Wiele agencji marketingowych wymaga na początku współpracy przekazania im dostępu do Google Tag Manager. Dlaczego to takie ważne i jak działa to narzędzie? Tag Manager umożliwia zarządzanie i dodawanie tagów analitycznych i marketingowych, a przy tym oszczędza sporo czasu. Poznaj jeszcze więcej zalet Google Tag Managera, a także dowiedz się, jak nadać dostęp do Google Tag Manager.
Dlaczego opłaca się korzystać z Tag Managera?
Tag Manager to bezpłatne narzędzie od Google, którego celem jest szybkie i łatwe dodawanie tagów na Twojej stronie internetowej. To narzędzie nie wymaga ingerowania w kod strony, ale to niejedyna korzyść, jaką zapewnia.
Warto zwrócić uwagę na jeszcze 4 inne, ale równie istotne zalety Google Tag Managera, oto one:
- Możliwość testowania i debugowania tagów jeszcze przed ich publikacją, aby uniknąć potencjalnych błędów, które mogłyby zaburzyć funkcjonowanie strony i wpłynąć negatywnie na działania marketingowe.
- Poprawa efektywności pracy zespołu IT i marketingowego. Specjaliści ds. marketingu mogą samodzielnie zająć się implementacją tagów.
- Narzędzie wpływa pozytywnie na szybkość ładowania się strony, co jest atutem np. podczas pozycjonowania.
- Google Tag Manager ułatwia podejmowanie decyzji biznesowych, które są oparte o dane rzeczywiste.
6 kroków, jak nadać dostęp do Google Tag Manager
Przejdźmy teraz do konkretów, czyli do nadawania dostępu do konta w Google Tag Managerze. Oto co musisz zrobić:
Krok 1. – Zaloguj się do swojego konta w Google Tag Manager
Przejdź na stronę https://tagmanager.google.com, a następnie zaloguj się, używając swojego konta Google. Zyskasz dostęp do listy swoich kont i tagów Google.
Jak założyć konto w Google Tag Manager?
Jeśli nie masz jeszcze konta w GTM, kliknij „Utwórz konto” i uzupełnij dane – wpisz nazwę użytkownika, nazwę kontenera np. adres swojej strony internetowej, określ kraj i zaakceptuj warunki. Następnie zostaniesz poproszony o wklejenie dwóch kodów na każdej stronie w swojej witrynie w sekcji <head> i <body>. Po tym GTM zostanie połączony z Twoją witryną.
Krok 2. – Kliknij zakładkę Administracja
W kolejnym kroku kliknij zakładkę „Administracja” – powinna znajdować się w górnym menu, z lewej strony. Warto zapamiętać, że właśnie w tym miejscu będziesz mieć dostęp do wielu funkcjonalności, dzięki którym możesz zarządzać swoimi kontami i kontenerami.
Wybierz konto lub kontener, do którego chcesz nadać dostęp.
Krok 3. – Wybierz rodzaj dostępu do GTM
Teraz ważne jest to, abyś zastanowił się, czy chcesz nadać dostęp do konta, czy kontenera. Czym różnią się oba rodzaje uprawnień?
- Dostęp do konta – możesz przydzielić uprawnienia do całego konta w Google Tag Manager. Jeśli masz kilka stron, każda z nich ma swoje odrębne konto, a użytkownik może zyskać dostęp do wszystkich.
- Dostęp do kontenera – to znacznie popularniejsze rozwiązanie, bo umożliwia zarządzanie tylko jednym, konkretnym kontenerem, który został przypisany np. do jednej strony internetowej.
Następnie kliknij opcję „Zarządzanie użytkownikami” – z kolumny po lewej stronie, gdy chcesz nadać dostęp do całego konta Google Tag Manager, lub z kolumny po prawej stronie, gdy chcesz nadać dostęp do kontenera.
Krok 4. – Nadawanie dostępu do kontenera
Gdy zdecydujesz się na nadanie dostępu do kontenera, kliknij „Zarządzanie użytkownikami”. Po przekierowaniu na kolejną podstronę wybierz opcję „Nadaj uprawnienia dostępu nowym użytkownikom” – niebieskie kółko z białym plusem w środku.
Następnie wybierz „Dodaj użytkowników”. Wypełnij formularz – wpisz adres e-mail osoby, której chcesz nadać dostęp do Google Tag Managera oraz określ jej uprawnienia.
Do wyboru będziesz mieć 4 rodzaje uprawnień:
- publikacja – w takiej sytuacji użytkownik uzyskuje dostęp do takich funkcji jak tworzenie, edytowanie i publikowanie w obrębie kontenera,
- zatwierdzenie – umożliwia tworzenie wersji roboczych kontenera, użytkownik może też edytować zawartość kontenerów,
- edycja – to opcja, która umożliwia edytowanie wersji i obszarów roboczych. Użytkownik nie ma uprawnień do publikowania i dodawania nowych kontenerów,
- odczyt – jedyną funkcją w tym przypadku jest jedynie możliwość odczytu zawartości kontenerów.
Możesz zaznaczyć wszystkie opcje, tylko niektóre lub nie zaznaczyć żadnej.
Krok 5. – Nadawanie dostępu do konta
Natomiast, gdy chcesz udostępnić specjaliście całe swoje konto Google Tag Manager, wybierz z lewej kolumny zakładkę „Zarządzanie użytkownikami”. Kliknij niebieski przycisk z plusem w środku – znajduje się w prawym, górnym rogu, a później wybierz opcję „Dodaj użytkowników”.
Zostaniesz przekierowany do formularza, który należy uzupełnić. Wpisz adres e-mail osoby, której chcesz nadać dostęp do Google Tag Managera oraz określ jej uprawnienia.
Do wyboru masz 2 rodzaje uprawnień dotyczących konta:
- administrator – zyskuje pełen dostęp do wszystkich kont, może też tworzyć kontenery i zarządzać uprawnieniami użytkowników,
- użytkownik – funkcje zostają ograniczone do możliwości przeglądania najważniejszych informacji na koncie.
Poza tym zyskujesz również możliwość ustalenia uprawnień dotyczących poszczególnych kontenerów – zarówno administratorowi, jak i użytkownikowi. Warto dopasować dostęp w taki sposób, aby ułatwić specjaliście pracę, ale przy okazji zapewnić jak największe bezpieczeństwo danych.
Krok 6. – Zaproś użytkownika do swojego konta w GTM
Po wypełnieniu formularza kliknij „Zaproś”. Teraz użytkownik otrzyma na adres swojej poczty e-maila z zaproszeniem. Powinien zaakceptować zaproszenie, aby zyskać ustalony dostęp do konta lub kontenera w GTM.
🚀 Oszczędź czas i sprawnie nadaj dostęp do Google Tag Manager
Jesteśmy pewni, że nasza instrukcja pomogła Ci i teraz już wiesz, jak nadać dostęp do Tag Managera. Cały proces zajmuje dosłownie 2-3 minuty, gdy poznasz wszystkie funkcje i rodzaje uprawnień. Oszczędź czas lub przyspiesz pracę specjalistów, nadając im dostęp do GTM.