Nikt z nas nie lubi przepłacać, dlatego bez względu na to, czy potrzebujesz strony dla swojej firmy, sklepu internetowego, w którym możesz sprzedawać swoje rękodzieło czy chcesz po prostu publikować swoje artykuły blogowe, zawsze szukasz oszczędności. Podczas poszukiwań idealnej oferty na pewno napotkasz się na specjalistów, którzy wykonają „stronę za 100 zł”, ale też takich, którzy wycenią projekt na kilka lub nawet kilkanaście tysięcy złotych. Pewnie zastanawiasz się, skąd ta różnica? Już spieszymy z odpowiedzią.
Czy można zrobić prostą stronę za 100 zł? Sprawdźmy to!
Odpowiedź brzmi nie – absolutnie nie da się zrobić strony internetowej za 100 zł. Nie, gdy potrzebujesz strony dla firmy, reprezentatywnego bloga i witryny, która będzie bezpiecznie przechowywać dane użytkowników.
Nawet gdy zdecydujesz się na samodzielne przygotowanie strony, musisz zakupić przynajmniej domenę i hosting, a koszty rozpoczynają się od min. 200 zł w zależności od tego, jaką ofertę wybierzesz. Oczywiście bardzo często do kosztów doliczyć trzeba szablon/motyw strony, potrzebne rozszerzenia/wtyczki czy teksty na stronę.
Jeśli masz umiejętności związane z tworzeniem stron internetowych i co najważniejsze – czas na postawienie witryny, to faktycznie możesz zaoszczędzić i nawet za kilkaset złotych przygotować stronę WWW.
W sytuacji, gdy nie jesteś pewien lub pewna jednej czy dwóch tych kwestii, to pozostaje Ci skorzystanie z pomocy kogoś z zewnątrz.
Przed wybraniem specjalisty, który proponuje wykonanie strony za 100 zł, 200 zł czy 500 zł, zastanów się, dlaczego ktoś chce wykonać dla Ciebie witrynę za pół darmo. Jaki ma w tym cel? Dlaczego tak nisko wycenia swój czas, wiedzę, umiejętności i jakość oferowanych usług? Jeśli w Twojej głowie zapaliła się czerwona lampka, to całkiem słusznie.
Co jest nie tak z „prostą stroną za 100 zł”?
Zamawianie strony za 100 czy 500 zł to często same kłopoty. Nie piszemy tego tylko z perspektywy agencji. Niestety tak wygląda rzeczywistość i wybierając „specjalistów”, którzy za pół darmo wykonają dla Ciebie profesjonalną witrynę, musisz mieć z tył głowy ryzyko, a właściwie całą masę zagrożeń, na które narażasz siebie, swoją markę i klientów.
Oto 5 powodów, dlaczego nie opłaca się zamawiać strony za 100 zł czy 500 zł:
- to dopiero początkowa cena – często okazuje się, że 500 zł za stronę to dopiero początek, a w umowie zapisane są kolejne opłaty za projekt, optymalizację SEO, serwer i wiele innych aspektów, o których nie wiedziałeś, pamiętaj, aby zawsze czytać umowy przed ich podpisaniem,
- to gotowy, prosty szablon – taki specjalista zapewne korzysta z gotowego i darmowego szablonu, którego jedynie delikatnie dopasowuje do potrzeb Twojej marki, oznacza to, że strona na 98% nie będzie wyglądała profesjonalnie, a użytkownicy, gdy ją odwiedzą, od razu wyczują, że coś tutaj jest nie tak,
- to oznaka braku doświadczenia – może zdarzyć się też tak, że niska cena oznacza, że ktoś dopiero uczy się, jak robić strony i od razu szuka zleceń, niestety dawanie szansy może skończyć się awariami i niską jakością strony,
- to oznaka zagrożenia hakerskiego – innym powodem, dlaczego strona jest tak tania, bywa ukryty cel wykonawcy, może od razu chce wykonać stronę na niepewnym serwerze, a w jeszcze gorszym przypadku pomaga w wykradaniu danych i ułatwia wykonywanie ataków hakerskich,
- zapłacisz podwójnie – przez awarie, niską jakość czy nie funkcjonalną stronę ostatecznie i tak będziesz szukać specjalisty, który wyeliminuje te problemy i zapewne wykona stronę od nowa, a to oznacza, że koszty wykonania strony wzrosną bardziej niż o 100 zł czy 500 zł.
Ile kosztuje strona w 2024 roku?
Nie każdy musi wiedzieć, ile kosztuje strona internetowa w 2024 roku. Rozumiemy to. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się przygotować ten tekst, który pomoże Ci zrozumieć, jaki jest aktualny cennik za stronę WWW i czym różni się profesjonalna witryna od tej za 100 zł czy 500 zł.
Cena za stronę zależy od wielu aspektów takich jak:
- rodzaj strony – najtańsza będzie strona typu one page, wizytówka, a najdroższa witryna z blogiem, sklepem i kilkoma zakładkami,
- doświadczenie i wiedza wykonawcy oraz od tego, czy powierzysz wykonanie strony freelancerowi, czy agencji interaktywnej,
- wielkość i rozmiar strony – im więcej podstron, tym cena za stronę rośnie,
- wyposażenie strony w dodatkowe funkcjonalności i instalacja płatnych wtyczek – np. systemu rejestracji,
- wykonanie projektu graficznego z wykorzystaniem gotowego szablonu lub indywidualnego projektu,
- platforma, na której powstanie strona – do wyboru masz stronę na WordPressie czy sklep na PrestaShop lub Magenta, ale też systemy SaaS, które zazwyczaj opierają się na płaceniu comiesięcznego abonamentu,
- cena hostingu i domeny – przeważnie domena z rozszerzeniem .pl to koszt ok. 11-12 zł, natomiast ceny hostingu są bardzo zróżnicowane, bo możesz wybrać płatność jednorazową lub miesięczną w formie abonamentu, koszty rozpoczynają się od 50 do kilkuset złotych,
- to, czy certyfikat SSL jest darmowy, czy należy dodatkowo za niego zapłacić np. 100 zł lub nawet 1000 zł,
- czas realizacji – ekspresowe wykonanie to dodatkowe koszty,
- cena za teksty – w większości przypadków to copywriter pisze profesjonalne i marketingowe teksty na stronę, za które również należy zapłacić, a to dodatkowo zwiększa cenę za stronę WWW,
- dodatkowe usługi – agencja może oferować także przygotowanie strony do pozycjonowania SEO w tym optymalizację, co sprawi, że późniejsze działania SEO przyniosą lepsze efekty.
Oto, ile kosztuje profesjonalna strona internetowa w 2024 roku
- Cena za stronę one page, która nazywana jest wizytówką (bez zakładek), wynosi ok. 1500-4500 zł.
- Cena za prostą stronę z kilkoma podstronami to 2200-5000 zł.
- Cena za stronę ze sklepem internetowym mieści się w przedziale 3000-20000 zł. To najszerszy zakres cenowy, gdyż zależy od wielkości i strony i sklepu.
- Cena za profesjonalną stronę/serwis z wieloma podstronami i funkcjonalnościami rozpoczyna się od 5000 zł, a kończy na kilkunastu tysiącach.
Czym różni się strona za 100 zł i strona za 5000+ zł?
Jak widzisz, różnice w cenie za witryny internetowe są bardzo duże. Jednak cena to jedynie wierzchołek góry, bo strony za 100 zł i za 5000+ zł różnią się również wyglądem, poziomem bezpieczeństwa danych, dodatkowymi funkcjonalnościami, poziomem ryzyka wystąpienia awarii i ataków hakerskich.
Strona firmowa to współczesne wizytówka, dlatego Twoim zadaniem jest zamówić witrynę, która stworzy pozytywne pierwsze wrażenie, zamiast budzić obawy potencjalnego klienta. Jeśli zamówisz tanią witrynę z gotowego, darmowego szablonu, która została przygotowana przez początkującego freelancera, zyskasz stronę jedną z wielu. Przeciętną, nieintuicyjną, a często też zaprojektowaną według standardów sprzed kilkunastu lat. Takie witryny nie sprzedają. Wtedy nawet 100 zł, 500 zł czy 1000 zł za stronę to będzie dużo. O wiele za dużo za stronę, która nie przynosi korzyści Twojej marce, a wręcz powoduje osłabienie jej renomy.
Oszczędzanie nie jest złe, ale musisz wiedzieć, kiedy faktycznie ma miejsce, a kiedy jest tylko wstępem do znacznie wyższych kosztów czy wręcz powoduje same straty.
Co zrobić, żeby zaoszczędzić na stronie internetowej? 3 triki
Po dłuższym zastanowieniu przygotowaliśmy 3 sposoby, dzięki którym dowiesz się, jak zaoszczędzić na stronie internetowej. Przekonasz się, że wcale nie musisz zamawiać witryny za 100 zł czy 500 zł, aby obniżyć koszty.
Zrób stronę samodzielnie
To oczywiste, ale tylko wtedy, gdy wiesz, jak samodzielnie zrobić stronę internetową. Bez wiedzy pokrytej doświadczeniem nie ma to sensu. Dlaczego? Bo ostatecznie stracisz sporo czasu na wykonanie witryny, która ostatecznie może nie spełnić Twoich oczekiwań.
Jeśli jednak wiesz, jak działa WordPress, jak stworzyć motyw czy przynajmniej jak obsługiwać kreatory stron internetowych, to samodzielne robienie strony internetowej może zapewnić Ci pewną oszczędność finansową. Dlaczego pewną? Bo będzie wymagało to sporo czasu.
Znajdź agencję i podpisz umowę też na inne usługi
Gdy jednak powierzysz przygotowanie strony agencji interaktywnej (polecamy nasze usługi 🙂), to oczywiście również masz kilka sposobów na oszczędność. Po pierwsze otrzymasz fakturę VAT za usługę, której wartość możesz później zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, a VAT odliczyć. To już oznacza, że ostateczny koszt za stronę będzie niższy.
Jednak to nie koniec opcji, które pozwolą Ci zaoszczędzić na stronie internetowej od agencji. Otóż doskonale sprawdza się też negocjacja, ale żeby do niej podejść, potrzebujesz argumentów, a sama chęć zaoszczędzenia pieniędzy to niewiele. Dlatego też lepszą opcją będzie wybranie agencji, która oferuje także inne usługi np. pozycjonowanie, płatne kampanie Meta Ads czy Google Ads. Wiele firm zapewnia elastyczny i indywidualnie dopasowany cennik, gdy zdecydujesz się podpisać umowę nie tylko na wykonanie strony internetowej, ale też na dodatkowe usługi marketingowe. To już całkiem spory as w rękawie podczas rozmów negocjacyjnych, dzięki któremu możesz realnie zaoszczędzić.
Zamów prostą stronę z CMS-em
Innym ciekawym trikiem jest też zamówienie prostej strony z zaledwie kilkoma zakładkami, ale najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby wybrać witrynę opartą o intuicyjny CMS np. WordPress. Jeśli masz, chociaż podstawową wiedzę na temat tworzenia stron internetowych, to na pewno poradzisz sobie później ze stworzeniem dodatkowych podstron czy zainstalowaniem nowych wtyczek, gdy akurat będą potrzebne.
Do tego znajomość funkcjonowania WordPressa może sprawić, że zaoszczędzisz, gdyż będziesz mógł samodzielnie opiekować się stroną – wykonywać aktualizacje i dodawać treści.
🚀 Różnice między stroną za 100 zł i za 5000+ zł są wielkie
Tania strona = niska jakość, ryzyko awarii, osłabienie renomy firmy, a nawet podejrzenie, że wykonawca chce osłabić Twoją markę. Nie ryzykuj. Dowiedz się, ile kosztuje strona internetowa w 2024 roku i co wpływa na cenę za stronę. Następnie przeanalizuj oferty agencji i freelancerów, aby świadomie wybrać najlepszą ofertę. Potraktuj zakup strony witryny jak inwestycję w rozwój swojej marki.