blog poradniki social media

60 pytań na Facebooku, które pomogą zaangażować odbiorców

60 pytan na facebooku, ktore pomoga zaangazowac odbiorcow

Rozkręcenie fanpage to trudna i czasochłonna sztuka. Strategie są różne – możesz edukować i zwiększać świadomość użytkowników, promować swoją ofertę, zwiększać zasięgi, ale też angażować. Tym razem zwróćmy uwagę właśnie na skuteczne sposoby na to, jak zaangażować odbiorców na Facebooku. Przygotowaliśmy aż 60 pytań, które warto zadać społeczności na Facebooku, aby zachęcić ich do interakcji z marką. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Pytania związane z przeszłością/sentymentalne

Jeśli zależy Ci na zwiększeniu zaangażowania fanów na Facebooku, to zacznij od prostych postów z pytaniami. Warto wykorzystać do tego rzucające się w oczy tło, grafikę lub filmik, aby dodatkowo przykuć uwagę użytkowników. 

Pierwszą naszą propozycją są pytania, które mają dużą moc emocjonalną, czyli takie, które nawiązują do wspomnień i przeszłości. Przygotowaliśmy 10 propozycji, które warto wykorzystać na swoim fanpage:

  1. Jaka była Twoja ulubiona zabawa na zewnątrz w dzieciństwie?
  2. Co chciałeś robić w przyszłości, gdy miałeś 10 lat?
  3. Jaka była Twoja ulubiona bajka/książka w dzieciństwie?
  4. Co najbardziej lubiłeś jeść w dzieciństwie?
  5. Jak miał na imię Twój pierwszy pupil?
  6. Jakie jest Twoje najśmieszniejsze wspomnienie ze szkoły?
  7. Jaki był Twój pierwszy własny samochód?
  8. Gdzie byłeś na pierwszej randce?
  9. Jaka była Twoja pierwsza praca?
  10. Jakiego przedmiotu w szkole najbardziej nie lubiłeś?

Pamiętaj o tym, że pytania mogą przywoływać pozytywne lub negatywne wspomnienia. Dlatego już na etapie planowania postów na Facebooka zastanów się, jakie emocje chcesz wzbudzić w odbiorcach i na tej podstawie dopasuj pytania.

Puste pole do uzupełnienia

Jak jeszcze można zachęcić użytkowników do komentowania posta? Dobrym sposobem będzie zastosowanie zdań do uzupełnienia. Oto 10 angażujących postów z polem do uzupełnienia, które warto wykorzystać na swoim fanpage:

  1. Chciałabym być teraz w …
  2. Najlepsza książka, jaką kiedykolwiek przeczytałem, to …
  3. Gdybym wygrał milion złotych, kupiłbym …
  4. Gdybym mógł cofnąć się w czasie, odwiedziłbym rok …
  5. Najbardziej lubię zaczynać dzień od …
  6. Moja ulubiona restauracja to …
  7. Idealne miejsce na randkę to …
  8. Urodziłam pierwsze dziecko w wieku …
  9. Studiowałem …
  10. Moim marzeniem jest …

Pytania dotyczące zainteresowań i ulubionych rzeczy

Chcesz wzbudzić jedynie pozytywne emocje w użytkownikach i zachęcić ich do komentowania oraz udostępniania postów? Dużą skutecznością cieszą się pytania, które odnoszą się do zainteresowań użytkowników. Internauci chętnie dzielą się też swoimi ulubionymi produktami, potrawami czy piosenkami. Zatem to kolejny świetny pomysł na angażujące treści na Facebooku.

Poznaj 10 pytań dotyczących zainteresowań i ulubionych rzeczy, jakie warto zadać na fanpage, aby zaangażować użytkowników:

  1. Czyje piosenki najczęściej goszczą na Twojej playliście?
  2. Jakie jest Twoje ulubione miejsce na relaks?
  3. Podczas jakiego filmu zawsze płaczesz?
  4. Jaki sport rozgrzewa Cię do czerwoności?
  5. Z którą postacią z filmu lub książki umówiłbyś się na randkę?
  6. Jakie 3 rzeczy zabrałbyś ze sobą na bezludną wyspie?
  7. Jakie danie mógłbyś jeść do końca życia?
  8. Jakie jest Twoje wymarzone miejsce na świecie, które chcesz odwiedzić?
  9. Z jaką znaną osobą umówiłabyś się na kawę?
  10. Jaki film lub serial możesz oglądać bez końca i nigdy Ci się nie nudzi?

Pytania związane z Real Time Marketingiem

Aktualne wydarzenia i trendy to doskonałe pole do popisu. Możesz wykorzystać emocje, jakie wzbudzają wydarzenia, o których mówi cała Polska czy nawet świat, aby na ich podstawie stworzyć angażujące posty na Facebooku. Świetnie sprawdzają się ponadczasowe memy, a także posty w formie pytań. Jakich? Oto 5 inspiracji na angażujące posty związane z Real Time Marketingiem:

  1. Czy już widziałeś … (nazwa nowego filmu/ serialu)?
  2. Kto Twoim zdaniem wygra wybory … czy …?
  3. Kto w tym sezonie wygra … (ligę, puchar, turniej, nagrodę)?
  4. Jak oceniasz zmiany w prawie (np. podatkowe, związane z wynagrodzeniem, dodatkami itd.)?
  5. Czy planujesz oglądać transmisję z … (wydarzenia kulturalnego, sportowego, muzycznego, biznesowego itd.)?

Krótkie pytania i krótka odpowiedź

Użytkownicy nie zawsze mają czas na pisanie długich komentarzy. Jeśli Twoja społeczność żyje aktywnie i szybko, to znak, że dobrym sposobem na angażujące posty na Facebooku będą krótkie pytania. Niech dotyczą branży, bieżących wydarzeń, ulubionych produktów, hobby, przyszłości czy przeszłości. Tematyka powinna nawiązywać do oferty i charakterystyki grupy docelowej.

Oto 5 przykładowych krótkich pytań na fanpage:

  1. Film czy książka?
  2. Słodkie czy słone?
  3. Ranny ptaszek czy nocny marek?
  4. Samochód czy rower?
  5. Pies czy kot?

Pytania, w których prosisz o opinię 

Jak zaangażować odbiorców na Facebooku? Kolejnym sposobem może być poproszenie ich o wyrażenie zdania na jakiś temat. Być może to właśnie będzie najskuteczniejszy sposób na zwiększenie liczby komentarzy, interakcji i udostępnień. Polacy uwielbiają mieć swoje zdanie na każdy temat, dlatego wykorzystaj tę cechę narodową i stwórz angażujące posty na Facebooku. 

Przedstawiamy 10 przykładowych pytań, w których poprosisz użytkowników o wyrażenie ich zdania:

  1. Jaki polityk ostatnio Cię najbardziej rozczarował?
  2. Wierzysz w ufo?
  3. Czy Twoim zdaniem opłaca się iść na studia?
  4. Czy pieniądze dają szczęście? Rozstrzygnijmy to w końcu!
  5. Która platforma streamingowa według Was się opłaca – Netflix, Amazon Prime Video, Max czy Disney+?
  6. Co sądzicie o pomyśle wprowadzenia czterodniowego tygodnia pracy?
  7. Jakie są najskuteczniejsze sposoby na oszczędzanie?
  8. Najlepszy sposób na stres – ćwiczenia na siłowni czy dobra książka?
  9. Czy uważasz, że social media bardziej łączą ludzi czy dzielą?
  10. Praca w korporacji na wysokim stanowisku czy własny biznes – jak wolałbyś zarabiać?

Pytania pobudzające kreatywność

Na koniec mamy jeszcze jeden pomysł na angażujące treści na Facebook – polecamy również pytania zmuszające do pobudzenia wyobraźni. Jeśli wśród Twojej społeczności na Facebooku znajdziesz osoby, które wyróżniają się dużą kreatywnością, to zdecydowanie warto dodawać co jakiś czas posty z następującymi pytaniami:

  1. Co chciałbyś robić w swojej wymarzonej pracy?
  2. Gdybyś mógł zmienić jedno wydarzenie w historii, co by to było?
  3. Jak opisałbyś siebie trzema słowami?
  4. Jakie byłyby Twoje trzy życzenia, gdybyś spotkał złotą rybkę?
  5. Do jakiego zwierzęcia jesteś podobny – z charakteru lub z wyglądu?
  6. Jakie jest Twoje ulubione powiedzenie lub cytat?
  7. Jak nazywałby się tytuł filmu na podstawie Twojego życia?
  8. Jakie jest Twoje najbardziej szalone marzenie?
  9. Teleportacja czy czytanie w myślach – jaką supermoc wolisz?
  10. Co będziesz robić za 5 lat? Jak zmieni się Twoje życie?

🚀 Wykorzystaj nasze 60 pytań i zaangażuj odbiorców na Facebooku

60 pytań to całkiem spora baza, z której oczywiście polecamy korzystać. Jednak musisz zdawać sobie sprawę z tego, że nie wszystkie propozycje sprawdzą się akurat na Twoim fanpage. Dlatego? Zawsze najważniejsze jest to, aby dopasować pytania do grupy docelowej – ich wieku, zainteresowań, danych demograficznych i zachowań – oraz do branży, w jakiej działasz. Podczas tworzenia harmonogramu postów na Facebooku ważne jest podążanie za celem marketingowym. W przypadku proponowanych przez nas pytań celem ma być zwiększenie zaangażowania wśród odbiorców. 

Jeśli Twoim celem również jest zwiększenie liczby komentujących, udostępniających czy wchodzących w interakcję, wykorzystaj proponowane przez nas pytania. Przekonaj się, że właśnie te pytania, pomogą Ci zaangażować odbiorców na Facebooku.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *