opis, który ma od 1000 do 5000 znaków – pamiętaj jednak, że najważniejsze są pierwsze 160-500 znaków, bo to one są widoczne, zanim użytkownik kliknie „więcej”.

źródło: https://shopping.google.pl/
Zoptymalizuj zdjęcie produktu
Jak stworzyć idealny feed produktowy w Google Shopping? Jednym z najważniejszych elementów jest zdjęcie produktu, które powinno być zoptymalizowane i atrakcyjne wizualnie. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
- zadbaj o wysoką jakość – zdjęcie powinno być wyraźne, ostre i mieć odpowiednią rozdzielczość, czyli ok. 1200 x 1200 px;
- dodaj białe tło – to wymóg Google, którego nie możesz ignorować; najlepiej sprawdzi się białe tło (#FFFFFF), a dzięki temu dobrze wyeksponujesz swój produkt; jedynym wyjątkiem jest odzież, gdzie dopuszczalne jest użytkowe przedstawienie produktu;
- usuń zbędne elementy – zdjęcie nie powinno zawierać dodatkowych elementów np. tekstów, znaków wodnych czy logo, ponieważ odwracają uwagę potencjalnych klientów;
- wyeksponuj detale produktu – np. kolor, fakturę czy wzór; najlepiej, jeśli zdjęcia będą ukazywały produkt z różnych perspektyw;
- dodaj tekst alternatywny – będzie wyświetlał się, jeśli zdjęcie nie będzie mogło być załadowane;
- używaj słów kluczowych – dodaj je w tytule zdjęcia.
Wykorzystaj atrybut „link produktu”
Optymalizacja feedu produktowego powinna obejmować też wykorzystanie atrybutu „product link”, czyli adresu URL strony docelowej Twojego produktu. Służy on do przekierowania kupujących na Twoją stronę www, gdy klikną produkt w wynikach wyszukiwania Google Shopping.
Na czym powinna polegać optymalizacja atrybutu link produktu? Wykonaj następujące czynności:
- upewnij się, że adres URL jest prawidłowy,
- użyj bezpiecznego adresu URL „https:// ”,
- wykorzystaj słowa kluczowe w adresie URL,
- użyj opisowego adresu URL, aby roboty Google mogły łatwiej zaindeksować produkt.
Aktualizuj atrybut „dostępność produktu”
Dostępność produktu to jeden z kluczowych atrybutów w feedzie Google Shopping, który bezpośrednio wpływa na skuteczność kampanii. Zadbaj o to, żeby w feedzie zawsze znajdowała się aktualna informacja na temat dostępności – dzięki temu zwiększysz zaufanie i ograniczysz ryzyko rezygnacji z zakupu. Dlatego tak ważne jest prawidłowe umieszczenie atrybutu dostępności, do wyboru masz kilka opcji:
- w magazynie (in stock),
- niedostępny (out of stock),
- przedsprzedaż (preorder),
- chwilowo niedostępny (backorder).
Dodaj datę dostępności produktu
Atrybut „availability_date” to niezwykle przydatne narzędzie w Google Shopping, które pozwala poinformować klientów o tym, kiedy produkt będzie dostępny. Koniecznie skorzystaj z tej opcji, jeśli sprzedajesz produkty w przedsprzedaży lub nastąpiły opóźnienia w dostawie.
Dlaczego warto dodać datę dostępności produktu? Może to wpłynąć pozytywnie na konwersję. Użytkownicy, którzy widzą konkretną datę, mogą zaplanować zakup lub włączyć opcję „powiadom o dostępności”. Kluczowe znaczenie ma to, abyś ustawił atrybut z datą dostępności produktu w formacie ISO 8601 (np. RRRR-MM-DDTgg:mm[±ggmm], czyli 2024-12-10T08:00:00+01:00). Dzięki temu roboty Google będą mogły precyzyjnie określić, kiedy produkt ma być ponownie dostępny.
Uzupełnij cenę produktu
Czas na kolejny istotny element feedu produktowego, który bezpośrednio wpływa na decyzję zakupową klientów. Chodzi oczywiście o cenę, która w Google Shopping pełni funkcję kluczowego filtra.
Regularnie aktualizuj cenę – jeśli zakończysz promocję lub podniesiesz cenę, koniecznie popraw ją także w Google Shopping. Inaczej spowodujesz rozczarowanie u potencjalnych klientów, co może zakończyć się porzuceniem koszyka.
Jeśli oferujesz czasowe obniżki cen, użyj dodatkowego atrybutu „sale_price”. Informuje on o promocyjnej cenie, dzięki temu możesz przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększyć widoczność oferty w Google Shopping.

źródło: https://shopping.google.pl/
Zapisz dokładne numery GTIN
Twój produkt ma GTIN (Global Trade Item Number)? Koniecznie dodaj go w feedzie produktowym Google Shopping. Ułatwi to identyfikację produktu, poprawi skuteczność feedu, a także większą widoczność produktu w wynikach wyszukiwania.
Jeśli produkt ma numer GTIN, to znajdziesz go na opakowaniach, w kodach kreskowych lub w dokumentacji dostarczonej przez producenta.
Co w przypadku, gdy produkt nie ma GTIN? Wtedy pomiń uzupełnianie atrybutu „gtin”. Zadbaj o uzupełnienie innych istotnych atrybutów np. „brand” (marka) oraz „mpn” (numer katalogowy produktu).
Wpisz prawidłowe numery MPN
Numer MPN (Manufacturer Part Number) to unikalny identyfikator produktu nadawany przez producenta. To obok GTIN i MPN jeden z najważniejszych oznaczeń, który umożliwia dokładną identyfikację produktu w ekosystemie Google, a do tego wpływa na prawidłowe wyświetlanie oferty w wynikach wyszukiwania Google Shopping.
Pamiętaj, że Google korzysta z tych danych, aby dopasować produkty do zapytań użytkowników. Jeśli nie wpiszesz prawidłowego MPN, Twoje produkty mogą być mniej widoczne lub źle skategoryzowane.
Dodaj kolejne zdjęcia produktów
Jedno zdjęcie produktu to za mało, by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zwiększyć szansę na zakup. Zatem jak stworzyć idealny feed produktowy dla Google Shopping? Dodaj więcej zdjęć, a dzięki temu zaprezentujesz produkt z różnych perspektyw, co zwiększy zaufanie klientów i zmniejszy ryzyko zwrotów.
Świetnie sprawdzą się zdjęcia pokazujące produkt z przodu, z tyłu, z boku, a także w użyciu. Zadbaj jednak o to, aby zdjęcia była różnorodne, miały wysoką jakość i pomagały użytkownikom podjęcie bardziej świadomej decyzji zakupowej.

źródło: https://shopping.google.pl/
🚀 Razem z nami stwórz idealny feed produktowy dla Google Shopping
Jak stworzyć idealny feed produktowy dla Google Shopping? Wystarczy, że będziesz postępować zgodnie z powyższymi zasadami. Zadbaj o dodanie wysokiej jakości zdjęć, zoptymalizuj tytuł i opis produktu. Poza tym pamiętaj również o wykorzystaniu atrybutu dostępności, daty dostępności oraz zoptymalizowaniu linku produktu. Dzięki temu Twoja oferta będzie bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania Google Shopping, a to wpłynie na wzrost zainteresowania ofertą i konwersji.
