marketing poradniki SEO

Jak dodać konto Google Analytics? Sprawdź, jak to zrobić!

Jak dodać konto Google Analytics_ Sprawdź, jak to zrobić!

Jak dodać konto Google Analytics to kwestia, która może Cię interesować, jeśli chcesz uzyskać dostęp do rozbudowanych statystyk Twojej witryny. GA może zapewnić Ci m.in. dane demograficzne czy statystyki odwiedzin. Jest to zdecydowanie niezbędne narzędzie, jeśli zajmujesz się SEO. Sprawdź, jak dodać konto Google Analytics!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dlaczego warto korzystać z Google Analytics?

Google Analytics to narzędzie, które monitoruje ruch w witrynie i dostarcza wartościowe analizy i raporty. Warto z niego korzystać już po stworzeniu strony. Informacje dostarczane przez GA są pomocne, szczególnie jeśli pozycjonujesz stronę lub reklamujesz ją za pomocą Google Ads. Przejdźmy jednak do konkretów – co dostarczają raporty GA? Należy wspomnieć najpierw o najbardziej podstawowej funkcji, czyli możliwości sprawdzenia ilości sesji, odsłon i średniej ilości czasu spędzonego na stronie. Korzystający z tego narzędzia uzyskują również dane na temat odwiedzających, a dokładniej mówiąc, dotyczą one lokalizacji, płci, wieku czy nawet zainteresowań.

Wartościowe są także raporty informujące o zachowaniach użytkowników na stronie. W ten sposób możesz dowiedzieć się np. od jakiej strony zaczynają wizytę, czy, na której spędzają najwięcej czasu. Inną ważną funkcją jest narzędzie do sprawdzania, skąd pochodzą użytkownicy trafiający na Twoją stronę. Oczywiście to jedynie te najważniejsze możliwości, jakie zapewnia Google Analytics – jest ich znacznie więcej, dlatego warto dowiedzieć się, jak dodać konto Google Analytics. 

Jak dodać konto Google Analytics? Krok po kroku

  1. Wejdź na stronę https://marketingplatform.google.com/about/analytics/ i kliknij „Get started today”.

  1. Zaloguj się na swoje konto Gmail.

  1. Po zalogowaniu się na konto wybierz nazwę konta. 

  1. Zjedź na dół i dokonaj wyboru ustawień, które chcesz ustawić. Następnie kliknij „Dalej”.

  1. Wybierz nazwę usługi, strefę czasową i walutę, a później kliknij „Następny”.

  1. W kolejnym kroku musisz opisać swoją firmę, a dokładniej: wybrać kategorię/branżę z rozwijanej listy.

  1. Wybierz rozmiar firmy i kliknij „Następny”.

  1. Wybierz cele, w których realizacji ma pomóc Google Analytics.

  1. Kolejnym etapem jest zaakceptowanie TOS.

  1. Wybierz, co chcesz, aby było monitorowane i skąd mają być zbierane dane. Do wyboru masz domenę lub aplikację. 

  1. Gdy wybierzesz sieć, pokaże Ci się taki widok:

Należy wpisać adres domeny i przeskanować. Narzędzie wykryje, na jakim CMSie znajduje się domena i pokaże Ci instrukcję, jak powinieneś dodać identyfikator pomiaru, co jest niezbędne, aby móc dokonać weryfikacji, czy jesteś właścicielem domeny i umożliwić zbieranie danych. 

Jak możesz podpiąć Google Analytics? Są tutaj dwie możliwości – możesz to zrobić automatycznie z wykorzystaniem wtyczki w CMS lub ręcznie poprzez dodanie fragmentu kodu śledzącego do odpowiedniego miejsca w kodzie każdej ze stron, z której chcesz zbierać dane. 

🚀 Jak dodać konto Google Analytics – podsumowanie

Po przeczytaniu naszego artykułu wiesz już, jak dodać konto Google Analytics. Warto zdecydować się na taki krok, ponieważ GA to liczne możliwości dla Twojego biznesu. Właściwie korzystanie z niego jest wręcz obowiązkowe, jeśli podchodzisz na poważnie do swoich działań w Internecie. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *