marketing poradniki

Polecane książki o marketingu internetowym. Odkryj tajniki marketingu!

polecane książki o marketingu internetowym

Jeśli zamierzasz wkroczyć w branżę marketingową, wypadałoby najpierw nieco się z nią zapoznać. Aby to zrobić, możesz zapisać się na kursy, poczytać blogi agencji marketingowych bądź zainwestować w książki o marketingu internetowym, które są pełne wartościowej wiedzy. Zdajemy sobie sprawę, że ich wybór na rynku jest ogromny, dlatego wybraliśmy dla Was tylko te, które faktycznie wnoszą realną wartość dla czytelnika. Sprawdź nasz artykuł i przekonaj się, które pozycje o e-marketingu są warte zakupu. 

„SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek” – Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola

Jedną z najczęściej polecanych książek o SEO jest „SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek”. Powinieneś po nią sięgnąć, jeśli planujesz zajmować się pozycjonowaniem stron i ich optymalizacją pod kątem wymagań wyszukiwarek. Jest to niełatwa dziedzina i wiąże się z koniecznością posiadania bogatej wiedzy z zakresu marketingu cyfrowego. 

Źródło: helion.pl

Autorzy tej lektury skupili się na przedstawieniu teoretycznych podstaw i praktycznych zasad SEO. Poświęcili sporo miejsca również na omówienie takich tematów jak:

  • projektowanie witryny z uwzględnieniem SEO i zasad marketingu treści, 
  • algorytmy Google i pozostałych wyszukiwarek,
  • czy wykorzystywanie mediów społecznościowych i danych użytkowników.

Oczywiście nie brakuje tutaj własnych badań i analiz. Wybierając tę pozycję, zyskasz dużo cennej wiedzy umieszczonej na prawie 900 stronach. 

„SEO Marketing. Bądź widoczny w Internecie” – Adrian Andrzejczyk 

Koniecznie musisz sięgnąć również po pozycję „SEO Marketing. Bądź widoczny w Internecie”. Jest to podręcznik, z którego dowiesz się o najważniejszych czynnikach decydujących o sukcesie w świecie online. Zapewne zdajesz sobie sprawę, że dzisiaj praktycznie wszyscy muszą być w sieci, chyba że działasz wyłącznie lokalnie i z założenia offline. W innym przypadku obecność w Internecie jest niezbędna, a jeśli o nią nie zadbasz, Twoje dochody mogą być znacząco ograniczone lub możesz nawet zniknąć z rynku.

Źródło: onepress.pl

Dlatego tak ważne jest dostosowywanie strony internetowej i działań w zakresie promocji do zaleceń Google. Niestety, schemat działania algorytmu wciąż pozostaje bardzo dobrze strzeżoną tajemnicą, ale z tym podręcznikiem możesz go rozgryźć. Ta pozycja autorstwa Adriana Andrzejczyka jest obowiązkowa dla Ciebie, jeśli chcesz lepiej poznać wymogi wyszukiwarki Google, poprawić swój marketing i pojawić się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania. 

„Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Analytics dla biznesu, e-commerce, marketerów” – Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło

Obecnie walka o uwagę i pieniądze potencjalnego klienta wygląda zupełnie inaczej niż kilka lat temu. Teraz to wszystko dzieje się przede wszystkim w przestrzeni internetowej, a za dwie najskuteczniejsze metody reklamy uważa się Google Ads i pozycjonowanie. Autorami poniższej książki są Krzysztof Marzec i Tomasz Trzósło, czyli eksperci, którzy doświadczenie w branży zbierają już od 2005 roku. 

Źródło: onepress.pl

300 stron wartościowej wiedzy to m.in. teoria uzupełniona najlepszymi praktykami. Wewnątrz książki znajdziesz również listę konkretnych zadań do wykonania, ważne przykłady, a także antyprzykłady. Jako że jest to poradnik przygotowany z myślą o wszystkich, a nie tylko o osobach z doświadczeniem, specjaliści dość dokładnie omówili także narzędzie analityczne Google Analytics. Wspomnieli również o innych programach, które są powszechnie wykorzystywane w marketingu. 

„SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy” – Paweł Cengiel

„SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy” to następna pozycja godna uwagi. Po zapoznaniu się z nią zrozumiesz podstawowe aspekty związane z pozycjonowaniem. Jeśli pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki na podstawie określonych słów kluczowych to jeden z obszarów, który jest dla Ciebie czarną magią, koniecznie ją przeczytaj. Autor Paweł Cengiel nauczy Cię również, jak analizować aspekty techniczne ważne przy dostosowywaniu strony lub sklepu online do fraz, pod którymi powinny być widoczne.

Źródło: helion.pl

Ta książka pomoże Ci również w samodzielnym wykonaniu audytu SEO i wyeliminowaniu wszelkich błędów na stronie. Dowiesz się również, jak duże znaczenie ma content marketing i jak tworzyć treści, które będą chętnie czytane. Autor podkreśla także, jak ważne jest prowadzenie bloga internetowego. Ten podręcznik krok po kroku przeprowadzi Cię przez zadania, które musisz wykonać, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. 

„SEO Zaawansowany audyt” – M. Maltraversi, D. Prevosto, G. Sacheli

Ciekawą pozycją dla wszystkich specjalistów SEO (i nie tylko!) jest również książka „SEO Zaawansowany audyt”. Po zapoznaniu się z nią dowiesz się, co musisz zrobić, aby ułatwić użytkownikom trafienie na Twoją stronę. Lektura dostarcza również wiele cennych wskazówek na temat tego, jak poprawić widoczność w sieci czy przeprowadzić m.in. audyt SEO. Powinieneś po nią sięgnąć, jeśli chcesz odświeżyć swoją wiedzę o crawl budgecie, analizie logów, audycie SEO, wykorzystywaniu danych ustrukturyzowanych, prędkości ładowania strony WWW, czy karach. 

Źródło: cedewu.pl

„SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych” – Ewelina Podrez-Siama

Interesującą pozycją jest również „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”. Autorem tego tytułu jest Ewelina Podrez-Siama, czyli założycielka grupy agencji Fox Strategy. W swojej książce przekonuje, że najważniejsze w dzisiejszych czasach są zasięgi – to właśnie one są podstawą jakiegokolwiek biznesu w sieci. Wiele osób chce zacząć pisać bloga i niektórzy myślą, że jest to banalnie proste. Niestety takie nie jest, a jednym z największych problemów jest widoczność. Co zrobić, aby wyróżnić się spośród innych marek? Co należy wykonać, aby być lepszym niż konkurencja? Zainteresować się SEO.

Źródło: onepress.pl

Z tej lektury dowiesz się, jak ważna jest optymalizacja stron i wszelkich elementów na niej (tekstów czy grafik), w taki sposób, aby wyszukiwarki internetowe odbierały je jako atrakcyjniejsze. To zadanie możesz zlecić profesjonalnej agencji marketingowej, ale jeśli chcesz, możesz to zrobić samodzielnie. Po przeczytaniu tej książki będziesz wiedział, jak dobierać słowa kluczowe, konstruować treści oraz jak zadbać o aspekty techniczne takie jak m.in. czas ładowania strony. Poznasz również narzędzia ułatwiające optymalizację, czy sposoby na nieustanne zwiększanie zasięgu bloga. 

„Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie” – Paweł Cengiel

Przy optymalizacji strony wykorzystuje się liczne narzędzia SEO. Jeśli miałeś okazję już nieco zaznajomić się z tematem, na pewno słyszałeś takie nazwy jak np. Senuto, Ahrefs, Google Search Console czy chociażby Screaming Frog. To świetne pomoce o dużych możliwościach, jednak nie każdy wie, jak wycisnąć z nich jak najwięcej. Warto więc, abyś sięgnął po „Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie” i dowiedział się więcej o tym, jak zastosować popularne i te mniej znane narzędzia w procesie pozycjonowania

Źródło: helion.pl

„Praktyczne zastosowanie narzędzi SEO w Twojej firmie” to książka, po którą powinny sięgnąć m.in. osoby, które dopiero stawiają pierwsze kroki w branży SEO. Z tą lekturą szybko uda im się przebrnąć przez funkcje oferowane przez 32 najważniejsze narzędzia SEO. Jest odpowiednia także dla doświadczonych już specjalistów SEO, którzy chcieliby zacząć korzystać z nowych programów, ale nie do końca wiedzą, które są warte uwagi. Oczywiście może przypaść do gustu także tym, którzy pragną samodzielnie zoptymalizować swoją stronę. Sięgnij po ten gotowy poradnik o narzędziach SEO i zdobądź nową wiedzę.

„Fioletowa krowa” – Seth Godin

„Fioletowa krowa” to książka, po którą musisz sięgnąć jeśli chcesz osiągnąć sukces w marketingu. Zależy Ci na wykreowaniu produktu, który przyciągnie uwagę wszystkich? Nie możesz stawiać na tradycyjne i choć działające, to jednak przeciętne rozwiązania. Ta książka przekonuje, że musisz stworzyć coś nietypowego, unikalnego i niezwykłego, aby wszyscy mówili o Twoim produkcie lub usłudze. Dzięki tej książce dowiesz się m.in.:

  • dlaczego niektóre produkty robią furorę na rynku, a inne nie są w ogóle kupowane,
  • jak możesz wyróżnić się na rynku,
  • dlaczego nie możesz kierować swojej oferty do wszystkich,
  • z czego wynika sukces międzynarodowych gigantów takich jak np. Ikea czy Apple.

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż swojego produktu lub usługi, nie masz pomysłu na nowy biznes bądź nie chcesz tracić budżetu na nieskuteczne reklamy, ta książka okaże się strzałem w 10-tkę!

Źródło: osmpower.pl

„Zrozumieć marketing” – Artur Jabłoński i Marek Piasek

„Zrozumieć marketing” to obowiązkowa pozycja nie tylko dla początkujących w branży, ale również dla doświadczonych marketerów. Autorzy – Artur Jabłoński i Marek Piasek tym razem skupiają się na udzieleniu odpowiedzi na pytanie, jak efektywnie prowadzić działania marketingowe? Dzielą się swoją wiedzą zdobywaną przez lata, ale nie skupiają się tylko na teorii – przytaczają również konkretne case studies. 

Źródło: onepress.pl

Po zapoznaniu się z tą lekturą będziesz wiedział, jak możesz skutecznie wprowadzić potencjalnego klienta w świat oferowanych przez siebie produktów/usług. Poznasz również tajniki, co możesz zrobić, aby ten zdecydował się na stałą współpracę. Oczywiście dowiesz się także, jak w nieskomplikowany sposób możesz przygotować analizę rynku, dobrze określić grupę docelową czy zaprojektować odpowiednią kampanię marketingową

„To jest marketing” – Seth Godin

W Twojej biblioteczce nie powinno zabraknąć również pozycji „To jest marketing”. Jest to polecana książka o SEO, która pomoże Ci sprzedawać Twoje produkty i usługi. Ta lektura jest dla Ciebie i nie ma większego znaczenia to, czy na co dzień zajmujesz się prowadzeniem małej firmy, jesteś właścicielem dużej korporacji, czy może tworzysz technologię.

Źródło: taniaksiazka.pl

Celem tej książki jest, abyś nauczył się m.in. identyfikować najmniejszą opłacalną grupę odbiorców, zdobywać zaufanie rynku czy przyjmować narrację stosowaną już przez fanów. Przekonasz się, jak możesz dostarczyć ludziom narzędzia i przedstawić narracje, które wykorzystają do osiągnięcia swoich celów. 

„Narratologia” – Paweł Tkaczyk

Inną polecaną pozycją dla wszystkich osób, które na co dzień zajmują się marketingiem internetowym, jest „Narratologia”. To książka o tworzeniu opowieści, które mogą sprawić, że przekonasz innych do swojego pomysłu czy lepiej sprzedasz swój produkt/usługę. 

Jak myślisz, co robi konsument, gdy chce kupić mleko, a w sklepie znajduje kilkanaście rodzajów mleka, które właściwie są takie same? Ich cena również jest bardzo podobna. Wówczas w głowach konsumentów pojawiają się myśli związane z historią danego produktu. Większość z nich sięgnie po ten produkt, którego producent nie namawia bezpośrednio do zakupu mleka, a zamiast tego pokazuje, jak szczęśliwe są krowy, które dają to mleko. 

Po przeczytaniu tej lektury dowiesz się, jak ludzki mózg reaguje na opowieści. Autor Paweł Tkaczyk pokazuje, dlatego mają one tak duży wpływ na nas wszystkich. Sięgnij po tę książkę, aby przekonać się, jakim potężnym narzędziem są historie. 

Źródło: Publio.pl

„Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & webwriting” – Artur Jabłoński

Pisząc do Internetu, wciąż kierujesz się zasadami, które poznałeś w szkole? Czas zatem to zmienić, a pomoże Ci w tym książka „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & webwriting”, której autorem jest Artur Jabłoński. Pokaże Ci ona, że teksty informacyjne i reklamowe najzwyczajniej w świecie rządzą się swoimi prawami, a ich konstruowanie nie jest takie proste. 

Źródło: onepress.pl

Czy warto sięgnąć po tę lekturę? Jak najbardziej! Po zapoznaniu się z nią będziesz bogatszy o mnóstwo cennej wiedzy. Doświadczony ekspert pokaże Ci, jak ludzie przyswajają treści dostępne w sieci. Udowodni również, że ich forma często okazuje się znacznie ważniejsza niż treść. Otrzymasz mnóstwo cennych wskazówek, jak tworzyć skuteczne i przystępne dla odbiorcy teksty oraz dostaniesz gotowe rozwiązania i przykłady efektywnych tekstów reklamowych. Czy może być lepiej? Już teraz zainwestuj w tę książkę i zwiększ swój poziom wiedzy. 

„Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści” – Piotr Bucki

Jeśli jesteś obecny w sieci, pewnie niejednokrotnie spotkałeś się już z treściami wiralowymi. Cechują się one ogromną skutecznością i są jednym z lepszych sposobów na przyciąganie do siebie klientów. „Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści” to właściwie pierwsza książka na rynku, która porusza tę tematykę

Źródło: onepress.pl

Dlaczego niektóre treści rozprzestrzeniają się w Internecie jak ogień, a inne toną w morzu informacji? Jak tworzyć wirusowe treści? Zajrzyj do tego podręcznika i przekonaj się, jak pisać rozmaite treści, którymi Twoi odbiorcy będą pragnęli spontanicznie się podzielić. Powinni po niego sięgnąć m.in. marketingowcy, specjaliści od social mediów, copywriterzy czy chociażby blogerzy.

„Biblia copywritingu” – Dariusz Puzyrkiewicz

W naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć totalnej klasyki, czyli „Biblii copywritingu” napisanej przez Darka Puzyrkiewicza. Tworzenie treści na strony WWW, konstruowanie haseł reklamowych, czy chociażby prowadzenie social mediów nie jest prostym zadaniem. Tutaj, podobnie jak w każdym fachu, konieczna jest odpowiednia wiedza, znajomość uniwersalnych zasad czy trików. 

Źródło: helion.pl 

Jeśli dopiero raczkujesz w copywritingu i wciąż nie jesteś pewny swojej wiedzy albo dopiero wchodzisz w tę branżę i czujesz, że właściwie to nie wiesz nic na temat pisania dobrego contentu, koniecznie sięgnij po tę książkę, z której dowiesz się m.in. jak tworzyć kuszące nagłówki, jak konstruować jasne i skuteczne oferty, skąd czerpać inspiracje oraz co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji. 

„Influencer marketing od A do Z” – Patrycja Górecka-Butora, Paweł Strykowski, Katarzyna Biegun

W poszukiwaniu kompleksowego kompendium wiedzy na temat współpracy z influencerami warto zastanowić się nad książką „Influencer marketing od A do Z”. Jest to właściwie pierwsza, wydrukowana polska lektura dotycząca tego obszaru. W obecnych czasach skuteczny marketing powinien obejmować m.in. współpracę z popularnymi twórcami. 

Źródło: Empik

„Influencer marketing od A do Z” to zbiór wielu wartościowych wskazówek dotyczących m.in. przygotowywania strategii marketingowej, zagadnień prawnych czy rozliczeń. Cała lektura została stworzona we współpracy z 36 ekspertami, będącymi influencerami, czy marketerami. Zapoznając się z tą pozycją, będziesz wiedział, jak nawiązać współpracę z innymi twórcami i tym samym pozyskiwać nowych klientów. 

„Strategiczne podejście do działania w social mediach” – Anna Ledwoń-Blacha

„Strategiczne podejście do działania w social mediach” to książka zawierająca wszystkie najważniejsze informacje, które musisz zdobyć, aby odpowiednio działać w mediach społecznościowych i odnosić sukcesy. Złożona jest ze wstępu i kilkudziesięciu krótkich rozdziałów. Została wzbogacona o liczne ilustracje, checklisty i przykłady. Po jej przeczytaniu dowiesz się:

  • w których mediach społecznościowych powinieneś się pojawić, 
  • jak komunikować się z klientami,
  • jak mierzyć i optymalizować efekty działań. 

Autorka Anna Ledwoń-Blacha nie pominęła również takich tematów jak customer experience, user experience czy brand visual identity. 

Źródło: onepress.pl

„Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie II” – Marcin Żukowski

Jeszcze kilkanaście lat temu z łatwością można było wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez social mediów. Dzisiaj to już nie przejdzie – konieczne jest prowadzenie bloga firmowego, profilu na Facebooku, TikToku czy konta na Instagramie. To już nie wybór, a obowiązek jeśli zależy Ci na osiągnięciu sukcesu. I chociaż pojawienie się w mediach społecznościowych nie jest trudne, to nie wystarczy, że założysz konta i co jakiś czas będziesz wrzucał posty. 

Źródło: onepress.pl

Wymagane jest również prowadzenie kampanii i tworzenie wysokiej jakości treści, dostosowanych do grupy docelowej. Jeśli to wszystko wydaje Ci się trudne, sięgnij po lekturę „Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie II” i dowiedz się, jak się za to zabrać. Przeczytaj ten podręcznik i przekonaj się, które medium będzie najlepszym wyborem. 

„Marketing 4.0” – Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan

To lektura napisana przez Philipa Kotlera, czyli jednego z najbardziej znanych ekspertów w dziedzinie marketingu. Do jej powstania przyczynili się również Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan. Jest to kolejny tytuł polecany wszystkim osobom, które stawiają pierwsze kroki w marketingu internetowym i tym, którzy zwyczajnie chcą lepiej zrozumieć współczesny marketing. „Marketing 4.0” to książka, z której dowiesz się, m.in. co kieruje społeczeństwem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Autor informuje również, co musisz zrobić, aby klient wybrał ofertę Twojej firmy na zrealizowanie swoich potrzeb. 

Źródło: onepress.pl

🚀 Polecane książki o marketingu internetowym – podsumowanie

Teraz już wiesz, jakie są znane i polecane książki o e-marketingu. Na naszej liście znalazły się takie tytuły jak m.in. „SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek”, „SEO Marketing. Bądź widoczny w Internecie” czy „SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy”. Niezależnie od tego, po którą lekturę sięgniesz, Twoja wiedza dotycząca marketingu internetowego z pewnością się zwiększy. Oczywiście pamiętaj, że na rynku znajdziesz znacznie więcej książek w tej tematyce, ale chcieliśmy skupić się na wymienieniu wyłącznie tych, które są popularne i zostały stworzone przez cenionych ekspertów w branży. 

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *