blog e-commerce marketing poradniki

Jak możesz zachęcić klientów do zakupu w sklepie online?

jak zachecic klientow do zakupu w sklepie online

Zauważyłeś zmniejszenie liczby zamówień w swoim sklepie online? Inflacja i widmo kryzysu sprawiają, że pozyskiwanie klientów jest znacznie trudniejsze. Czy to oznacza, że nie warto już prowadzić sklepu internetowego? Oczywiście, że nie. Musisz jedynie wiedzieć, jak zachęcić klientów do zakupów w swoim sklepie online. Poznaj 15 praktycznych wskazówek.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

15 trików, jak zachęcić klientów do zakupu w sklepie online

Zadbaj o social proof

Skutecznym sposobem, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, jest zwiększenie wiarygodności marki. Pozwól kupującym na pozostawienie opinii na temat produktów, które zakupili. Innym sposobem na zwiększenie wiarygodności jest aktywne prowadzenie profilu w social mediach np. na Facebooku czy nawet na YouTubie. Należy pamiętać także o zastosowaniu certyfikatu SSL na stronie i protokołu HTTPS, które zwiększają bezpieczeństwo i wiarygodność sklepu.

Źródło: https://www2.hm.com/pl_pl/productpage.1024256001.html

Zaoferuj darmową dostawę

Darmowa dostawa to game changer. Jeśli nie wiesz, jak zachęcić klientów do zakupu w sklepie online, to koniecznie zdecyduj się na bezpłatną dostawę. Warto zapewnić brak opłat za dostawę dla zamówień o wyższej wartości – np. 199 zł. Darmowa dostawa może odnosić się do jednej formy dostawy lub do wszystkich.

Źródło: https://oclean.pl/

Dodaj darmowy zwrot

Klienci lubią wiedzieć, że w razie zmiany zdania lub braku zadowolenia z zamówionych produktów, mogą dokonać zwrotu bez dodatkowych kosztów. Przetestuj tę opcję, aby przekonać się, czy zadziała pozytywnie także w Twoim sklepie. Popularnym rozwiązaniem jest usługa Szybkie Zwroty, która przyspiesza cały proces związany ze zwrotem towarów.

Dodaj wysokiej jakości zdjęcia

Klienci kupują oczami, dlatego zadbaj o to, aby w Twoim sklepie online znalazły się wysokiej jakości zdjęcia produktów. W większości sklepów znajdziesz zdjęcia na białym tle. Dlatego, jeśli chcesz się wyróżnić, przygotuj własną sesję produktową lub skorzystaj z pomocy fotografa. Zaprezentuj swój produkt w oryginalny sposób – najlepiej ukazując też jego zastosowanie.

Źródło: https://www.nike.com/pl/t/buty-meskie-air-jordan-1-low-5gHmCM/CV3043-100

Przygotuj wideo produktowe

Alternatywą lub uzupełnieniem dla zdjęć produktów są krótkie filmy produktowe. Pokaż sprzedawane produkty w użyciu i dodaj ścieżkę dźwiękową. Popularnym wyborem może być unboxing w wersji poklatkowej, np. gdy sprzedajesz boxy prezentowe. Innym sposobem na ciekawe ukazanie produktu jest wideo 360 stopni.

Napisz opisy produktów językiem korzyści

Opisy produktów nie tylko zwiększają skuteczność działań SEO, ale też mogą zachęcić klientów do zakupu w sklepie online. Teksty powinny zawierać dane techniczne, wymiary, liczebność, właściwości, zastosowanie oraz w niektórych przypadkach datę ważności. 

Fragment opisu roweru górskiego w sklepie internetowym Decathlon. Źródło: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-st-50-26/_/R-p-310069

Podczas pisania należy używać języka korzyści – pokaż kupującemu, dlaczego naprawdę opłaca mu się zakupić ten produkt. Nie zapomnij też w naturalny sposób dodać słowa kluczowe, które pozwolą na wzrost ruchu z wyszukiwarki i szansę na wzrost sprzedaży.

Zapewnij szybką wysyłkę i dostawę

Klienci kochają dostawać wszystko na wczoraj. Jeśli to możliwe, zapewnij możliwość dostawy produkty w ciągu max. 48-72 godzin. Dobrym pomysłem będzie umieszczenie w sklepie banera, odliczającego, do której godziny należy złożyć zamówienie, aby zamówienie zostało wysłane jeszcze tego samego dnia.

Źródło: https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/laptopy-i-ultrabooki/laptopy/laptop-msi-katana-b12vek-450pl-17-3-ips-144hz-i5-12450h-16gb-ram-512gb-ssd-geforce-rtx4050-windows-11-home

Wiele form dostawy i płatności

Jak zachęcić klientów do zakupów w sklepie online? Zapewnij wiele form dostawy i płatności.

Oto oczekiwane obecnie formy dostawy w sklepach online:

  • paczkomaty,
  • przesyłka kurierska – DPD, DHL, InPost, GLS,
  • odbiór w punkcie, np. na poczcie, w Żabce itd.,
  • odbiór w sklepie.

Szczegółowe informacje na temat dostaw w sklepie internetowym Komputronik. Źródło: https://www.komputronik.pl/informacje/pomoc/dostawa/#!#delivery-cost

W sklepie powinny znaleźć się takie formy płatności:

  • BLIK,
  • płatność odroczona/ratalna np. PayPo,
  • płatność kartą,
  • płatność przy odbiorze,
  • szybki przelew,
  • tradycyjny przelew,
  • portfel elektroniczny np. Google Pay, Apple Pay itp.,
  • PayPal.

Zastosuj gorące promocje

Aby zachęcić klientów do zakupu w sklepie internetowym, musisz zapewnić najkorzystniejszą ofertę na rynku. Dotyczy to nie tylko jakości, ale też przyciągającej uwagę ceny. Zastosuj akcje promocyjne, które wzbudzają zainteresowanie, oto kilka popularnym promocji:

  • 2+1, 2+2 – klienci kochają promocje, które dają wrażenie, że otrzymują coś gratis,
  • zapewnij korzystne rabaty na Black Friday,
  • przygotuj akcje promocyjne z okazji świąt np. przed świętami, przed Dniem Dziecka, Matki, Ojca czy Babci i Dziadka,
  • organizuj wyprzedaże i Midsale,
  • stwórz program lojalnościowy, który sprawi, że klienci będą częściej wybierali Twoją ofertę,
  • wysyłaj kody rabatowe w newsletterze.

Źródło: https://drogeriapigment.pl/

Wykorzystaj zasadę niedostępności

Zasada niedostępności świetnie sprawdzi się dla osób, które sprzedają produkty cyfrowe, szczególnie kursy internetowe. Zastosuj sprzedaż ograniczoną czasowo – np. w ciągu 14 dni, aby wzbudzić jeszcze większe zainteresowanie. 

Przy tak krótkiej sprzedaży klienci odczuwają większą presję podczas zakupów – nie mają tak dużo czasu na zastanowienie, przez co częściej działają pod wpływem chwili. Należy sprawić, aby w głowie klienta pojawiła się myśl, że nie zakupienie produktu sprawi, że coś stracą, nie zrealizują jakiegoś celu i będą odczuwali z tego powodu wyrzuty.

Innym przykładem stosowania zasady niedostępności jest tworzenie limitowanych kolekcji czy produktów.

Wykorzystaj moc marketingu internetowego

Jak zachęcić klientów do złożenia zamówienia w sklepie online? Wykorzystaj marketing internetowy. Zacznij od optymalizacji kodu i treści w sklepie, następnie zacznij pozycjonować witrynę w Google. Zanim działania SEO przyniosą oczekiwane efekty, zainwestuj w płatne kampanie Google Ads i zwiększ widoczność w wyszukiwarce. Następnie wybierz przynajmniej jedno medium społecznościowe, w którym zacznij aktywnie tworzyć społeczność. Dobrym uzupełnieniem będzie też stworzenie płatnej kampanii w Meta Ads czy w innych social mediach. 

Aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków, wykorzystaj remarketing w Google Ads lub w Meta Ads. Wsparciem podczas promocji Twojego sklepu i wzrostu sprzedaży będzie też newsletter. Stwórz przemyślaną strategię marketingową, która zwiększy wiarygodność i zaufanie względem sklepu, ale też sprawi, że pozyskasz klientów różnymi metodami.

Wyślij automatyczną wiadomość do klientów, którzy porzucili koszyki

Masz problem z porzuconymi koszykami? Oprócz remarketingu możesz też wysyłać automatyczne wiadomości e-mailowe. W treści powinny znaleźć się informacje i link do produktu, propozycja pomocy czy kod rabatowy. Warto zastosować dwie sekwencje wiadomości – pierwszą dopasowaną do informacji na temat kupującego i przypominającą o porzuconym koszyku, a drugą z rabatem.

Wykorzystaj Influencer Marketing

Jak przekonać klienta do zakupu? Rozpocznij współpracę z influencerami, którzy gromadzą wierną społeczność powiązaną z Twoją branżą. Już zaledwie jedna rolka, zdjęcie czy post z polecajką w mediach społecznościowych znanego influencera może sprawić, że sprzedaż w Twoim sklepie poszybuje w górę.

Masz niewielki budżet? Skontaktuj się z influencerami o małym i średnim zasięgu. Zbadaj aktywność ich społeczności i upewnij się, czy są obserwowani przez osoby, które naprawdę są zainteresowane branżą, w jakiej działasz.

Zdecyduj się też na dodatkowe kanały sprzedaży

Jak jeszcze można zachęcić klientów do zakupu? Dobrym pomysłem będzie sprzedaż produktów także z pomocą marketplace, np. na Allegro, Amazonie, Empiku czy na eBayu. Najlepiej zainwestuj w dostęp do narzędzi, które umożliwiają zarządzanie zamówieniami i automatyczną aktualizację stanów magazynowych. Oprogramowanie powinno też zbierać informacje na temat zamówień, kupujących, wysyłać faktury czy generować etykiety wysyłkowe.

Źródło: https://allegro.pl/kampania/zacznij-sprzedaz

Wykorzystaj cross-selling i up-selling

Gdy już zwrócisz uwagę klientów i zdecydują się oni złożyć zamówienie w Twoim sklepie online, to zadbaj o maksymalizację wartości koszyka. W tym celu wykorzystaj dwie skuteczne techniki sprzedaży:

  • cross-selling – polecaj produkty komplementarne do tych, które klient dodał już do koszyka,
  • up-selling – zaoferuj produkty droższe i o wyższym standardzie, pochodzące od renomowanych marek.

Proponowane komplementarne produkty przy zakupie laptopa w sklepie Media Expert. Źródło: https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/laptopy-i-ultrabooki/laptopy/laptop-msi-katana-b12vek-450pl-17-3-ips-144hz-i5-12450h-16gb-ram-512gb-ssd-geforce-rtx4050-windows-11-home

🚀 Jak zachęcić klientów do zakupów w sklepie online? Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasze triki sprawiają, że teraz już wiesz, jak skutecznie zachęcić klientów do zakupu w sklepie online. Wypróbuj przynajmniej kilka metod – dopracuj strategię marketingową, zaoferuj darmową dostawę i zwrot, dodaj nowe formy płatności lub częściej organizuj przemyślane akcje promocyjne, a przekonasz się, że pomogą Ci skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *