marketing poradniki SEO

Jak założyć konto w Google Search Console? Instrukcja krok po kroku

Jak założyć konto w Google Search Console

Skąd możesz pozyskać cenne informacje dotyczące widoczności Twojej strony WWW w wyszukiwarce? Najlepszym ich źródłem jest Google Search Console, czyli darmowe narzędzie oferowane przez Google. Od lat cieszy się ono ogromną popularnością wśród właścicieli stron internetowych, specjalistów SEO i webmasterów. Chciałbyś zacząć korzystać z funkcji GSC, ale nie wiesz, jak założyć konto? W takim razie ten poradnik jest dla Ciebie – pokażemy krok po kroku, jak założyć konto w Google Search Console. Koniecznie sprawdź!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jakie możliwości daje Google Search Console?

Google Search Console jest narzędziem, dzięki któremu zarządzanie i monitoring stron internetowych są dużo prostsze. Oferuje ono liczne funkcje, wśród których znajduje się m.in. możliwość wysłania prośby o zaindeksowanie witryny w wynikach wyszukiwania. Korzystający z niego, bez problemu mogą sprawdzić także, czy i jakie problemy z indeksowaniem mogą występować na stronie, jak często strona pojawia się w organicznych wynikach, a także otrzymają informacje, jakie frazy są najskuteczniejsze (tzn. które powodują, że strona WWW jest widoczna w wynikach organicznych).

Oprócz tego GSC podpowiada, jak można ulepszyć stronę WWW, umożliwia poznanie współczynnika klikalności wspomnianych fraz, czy uzyskanie informacji, na jakich witrynach są linki odsyłające do naszej strony. 

Jak założyć konto w Google Search Console? Krok po kroku

  1. Najpierw zaloguj się na https://search.google.com/search-console/about.

  1. Gdy już będziesz zalogowany, kliknij „Dodaj usługę”.

  1. Następnie znów musisz wybrać opcję „Dodaj usługę”, ale z plusem. Spójrz:

  1. Po wykonaniu powyższych kroków powinno pojawić się okno, w którym masz możliwość wyboru sposobu weryfikacji domeny – może się ona odbyć poprzez dodanie rekordu DNS lub uploadowanie pliku do struktury strony. 

  1. Gdy zdecydujesz się na weryfikację przez DNS – zacznij od wpisania nazwy domeny. Zwróć uwagę na jej postać – powinna być w takiej formie, jak widać w polu tekstowym, czyli domena.pl, a nie https://domena.pl. Następnie trzeba kliknąć „Dalej”.

Kolejnym krokiem jest skopiowanie rekordu TXT i dodanie go do rekordów DNS Twojej domeny (w zależności od tego, gdzie masz hosting). 

Gdy dodasz już rekord DNS, musisz uzbroić się w cierpliwość i nieco poczekać, zazwyczaj kilka godzin, a następnie kliknąć „Weryfikuj”.

Oczywiście nie musisz czekać tyle czasu na otwartej stronie. Możesz ją zamknąć, a potem wrócić i zweryfikować. Będzie to widniało jako „niezweryfikowane” w tym miejscu:

  1. Gdy natomiast wybierzesz weryfikację przez przesłanie pliku weryfikującego, powinieneś wpisać nazwę domeny. Musi mieć ona taką postać, jak widać w polu tekstowym, czyli https://domena.pl, a nie domena.pl. Po wykonaniu tego kroku powinno otworzyć się takie okno:

Co dalej? Kolejnym kroku jest pobranie pliku i dodanie go do jednego z katalogów witryny. Co istotne: musi być publicznie dostępny, aby Google mogło to zweryfikować. Następnie wystarczy kliknąć „Wykonano” i odszukać konto usługi w tym miejscu:

Wybierz konto usługi i kliknij „Weryfikuj”. Jeśli wszystko zrobiłeś prawidłowo, pojawi się okienko informujące o tym, że weryfikacja przebiegła pomyślnie. 

Następnie „Przejdź do usługi”, gdzie będziesz miał dostęp do interfejsu. Zanim pojawią się tam dane, musi upłynąć nieco czasu. 

🚀 Jak założyć konto w Google Search Console – podsumowanie

Podsumowując Google Search Console to bardzo przydatne narzędzie, które umożliwia lepsze zarządzanie stroną. Założenie konta w GSC nie powinno sprawić Ci już żadnych problemów – pokazaliśmy, jak to zrobić krok po kroku. Już dziś zacznij z niego korzystać i rozważ nawiązanie współpracy z agencją, dzięki której uda się wyciągnąć jak najwięcej ze zgromadzonych danych

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *