blog Reklama

Jak poprawić CTR w Google Ads?

jak poprawić ctr w google ads

Według badań WorldSteam z 2022 roku średni współczynnik konwersji w reklamach Google Ads wynosi aż 3,75%. Wiąże się to z popularnością wyszukiwarki Google oraz zaufaniem, jakim użytkownicy darzą reklamy Google. Dlatego ok. 65% małych i średnich firm stawia na  reklamy Google Ads. Ty również inwestujesz w reklamy Google, ale nie osiągasz oczekiwanych wyników? Może się to wiązać z niskim współczynnikiem klikalności (CTR) reklamy. Przekonaj się, jak poprawić CTR w Google Ads, aby zwiększyć konwersję.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Jaki jest dobry współczynnik klikalności w Google Ads?

Zastanawiasz się, czy w ogóle musisz coś zmieniać w swoich reklamach, bo nie wiesz, jaki jest dobry współczynnik klikalności w Google Ads?

Zacznijmy od podstaw, parametr ten wpływa na wyniki sprzedażowe i konwersję, więc nawet bez obliczeń możesz określić, czy niezbędna jest poprawa CTR – gdy nie satysfakcjonuje Cię wielkość sprzedaży w porównaniu do liczby kliknięć. Chcesz zagłębić się w szczegóły? Zacznij od obliczenia CTR zgodnie z poniższym wzorem:

CTR = Kliknięcia/Wyświetlenia x 100 (%)

Dla przykładu, jeśli reklama została wyświetlona 500 razy i uzyskała 10 kliknięć, to CTR będzie równy 2%. Czy to dobry wynik?

Średni współczynnik CTR dla Google Ads wynosi 2-6%, ale wiele zależy od:

●  wykorzystywanego kanału:

○  kampania Google Ads – dobry wynik CTR wynosi 0,2-2%;

○  kampania mailingowa – dobry wynik CTR wynosi 2-5,5%;

○  kampania w Social Mediach – dobry wynik CTR wynosi 0,3-1,5%.

●  branży:

○  e-commerce – dobry CTR wynosi 2,7%;

○  B2B – dobry CTR wynosi 2,4%;

○  technologia – dobry CTR wynosi 2,1%.

Poniżej przedstawiamy wykres średniego CTR w Google Ads dla najpopularniejszych branż. Wykres został opublikowany przez WordStream. Jeśli nie osiągasz takich wyników, to oznacza, że powinieneś poprawić współczynnik klikalności swoich reklam. Nasz artykuł pomoże Ci dowiedzieć się, jak poprawić CTR w Google Ads.

Źródło: https://www.wordstream.com/blog/ws/2022/09/14/improve-google-ads-click-through-rate

Jak poprawić współczynnik klikalności reklam w Google Ads? 10 sposobów

Wysoki CTR to najlepszy znak na to, że Twoja reklama trafia do grupy docelowej i jest atrakcyjna dla odbiorców. Oznacza także, że roboty Google uznają, że duża liczba użytkowników kliknie reklamę – oceniają to na podstawie Quality Score.

Dobra ocena ze strony Googlebot’ów jest istotna również ze względu na możliwość osiągnięcia wyższej pozycji na liście wyszukiwań. Właśnie takie reklamy są najczęściej klikane przez odbiorców. Jak poprawić CTR w Google Ads i osiągnąć wynik powyżej średniej? Poznaj 10 skutecznych sposobów.

Wybierz słowa kluczowe o niskim lub średnim wolumenie wyszukiwania

Poprawienie współczynnika klikalności w Google Ads zacznij od wyboru odpowiednich słów kluczowych. Być może obecnie wykorzystywane przez Ciebie frazy mają zbyt dużą konkurencyjność, przez co trudno Ci zwiększyć widoczność reklamy. Dlatego nie skupiaj się jedynie na popularnych frazach o wysokim wolumenie wyszukiwania. Zamiast tego wybierz  słowa kluczowe o niskim lub średnim wolumenie. Dlaczego? Tego typu frazy mają mniejszą konkurencyjność, co zwiększy szanse na wyświetlenie reklamy i zachęcenie użytkowników do jej kliknięcia.

Co więcej, reklamy skierowane na frazy o niskim lub średnim wolumenie mogą uzyskiwać wyższe wskaźniki Quality Score, ponieważ dokładniej odpowiadają na intencje użytkowników. W efekcie CTR rośnie i mogą obniżyć się koszty za kliknięcie (CPC).

Bardzo często to tzw. długi ogon ma niższy lub średni wolumen wyszukiwania. Jednocześnie te frazy przyciągają użytkowników z bardziej sprecyzowanymi intencjami zakupowymi, co częściej może skutkować konwersją.

Najlepiej, jeśli sprawdzisz potencjał słów kluczowych przy pomocy specjalistycznych narzędzi np.:

●  Ahrefs,

●  Senuto,

●  Semstorm,

●  Google Keyword Planner.

Dodaj wykluczające frazy kluczowe

Zostańmy jeszcze chwilę przy frazach kluczowych, które mogą podnieść CTR w reklamach Google. Dobrym przykładem są wykluczające frazy kluczowe (negative keywords), dzięki którym ograniczysz wyświetlanie reklamy dla zapytań, które są nieistotne dla Twojej oferty lub przyciągają użytkowników o niskiej intencji zakupowej. Dzięki wykluczającym frazom kluczowym dotrzesz do bardziej zdecydowanej i lepiej sprecyzowanej grupy docelowej, co zwiększy szanse na wzrost współczynnika klikalności.

Dobrym przykładem jest sklep z ekskluzywnym obuwiem. Wyklucz frazy typu „tanie buty” lub „buty z drugiej ręki”. Użytkownicy wpisujący takie słowa kluczowe prawdopodobnie nie są zainteresowani Twoją ofertę, a każde wyświetlenie reklamy na te frazy obniża CTR i marnuje budżet.

Zawęź grupę docelową

Kluczowym elementem skutecznej kampanii Google Ads, który pozwala znacząco poprawić CTR, jest precyzyjne określenie grupy docelowej. Im dokładniej trafisz w potrzeby i zainteresowania użytkowników, tym większa szansa, że klikną Twoją reklamę.

Jak zawęzić grupę docelową w Google Ads? Weź pod uwagę:

●  demografię – Google Ads umożliwia precyzyjne określenie grupy odbiorczej na podstawie danych demograficznych, takich jak wiek, płeć, lokalizacja czy status rodzicielski;

●  zainteresowania i intencje zakupowe – Google zbiera dane o użytkownikach, dzięki czemu możesz docierać do osób, które szukają produktów lub usług podobnych do Twoich.

Podczas zawężania grupy docelowej możesz wykorzystać dane o użytkownikach odwiedzających Twoją stronę – informacje te zyskasz dzięki Google Analytics.

Dodaj wezwanie do działania

Jak poprawić współczynnik klikalności w Google Ads? Niezbędne jest wezwanie do działania. Postaraj się, aby komunikat był krótki i precyzyjny, a do tego zachęcał użytkownika do wykonania określonej czynności. CTA takie jak „kup teraz”, „poznaj szczegóły” i „sprawdź ofertę” działają jak impuls, który przekonuje odbiorcę, że powinni podjąć określone działanie.

Ważne jest to, aby CTA było dobrze skonstruowane i podkreślało korzyści, jakie zapewnia kliknięcie reklamy np. możliwość uzyskania rabatu, dostęp do ekskluzywnej oferty lub pobranie darmowego e-booka.

Dobrze dobrane CTA zwiększa zaangażowanie użytkowników, co poprawia CTR. Wpływa też pozytywnie na wyniki kampanii – jej skuteczność i współczynnik konwersji.

Źródło: Wyniki wyszukiwania Google

Umieść główne słowo kluczowe w ścieżce wyświetlania

Czy wiesz, że ścieżka wyświetlania w reklamach Google Ads to element, który może znacząco wpłynąć na współczynnik klikalności? To adres URL widoczny dla użytkownika pod nagłówkiem reklamy – warto podkreślić, że często różni się od rzeczywistego adresu docelowej strony. Umieszczenie tam głównego słowa kluczowego pomaga zwiększyć atrakcyjność reklamy oraz jej zgodność z zapytaniem użytkownika.

Umieszczenie frazy kluczowej w ścieżce wyświetlenia pełnią podwójną funkcję. Po pierwsze podkreśla, że reklama dotyczy dokładnie tego, czego szuka użytkownik. Po drugie zwiększa wartość reklamy w oczach robotów Google, co może poprawić Quality Score i obniżyć koszty kliknięcia. Na przykład, jeśli promujesz kurs językowy, to zastosuj taką ścieżkę wyświetlania: www.przykladowastrona.pl/kurs-angielski.

Zadbaj o emocje w tekstach reklamowych

Reklamy, które angażują użytkowników emocjonalnie, przyciągają ich uwagę i skłaniają do działania. Dlatego powinieneś zadbać o ten aspekt, jeśli chcesz poprawić CTR. Tym bardziej że przy pomocy odpowiednich sformułowań możesz wywołać poczucie potrzeby, pilności, ciekawości lub ekscytacji, co zwiększy atrakcyjność reklamy.

Podczas tworzenia tekstów do reklamy, postaw na zwroty, które wzbudzają pozytywne emocje – radość, zaufanie czy satysfakcję np. „już dziś poczuj różnicę” lub „zyskaj idealne rozwiązanie dla swojego biznesu”. Odwołuj się także do FOMO, czyli strachu przed tym, co może ominąć Twoich odbiorców, dzięki temu wywołasz u nich poczucie pilności. Świetnie sprawdzą się sformułowania typu „ostatnie dni wyprzedaży” czy „oferta ważna tylko dziś”.

Podczas tworzenia tekstów do Google Ads wykorzystaj też język korzyści i dopasuj stosowane sformułowania do swojej grupy docelowej. Dla przykładu reklama skierowana do rodziców może zawierać hasła: „zadbaj o bezpieczeństwo swojej rodziny”, „zapewnij dziecku wymarzoną przyszłość” itp.

Źródło: Wyniki wyszukiwania Google

Stwórz wyróżniający tytuł – dodaj informację o promocji

Tytuł reklamy w Google Ads jest pierwszym elementem, który przyciąga uwagę użytkownika, dlatego wykorzystaj go do wyróżnienia oferty i zachęcenia do kliknięcia. Jak poprawić CTR w Google Ads? Dodaj w tytule informację o aktualnych promocjach, zniżkach lub specjalnych ofertach. Takie komunikaty przyciągną uwagę, a do tego mogą skłonić do natychmiastowego działania. Warto zatem dodać hasło takie jak: „darmowa dostawa”, „limitowana oferta” lub „10% zniżki”. Oczywiście takie informacje muszą być zgodne z rzeczywistą ofertą i nie mogą wprowadzać odbiorców w błąd.

Źródło: Wyniki wyszukiwania Google

Zadawaj pytania dla lepszych wyników CTR

Możesz również poprawić współczynnik klikalności w reklamach Google, gdy w nagłówkach, zamiast stwierdzeń zaczniesz stosować pytania. Dzięki temu zwiększysz zaangażowanie użytkowników, wzbudzisz ich zainteresowanie i zachęcisz do kliknięcia. Pytania mają ogromną moc, bo przyciągają uwagę i wywołują chęć uzyskania odpowiedzi. Ważne jest jednak to, aby skonstruować pytanie, które bezpośrednio odnosi się do problemów i potrzeb grupy docelowej. Dla przykładu, jeśli kierujesz reklamę do osób, które chcą poprawić swoją kondycję, to wykorzystaj hasło: „Chcesz poprawić swoją formę? Sprawdź naszą ofertę!”.

Za pomocą pytań nie tylko zbudujesz zainteresowanie, ale też wskażesz na konkretną korzyść, a to zwiększy szanse na kliknięcie. Pamiętaj jednak, że pytanie musi być precyzyjne i dotyczyć tematu reklamy.

Wykorzystaj potencjał dynamicznego wstawiania słów kluczowych

Dynamiczne wstawianie słów kluczowych (Dynamic Keyword Insertion, DKI) to funkcja w Google Ads, umożliwiająca automatyczne wstawianie do tekstu reklamy słów kluczowych, które użytkownik wpisał w wyszukiwarkę. Dzięki temu reklama staje się bardziej dopasowana do konkretnego zapytania, co może znacząco zwiększyć jej atrakcyjność, a w konsekwencji poprawić CTR.

Stosowanie DKI może zapewnić wiele korzyści, ponieważ pozwala na personalizację reklamy w czasie rzeczywistym, co sprawia, że jest ona bardziej trafna i spójna z intencjami użytkownika. Na przykład, jeśli ktoś wpisuje w Google „kup buty sportowe”, reklama może wyświetlić się jako „kup buty sportowe – najlepsze oferty”. Dzięki temu użytkownik ma wrażenie, że reklama dokładnie odpowiada na jego potrzeby.

Pamiętaj jednak, że nie należy nadużywać tej funkcji, ponieważ może prowadzić do wyświetlania się nienaturalnych sformułowań lub zbyt dużego nasycenia słów kluczowych – to sprawi, że reklama będzie mniej czytelna.

Poniższy wykres WordStream dobrze pokazuje, że dynamiczne wstawianie słów kluczowych przynosi korzyści jedynie do pewnego momentu – np. na początku kampanii.

Źródło: https://www.wordstream.com/blog/ws/2022/09/14/improve-google-ads-click-through-rate

Testuj i sprawdzaj różne rozwiązania

Aby uzyskać optymalny CTR w Google Ads, kluczowym elementem jest ciągłe testowanie i eksperymentowanie z różnymi wariantami reklam. Google Ads daje Ci możliwość tworzenia testów A/B, dzięki czemu możesz porównywać różne wersje reklam, a następnie oceniać, które z nich przynoszą lepsze efekty. Tym samym z większą łatwością znajdziesz sposób na zainteresowanie swojej grupy docelowej i dopasowanie reklamy do ich potrzeb.

Dla zwiększenia CTR możesz testować różne tytuły, teksty reklamowe, CTA czy nawet wykorzystanie DKI. Szczególnie polecamy Ci sprawdzenie efektów reklam, gdy użyjesz różnych słów kluczowych w tytule reklam – np. w jednej reklamie wykorzystaj ogólne frazy, a w innej bardziej szczegółowe typu long tail.

Niezbędnym elementem testowania jest regularne analizowanie wyników i dostosowywanie kampanii do zebranych wyników. Najlepiej, jeśli będziesz mierzyć zarówno CTR, jak i inne wskaźniki np. CPC, współczynnik konwersji oraz jakość ruchu. Na podstawie tych informacji stworzyć kampanię, która zapewni Ci oczekiwane efekty i spowoduje wzrost konwersji.

🚀 Poprawiając CTR zwiększysz jakość reklam w Google Ads 

Poprawa współczynnika klikalności (CTR) w Google Ads wymaga kilku zmian. Może to dotyczyć wyboru odpowiednich słów kluczowych, dodania wykluczających fraz, zawężenia grupy docelowej itd.

Jak poprawić CTR w Google Ads? Niezbędne jest również wykorzystanie emocjonalnego języka, zastosowanie CTA i przyciągnięcie uwagi użytkowników np. dzięki informacji o aktualnej promocji. Testuj różne warianty reklam, a dzięki temu osiągniesz najlepsze efekty – zwiększysz CTR, widoczność reklam oraz konwersję.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *