Potrzebujesz indywidualnego wsparcia podczas samodzielnego pozycjonowania lub optymalizacji strony internetowej? W takim przypadku pomocne są konsultacje SEO, podczas których to specjaliści spróbują zdiagnozować problem, który utrudnia Ci osiągnięcie wysokiej lokaty w Google. Przekonaj się, na czym dokładnie polega konsultacja SEO i kiedy warto z niej skorzystać.
Na czym polega konsultacja SEO?
Konsultacje SEO zazwyczaj mają formę spotkania z ekspertem z zakresu SEO, podczas którego omawiane są konkretne problemy i pytania dotyczące np. optymalizacji strony. Specjaliści mogą postawić diagnozę po dokonaniu oceny stanu Twojej witryny. Dzięki temu dowiesz się, czy samodzielna optymalizacja przynosi oczekiwane rezultaty. Sprawdzi się też, gdy masz pytania i nie możesz znaleźć na nie odpowiedzi. Może to dotyczyć np.:
- link buildingu,
- optymalizacji treści,
- problemów z wolnym ładowaniem się strony,
- strategii słów kluczowych.
Jak wygląda konsultacja SEO? Krok po kroku
Na czym polega konsultacja SEO? Sam sposób działania może różnić się w zależności od wybranej agencji. Jednak na naszym przykładzie możesz zobaczyć, jak przebiega takie spotkanie:
- wysłanie zgłoszenia przez klienta – w treści powinieneś wskazać konkretny problem dotyczący SEO, z którym się borykasz i potrzebujesz wsparcia w jego rozwiązaniu,
- analizowanie problemu – po otrzymaniu zgłoszenia przechodzimy do wstępnej analizy i wyceny zlecenia, czyli liczby godzin potrzebnych na rozwiązanie problemu,
- zgoda na współpracę – jeśli odpowiadają Ci nasze warunki współpracy, to przechodzimy do dalszego etapu konsultacji,
- rozwiązanie problemu – możemy zająć się tym samodzielnie lub wspólnie np. za pośrednictwem zooma czy też w siedzibie naszej firmy w Warszawie. Dajemy konkretne wskazówki i metody na rozwiązanie zaistniałego problemu, przekazujemy indywidualne wskazówki i zalecenia. Podczas konsultacji możemy też opracować dedykowaną strategię, która pozwoli Ci poprawić efekty SEO.
Czym NIE jest konsultacja SEO?
Bardzo często konsultacje z zakresu SEO są utożsamiane z audytem SEO – to błędne założenie. Konsultacje mają bardziej ogólny charakter, dlatego też ich cena jest znacznie niższa w porównaniu do pełnego audytu. Poza tym konsultacje polegają na wstępnej analizie stanu Twojej strony lub sklepu online. Niekiedy na jej wykonanie wystarczy 1-2 godziny. Natomiast profesjonalny audyt SEO jest bardziej czasochłonny, wymaga analitycznej wiedzy, zastosowania profesjonalnych narzędzi, a przy tym jest bardziej kompleksowy.
Tak naprawdę konsultacje mają na celu rozwiązanie konkretnego, najczęściej jednego problemu. Podczas gdy audyt ma wykryć wszystkie problemy i błędy z zakresu SEO, jakie występują na stronie.
Kiedy warto skorzystać z konsultacji SEO?
Wsparcie ze strony specjalistów ds. SEO może pomóc Ci w rozwiązaniu wielu problemów np. nagłego spadku pozycji w Google. Wtedy zyskasz wskazówki, dzięki którym znów zaczniesz osiągać założone cele. Sprawdź, kiedy warto skorzystać z konsultacji SEO.
Strona internetowa nie generuje ruchu
Regularnie dodajesz zoptymalizowane treści, dbasz o pozycjonowanie strony, pozyskujesz linki zewnętrzne i tworzysz kampanie marketingowe, a to nadal nie przynosi efektów? Problem może tkwić w nieprawidłowej optymalizacji strony lub błędnie dobranych słowach kluczowych. Konsultacja ze specjalistami z zakresu SEO może pomóc Ci w odnalezieniu źródła problemu i naprawie błędów, które blokują ruch na stronie.
Spadek pozycji w wynikach wyszukiwania
Nagłe spadki pozycji w wynikach organicznych to jeden z częstszych problemów, który wymaga konsultacji SEO. Tym bardziej że może istnieć sporo przyczyn powodujących spadek w rankingu Google. Czasem problemem są zmiany algorytmów Google, błędy na stronie lub też niewłaściwa identyfikacja działań konkurencji. Konsultant przeprowadzi wtedy ogólną analizę i wskaże kroki, które mają przywrócić dawną widoczność w wynikach wyszukiwania.
Rebranding lub zmiana struktury strony
Bardzo często zmiany związane z rebrandingiem, migracją na nowy system CMS czy modyfikacją struktury strony są momentami krytycznymi pod kątem SEO. Niewłaściwe wdrożenie takich zmian może skutkować utratą pozycji w Google, problemami z indeksacją czy ograniczonym ruchem. W takim przypadku warto jeszcze przed wprowadzeniem zmian skonsultować się ze specjalistą, który doradzi, jak zrobić to w prawidłowy sposób.
Rozbudowa strony o nowe funkcje lub treści
Kiedy warto skorzystać z konsultacji SEO? Wbrew pozorom profesjonalne wsparcie przyda Ci się także wtedy, gdy chcesz dodać na stronie nowe sekcje, produkty czy też rozbudować witrynę o bloga firmowego. Najlepiej, jeśli efektem konsultacji będzie pomoc przy stworzeniu strategii, która umożliwi wdrożenie nowych elementów tak, by nie zakłócały już istniejącej struktury SEO.
Wątpliwości dotyczące strategii słów kluczowych
Twoja strona internetowa jest dobrze zoptymalizowana, ale nadal nie dostrzegasz oczekiwanych efektów? W takiej sytuacji często problemem jest nieodpowiedni dobór słów kluczowych. Dlatego podczas konsultacji przedstaw aktualną strategię, z którą będzie mógł zapoznać się specjalista. Zapewne dokona też analizy konkurencji i zadba o dopasowanie fraz kluczowych do intencji użytkowników. Dzięki temu dowiesz się, jakie słowa kluczowe warto wykorzystać na Twojej stronie, aby zapewniły największy ruch i konwersję.
Problemy z indeksacją
Jakie jeszcze problemy na stronie mogą wymagać konsultacji z zakresu SEO? Skorzystaj z porad ekspertów, jeśli Google nie indeksuje wszystkich Twoich podstron, przez co nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google. Przyczyny takiego stanu mogą być różne np.:
- błędne pliki robots.txt,
- problemy z mapami XML,
- brak przekierowań,
- błędne tagi kanoniczne.
W przypadku, gdy trudne jest samodzielne zidentyfikowanie źródeł problemu, najlepszym rozwiązaniem może być konsultacja SEO, podczas której przeanalizowana zostanie strona, a później specjalista doradzi, jak naprawić błędy, które pozwolą na zaindeksowanie danej podstrony.
Problemy z responsywnością
Responsywność to ważny czynnik rankingowy, który wpływa również na komfort użytkowników. Dlatego, jeśli Twoja witryna nie działa prawidłowo na urządzeniach mobilnych, możesz dostrzec spadek pozycji w Google. Konsultant z zakresu SEO pozwoli Ci zdiagnozować problem z responsywnością, który należy naprawić. Może np. zasugerować zmianę marginesów, zoptymalizowanie zdjęć, zmianę fontów na większe i bardziej czytelne lub ukrycie niektórych grafik.
🚀 Konsultacja SEO podpowie Ci, co dzieje się z Twoją stroną
Konsultacja SEO ma pomóc rozwiązać konkretne problemy – związane ze spadkiem ruchu na stronie, mniejszą widocznością w Google czy też niewłaściwym doborem słów kluczowych. Wsparcie specjalisty, który przeanalizuje Twoją stronę i zaproponuje zmiany, może być sposobem na skuteczną poprawę widoczności witryny w Google. Jeśli szukasz agencji, która oferuje konsultacje SEO, skorzystaj z naszej oferty.