
Co zrobić, żeby kupujący powrócił do porzuconego wcześniej koszyka? Jak sprawić, aby użytkownik, który wszedł na Twoją stronę, zostawił swój e-mail i zapisał się na newsletter? Dobrym sposobem może być uruchomienie kampanii remarketingowej w Google Ads. Nie wiesz, jak to zrobić? W takim razie zapraszamy do czytania!

Co to jest remarketing?
W dużym uproszczeniu remarketing to strategia reklamowa, która pozwala ponownie docierać do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę, ale nie wykonali oczekiwanej akcji.
Na przykład porzucili koszyk i nie dokonali zakupu, nie wypełnili formularza kontaktowego ani nie zapisali się do newslettera.
Remarketing można wykorzystać w różnych kampaniach – np. tworząc kampanię w Google Ads czy Meta Ads. W tym artykule zwrócimy uwagę na Remarketing Google Ads.
Dzięki wykorzystaniu remarketingu możesz przypomnieć użytkownikom o Twojej ofercie czy innej niewykonanej akcji. To zwiększa szansę na to, że osiągniesz zamierzony cel.
Jak działa remarketing Google Ads?
Zanim uruchomisz kampanię remarketingową Google Ads, musisz wybrać odpowiednie źródło danych, z którego narzędzie będzie pobierało informacje na temat użytkowników. Najlepiej w tym celu połączyć Google Ads z Google Analytics, jeśli tylko narzędzie zostało wcześniej skonfigurowane z Twoją witryną. W tym celu wystarczy dodać specjalny kod na swojej stronie, który umożliwi badanie i zapisywanie zachowań użytkowników oraz tworzenie listy remarketingowej. W kampaniach remarketingowych ważną rolę odgrywają pliki cookies, które pozwalają na śledzenie zachowań użytkowników. Dzięki temu będziesz mógł dostosować komunikaty reklamowe do różnych grup odbiorców.
Z perspektywy internauty wygląda to w ten sposób, że po porzuceniu koszyka, przechodzi na kolejne strony internetowe, na których zostaje wyświetlona reklama z produktami, które chciał zakupić. Google Ads umożliwia publikowanie reklam w wyszukiwarce Google, ale też w sieci reklamowej Google w tym na YouTubie, czy na dużych, popularnych portalach.
Jak ustawić kampanię remarketingową w Google Ads? Poradnik dla osób początkujących
Jeśli masz mały budżet lub chcesz zaoszczędzić, możesz samodzielnie uruchomić kampanię remarketingową w Google Ads. W tym celu skorzystaj z naszej instrukcji.
Ustawienia konta
Do włączenia kampanii remarketingowej potrzebujesz własnej strony internetowej i konta w Google Ads, które stworzysz na stronie ads.google.com. Podczas zakładania konta zostaniesz poproszony np. o uzupełnienie informacji na temat kraju rozliczenia, strefy czasowej, waluty, danych o firmie oraz danych związanych z płatnościami – w zakładce „Narzędzia i ustawienia”.
Konfiguracja z kontem Google Ads
Już na samym początku połącz swoje konto Google Analytics z Google Ads. W tym celu przejdź do GA i postępuj w następujący sposób – przejdź do: Administracja → Ustawienia danych → Gromadzenie danych → Włącz zbieranie danych w Google Signals oraz kliknij na dole ekranu „Potwierdzam”. Kolejnym krokiem jest odnalezienie w panelu bocznym zakładki „Połączenia z Google Ads”. Podczas łączenia kont zostaniesz poproszony o wpisanie swojego identyfikatora konta Google Ads.
Dobrym pomysłem będzie połączenie również konta Google Ads z YouTube – poprzez przejście do zakładki Narzędzia i ustawienia → Konfiguracja → Połączone konta.
Dodanie tagu – dla remarketingu dynamicznego
Teraz przejdźmy do narzędzia Google Ads, a dokładnie do zakładki:
Narzędzia i ustawienia → Zasoby wspólne → Zarządzanie odbiorcami → Twoje źródła danych.
Jeśli chcesz tworzyć remarketing dynamiczny, będziesz potrzebować do tego włączony Tag Google Ads. Dlatego wystarczy, że klikniesz „Szczegóły” przy Tag Google Ads, a następnie zjedziesz na sam dół strony do sekcji „Konfiguracja tagu”. Wybierz opcję „Zainstaluj tag samodzielnie”, teraz wystarczy, że skopiujesz wygenerowany tag Google, a następnie wkleisz go do kodu Twojej strony internetowej (koniecznie na każdej podstronie) pomiędzy tagami <head> a </head>. Alternatywnym rozwiązaniem będzie dodanie tagu poprzez narzędzie Tag Manager Google.

Tworzenie listy odbiorców
Następnie ponownie przechodzimy do zakładki:
Narzędzia i ustawienia → Zasoby wspólne → Zarządzanie odbiorcami → Segmenty → „+”.
Na tym etapie zyskasz możliwość wybrania segmentu, czyli musisz określić, do kogo chcesz trafiać ze swoją reklamą remarketingową w Google Ads. Najczęściej wybierane są takie segmenty jak – użytkownicy, którzy weszli w interakcję z Twoją witryną, aplikacją, filmami lub kanałem na YouTube oraz lista klientów zawierająca numery telefony czy adresy e-mailowe klientów, którą należy dodać w pliku .csv.
Na przykład, aby stworzyć listę odbiorców, którzy weszli w interakcję z Twoją stroną, należy wybrać opcję „Użytkownicy witryny” i uzupełnić takie pola jak:
- nazwa segmentu,
- użytkownicy należących do segmentu – kliknij „Użytkownicy stron internetowych”,
- czynności, działanie – wybierz „Odwiedziny na stronie internetowej”, a następnie najlepiej kliknij opcję „Doprecyzuj działanie”, dzięki temu zyskasz możliwość wklejenia adresu strony, której konkretnie ma dotyczyć działanie, np. zaznacz „URL strony”, następnie „Zawiera” oraz wpisz pozostałą część adresu URL,
- czynności, wykluczanie – dobrym sposobem może być także dodanie działania, które będzie miało na celu wykluczenie jakiegoś działania lub działań; w tym celu kliknij „Dodaj działania” i wybierz opcję „Doprecyzuj działanie”, gdzie możesz wkleić adres strony podziękowania czy potwierdzenia zakupu; dzięki tej opcji wykluczysz osoby, które weszły na stronę np. w ciągu ostatnich 14 dni, ale dokonały zakupu lub zapisały się do newslettera,
- okres, w jakim odbyło się wskazane działanie, np. 14 dni.
Następnie kliknij „Utwórz segment”, aby zakończyć tworzenie listy odbiorców o wybranych cechach.
Tworzenie kampanii remarketingowej Google Ads
Jak ustawić kampanię remarketingową w Google Ads? Gdy wykonasz wszystkie wcześniejsze kroki, cały dalszy proces będzie już naprawdę szybki i prosty. Przejdź teraz do narzędzia Google Ads i wybierz opcję „Utwórz”, a później „Kampania”.
Możesz dowolnie skonfigurować swoją kampanię remarketingową w Google Ads lub postępować zgodnie z naszymi kolejnymi wskazówkami:
- wybierz cel kampanii – najlepiej zdecyduj się na opcję ostatnią bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu,
- określ typ kampanii i np. sieć reklamowa,
- wklej link do strony, która ma zostać wyświetlona użytkownikowi po tym, jak kliknie reklamę,
- nazwij swoją kampanię,
- uzupełnij ustawienia kampanii – wskaż lokalizację, czyli do jakich krajów ma docierać reklama; określ języki, którymi posługują się klienci, zaznacz, kiedy ma rozpocząć i zakończyć się kampania, na jakich urządzeniach ma być wyświetlana, zyskasz także możliwość wybrania pliku danych reklam dynamicznych, który pozwoli na tworzenie reklam spersonalizowanych,
- ustal budżet i stawki – zyskasz możliwość wpisania, ile chcesz wydawać maksymalnie w ciągu dnia na kampanię remarketingową; poza tym możesz również wskazać, na czym chcesz się skupić np. na konwersji, wartości konwersji itd.,
- kierowanie – w kolejnym kroku uzupełnij dane na temat wcześniej stworzonych segmentów odbiorców, ale też słów kluczowych, miejsca docelowego, danych demograficznych, a nawet zyskasz możliwość wybrania tematyki stron internetowych, na jakich będą wyświetlały się Twoje reklamy,
- tworzenie reklamy – ostatnim krokiem będzie stworzenie kreacji reklamy; uzupełnij wskazane przez narzędzie pola takie jak np. nazwa firmy, dodaj obraz, logo, nagłówek, tekst reklamy i kliknij „Utwórz reklamę”.
W zakładce „Kampanie” możesz sprawdzić, czy kampania została uruchomiona, a w razie potrzeby możesz ją wstrzymać lub zatrzymać.
.
🚀 Dobrze skonfigurowany remarketing Google Ads to szansa na odzyskanie klienta
Remarketing to w marketingu druga szansa, którą warto dać klientom, odwiedzającym Twoją stronę. Uruchamiając kampanię remarketingową w Google Ads będziesz w stanie dotrzeć ponownie do osób, które nie wykonały jakiejś konkretnej akcji, np. nie dokonały zakupu, nie zostawiły swojego e-maila lub nie wysłały wiadomości poprzez formularz kontaktowy.
Dzięki naszym kilku prostym wskazówkom wiesz już, jak ustawić kampanię remarketingową w Google Ads. Cały proces nie powinien zająć więcej niż 20-30 minut i to jedynie w przypadku osoby początkującej. Dlatego, jeśli chcesz zobaczyć od środka, jak działa remarketing, to polecamy stworzyć taką kampanię, a później obserwować, jakie efekty zapewnia.
Pamiętaj, że duże znaczenie w kampaniach Google Ads odgrywa ich optymalizacja i monitorowanie, co już wymaga sporego doświadczenia. Na szczęście możesz napisać do nas, pomożemy Ci ponownie trafić do niezdecydowanych użytkowników, którzy włączyli Twoją stronę, ale nie wykonali wymaganej interakcji.
