Prowadzisz szkołę językową, firmę szkoleniową, a może prywatne przedszkole? Zadbaj o marketing branży edukacyjnej. Przygotowaliśmy kompleksowy przewodnik, który będzie dla Ciebie zbiorem inspiracji do tego, aby dowiedzieć się, jak reklamować branżę edukacyjną w sieci. Zapraszamy do czytania!
Pozycjonowanie strony firmy edukacyjnej
Każda firma, która chce czerpać korzyści, jakie gwarantuje marketing internetowy, potrzebuje strony internetowej. Witryna powinna być funkcjonalna, szybka, dopasowana do oczekiwań grupy docelowej, responsywna, zoptymalizowana pod SEO, a także mieć łatwą nawigację oraz być dopasowana wizualnie do identyfikacji wizualnej marki.
Kolejnym krokiem jest rozpoczęcie działań, które pozwolą zwiększyć ruch na stronie i jej zasięg. Jednym ze skuteczny sposobów na promocję firmy edukacyjnej jest pozycjonowanie.
Przekonaj się, jak powinno wyglądać pozycjonowanie strony internetowej z branży edukacyjnej:
- wybierz słowa kluczowe – znajdź słowa i frazy kluczowe, które są dopasowane do oferty edukacyjnej, są chętnie wpisywane w Google, a przy tym cechują się średnią lub niską konkurencyjnością. Warto wybrać słowa kluczowe z nazwą miasta, jeśli firma edukacyjna działa lokalnie. Pomocne będą takie narzędzia jak Planer Słów Kluczowych od Google, Senuto, Semstorm. Przeanalizuj też, jakie słowa kluczowe wykorzystuje konkurencja,
Źródło: https://www.senuto.com/pl/
- dodaj zoptymalizowane treści na stronę – ważną częścią pozycjonowania w branży edukacyjnej są treści, powinny być one unikalne, dopasowane do grupy docelowej, wartościowe oraz w naturalny sposób wzbogacone o wytypowane słowa kluczowe,
- optymalizacja strony – zoptymalizuj kod, sprawdź prędkość ładowania się strony przy pomocy darmowego narzędzia PageSpeed Insights, a w razie potrzeby zadbaj o to, aby działała szybciej. Dopasuj witrynę do urządzeń mobilnych, zoptymalizuj grafiki – zmniejsz ich wagę, format oraz dodaj teksty alternatywne,
- linkowanie wewnętrzne – zadbaj o to, aby użytkownik mógł sprawnie i logicznie poruszać się po stronie, klikając w linki wewnętrzne,
Jak widzisz, w tekście są wyraźnie zaznaczone linki wewnętrzne. Źródło: https://www.wielkaprzygoda.com/blog/niepelnosprawne-dziecko-w-przedszkolu
- link building – zbuduj autorytet marki i domeny poprzez gromadzenie jak największej liczby wartościowych linków zewnętrznych. Przemyślana i skuteczna strategia link building prowadzi do tego, że roboty Google będą wyżej pozycjonowały Twoją witrynę.
Content marketing w branży edukacyjnej
Marketing w branży edukacyjnej powinien składać się także z content marketingu. Tworzenie wartościowych treści to idealny sposób na to, aby promować produkty i usługi, które są związane z branżą edukacyjną.
Content marketing to doskonałe dopełnienie branży edukacyjnej – ułatwia nauczanie poprzez czytanie, słuchanie i oglądanie. Należy dopasować tematykę, rodzaj contentu i sposób komunikacji do odbiorców. Pomocne może okazać się stworzenie persony, która będzie reprezentować wszystkich potencjalnych klientów.
Content tworzony w branży edukacyjnej powinien być merytoryczny, rzetelnie przygotowany, oparty na źródłach i dostosowany do potrzeb klientów lub po prostu uczniów. Duże znaczenie ma też to, aby wiedza była przekazywana w luźny i możliwie jak najprostszy sposób.
Przedstawiamy kilka sposobów, jak wykorzystać content marketing w branży edukacyjnej:
- blog firmowy – stwórz blog z merytorycznymi artykułami i zacznij udostępniać teksty w social mediach. Pokaż wiedzę i zachęć potencjalnych uczniów do nauki razem z Twoją marką czy placówką edukacyjną. Blog można wykorzystać także do promocji oferty, zwiększania świadomości czy dzielenia się wskazówkami na temat tego, jak skutecznie uczyć się niezależnie od wieku. Spójrz, jak to robi jedno z przedszkoli:
Źródło: https://www.wielkaprzygoda.com/blog
- wpisy gościnne – rozpocznij współpracę z portalami czy markami pokrewnymi z branży edukacyjnej. Publikując wpisy gościnne, zwiększysz zasięg marki,
- social media – wybierz media społecznościowe dopasowane do grupy docelowej i publikuj tam wideo, posty tekstowe, infografiki i standardowe grafiki z tekstami, które przyciągną potencjalnych uczniów i klientów. Dodawaj linki do artykułów blogowych, dziel się wiedzą w pigułce i promuj ofertę edukacyjną. Do promocji firmy z branży edukacyjnej najlepiej sprawdzają się 3 media społecznościowe – YouTube, Facebook i LinkedIn,
- lead magnet i newsletter – stwórz darmowy produkt, czyli lead magnet np. w formie e-booka, checklisty, planera nauki itp., a następnie promuj go w Meta Ads i na stronie. Użytkownik, który będzie chciał za darmo pobrać lead magnet, będzie musiał pozostawić swój e-mail i zapisać się na listę mailingową. Budowanie listy mailingowej pozwala docierać do klientów drogą e-mailową. Newsletter można wykorzystać do edukacji, promocji i budowania zaufania,
- podcasty – to kolejny sposób na to, aby reklamować branżę edukacyjną w sieci. Nagrywanie podcastów z ciekawostkami, poradami na temat uczenia czy ułatwiające uczenie się, pomaga budować społeczność, która chętnie będzie korzystała z ofert marki z branży edukacyjnej,
- webinary – nadal skutecznym sposobem na promocję produktów edukacyjnych, np. e-booków, ale też mastermindów, akademii czy kursów jest organizowanie webinarów.
Zadaniem content marketingu w branży edukacyjnej jest pokazanie, że nauka nie musi być nudna, a uczyć można się w nowoczesny sposób, z wykorzystaniem dopasowanych do potrzeb źródeł, a nawet w 100% przez Internet. Przy pomocy contentu można reklamować jednostki edukacyjne i zwiększać liczbę klientów.
Reklama firmy edukacyjnej w social mediach
Odpowiedzią na pytanie, jak reklamować branżę edukacyjną w sieci, są social media. To właśnie w mediach społecznościowych Internauci spędzają najwięcej czasu wolnego. Wykorzystaj potencjał Facebook, Instagrama, Pinteresta, YouTuba, X oraz LinkedIn do osiągnięcia celów marketingowych – wzrostu ruchu na stronie, zwiększenia wiarygodności i renomy marki, budowania pozycji eksperta czy zwiększenia sprzedaży.
Poznaj 5 zasad, jak promować firmę edukacyjną w social mediach:
- Zacznij od ustalenia celu i na tej podstawie stwórz strategię social mediów. To znacznie ułatwi planowanie działań promocyjnych oraz późniejsze monitorowanie efektów i wskaźnika ROI.
- Dopasuj media społecznościowe do swojej firmy i grupy docelowej. Nie musisz promować swojej marki edukacyjnej we wszystkich social mediach. Najważniejsze jest to, aby wybrać kanał, który zapewnia największe korzyści. Na przykład w przypadku szkoleń B2B warto wykorzystać LinkedIn. Z kolei, gdy chcesz trafiać z ofertę edukacyjną do maturzystów, to stwórz profil na TikToku i YouTubie.
- Twórz content zgodny z trendami. Znacznie większy zasięg zapewnia wideo niż post tekstowy w social mediach. Zwróć uwagę, jakie są trendy w tworzeniu treści w wybranych mediach społecznościowych i również zacznij je publikować. Zachowaj balans między edukacją, angażowaniem, a promocją oferty.
- Inwestuj w płatne kampanie reklamowe. W każdych mediach społecznościowych możesz stworzyć kampanię, która pomoże w zdobyciu nowych obserwujących, wypromowaniu oferty czy pozyskaniu nowych klientów. Najbardziej rozbudowane są reklamy Meta Ads, w które nadal opłaca się inwestować.
- Znajdź i zacznij udzielać się na grupach tematycznych na Facebooku. Niekoniecznie chodzi tutaj tylko o grupy dotyczące promocji firm edukacyjnych. Znajdź grupy na Facebooku, które skupiają Twoich potencjalnych klientów, np. dotyczące wyboru przedszkola dla dziecka. Pamiętaj, że jeśli trafiasz z ofertą do nastolatków czy studentów, to znajdź inne miejsce do promocji oferty, bo pokolenie Z coraz rzadziej korzysta z Facebooka. Dużo chętniej odwiedza takie media społecznościowe jak Tik-Tok, Snapchat i Discord. Pomimo że mają tam profile, to na Facebooku spędzają niewiele czasu, więc trafienie do nich z reklamą może okazać się bezcelowe [źródło: https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2023/06/Przewodnik-Social-Media-2023-IAB-Polska.pdf].
Promuj firmę z branży edukacyjnej lokalnie
W przypadku placówek z branży edukacyjnej, które działają lokalnie, w jednej lub w kilku lokalizacjach, również warto zdecydować się na promocję w sieci. Marketing internetowy w branży edukacyjnej może być bardzo skuteczny.
Polecamy szczególnie te 4 sposoby, jak reklamować firmę edukacyjną w sieci, która działa lokalnie:
- stwórz wizytówkę internetową w Profilu Firmy – dodaj opisy, usługi, zdjęcia, dane kontaktowe, adres URL strony i wykorzystaj słowa kluczowe, które zwiększą zasięg wizytówki, np. do nazwy firmy dodaj także słowo kluczowe z nazwą miejscowości,
Przykładowa wizytówka szkoły językowej zlokalizowanej w Bydgoszczy. Źródło: Wyniki wyszukiwania
- pozycjonuj stronę lokalnie – wybieraj frazy kluczowe z nazwą lokalizacji, aby jeszcze precyzyjniej docierać do klientów z danego obszaru, a przy tym po to, żeby zoptymalizować koszty,
- dodaj stronę do katalogów tematycznych – np. gdy prowadzisz firmę, oferującą korepetycję, dodaj adres strony do katalogów, gdzie można znaleźć spis korepetytorów z danego miasta. Nie zapomnij też o serwisach z ogłoszeniami np. OLX,
- targetuj lokalnie reklamy w Meta Ads i Google Ads – wykorzystaj targetowanie reklam do osób z danej lokalizacji. Nie zapomnij też, że świetnym sposobem może być remarketing, czyli docieranie ponownie z reklamą oferty do osób, które np. już odwiedziły stronę.
🚀 Jak reklamować branżę edukacyjną w sieci? Podsumowanie
Marketing w branży edukacyjnej powinien być dopasowany do działalności, grupy docelowej i celów, jakie chcesz osiągnąć. Internet daje całkiem sporo możliwości na to, jak reklamować branżę edukacyjną, oto polecane przez nas możliwości: pozycjonowanie strony firmy edukacyjnej, content marketing w branży edukacyjnej, reklama firmy edukacyjnej w Social Mediach oraz promowanie firmy lokalnie. Wybierz skuteczne metody promocji branży edukacyjnej, aby zwiększyć liczbę uczniów, klientów, zbudować pozycję eksperta czy też zwiększyć rozpoznawalność marki.