
Pozycjonowanie to wieloetapowy proces, na który składa się wiele działań. Aby wykonać niektóre z nich, konieczne jest użycie odpowiednich narzędzi. Jednym z najczęściej wykorzystywanych jest Google Search Console, które umożliwia analizę procesów zachodzących między stroną WWW a wyszukiwarką Google. Powierzyłeś pozycjonowanie agencji i musisz udostępnić jej to narzędzie, ale nie wiesz, jak to zrobić? Zapoznaj się więc z przygotowaną przez nas instrukcją!

Czy agencja potrzebuje dostępu do Google Search Console?
Jak najbardziej. Decydując się na nawiązanie współpracy z agencją, najczęściej trzeba dać jej dostęp do tego narzędzia SEO. Jest ono wykorzystywane do uzyskiwania precyzyjnych informacji prosto z wyszukiwarki, takich jak np. stan indeksowania podstron, błędy, czy weryfikacja wydajności witryny. Przedsiębiorcy często nie wiedzą, jak założyć konto w Google Search Console, ani jak nim zarządzać i zastanawiają się, czy mogą to zadanie powierzyć agencji.
Oczywiście jest taka możliwość, ale nie jest to polecana opcja. Dlaczego? Powodem jest przede wszystkim to, że gdy zakończysz współpracę z agencją, to dane dotyczące Twojej strony będą należały do niej, a nie do Ciebie. Może to być problem także w sytuacji, gdy postanowisz zmienić agencję – wówczas będzie konieczność budowania statystyk od nowa.
Jak udostępnić Google Search Console? Krok po kroku
- Zaloguj się na swoje konto na stronie https://search.google.com/search–console/about.

- W lewym górnym rogu wybierz usługę domeny, do której chcesz nadać dostęp.

- Następnie pokaże się taki widok:

- Wybierz z rozwijanej listy domenę, którą chcesz udostępnić, a następnie kliknij „Ustawienia” w lewym dolnym rogu.

- Wybierz opcję „Użytkownicy i uprawnienia”.
- Następnie „Dodaj użytkownika”.

- Pojawi się okno, w którym należy wpisać adres e-mail osoby, której chcemy udostępnić konto GSC i wybrać odpowiednie uprawnienia, a na końcu kliknąć „Dodaj”.


Zachęcamy Cię także do obejrzenia naszego poradnika w formie video!
🚀 Jak udostępnić Google Search Console – podsumowanie
Po zapoznaniu się z powyższym artykułem wiesz już, jak udostępnić Google Search Console. Ta wiedza może Ci się przydać np. gdy będziesz chciał nadać dostęp do konta pracownikom lub nawiążesz współpracę z agencją marketingową. Pamiętaj jednak, aby nigdy nie nadawać pełnego dostępu do konta GSC osobom, których nie darzysz zaufaniem. Zawsze warto dokładnie przemyśleć, jakie uprawnienia nadajesz poszczególnym użytkownikom, by mieć kontrolę nad danymi swojego konta.
Sprawdź nasze szkolenie z obsługi Google Search Console
