blog poradniki SEO

Tworzenie zaplecza SEO – czy warto je mieć?

Inwestowanie w pozycjonowanie strony to podstawa skutecznego marketingu internetowego, które pozwala zwiększyć konwersję i ruch na stronie. Jednym z elementów skutecznej strategii SEO może być zbudowanie zaplecza SEO. Przekonaj się, dlaczego warto tworzyć zaplecze SEO oraz dowiedz się, jak stworzyć zaplecze zgodne z wytycznymi Google.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Co to jest zaplecze SEO?

Zastanawiasz się, co to jest zaplecze SEO? To sieć stron, które wspierają główną witrynę, aby poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jak to możliwe? Strony zapleczowe zawierają linki prowadzące do witryny docelowej, a tym samym poprawiają jej autorytet w oczach robotów Google.

Zaplecze SEO może składać się z blogów, stron tematycznych czy też katalogów, gdzie publikowane są wartościowe treści związane z konkretną branżą lub tematyką. Kluczowe znaczenie ma to, aby utworzone zaplecza SEO miały wysoką jakość i były tworzone zgodnie z wytycznymi Google – dzięki temu będą pomagały w budowaniu ruchu organicznego i zwiększą widoczność w Internecie.

Jak stworzyć zaplecze SEO zgodne z algorytmem Pingwin?

Algorytm Pingwin został wprowadzony przez Google w 2012 roku, aby ukrócić praktyki manipulacyjne podczas pozycjonowania stron – szczególnie dotyczy to nadmiernego wykorzystywania niskiej jakości linków. Wcześniejsze algorytmy kładły większy nacisk na ilość linków, co prowadziło do tworzenia masowego, słabej jakości zaplecza SEO.

Pingwin zmienił ten paradygmat, premiując linki pochodzące z wartościowych, naturalnych źródeł i nakładając kary za nienaturalne schematy linkowania.

Jak stworzyć zaplecze SEO zgodne z algorytmem Pingwin? Przestrzegaj następujących zasad:

●  twórz wartościowe, unikalne i przydatne dla użytkowników treści, które budują autorytet strony,

●  unikaj schematycznych linków prowadzących tylko do jednej strony,

●  buduj linki w naturalny sposób, bez nadmiernej optymalizacji,

●  wybieraj źródła, które są tematycznie związane z Twoją branżą,

●  nie stosuj automatycznych generatorów zaplecza i masowych katalogów,

●  zadbaj o wysoką jakość techniczną zaplecza, aby wzmocnić jego wiarygodność,

●  nie przesadzaj z liczbą linków prowadzących z jednej strony; zachowaj proporcję między treściami a linkami, aby zaplecze wyglądało naturalnie.

Tworzenie zaplecza SEO – jakie ma zalety?

Tworzenie zaplecza SEO może skutecznie wspierać proces pozycjonowania witryny i wzmocnić jej widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Najwięcej korzyści zapewnia zaplecze, które umożliwia tworzenie naturalnego i wartościowego profilu linkowego – wtedy skutecznie zwiększy autorytet docelowej strony. Tak naprawdę możesz zyskać znacznie więcej, dlatego poznaj najważniejsze zalety tworzenia zaplecza SEO dla swojej strony.

Wzmocnienie profilu linkowego strony

Profil linkowy to ważny element oceny strony przez algorytm wyszukiwarki. Dlatego ważne jest wzmocnienie go za pomocą zaplecza SEO. Dzięki stworzeniu zaplecza możesz pozyskiwać wartościowe, naturalnie wyglądające linki zewnętrzne. Będziesz też kontrolować jakość, liczbę oraz sposób rozmieszczenia linków, więc nie musisz obawiać się kar od Google za spam. Kluczowe znaczenie ma to, aby strona zapleczowa była tematycznie związana z docelową witryną.

Możliwość posiadania w pełni kontrolowanego medium

Jakie jeszcze zalety zapewnia tworzenie zaplecza SEO? Własne zaplecze daje Ci pełną kontrolę nad publikowanymi treściami, strukturą strony oraz strategią linkowania. W przeciwieństwie do zewnętrznych platform, które mogą zmieniać swoje zasady lub ograniczać dostęp, zaplecza stworzone przez Ciebie pozostają pod Twoją kontrolą. Dzięki temu możesz optymalizować witrynę zgodnie z najnowszymi wytycznymi SEO, zapewnisz spójność z wizerunkiem marki, a do tego szybko zmodyfikujesz linki, aby nie doszło do błędu 404.

Posiadanie w pełni kontrolowanego zaplecza SEO umożliwia również eksperymentowanie z różnymi formatami treści i metodami linkowania. Po prostu dopasujesz zaplecze do własnej strategii pozycjonowania, aby zapewnić jak największe korzyści dla Twojej docelowej witrynie.

Wspomaganie pozycjonowania na frazy kluczowe z dużą konkurencyjnością

Pozycjonowanie fraz kluczowych o dużej konkurencyjności wymaga strategicznego podejścia i może w tym pomóc stworzenie zaplecza SEO. Dzięki publikowaniu wysokiej jakości treści możesz wzmocnić linkowanie do docelowych fraz kluczowych. Stopniowo zwiększysz też ich widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Co więcej, tematycznie powiązane strony zapleczowe dostarczają również bardziej zróżnicowane linki, co buduje wiarygodność w oczach Google.

Zaletą jest także to, że zaplecza umożliwiają testowanie fraz w różnych konfiguracjach i zapewniają szybką zmianę strategii w odpowiedzi na zmieniające się trendy.

Zwiększenie wiarygodności marki

Jakie jeszcze zalety zapewnia tworzenie zaplecza SEO? Dobrze zaprojektowane zaplecze może stać się istotnym elementem budowania wiarygodności marki w oczach użytkowników i robotów Google. Pomoże w tym regularne publikowanie wartościowych treści, które są spójne z misją i wartościami firmy, a także Twoją ofertą. Dzięki temu możesz budować pozycję eksperta w swojej branży.

Zaplecze SEO umożliwia także tworzenie dedykowanych stron, które wspierają docelową witrynę, co buduje jej wiarygodność i autentyczność. Takie działanie ma duży wpływ na decyzje zakupowe odbiorców, którzy znacznie chętniej ufają markom o ugruntowanej pozycji w Internecie.

Sposób na dodatkowy dochód

Spójrz na zaplecza SEO jeszcze szerzej – mogą pomóc Ci nie tylko w budowaniu pozycji w Google, ale również generować dodatkowe przychody. Jedną z najpopularniejszych możliwości jest emisja reklam np. dzięki Google AdSense. Inną opcją jest sprzedaż miejsc na artykuły sponsorowane lub linki partnerskie.

Oczywiście zaplecze powinno służyć też do promowania własnych produktów lub usług i w ten sposób zwiększać ich sprzedaż. W jaki jeszcze sposób możesz zarabiać na stronie zapleczowej? Udostępniaj płatne narzędzia i e-booki do pobrania.

Zwiększenie ruchu organicznego na stronie

Warto wspomnieć o jeszcze jednej zalecie, jaką zapewnia własne zaplecze SEO, czyli o zwiększaniu ruchu organicznego. Jest to możliwe dlatego, że zaplecza poprawiają profil linków docelowej witryny, ale też sprawiają, że trafia na nią większa liczba użytkowników, co może skutkować wzrostem konwersji. Jak to możliwe? Ruch z zaplecza to zazwyczaj użytkownicy o większym stopniu zainteresowania danym tematem, usługą lub produktem, co przekłada się na wyższy współczynnik konwersji.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jakie są wady własnego zaplecza SEO?

Posiadanie własnego zaplecza SEO niesie ze sobą wiele korzyści, jednak warto również znać potencjalne wady tego rozwiązania. Oto, jakie są wady własnego zaplecza:

●  wysokie koszty początkowe i utrzymania zaplecza – związane z inwestycją w domenę, hosting, optymalizację techniczną i treści,

●  ryzyko kar ze strony Google – jeśli zaplecza nie będą prowadzone zgodnie z wytycznymi Google,

●  czasochłonność – szczególnie w przypadku samodzielnego zarządzania zapleczem; najwięcej czasu zajmuje regularne aktualizowanie treści, monitorowanie wydajności i dostosowywanie do zmian wytycznych,

●  konieczność posiadania specjalistycznej wiedzy – tworzenie zaplecza SEO zgodnego z wytycznymi Google wymaga specjalistycznej wiedzy, doświadczenia i znajomości technik pozycjonowania.

5 błędów podczas tworzenia zaplecza SEO

Chcesz zwiększyć widoczność swojej strony lub sklepu online w Google? Samo stworzenie zaplecza SEO może nie wystarczyć. Konieczne jest także to, abyś wystrzegał się najczęściej popełnianych błędów, które mogą skutkować spadkiem wiarygodności witryny, a nawet karami ze strony Google.

Przedstawiamy 5 najczęstszych błędów, których warto unikać podczas tworzenia zaplecza.

  1. Publikowanie niskiej jakości treści – teksty dodawane na stronach zapleczowych powinny być unikalne, merytoryczne i dostosowane do potrzeb użytkowników. Dlatego zrezygnuj z treści przeładowanych słowami kluczowymi, z błędami merytorycznymi i gramatycznymi,
  2. Zbyt intensywne linkowanie – wystrzegaj się nadużywania linków prowadzących do docelowej witryny z zaplecza, ponieważ może to zostać uznane za manipulację. Linkowanie zapewni najlepsze efekty, jeśli będzie wyglądać naturalnie. Dostosuj też liczbę linków do jakości oraz długości tekstów.
  3. Duplikacja treści – powielanie tych samych tekstów na różnych stronach zapleczowych lub kopiowanie ich z innych źródeł powoduje problemy z indeksowaniem i obniża wartość zaplecza. Ważne jest, aby na każdej stronie zapleczowej znalazły się unikalne treści.
  4. Brak linkbuildingu strony zapleczowej – same strony zapleczowe również potrzebują linków, aby budować swoją wiarygodność. Nie ignoruj tego aspektu, ponieważ sprawi to, że zaplecza będą miały mniejszy wpływ na efekty pozycjonowania głównej strony.
  5. Niewłaściwa optymalizacja techniczna – brak meta tagów, wolne ładowanie stron czy też brak odpowiednich zabezpieczeń mogą obniżać wartość zaplecza zarówno w oczach użytkowników, jak i Googlebotów.

🚀 Zaplecze SEO – narzędzie mocy czy kosztowny mit?

Zaplecze SEO, jeśli tylko jest zaplanowane i prawidłowo zarządzane, może stanowić skuteczne narzędzi, które wesprze pozycjonowanie docelowej witryny. W jaki sposób? Wzmacnia profil linków, wspomaga pozycjonowanie trudnych fraz kluczowych, a do tego zwiększa wiarygodność marki i wpływa na wzrost ruchu organicznego. Zyskasz też pełną kontrolę nad publikowanymi treściami, sposobem dodawania linków oraz tematyką tekstów, dzięki czemu dostosujesz zaplecze do algorytmu Pingwina.

Zwróć też uwagę na to, że tworzenie zaplecza SEO może generować wysokie koszty, jest też czasochłonne i wymaga wiedzy. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów. Dzięki temu zyskasz silne zaplecze, które w realny sposób wpłynie na widoczność Twojej marki w wynikach wyszukiwania Google.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *