Zastanawiasz się nad wprowadzeniem nowego produktu na rynek i zależy Ci na tym, aby zaczął szybko na siebie zarabiać? To zdecydowanie nie jest proste zadanie, choć musisz wiedzieć, że są liczne sposoby na promowanie w sieci. Jak skutecznie reklamować produkt? Jak to robią inni? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat!
Reklamuj produkt w mediach społecznościowych
Gdzie można reklamować produkt? Na pewno dobrym miejscem do tego są media społecznościowe – Facebook, Twitter, Instagram, TikTok, YouTube, Pinterest czy LinkedIn to platformy o ogromnych możliwościach. Umożliwiają one promowanie pojedynczych produktów. Największą popularnością cieszy się oczywiście Facebook. Pokazując swój produkt w social mediach, możesz dotrzeć do określonych odbiorców. To oznacza, że masz wpływ na to, do kogo trafi reklama. Możesz ustalić m.in. płeć czy wiek osób, do których ma dotrzeć informacja. Pamiętaj także, aby zdjęcia przedstawiały produkt w użyciu. Zdjęcia na białym tle mogą być mniej zachęcające, dlatego zostaw je w sklepie online.
Zainwestuj w płatną reklamę Google Ads
Sposobem na skuteczną reklamę produktu może być również Google Ads. Dzięki płatnym reklamom można zwiększyć ilość odwiedzin i widoczność samego sklepu, ale także produktów. Ogromną zaletą jest to, że ten sposób działa praktycznie natychmiastowo, w odróżnieniu od pozycjonowania. Wystarczy opłacić kampanię, aby sklep znalazł się wyżej niż pozycje organiczne. Możesz zdecydować się na to, aby Twoje produkty były wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. To bardzo polecana metoda promocji produktu, zwłaszcza takiego, który dopiero pojawia się na rynku.
Prowadź bloga firmowego
Od zawsze powtarzamy, że prowadzenie bloga firmowego jak najbardziej ma sens. Może bardzo ułatwić prowadzenie biznesu, w tym promowanie nowych produktów. We wpisach możesz je reklamować, opisywać ich zalety, cechy szczególne i podawać wiele innych informacji z nimi związanych. Przykładowo, prowadzisz sklep z obuwiem sportowym i właśnie wprowadzasz na rynek nowy produkt? Stwórz wpis, w którym porównasz te buty z innymi dostępnymi w asortymencie i podkreślisz, dlaczego ta nowość jest lepsza.
Pamiętaj, aby wszystkie wpisy mające reklamować konkretny produkt, nawiązywały do nich. Konieczne jest także zastosowanie linkowania wewnętrznego – to ułatwi użytkownikowi przejście na kartę produktową. Tworzenie skutecznego content marketingu nie należy do zadań łatwych, dlatego jeśli czujesz, że nie potrafisz stworzyć ciekawych, wartościowych treści, które będą także zoptymalizowane pod kątem SEO, rozważ nawiązanie współpracy z agencją marketingową, która zadba o prowadzenie bloga firmowego.
Nawiąż współpracę z influencerem
Chcąc skutecznie zareklamować produkt w sieci, warto zastanowić się również nad nawiązaniem współpracy z influencerem, czyli znaną z Internetu osobą, która jest na swój sposób popularna w danej niszy. Weźmy jako przykład platformę TikTok, na której można znaleźć mnóstwo filmików sponsorowanych. Znajdź odpowiedniego influencera, dzięki któremu uda Ci się dotrzeć do grupy docelowej, dzięki nagrywaniu filmików i promowaniu Twoich produktów.
Post reklamujący musy Owolovo na TikToku.
Post reklamujący burgera w restauracji Burger Boy na TikToku.
Jeśli nadal wahasz się, czy na pewno warto zainwestować w influencer marketing, to wiedz, że nawet gdy będziesz sprzedawał doskonałe produkty, nie odniesiesz sukcesu, jeśli klienci nie uwierzą, że spełnią one ich oczekiwania. Natomiast odbiorcy influencera bardzo mu ufają, więc chętnie wybierają rzeczy przez niego promowane. Dodajmy do tego jeszcze fakt, że takie działania mogą być prowadzone w różnych miejscach w Internecie – nie tylko na TikToku, ale także m.in. na Facebooku czy Instagramie.
Post sponsorowany opublikowany przez Katarzynę Cichopek. Źródło: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02GWMPtawsNw8aSPv2nhSj57VS5LL8Ai2HVHAMRbEhAzPDDJei17LzRce72sv9ktDil&id=100044610061545&locale=pl_PL
Wybór pierwszego lepszego influencera może nie być zbyt dobrą decyzją. Skontaktuj się z osobą, która poleca jedynie te produkty, które faktycznie pasują np. do jej stylu życia czy poglądów. Trudno bowiem zaufać komuś, kto decyduje się na każdą współpracę. Równie istotne jest to, abyś zwrócił uwagę nie tylko na zasięgi, ale także na zaangażowanie. Znacznie lepsze efekty może przynieść współpraca z mniej znanym influencerem z mniejszą grupą, ale bardziej zaangażowanymi fanami niż z „dużym” influencerem z odbiorcami, którzy nie reagują na publikowane materiały.
Rozważ pozycjonowanie
Jak reklamować produkt w Internecie? Na pewno pomocne będzie pozycjonowanie. W ten sposób nazywamy optymalizację stron internetowych pod kątem wyszukiwarek takich jak np. Google. Wdrażając działania z tego zakresu, można uzyskać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych związanych m.in. z nazwą, typem przedmiotu czy jego cechami.
Aby reklama produktu w Internecie za pomocą SEO była skuteczna, musisz zadbać o odpowiedni dobór słów kluczowych. Przeprowadź analizę słów kluczowych związanych z produktem i wybierz te, które odznaczają się wysokim wskaźnikiem wyszukiwania i nie mają zbyt dużej konkurencji. Wybrane przez Ciebie słowa powinny znaleźć się m.in. w tytule, opisie produktu, nagłówkach czy atrybutach obrazów. Znaczenie ma także linkowanie wewnętrzne – musisz wprowadzić tę strategię i połączyć powiązane produkty i kategorie.
Jesteśmy pewni, że reklama produktu za pomocą SEO to coś, w co warto zainwestować. Przede wszystkim w ten sposób można zwiększyć widoczność produktu. Jeśli pozycjonowanie stron zostanie przeprowadzone w sposób skuteczny, Twoje produkty będą bardziej widoczne dla osób, które będą ich szukały np. w Google. Stosując ten sposób reklamy, możesz również wyprzedzić konkurencję. Zapewne ucieszy Cię również informacja, że dobrze zoptymalizowana strona może oznaczać wyższy współczynnik konwersji.
Jaki wybrać rodzaj reklamy?
Trudno jednoznacznie to stwierdzić, ponieważ wiele zależy od tego, w jakiej działasz branży. Jeśli jest to e-commerce, wiedz, że przedsiębiorcy najchętniej inwestują w pozycjonowanie i reklamę Google. Pozycjonowanie równie dobrze sprawdza się w przypadku usług lokalnych. Natomiast jeśli chodzi o restauracje, eventy czy modę, to tutaj najczęściej wykorzystywana jest reklama na Facebooku. Warto wspomnieć jeszcze o content marketingu, czyli popularnej metodzie reklamy, która sprawdza się w większości branż. Tak naprawdę podejmując decyzję, jaką wybrać reklamę, należy się zastanowić, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa.
Jak stworzyć dobry opis produktu?
Opis produktu jest niezwykle ważny. Powinien składać się z najważniejszych informacji o danym towarze. Promując produkt w Internecie, koniecznie musisz zadbać o ten element. Jak to zrobić? A jak tego nie robić? Przede wszystkim nie kopiuj opisów. Choć to wydaje się prostsze i szybsze niż tworzenie własnych tekstów, to jednak jest to bardzo zły krok, a już na pewno nie umożliwi Ci skutecznej reklamy. Dlatego budując opisy, zadbaj o to, aby były one oryginalne.
Sprzedajesz produkt, który znajduje się w wielu innych sklepach internetowych? W ten sposób możesz pokazać, dlaczego zakupu warto dokonać w Twoim sklepie, a nie u konkurencji. Równie istotne jest to, aby potencjalny klient wiedział, jakie zalety ma konkretny towar. Nie bądź jednak nachalny. Pamiętaj również, że czasem mniej znaczy lepiej, więc, zamiast lać wodę, pisząc co chwila, że dana sukienka jest piękna, wyjątkowa czy niepowtarzalna, skup się na konkretach. W opisach mile widziany jest także prosty język. Teksty, w których są zdania wielokrotnie złożone czy trudne słowa, nie wpływają korzystnie na jakość tekstu.
🚀 Jak skutecznie reklamować produkt – podsumowanie
Po przeczytaniu naszego artykułu wiesz już, jakie są najpopularniejsze sposoby na reklamowanie produktu w Internecie. Obecnie masz do wyboru wiele możliwości: media społecznościowe, reklama Google Ads, prowadzenie bloga firmowego, współpraca z influencerem czy pozycjonowanie. Wybierz odpowiednią metodę dla produktu i już dziś zacznij go promować!