Święta to wyjątkowy czas pod wieloma względami. To idealna okazja dla firm do tworzenia niezapomnianych historii. A jako że do świąt pozostało już naprawdę niewiele, to idealny czas na to, aby podsumować, jakie reklamy świąteczne szczególnie przyciągnęły naszą uwagę w 2024 roku. Niezmiennie są to materiały, które łączy jedno – dobrze opowiedziane historie. Sprawdź nasze zestawienie i obejrzyj kampanie – od tych, które wzruszają do łez, po takie, które wywołują uśmiech na twarzy.
📣 8 fantastycznych reklam świątecznych, które warto zobaczyć
Podobnie jak w zeszłym roku, przygotowaliśmy dla Was zestawienie najlepszych, naszym zdaniem, reklam świątecznych, które obecnie towarzyszą nam m.in. w social mediach.
W tym roku ponownie zachwyciły nas kampanie takich marek jak Allegro, T-Mobile czy Lidl, które niezmiennie przyciągają uwagę swoją ciepłą atmosferą i wzruszającymi historiami. Jednak na naszej nowej liście nie brakuje również świeżych propozycji, takich jak te od Pepco, czy Milki. Zapraszamy do obejrzenia tych wyjątkowych materiałów, które wprowadzają w prawdziwie świąteczny nastrój!
- Dobry duch | Allegro
Nasze zestawienie nie może rozpocząć się inaczej. Podobnie jak w zeszłorocznym przypadku pierwsze miejsce na naszej liście zajmuje reklama od Allegro. Ten e-commerce zdecydowanie wie, jak stworzyć wyciskacz łez! Jeden z internautów uważa nawet, że co święta czekamy na reklamę od Allegro tak jak na Kevina na Polsacie i przyznamy, że jest to całkiem słuszne porównanie.
W tegorocznej kampanii świątecznej Allegro poznajemy historię starszej kobiety, która na co dzień obsługuje szlaban przy wjeździe na osiedle. Jest niezwykle ciepłą i empatyczną osobą i stara się dbać o mieszkańców, poprzez małe gesty (np. zrobienie na drutach ubranka dla psa). Niestety pewnego dnia, gdy przychodzi do pracy, spotyka ją coś nieprzyjemnego. Jej miejsce pracy zostaje zastąpione nowoczesną technologią.
Ta sytuacja ujawniła coś niezwykle pięknego: starsza kobieta nie pozostała obojętna mieszkańcom osiedla, którzy, doceniając jej ciepło i życzliwość, postanowili połączyć siły, by zrobić coś wyjątkowego dla niej. Zdecydowali się udekorować jej dawną budkę, przemieniając ją w miejsce pełne świątecznego uroku – jako wyraz wdzięczności i pamięci.
- Heartstrings | Apple
Trzeba przyznać, że całkiem nieźle w tworzeniu świątecznych kampanii radzi sobie Apple. W tegorocznej reklamie mamy okazję poznać historię niedosłyszącego ojca, któremu pomaga najnowsza technologia.
Córka głównego bohatera otrzymuje pod choinkę gitarę. Niestety, mężczyzna nie jest w stanie usłyszeć melodii granej przez ukochane dziecko. Na szczęście w obecnych czasach jest rozwiązanie tego problemu, jakim jest gadżet marki Apple, czyli nowoczesne słuchawki AirPods Pro 2, łączące w sobie tradycyjną funkcjonalność słuchawek z zaawansowaną technologią aparatu słuchowego.
To sprawia, że ojciec może na nowo cieszyć się wyjątkowymi dźwiękami muzyki i czerpać 100% ze wspólnych chwil z córką. To wzruszająca opowieść o relacjach, wspomnieniach i drobnych gestach, które, choć zwykle niezauważane, mają ogromną wartość i potrafią nas zbliżyć do siebie w sposób, jakiego się nie spodziewamy.
- Dawanie jest najlepszym prezentem | Milka
Bieganina przed świętami to coś normalnego dla wielu z nas. Niestety wśród zakupów, sprzątania i przygotowań łatwo zapomnieć o tym, co w Bożym Narodzeniu najważniejsze. Kampania Milki przekonuje, że to nie perfekcyjnie przygotowany stół czy błyszczący dom stanowią o magii świąt, ale bliskość i czas spędzony z bliskimi.
Marka zachęca do tego, aby po prostu odpuścić i przymknąć oko na pewne niedoskonałości. Nie musi być idealnie – warto skupić się na tym, co naprawdę się liczy – na wspólnych chwilach z najbliższymi i tworzeniu wspomnień. W tym roku Milka przygotowała dla nas trzy spoty:
- Chłopiec i ośmiornica | Disney
W okresie świątecznym nie może zabraknąć również magicznej reklamy od Disneya. W tym roku została zatytułowana “Chłopiec i ośmiornica” i opowiada historię chłopca, który podczas wakacji nad morzem poznaje ciekawską ośmiornicę. Z początkowego przerażenia tworzy się z tego spotkania niezwykła przyjaźń, którą wypełniają radosne chwile i wspólne odkrycia. Materiał ten jest przypomnieniem dla nas wszystkich, jak ważna jest otwartość na nowe doświadczenia, dzielenie się radością i dbałość o więzi, zwłaszcza w okresie świątecznym.
- Kiedy bariery znikają, pojawia się bliskość | T-Mobile
A gdybyśmy tak zburzyli bariery i otworzyli się na innych? O tym jest właśnie tegoroczna kampania świąteczna od T-Mobile, która zachęca do koncentrowania się na tym, co nas łączy, a nie co dzieli.
Kampania przedstawia historię dwóch dziewczynek, które, choć mieszkają w pozornie różnych światach, zaprzyjaźniają się, mimo że jest między nimi bariera w postaci szklanej ściany. To udowadnia, że nie ma warunków, w jakich nie dałoby się nawiązać relacji.
Kluczowym momentem całego spotu jest moment wymiany prezentów: jedna wręcza cegłę, druga kamień. Dziewczyny wykorzystują je do osiągnięcia wspólnego celu, marzenia, jakim jest zburzenie szklanej ściany na zawsze. To pokazuje, że pokonywanie przeszkód jest możliwe, ale tylko, gdy podejmiemy próbę i wspólny wysiłek.
- Tak jak chcę | Pepco
Na przygotowanie świątecznej kampanii zdecydowała się także marka Pepco. W jej materiale poznajemy dwie dorosłe siostry, które nadal nie przestają ze sobą rywalizować, nawet podczas świątecznych przygotowań. Jednak podczas wręczania prezentów przy choince – wszystko się zmienia. Cała ta historia pokazuje, że każdy z nas może inaczej spędzać ten wyjątkowy czas, ale istotne jest, aby każdy miał wokół siebie najbliższe osoby.
- Wymarzone Święta Bożego Narodzenia | Lidl
Z reklamami świątecznymi bezdyskusyjnie kojarzy się także sieć sklepów Lidl, która co roku przyciąga uwagę wyjątkowymi spotami. Tegoroczny film opowiada wzruszającą historię wigilijnej nocy, w której szczere życzenie dziewczynki przypomina o prawdziwej istocie świąt Bożego Narodzenia.
Kampania „Wymarzone Święta Bożego Narodzenia” zyskała międzynarodowy zasięg, docierając do wszystkich krajów, w których Lidl jest obecny. Jest to kolejny przykład świetnie przygotowanej reklamy, która pokazuje, że święta to czas, kiedy warto pomyśleć nie tylko o najbliższych, ale także o innych, dzieląc się miłością, dobrocią i troską z całym światem.
- Holidays Are Coming | Coca-cola
Kolejną marką, o której co roku jest głośno w kontekście świątecznych reklam, jest Coca-cola. Niestety, tym razem ten rozgłos nie jest tak pozytywny jak zwykle. Po raz pierwszy Coca-cola zdecydowała się stworzyć kampanię z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, co wyraźnie nie spodobało się internautom.
W komentarzach umieszczonych pod nagraniem można spotkać się z opiniami, że tworzona przez tyle lat legenda właśnie została zniszczona. Inni piszą też o tęsknocie za niezwykłymi, ręcznie robionymi animacjami i prawdziwymi, autentycznymi ujęciami.
Niestety, trudno się z tym wszystkim nie zgodzić. Dotychczas reklamy świąteczne od Coca-coli miały w sobie to COŚ. Teraz im tego brakuje. Można by się więc zastanawiać, dlaczego tegoroczna kampania pojawiła się w tym zestawieniu? Otóż biorąc pod uwagę, że Coca-Cola od lat uchodzi za legendę wśród tego typu reklam, postanowiliśmy zwrócić uwagę, iż niestety w przypadku tej marki nie wszystko zmierza w dobrym kierunku.
🚀 Zanurz się w świąteczny klimat, oglądając najpiękniejsze reklamy pełne magii!
Powyżej przedstawiliśmy Wam kampanie reklamowe 2024, które są pełne wzruszeń, magii. Firmy takie jak m.in. Allegro, Apple, T-Mobile, Milka i inne, po raz kolejny udowadniają, że reklama to doskonała okazja, by zbliżyć do siebie ludzi i przypomnieć o najważniejszych wartościach – miłości, bliskości i dzieleniu się radością. Tegoroczne spoty idealnie wprowadzają nas w świąteczny nastrój i przypominają, że najważniejsze to pielęgnować relacje, niezależnie od tego, jakie przeszkody wystąpią na drodze.