blog poradniki social media

Jak założyć konta potrzebne do reklamy na Facebooku?

Zgodnie z raportem „Social Media 2024” – stworzonym przy współpracy firmy Gemius z Polskimi Badaniami Internetu oraz Grupą Roboczą Social Media przy IAB Polska – Facebook jest czołowym medium społecznościowym w obszarze reklam internetowych. Sekretem jego skuteczności jest największa liczba kontaktów reklamowych. Facebook zapewnia też największe zasięgi. Dlatego warto bardzo poważnie rozważyć rozpoczęcie kampanii reklamowej Meta Ads. Chcesz stworzyć reklamę na Facebooku samodzielnie? Chętnie pomożemy! Zacznijmy od początku, czyli od tego, jak założyć konta potrzebne do reklamy na Facebooku.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Krok 1. Stwórz profil na Facebooku i fanpage

Być może jesteś zdziwiony, ale każda osoba, która chce utworzyć reklamę w Meta Ads potrzebuje na początek prywatny profil na Facebooku. Nie ma innego wyboru. Jednak możesz być pewien, że Twój prywatny profil nie będzie widoczny podczas tworzenia reklamy czy na fanpage’u. Profil prywatny będzie służył jedynie do zarządzania reklamami, przydzielania dostępu do konta biznesowego i łączenia ze sobą kont potrzebnych do reklam na Facebooku. 

Krok 2. Stwórz fanpage dla swojej marki

Następnym dość oczywistym krokiem powinno być stworzenie strony firmowej na Facebooku, czyli fanpage. Cały proces jest niezwykle intuicyjny, wystarczy, że przejdziesz do Menu, wybierzesz zakładkę „Strona” i zostaniesz automatycznie przekierowany na podstronę, gdzie w ciągu kilku chwil stworzysz fanpage. Zostaniesz poproszony o wpisanie takich danych jak nazwa strony, kategoria i krótki opis, czym się zajmujesz. Podczas wpisywania danych zyskasz od razu dostęp do podglądu, jak będą prezentowały się one już bezpośrednio na stronie na komputerze i smartfonie.

Po stworzeniu fanpage pamiętaj o tym, aby poświęcić czas na uzupełnienie informacji na temat firmy, dodanie zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle oraz najlepiej też dodanie kilku postów jeszcze przed uruchomieniem kampanii w Meta Ads.

Krok 3. Utwórz Menedżer firmy 

Możemy wyróżnić dwa sposoby, jak stworzyć Menedżera Firmy. W tym artykule pokażemy instrukcję z wykorzystaniem strony business.facebook.com. Jeśli nie jesteś zalogowany na swoim prywatnym koncie, to widok powinien wyglądać w następujący sposób:

Wybierz najlepszą dla siebie metodę logowania i przejdź do Menedżera Firmy. Jeśli nie masz jeszcze żadnego Menedżera Firmy, to zostaniesz od razu poproszony o utworzenie go. Później wyskoczy okno, które należy uzupełnić o nazwę Twojej firmy i konta, imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mailowy.

Natomiast, jeśli już wcześniej stworzyłeś kilka Menedżerów Firmy, po zalogowaniu się w kolumnie z lewej strony znajdziesz kilka rodzajów kont reklamowych, wybierz jedno, a następnie kliknij opcję „Utwórz firmowe portfolio” i wtedy również wyświetli Ci się powyższy formularz.

Po utworzeniu Menedżera Firmy zyskujesz dostęp do wielu funkcjonalności, szczególnie warto zwrócić uwagę na:

  • ustawienia firmowe – to tutaj będziesz mógł przyznać dostęp do zasobów np. agencji, dodasz katalog produktów lub też piksel,
  • menedżer reklam – to jedno z najważniejszych miejsc, jakie musisz znać, to tutaj będziesz tworzyć reklamy na Facebooku dla swojej marki. Aby przejść do Menedżera reklam, wybierz opcję „Wszystkie narzędzia” z kolumny po lewej stronie, a następnie kliknij opcję „Menedżer reklam”,

  • menedżer sprzedaży – to dobra opcja, gdy masz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż dzięki kampanii reklamowej Meta Ads, tutaj m.in. dodasz katalog produktów,
  • menedżer zdarzeń – w tym miejscu będziesz w stanie zarządzać pikselami i API konwersacji.

Krok 4. Utwórz konto reklamowe

To jeszcze nie koniec, bo zanim wystartujesz ze swoją reklamą na Facebooku, musisz też stworzyć konto reklamowe

Oto kilka kroków, które musisz po kolei wykonać, aby utworzyć konto reklamowe potrzebne do utworzenia reklamy na Facebooku:

  • przejdź na stronę business.facebook.com i kliknij opcję „Wszystkie narzędzia”,
  • wybierz zakładkę „Menedżer reklam”,
  • następnie kliknij opcję „Wszystkie narzędzia” z lewej kolumny i znajdź zakładkę „Ustawienia firmowe”,

  • teraz wybierz z menu po lewej stronie „Konta reklamowe” i kliknij „Dodaj”, a później „Utwórz konto reklamowe”,
  • Facebook poprosi Cię o uzupełnienie kilku danych – nazwy konta reklamowego, strefy czasowej i waluty, musisz też określić, czy z konta będziesz korzystać osobiście, czy to konto dla klienta,

  • kliknij przycisk „Utwórz”, następnie zostaniesz poproszony o udzielenie dostępu do nowego konta reklamowego.

Ważnym zadaniem będzie również dodanie metody płatności.

🚀 Załóż konta potrzebne do reklamy na Facebooku i wystartuj z kampanią

Razem z naszym poradnikiem już na pewno wiesz, jakie konta są potrzebne do stworzenia reklamy na Facebooku. Oto kilka tych najważniejszych, które odgrywają ważną rolę podczas tworzenia kampanii reklamowej w Meta Ads: prywatny profil na Facebooku, fanpage, Menedżer Firmy z Menedżerem Reklam i konto reklamowe. To dopiero początek, ale bez założenia tych profili i kont niemożliwe stanie się stworzenie reklamy na Facebooku.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *