marketing poradniki SEO

Jakie są najlepsze narzędzia do marketingu? TOP 35

Jakie są najlepsze narzędzia do marketingu - grafika główna

Narzędzia do marketingu są niezbędne praktycznie w każdej firmie, która zajmuje się działaniami marketingowymi, czyli np. w agencjach. Na korzystanie z nich decydują się także właściciele firm, którzy postanowili samodzielnie zadbać o swoją stronę WWW.

Wybór takich programów jest naprawdę ogromny – znajdziesz doskonałe narzędzia SEO, do social mediów, tworzenia grafik, contentu, Google Ads, e-mail marketingu czy zarządzania projektami. Jakimi warto się zainteresować? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Narzędzia marketingowe – dlaczego są potrzebne?

Korzystanie z narzędzi marketingowych w dzisiejszych czasach już nikogo nie dziwi. Są one właściwie niezbędne, jeśli zależy Ci na efektywnym realizowaniu działań marketingowych. Dlatego przygotowaliśmy zestawienie najchętniej wybieranych programów. Wśród nich znajdziesz takie, które pomogą w automatyzacji różnych procesów marketingowych takich jak np. planowanie publikacji w social mediach. Będziesz mógł także na bieżąco śledzić i mierzyć wyniki kampanii marketingowych. Dowiesz się, jaki jest ruch na stronie internetowej, czy jakie jest zaangażowanie użytkowników.

Narzędzia marketingowe pomogą Ci również dostosować treści do preferencji klientów, a co za tym idzie: zwiększą szansę na skuteczną komunikację i konwersję. Wiele programów, które przedstawiliśmy Ci poniżej, jest elastycznych, więc bez problemu dostosujesz je do zmieniających się potrzeb i wymagań firmy. 

Najlepsze narzędzia do social mediów – TOP 5

Prowadzenie profilu firmowego w mediach społecznościowych pochłania wiele czasu, ale na szczęście istnieje mnóstwo narzędzi marketingowych, które mogą pomóc w obsłudze i monitorowaniu social mediów czy tworzeniu treści. Na uwagę zasługuje m.in. Hootsuite, BuzzSumo, Bitly, Mojo i SocialBlade. Poznaj bliżej te narzędzia i przekonaj się, co oferują!

  1. Hootsuite

Pierwsze miejsce na naszej liście zajmuje Hootsuite. Jest ono polecane wszystkim osobom, które działają na wielu obszarach jednocześnie. To rozbudowane narzędzie umożliwia prześwietlanie różnych sieci takich jak np. Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn. Z nim planowanie treści na różne kanały, utrzymywanie kontaktu z odbiorcami czy koordynowanie działań zespołu jest bezproblemowe. Korzystający z Hootsuite mają zapewnione również szczegółowe cotygodniowe raporty.

Z tym narzędziem na pewno uda Ci się zaoszczędzić mnóstwo czasu, a co więcej: możesz skorzystać z bezpłatnego, 30-dniowego okresu próbnego, podczas którego możesz sprawdzić, czy odpowiada Ci jego zakres możliwości. 

  1. BuzzSumo

Zastanawiasz się, jak możesz stać się mistrzem treści? Często brakuje Ci pomysłów na kolejne posty w social mediach? Wypróbuj więc BuzzSumo – to narzędzie, które na pewno przyda się osobom prowadzącym blogi czy strony internetowe. To popularny analizator online, który dostarczy Ci informacji, jakie tematy i rodzaje contentu sprawdzają się najlepiej w Twojej grupie docelowej. I właśnie o to chodzi, abyś publikował treści, jakich oczekują użytkownicy, co przełoży się na rozwój Twojego biznesu. Dzięki temu narzędziu będziesz także na bieżąco ze wszelkimi trendami.

Marketerzy mają możliwość prowadzenia analizy działań konkurencji i wyszukiwania influencerów, którzy w danym temacie mają ogromny wpływ na odbiorców. Śmiało możemy stwierdzić, że jest to niezbędne narzędzie każdego marketera, któremu zależy na skutecznym zarządzaniu kampaniami w social mediach. Warto dodać, że możesz zdecydować się na przetestowanie okrojonej wersji usługi lub wybrać jedno z trzech płatnych rozwiązań. 

  1. Bitly

W social mediach niezbyt dobrze prezentują się długie linki, ciągnące się przez kilka wierszy. Użytkownicy social mediów zdecydowanie nie przepadają za nimi, więc warto korzystać z prostego narzędzia, które umożliwia skracanie udostępnianych adresów URL. Mowa tutaj o Bitly – ten skracacz linków zamienia długie linki na krótkie, dzięki czemu treści wyglądają lepiej i estetyczniej.

Warto tutaj jednak podkreślić, że niektórzy obawiają się klikać skrócone adresy. Dlatego dobrą opcją jest edycja wygenerowanego linku. Przykładowo: bit.ly/w4385k może wyglądać podejrzanie, natomiast bit.ly/nazwatwojejusługi już niekoniecznie. Pamiętaj, że z tego rozwiązania możesz skorzystać po zalogowaniu się na Bitly.

  1. Mojo

Prowadzenie social mediów często wiąże się z dodawaniem relacji lub rolek. Jeśli przygotowanie tych materiałów sprawia Ci problemy, wypróbuj Mojo. Z tą aplikacją stworzenie Reelsów, TikToków i Stories na Instagrama czy Facebooka jest banalnie proste. Znajdziesz w niej mnóstwo gotowych szablonów, dzięki czemu masz pełno możliwości. Oczywiście nie brakuje efektów tekstowych, naklejek czy grafik. Na pewno ucieszy Cię również informacja, że nie musisz płacić za korzystanie z Mojo, choć niektóre szablony są płatne. 

  1. SocialBlade

Często wybieranym narzędziem do obsługi social mediów jest także SocialBlade. Dla wielu osób ważną informacją jest to, że jest ono bardzo proste w obsłudze i darmowe. Nie trzeba się rejestrować, aby móc z niego skorzystać. Umożliwia ono analizę followersów w różnych mediach społecznościowych, takich jak np. Instagram, Twitter czy YouTube właściwie za pomocą jednego kliknięcia.

Polecamy skorzystać z niego, zwłaszcza jeśli rozważasz podjęcie współpracy z influencerem. SocialBlade pomoże Ci w podjęciu decyzji, która osoba będzie odpowiednim wyborem bowiem, możesz sprawdzić, czy np. konkretny influencer miał niedawno naturalny wzrost liczby obserwatorów, czy raczej przeciwnie. 

Polecane narzędzia do tworzenia grafik – TOP 5

Wielu osobom wydaje się, że tworzenie grafik to trudne zadanie. Na szczęście w dzisiejszych czasach możemy korzystać z licznych programów, dzięki którym zrobienie atrakcyjnych grafik np. na potrzeby social mediów jest banalnie proste. Warto bliżej się z nimi zapoznać, ponieważ wpisy w social mediach z grafikami są lepiej postrzegane, chętniej klikane i częściej udostępniane. Przedstawimy Ci bliżej najczęściej wybierane programy, czyli: Canva, GIMP, Piktochart, Crello i Pixlr.

  1. Canva

O Canvie słyszał chyba każdy – to świetne narzędzie marketingowe do tworzenia różnych grafik. Wejdź na stronę i przekonaj się, ile gotowych szablonów masz do wyboru, a co więcej: ich wymiary są dopasowane do medium, w którym chcesz umieścić grafikę. W Canvie bez problemu stworzysz niesamowite ilustracje do postów w mediach społecznościowych, e-booków czy kampanii reklamowych.

Możesz również skorzystać z możliwości wgrania własnych zdjęć, czcionek i palety kolorów. Bez problemu zdołasz używać Canvy na komputerze, dzięki czemu udostępnianie pracy innym osobom i wspólna praca nad grafiką jest bardzo prosta. Do wyboru masz zarówno bezpłatną, jak i płatną wersję (jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie, zyskasz dostęp do większej ilości motywów i elementów).

  1. GIMP

Jeśli na co dzień zajmujesz się grafiką, to na pewno bardzo dobrze znasz już GIMPa, często nazywanego darmowym Photoshopem. Jest to popularne narzędzie, za pomocą którego możesz dostosować kolory, przyciąć kadry i wiele innych rzeczy. GIMP umożliwia tworzenie własnych, ciekawych projektów i wykorzystywanie ich na stronie WWW lub w kampanii reklamowej.

Narzędzie to jest uwielbiane m.in. za to, że jest w pełni darmowe, udostępnia mnóstwo wtyczek i dodatków rozszerzających jego możliwości oraz pozwala na ekspresowy retusz zdjęć. Jednak trzeba też wspomnieć o wadach – jedną z najpoważniejszych jest to, że ma dużo mniejsze możliwości niż Photoshop. 

  1. Piktochart

W poszukiwaniu prostego w obsłudze programu do tworzenia infografik warto zainteresować się Piktochart. Udostępnia pięć darmowych motywów, które łatwo i szybko możesz edytować w zakresie kształtów czy kolorystyki. Możesz tam nawet zaimportować dane z Excela – ta informacja na pewno Cię ucieszy, jeśli często wykonujesz wykresy czy grafy.

Zaletą jest również szybkie udostępnianie gotowych infografik – mogą ekspresowo pojawić się na najpopularniejszych mediach społecznościowych. Oczywiście nie może być zbyt idealnie. Jeśli zdecydujesz się na darmową wersję, na grafice znajdzie się znak wodny. Sporym minusem jest także mały wybór gotowych motywów. 

  1. Crello

Crello nazywane jest jednym z najlepszych narzędzi, jeśli chodzi o darmowe programy do tworzenia grafik. Jest to polski program, który jest chętnie wybierany przez marketerów, a także małe/średnie/duże firmy. Dużą zaletą Crello jest na pewno nieskomplikowana obsługa – nawet początkujący użytkownicy poradzą sobie z tym bez problemu.

Znajdziesz tam spory wybór szablonów dla różnych postów. Chcesz stworzyć grafikę na Facebooka? A może potrzebujesz miniaturę dla reklamy na YouTube? Nie ma problemu. Dostępne są również narzędzia do animacji. Do wyboru jest darmowa wersja (10 projektów/miesiąc) lub wersja Pro (koszt 9,99$ miesięcznie).

  1. Pixlr

Jeśli chcesz skorzystać z prostego w obsłudze, ale jednocześnie profesjonalnego programu do tworzenia nieskomplikowanych grafik, poznaj Pixlr! To edytor online, który oferuje bezpłatną wersję i liczne narzędzia do projektowania. Użytkownicy mogą także wykorzystywać wbudowane szablony. Wiele osób docenia go również za to, że nie ma konieczności zakładania konta. 


Sprawdzone narzędzia do contentu – TOP 5

Tworzenie treści na potrzeby Internetu jest bardzo ważną rzeczą, jeśli chcesz, aby Twój biznes został zauważony. Warto wykorzystać do tego sprawdzone narzędzia do contentu, które pomogą m.in. znaleźć odpowiednie frazy kluczowe czy sprawdzić tekst pod kątem błędów. Poznaj 5 najpopularniejszych narzędzi: Senuto, Ahrefs, Copyscape, LanguageTool i Answer The Public

  1. Senuto 

Senuto to znane narzędzie SEO i do planowania treści, które zdecydowanie warto bliżej poznać. Jest ono często wykorzystywane do analizy widoczności strony w wynikach wyszukiwania, ale może być również pomocne przy tworzeniu contentu. W Senuto masz dostęp do bazy słów kluczowych i możesz przeprowadzać analizę sezonowości. Inną możliwością jest budowanie bazy słów kluczowych typu long-tail, które są mniej konkurencyjne.

W tym narzędziu znajdziesz także mnóstwo pomysłów na bloga czy analizę konkretnych pytań wyszukiwanych przez użytkowników Google. Korzystając z Senuto, będziesz mógł również przeanalizować działania konkurencji. Musisz jednak wiedzieć, że nie jest to darmowe narzędzie – najtańszy pakiet kosztuje 83 zł/miesiąc.

  1. Ahrefs

Docenianym narzędziem przy tworzeniu contentu jest również Ahrefs. Umożliwia ono analizę organicznego i płatnego ruchu, linków zwrotnych i wewnętrznych czy obserwację konkurencji, a co za tym idzie: wyszukiwanie inspiracji do tworzenia własnych treści. Powinieneś przetestować Ahrefs, jeśli poszukujesz łatwego w obsłudze narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych.

W bazie danych znajduje się nawet 7 miliardów słów kluczowych i nieustannie jest wzbogacana o nowe dane. Ahrefs przekaże Ci również informacje dotyczące tego, kto stworzył najlepszy tekst na wybrany temat. Podobnie jednak jak inne narzędzia nie jest darmowy.

  1. Copyscape

Najprawdopodobniej wiesz już, że duplicate content nie jest lubiany przez roboty Google’a. Aby treści w Internecie były skuteczne, obowiązkowo muszą być wysokiej jakości, unikalne i ciekawe. Zdecydowanie warto regularnie sprawdzać, czy publikowane przez Ciebie teksty nie są plagiatem. Do tego możesz wykorzystać wiele narzędzi, a jednym z lepszych jest Copyscape, który porówna konkretny tekst z zawartością innych stron WWW i jeśli wykryje plagiat, wskaże Ci fragmenty, które pojawiły się już na innej stronie.

Nie powinieneś mieć żadnych problemów z obsługą tej strony, a dodatkowo ma ona bardzo prosty design. Dobrą informacją jest również to, że możesz korzystać bezpłatnie z wyszukiwarki duplikatów treści, aczkolwiek spotkasz się z ograniczoną ilością zapytań na dobę. Jest to jednoznaczne z tym, że jeśli posiadasz rozbudowany serwis, najprawdopodobniej będziesz musiał zapłacić za skorzystanie z tego narzędzia. 

  1. LanguageTool

LanguageTool to zaawansowane narzędzie uwielbiane m.in. przez copywriterów. Zanim opublikujesz teksty na stronie WWW, dobrze byłoby je sprawdzić pod kątem ortografii, interpunkcji i gramatyki. W tym bardzo pomocne jest LanguageTool. Aplikacja ta obsługuje mnóstwo różnych języków, więc żadnego problemu nie stanowi poprawa tekstów obcojęzycznych (np. napisanych w języku angielskim). Jeśli chcesz, możesz zainstalować takiego pomocnika na stałe w przeglądarce internetowej lub dodać do pakietu Microsoft Office.

  1. Answer The Public

Czy jest sposób na lepszy content i skuteczniejsze działania? Oczywiście – może nim być np. Anwer The Public, czyli narzędzie, które jest używane przez copywriterów, SEO-wców i content menadżerów. Aby z niego skorzystać, wystarczy ustawić kraj i język, a następnie wpisać interesującą Cię frazę i kliknąć „search”. Przede wszystkim umożliwia ono wyszukiwanie odpowiednich fraz kluczowych (także fraz długiego ogona) dla dowolnego zapytania. Korzystając z niego, dowiesz się także, jak internauci wyszukują dane treści w wyszukiwarce.

Sposób przedstawiania informacji jest niezwykle przejrzysty. W dużym skrócie: Answer The Public zbiera wiele cennych danych z wyszukiwarek, dzięki którym można stwierdzić, jakie są potrzeby i problemy Twoich potencjalnych klientów. Za przeprowadzenie 3 analiz w ciągu dnia nie musisz nic płacić, gdy jednak będziesz chciał korzystać bez ograniczeń, będziesz musiał kupić wersję pro w cenie 99 USD/miesiąc.

Popularne narzędzia marketingowe dla Google Ads – TOP 5

Google Ads są niezwykle popularne, dlatego niełatwo znaleźć firmę, która z nich nie korzystała. Jednak realizacja i prowadzenie takich kampanii reklamowych nie należy do najprostszych zadań. Dlatego właśnie warto sięgnąć po pomocne narzędzia marketingowe dla Google Ads takie jak: Planer Słów Kluczowych, arkusze kalkulacyjne, Edytor Google Ads, Google Analytics i Skrypty Ads.

  1. Planer Słów Kluczowych

Planer Słów Kluczowych to podstawowe narzędzie przygotowane przez Google. Jest to rewelacyjne rozwiązanie dla osób, które tworzą i zarządzają reklamami w rozmaitych systemach reklamowych. Korzystając z niego, możesz lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników i dobrać najlepsze słowa kluczowe. Planer Słów Kluczowych dostarczy Ci również informacji, jakie słowa kluczowe są najczęściej wykorzystywane przez konkurencję.

Sposób działania tego narzędzia jest bardzo prosty – jedyne co musisz zrobić, to wpisać słowo kluczowe, które Cię interesuje i chwilkę poczekać, aż narzędzie dokona analizy i wyświetli listę podobnych słów kluczowych.

  1. Arkusze kalkulacyjne

Jeśli zajmujesz się reklamami Google Ads, to musisz koniecznie wypróbować arkusze kalkulacyjne. Są one ogromną pomocą przy tworzeniu struktury kampanii. Możesz wykorzystać do tego Excel lub jego odpowiednik – Arkusze Google. Ta druga opcja jest dużo bardziej popularna, ponieważ jest darmowa, jednak musisz wiedzieć, że ma mniej formuł i sposobów wizualizacji danych. Arkusze Google możesz zastosować także wtedy, gdy chcesz przedstawić wyniki działania skryptów Ads. 

  1. Edytor Google Ads

Edytor Google Ads pozwoli Ci przede wszystkim zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy, jednocześnie zwiększając skuteczność i wydajność działań wdrażanych w ramach kampanii. Jest to w pełni darmowe narzędzie, dzięki któremu zarządzanie kontami, kampaniami i grupami reklam będzie prostsze. Jedną z największych zalet jest z pewnością to, że możesz wprowadzać zmiany nawet w trybie offline. Możesz dodawać je właściwie w każdym elemencie kampanii reklamowej. To niezbędne narzędzie dla wszystkich osób, które pracują przy kampaniach Google Ads. 

  1. Google Analytics

Właściciele stron internetowych powinni korzystać także z Google Analytics, czyli kolejnego narzędzia przydatnego w Google Ads. Należy zintegrować Analytics i Google Ads, dzięki czemu będziesz miał dostęp do wszystkich danych o zachowaniu klientów na Twojej stronie. Zdobędziesz informacje o kosztach kampanii Ads, a także dowiesz się, czy reklamy są skuteczne. 

  1. Skrypty Google Ads

Zajmowanie się kontami Google Ads pochłania mnóstwo czasu. Jeśli robisz to na co dzień, doskonale wiesz, ile czasu i pracy zajmuje codzienna optymalizacja kampanii. Warto więc rozważyć automatyzację najczęściej powtarzanych czynności. Świetnie sprawdzają się do tego Skrypty Google Ads, dzięki którym możesz usprawnić swoją pracę i zyskać wiele czasu! To nic innego jak fragmenty kodu JavaScript, które umożliwiają automatyczne wprowadzanie zmian na koncie Google Ads.

Skrypty pozwalają na m.in. zmianę stawki w prowadzonych kampaniach czy tworzenie cyklicznych raportów. W Internecie znajdziesz znacznie więcej skryptów, spełniających przeróżne funkcje. 

Dobre narzędzia do e-mail marketingu – TOP 5

Pod określeniem „e-mail marketing” kryje się szereg działań, które są podejmowane przez firmę w ramach kampanii mailingowych. Koncentrują się one wokół skrzynki mailowej odbiorcy marki – za jej pośrednictwem firma utrzymuje kontakt ze swoimi klientami. Jakie narzędzia mogą być przydatne w e-mail marketingu? Poznaj GetResponse, Sare, Freshmail, MailChimp i ConvertKit.

  1. GetResponse

GetResponse to kompleksowa platforma do e-mail marketingu polecana szczególnie małym biznesom, jednoosobowym przedsiębiorcom i marketerom. Jest naprawdę potężna – ma wiele integracji z innymi narzędziami. Możesz ją używać, jeśli zależy Ci np. na wysyłce newsletterów, cold maili czy wiadomości promocyjnych. Dla osób początkujących w e-mail marketingu został stworzony bardzo intuicyjny edytor z funkcją „drag&drop”, umożliwiający przygotowanie spersonalizowanych wiadomości e-mail w bardzo prosty sposób.

Możesz także skorzystać z wielu innych funkcji takich jak np. planowanie serii autoresponderów. Platforma ma też proste w obsłudze narzędzia analityczne, dzięki którym możesz obserwować wskaźniki zaangażowania w czasie rzeczywistym. Nie sposób wymienić tutaj wszystkich możliwości, jakie daje ta platforma. Najlepiej więc będzie, jeśli sam przetestujesz to narzędzie, tym bardziej że pierwszy miesiąc jest bezpłatny. 

  1. SARE

SARE to polskie narzędzie stworzone do prowadzenia kampanii e-mail marketingowych. To doskonały system dla właścicieli stron WWW, marketerów freelancerów i agencji marketingowych. Co go wyróżnia? M.in. możliwość integracji kampanii e-mail z kampanią SMS, zaawansowana segmentacja, raporty i analizy. Można również korzystać z edytora drag&drop. To jedno z pierwszych narzędzi do e-mail marketingu na rynku z możliwością pełnej automatyzacji wysyłek.

Dla początkujących przygotowano również bogatą bibliotekę z materiałami instruktażowymi, więc możemy stwierdzić, że każdy poradzi sobie z obsługą tego skutecznego narzędzia. 

  1. Freshmail 

Innym popularnym narzędziem do e-mail marketingu jest Freshmail. Jest ono skuteczne, a dobrym dowodem na to jest fakt, że korzystają z niego duże marki takie jak np. Multikino czy Orange. To rozwiązanie polecamy szczególnie przedsiębiorstwom, e-commerce i developerom. Możliwa jest bezproblemowa integracja Freshmail z Google Analytics. Korzystający z tego narzędzia mają dostęp do intuicyjnego kreatora wiadomości e-mail i mogą w łatwy sposób zarządzać bazą kontaktów.

Otrzymują także szczegółowe raporty z wysyłek wiadomości e-mail. To świetne narzędzie zapewniające analitykę, dzięki której na bieżąco będziesz mógł sprawdzać skuteczność swoich działań. Warto wspomnieć także kilka słów o obsłudze klienta – zawsze można liczyć na pomoc od zespołu Freshmail. 

  1. MailChimp

Na naszej liście znajduje się także narzędzie MailChimp umożliwiające wysyłanie wiadomości. Z tym programem tworzenie i zarządzanie kampaniami marketingowymi jest dużo prostsze i efektywniejsze. Wybierany jest szczególnie przez osoby, które dopiero zaczynają działania e-mail marketingowe, ponieważ jest przejrzysty i bezproblemowy w obsłudze.

Możesz używać go w podstawowej wersji darmowej lub rozszerzyć. Podobnie jak w przypadku innych narzędzi do e-mail marketingu, możliwa jest integracja z innymi narzędziami i aplikacjami. MailChimp zapewnia również liczne materiały instruktażowe. Wśród pozostałych funkcji znajduje się m.in. automatyzacja działań marketingowych, analiza wyników kampanii czy personalizowanie wiadomości. 

  1. ConvertKit

ConvertKit jest narzędziem niezwykle popularny w USA, z kolei w Polsce dopiero zyskuje na popularności, ale po zapoznaniu się z jego możliwościami jesteśmy pewni, że będzie to hit. To narzędzie do e-mail marketingu, za pomocą którego możesz wysłać newsletter do bazy odbiorców zaledwie jednym kliknięciem.

Masz pełną kontrolę nad tym, jak wygląda Twój newsletter, a jeśli będziesz chciał, możesz skorzystać z gotowych do użycia szablonów. Posiada też liczne integracje, które sprawiają, że praca jest prostsza. Na liście integracji z ConvertKit znajduje się m.in. Shopify, Facebook, PayPal czy WordPress.


Przydatne narzędzia SEO – TOP 5

Przy każdej strategii SEO trzeba sięgnąć po wiele narzędzi. Jakie są warte polecenia? Jakimi programami warto się zainteresować? Przedstawiamy Ci Google Search Console, Google Trends, SurferSEO, SEMRush i Semstorm.

  1. Google Search Console

Google Search Console często bywa nazywane najlepszym narzędziem SEO, a w dodatku jest oferowane całkowicie za darmo każdemu, kto ma witrynę internetową. To niezbędne narzędzie dla wszystkich specjalistów SEO. Gwarantuje dostęp do wielu, przyjaznych dla użytkowników funkcji. Dzięki Google Search Console możesz dowiedzieć się, jakie są efekty kampanii pozycjonowania.

M.in. uzyskasz informacje na temat liczby kliknięć w Twój link w organicznych wynikach wyszukiwania, liczby wyświetleń witryny w wybranym okresie, czy dowiesz się, jakie frazy są skuteczne (generują kliknięcia i wyświetlenia). Zapewnia także dane dotyczące pozycji witryny na określone słowa kluczowe czy stanu profilu linkowego. Może być świetną alternatywą dla płatnych narzędzi, choć pamiętaj, że dane w Google Search Console są nieco mniej zaawansowane. 

  1. Google Trends

To bezpłatna usługa od Google, umożliwiająca śledzenie wyszukiwań zyskujących na popularności. Nie spotkasz się tutaj z twardymi danymi, a jedynie z trendami dotyczącymi popularności danej frazy. To narzędzie przyda się m.in. osobom prowadzącym sklepy internetowe i dostarczy informacji np. na temat sezonowości produktów. Google Trend pomoże Ci stworzyć wartościowy content i wesprze w lepszym opracowaniu strategii SEO.

Google Trends – analiza trendów dla hasła „stroje kąpielowe”.

  1. Surfer SEO

Popularnym narzędziem SEO jest również Surfer SEO. Jest ono niezwykle przydatne dla specjalistów SEO zarówno w Polsce, jak i za granicą. Umożliwia zebranie potrzebnych danych dotyczących konkurencji w szybki sposób. Użytkownicy mogą korzystać również z funkcji, które pozwalają na porównywanie czynników rankingowych, co wiąże się z tym, że uzyskasz informacje, dlaczego dana domena wyświetla się na pierwszym miejscu.

Oprócz tego to polskie narzędzie pomoże Ci m.in. wybrać właściwe słowa kluczowe. Z Surfer SEO tworzenie różnych materiałów wysokiej jakości takich jak m.in. wpisy blogowe czy opisy produktu lub kategorii nie sprawia żadnych problemów.

  1. SEMRush

Często wykorzystywanym narzędziem SEO jest także SEMRush. To zdecydowanie jedno z najpopularniejszych narzędzi SEO na rynku. Umożliwia przeprowadzenie analizy słów kluczowych i uzyskanie informacji na temat konkurencji. W SEMRush bez problemu zbadasz linki wychodzące i przychodzące oraz wyszukasz organiczne słowa kluczowe. Z wykorzystaniem SEMRush na pewno uda Ci się stworzyć konkurencyjną strategię SEO. 

  1. Semstorm

Semstorm to idealne narzędzie, jeśli chciałbyś pomyślnie realizować projekty marketingowe online. Umożliwia m.in. porównywanie Twojej witryny z konkurencją. To częsty wybór specjalistów SEO, agencji marketingowych i właścicieli niewielkich firm. Oprogramowanie gwarantuje zestaw narzędzi m.in. do badania i grupowania słów kluczowych, analizy konkurencji, wykonywania audytu witryny czy monitorowania pozycji w TOP 100 wynikach wyszukiwania na wybrane frazy. Oczywiście to nie wszystko – Semstorm to również intuicyjny Asystent Contentu, w którym możesz tworzyć zoptymalizowane pod kątem SEO artykuły. 


Narzędzia marketingowe do zarządzania projektami – TOP 5

W firmach często panuje chaos, za który odpowiada brak właściwego rozplanowania i komunikacji. Jeśli chcesz, aby w końcu wszystko było tak, jak należy, a terminy były dotrzymywane, rozważ korzystanie z narzędzi marketingowych do zarządzania projektami. To dobre rozwiązanie, szczególnie jeśli Twój zespół pracuje zdalnie. Poniżej przedstawiamy kilka najczęściej wybieranych narzędzi, czyli: Google Meet, Asana, Trello, Bitrix24 i TimeCamp. 

  1. Google Meet

Google Meet jest zdecydowanie najczęściej wybieranym narzędziem do współpracy w czasie rzeczywistym. Pozwala przede wszystkim na przeprowadzanie spotkań online w zespole czy prowadzenie konferencji właściwie bez opuszczenia domu/biura. Aby zaprosić użytkowników do spotkania, wystarczy wysłać im link. Uczestnicy mogą sami zdecydować, czy chcą dołączyć za pośrednictwem przeglądarki, czy aplikacji mobilnej.

Jeśli zajdzie taka potrzeba, możesz stworzyć odrębne pokoje, które będą dostępne jedynie dla niektórych zespołów. Google Meet to oczywiście także wiele innych funkcji – można np. wyciszać uczestników czy udostępniać ekran. 

  1. Asana

Dobrym wyborem do zarządzania projektami może być również Asana. Narzędzie dostępne jest w wersji darmowej i płatnej. Jeśli Twoim celem jest uproszczenie pracy nad projektami, na pewno będziesz zadowolony z tego rozwiązania, ponieważ zapewnia liczne funkcje. Możesz tworzyć zadania i przydzielać je członkom zespołu, planować zadania i śledzić postępy każdego pracownika czy integrować Asanę z wieloma narzędziami, takimi jak np. Slack, Google Calendar, Gmail, Dropbox i inne. To narzędzie umożliwia również dodawanie komentarzy czy zapisywanie deadline’ów. 

  1. Trello

Trello jest docenianym narzędziem do współdziałania. Jeśli nie do końca jesteś zadowolony ze współpracy pomiędzy poszczególnymi zespołami w swojej firmie, usprawnij ją i wdroż Trello. W tejże aplikacji online łatwo możesz dodawać zadania i przypisywać je konkretnym członkom zespołu za pomocą kart. Oczywiście możesz również korzystać z licznych funkcji takich jak np. planowane terminy realizacji, dzięki czemu członkowie zespołu doskonale będą wiedzieli, za co są odpowiedzialni i nad czym muszą pracować.

Dostępna jest również edycja typu drag&drop, która stanowi świetne ułatwienie podczas organizacji kart. Z Trello możesz zapomnieć o przegapionych deadline’ach czy spotkaniach – aplikacja będzie wysyłała alerty i powiadomienia. Korzystając z Trello, można także wykorzystywać wiele innych dodatków i integracji takich jak np. integracja ze Slackiem czy systemy głosowania. 

  1. Bitrix24

Bitrix24 jest coraz popularniejszym narzędziem, które najprawdopodobniej zawiera w sobie wszystkie funkcjonalności niezbędne przy prowadzeniu małej i średniej firmy. To częsty wybór firm, w których pracownicy pracują zdalnie. Jest odpowiednie także dla biznesów, które potrzebują możliwości zarządzania projektami razem z klientami i pracownikami w jednym, tym samym narzędziu. Śmiało możemy stwierdzić, że jest to intuicyjna aplikacja z takimi funkcjami jak np. komunikacja grupowa, zarządzanie zadaniami i projektami, CRM czy śledzenie czasu pracy.

Dla wielu osób ważny jest fakt, że Bitrix24 jest dostępny w języku polskim i ma nawet swoją aplikację mobilną, z której można korzystać zarówno na smartfonie, jak i komputerze. 

  1. TimeCamp

TimeCamp jest dość prostym, ale przydatnym narzędziem do mierzenia czasu, które może pomóc m.in. zwiększyć produktywność. Pracownicy nie muszą marnować czasu na wypełnianie arkuszy kalkulacyjnych, a zamiast tego mogą skupić się na swoich zadaniach do wykonania. Korzystając z niego, zmniejsza się także ryzyko błędów. Zaletą tego programu jest w pełni automatyczna timesheet aplikacja desktopowa, co oznacza, że nie musisz przełączać się między projektami.

Aplikacja zapewnia także szczegółowe raporty czy szeroki wachlarz integracji. Możesz korzystać z wersji bezpłatnej i mieć dostęp do podstawowych funkcji lub zdecydować się na wersję płatną.

🚀 Jakie są najlepsze narzędzia do marketingu – podsumowanie

Po przeczytaniu naszego artykułu wiesz już, jakie narzędzia marketingowe powinny zwrócić Twoją uwagę. To najlepsze programy, które usprawnią działania marketingowe. Przedstawiliśmy Ci te, które są najczęściej wybierane przez agencje marketingowe i osoby zajmujące się marketingiem. Oczywiście nie wszystkie muszą się sprawdzić w Twoim przypadku. Daj więc sobie czas i zastanów się, które mogą się przydać. Gdy wciąż nie wiesz, jakie narzędzia marketingowe okażą się strzałem w dziesiątkę dla Twojego biznesu, skontaktuj się z nami i zdecyduj się na bezpłatną konsultację. 

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *