Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, na który składa się wiele działań. Aby wykonać niektóre z nich, konieczne jest użycie odpowiednich narzędzi. Jednym z najczęściej wykorzystywanych jest Google Search Console, które umożliwia analizę procesów zachodzących między stroną WWW a wyszukiwarką Google. Powierzyłeś pozycjonowanie agencji i musisz udostępnić jej to narzędzie, ale nie wiesz, jak to zrobić? Zapoznaj się więc z przygotowaną przez nas instrukcją!
Czy agencja potrzebuje dostępu do Google Search Console?
Jak najbardziej. Decydując się na nawiązanie współpracy z agencją, najczęściej trzeba dać jej dostęp do tego narzędzia SEO. Jest ono wykorzystywane do uzyskiwania precyzyjnych informacji prosto z wyszukiwarki, takich jak np. stan indeksowania podstron, błędy, czy weryfikacja wydajności witryny. Przedsiębiorcy często nie wiedzą, jak założyć konto w Google Search Console, ani jak nim zarządzać i zastanawiają się, czy mogą to zadanie powierzyć agencji.
Oczywiście jest taka możliwość, ale nie jest to polecana opcja. Dlaczego? Powodem jest przede wszystkim to, że gdy zakończysz współpracę z agencją, to dane dotyczące Twojej strony będą należały do niej, a nie do Ciebie. Może to być problem także w sytuacji, gdy postanowisz zmienić agencję – wówczas będzie konieczność budowania statystyk od nowa.
Jak udostępnić Google Search Console? Krok po kroku
- Zaloguj się na swoje konto na stronie https://search.google.com/search–console/about.
- W lewym górnym rogu wybierz usługę domeny, do której chcesz nadać dostęp.
- Następnie pokaże się taki widok:
- Wybierz z rozwijanej listy domenę, którą chcesz udostępnić, a następnie kliknij „Ustawienia” w lewym dolnym rogu.
- Wybierz opcję „Użytkownicy i uprawnienia”.
- Następnie „Dodaj użytkownika”.
- Pojawi się okno, w którym należy wpisać adres e-mail osoby, której chcemy udostępnić konto GSC i wybrać odpowiednie uprawnienia, a na końcu kliknąć „Dodaj”.
🚀 Jak udostępnić Google Search Console – podsumowanie
Po zapoznaniu się z powyższym artykułem wiesz już, jak udostępnić Google Search Console. Ta wiedza może Ci się przydać np. gdy będziesz chciał nadać dostęp do konta pracownikom lub nawiążesz współpracę z agencją marketingową. Pamiętaj jednak, aby nigdy nie nadawać pełnego dostępu do konta GSC osobom, których nie darzysz zaufaniem.