
Zauważyłeś zmniejszenie liczby zamówień w swoim sklepie online? Inflacja i widmo kryzysu sprawiają, że pozyskiwanie klientów jest znacznie trudniejsze. Czy to oznacza, że nie warto już prowadzić sklepu internetowego? Oczywiście, że nie. Musisz jedynie wiedzieć, jak zachęcić klientów do zakupów w swoim sklepie online. Poznaj 15 praktycznych wskazówek.

15 trików, jak zachęcić klientów do zakupu w sklepie online
Zadbaj o social proof
Skutecznym sposobem, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, jest zwiększenie wiarygodności marki. Pozwól kupującym na pozostawienie opinii na temat produktów, które zakupili. Innym sposobem na zwiększenie wiarygodności jest aktywne prowadzenie profilu w social mediach np. na Facebooku czy nawet na YouTubie. Należy pamiętać także o zastosowaniu certyfikatu SSL na stronie i protokołu HTTPS, które zwiększają bezpieczeństwo i wiarygodność sklepu.

Źródło: https://www2.hm.com/pl_pl/productpage.1024256001.html
Zaoferuj darmową dostawę
Darmowa dostawa to game changer. Jeśli nie wiesz, jak zachęcić klientów do zakupu w sklepie online, to koniecznie zdecyduj się na bezpłatną dostawę. Warto zapewnić brak opłat za dostawę dla zamówień o wyższej wartości – np. 199 zł. Darmowa dostawa może odnosić się do jednej formy dostawy lub do wszystkich.

Źródło: https://oclean.pl/
Dodaj darmowy zwrot
Klienci lubią wiedzieć, że w razie zmiany zdania lub braku zadowolenia z zamówionych produktów, mogą dokonać zwrotu bez dodatkowych kosztów. Przetestuj tę opcję, aby przekonać się, czy zadziała pozytywnie także w Twoim sklepie. Popularnym rozwiązaniem jest usługa Szybkie Zwroty, która przyspiesza cały proces związany ze zwrotem towarów.
Dodaj wysokiej jakości zdjęcia
Klienci kupują oczami, dlatego zadbaj o to, aby w Twoim sklepie online znalazły się wysokiej jakości zdjęcia produktów. W większości sklepów znajdziesz zdjęcia na białym tle. Dlatego, jeśli chcesz się wyróżnić, przygotuj własną sesję produktową lub skorzystaj z pomocy fotografa. Zaprezentuj swój produkt w oryginalny sposób – najlepiej ukazując też jego zastosowanie.

Źródło: https://www.nike.com/pl/t/buty-meskie-air-jordan-1-low-5gHmCM/CV3043-100
Przygotuj wideo produktowe
Alternatywą lub uzupełnieniem dla zdjęć produktów są krótkie filmy produktowe. Pokaż sprzedawane produkty w użyciu i dodaj ścieżkę dźwiękową. Popularnym wyborem może być unboxing w wersji poklatkowej, np. gdy sprzedajesz boxy prezentowe. Innym sposobem na ciekawe ukazanie produktu jest wideo 360 stopni.
Lejek sprzedażowy – czym jest i jak go zbudować? Sprawdź!
Napisz opisy produktów językiem korzyści
Opisy produktów nie tylko zwiększają skuteczność działań SEO, ale też mogą zachęcić klientów do zakupu w sklepie online. Teksty powinny zawierać dane techniczne, wymiary, liczebność, właściwości, zastosowanie oraz w niektórych przypadkach datę ważności.

Fragment opisu roweru górskiego w sklepie internetowym Decathlon. Źródło: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-st-50-26/_/R-p-310069
Podczas pisania należy używać języka korzyści – pokaż kupującemu, dlaczego naprawdę opłaca mu się zakupić ten produkt. Nie zapomnij też w naturalny sposób dodać słowa kluczowe, które pozwolą na wzrost ruchu z wyszukiwarki i szansę na wzrost sprzedaży.
Zapewnij szybką wysyłkę i dostawę
Klienci kochają dostawać wszystko na wczoraj. Jeśli to możliwe, zapewnij możliwość dostawy produkty w ciągu max. 48-72 godzin. Dobrym pomysłem będzie umieszczenie w sklepie banera, odliczającego, do której godziny należy złożyć zamówienie, aby zamówienie zostało wysłane jeszcze tego samego dnia.

Wiele form dostawy i płatności
Jak zachęcić klientów do zakupów w sklepie online? Zapewnij wiele form dostawy i płatności.
Oto oczekiwane obecnie formy dostawy w sklepach online:
- paczkomaty,
- przesyłka kurierska – DPD, DHL, InPost, GLS,
- odbiór w punkcie, np. na poczcie, w Żabce itd.,
- odbiór w sklepie.

Szczegółowe informacje na temat dostaw w sklepie internetowym Komputronik. Źródło: https://www.komputronik.pl/informacje/pomoc/dostawa/#!#delivery-cost
W sklepie powinny znaleźć się takie formy płatności:
- BLIK,
- płatność odroczona/ratalna np. PayPo,
- płatność kartą,
- płatność przy odbiorze,
- szybki przelew,
- tradycyjny przelew,
- portfel elektroniczny np. Google Pay, Apple Pay itp.,
- PayPal.
Zastosuj gorące promocje
Aby zachęcić klientów do zakupu w sklepie internetowym, musisz zapewnić najkorzystniejszą ofertę na rynku. Dotyczy to nie tylko jakości, ale też przyciągającej uwagę ceny. Zastosuj akcje promocyjne, które wzbudzają zainteresowanie, oto kilka popularnym promocji:
- 2+1, 2+2 – klienci kochają promocje, które dają wrażenie, że otrzymują coś gratis,
- zapewnij korzystne rabaty na Black Friday,
- przygotuj akcje promocyjne z okazji świąt np. przed świętami, przed Dniem Dziecka, Matki, Ojca czy Babci i Dziadka,
- organizuj wyprzedaże i Midsale,
- stwórz program lojalnościowy, który sprawi, że klienci będą częściej wybierali Twoją ofertę,
- wysyłaj kody rabatowe w newsletterze.

Źródło: https://drogeriapigment.pl/
Wykorzystaj zasadę niedostępności
Zasada niedostępności świetnie sprawdzi się dla osób, które sprzedają produkty cyfrowe, szczególnie kursy internetowe. Zastosuj sprzedaż ograniczoną czasowo – np. w ciągu 14 dni, aby wzbudzić jeszcze większe zainteresowanie.
Przy tak krótkiej sprzedaży klienci odczuwają większą presję podczas zakupów – nie mają tak dużo czasu na zastanowienie, przez co częściej działają pod wpływem chwili. Należy sprawić, aby w głowie klienta pojawiła się myśl, że nie zakupienie produktu sprawi, że coś stracą, nie zrealizują jakiegoś celu i będą odczuwali z tego powodu wyrzuty.
Innym przykładem stosowania zasady niedostępności jest tworzenie limitowanych kolekcji czy produktów.
Wykorzystaj moc marketingu internetowego
Jak zachęcić klientów do złożenia zamówienia w sklepie online? Wykorzystaj marketing internetowy. Zacznij od optymalizacji kodu i treści w sklepie, następnie zacznij pozycjonować witrynę w Google. Zanim działania SEO przyniosą oczekiwane efekty, zainwestuj w płatne kampanie Google Ads i zwiększ widoczność w wyszukiwarce. Następnie wybierz przynajmniej jedno medium społecznościowe, w którym zacznij aktywnie tworzyć społeczność. Dobrym uzupełnieniem będzie też stworzenie płatnej kampanii w Meta Ads czy w innych social mediach.
Aby zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków, wykorzystaj remarketing w Google Ads lub w Meta Ads. Wsparciem podczas promocji Twojego sklepu i wzrostu sprzedaży będzie też newsletter. Stwórz przemyślaną strategię marketingową, która zwiększy wiarygodność i zaufanie względem sklepu, ale też sprawi, że pozyskasz klientów różnymi metodami.
Wyślij automatyczną wiadomość do klientów, którzy porzucili koszyki
Masz problem z porzuconymi koszykami? Oprócz remarketingu możesz też wysyłać automatyczne wiadomości e-mailowe. W treści powinny znaleźć się informacje i link do produktu, propozycja pomocy czy kod rabatowy. Warto zastosować dwie sekwencje wiadomości – pierwszą dopasowaną do informacji na temat kupującego i przypominającą o porzuconym koszyku, a drugą z rabatem.

Wykorzystaj Influencer Marketing
Jak przekonać klienta do zakupu? Rozpocznij współpracę z influencerami, którzy gromadzą wierną społeczność powiązaną z Twoją branżą. Już zaledwie jedna rolka, zdjęcie czy post z polecajką w mediach społecznościowych znanego influencera może sprawić, że sprzedaż w Twoim sklepie poszybuje w górę.
Masz niewielki budżet? Skontaktuj się z influencerami o małym i średnim zasięgu. Zbadaj aktywność ich społeczności i upewnij się, czy są obserwowani przez osoby, które naprawdę są zainteresowane branżą, w jakiej działasz.
Zdecyduj się też na dodatkowe kanały sprzedaży
Jak jeszcze można zachęcić klientów do zakupu? Dobrym pomysłem będzie sprzedaż produktów także z pomocą marketplace, np. na Allegro, Amazonie, Empiku czy na eBayu. Najlepiej zainwestuj w dostęp do narzędzi, które umożliwiają zarządzanie zamówieniami i automatyczną aktualizację stanów magazynowych. Oprogramowanie powinno też zbierać informacje na temat zamówień, kupujących, wysyłać faktury czy generować etykiety wysyłkowe.

Źródło: https://allegro.pl/kampania/zacznij-sprzedaz
Wykorzystaj cross-selling i up-selling
Gdy już zwrócisz uwagę klientów i zdecydują się oni złożyć zamówienie w Twoim sklepie online, to zadbaj o maksymalizację wartości koszyka. W tym celu wykorzystaj dwie skuteczne techniki sprzedaży:
- cross-selling – polecaj produkty komplementarne do tych, które klient dodał już do koszyka,
- up-selling – zaoferuj produkty droższe i o wyższym standardzie, pochodzące od renomowanych marek.

Proponowane komplementarne produkty przy zakupie laptopa w sklepie Media Expert. Źródło: https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/laptopy-i-ultrabooki/laptopy/laptop-msi-katana-b12vek-450pl-17-3-ips-144hz-i5-12450h-16gb-ram-512gb-ssd-geforce-rtx4050-windows-11-home
🚀 Jak zachęcić klientów do zakupów w sklepie online? Podsumowanie
Mamy nadzieję, że nasze triki sprawiają, że teraz już wiesz, jak skutecznie zachęcić klientów do zakupu w sklepie online. Wypróbuj przynajmniej kilka metod – dopracuj strategię marketingową, zaoferuj darmową dostawę i zwrot, dodaj nowe formy płatności lub częściej organizuj przemyślane akcje promocyjne, a przekonasz się, że pomogą Ci skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie.
