blog poradniki

Jak nadać dostęp do Google Tag Manager?

jak nadac dostep do google tag manager

Wiele agencji marketingowych wymaga na początku współpracy przekazania im dostępu do Google Tag Manager. Dlaczego to takie ważne i jak działa to narzędzie? Tag Manager umożliwia zarządzanie i dodawanie tagów analitycznych i marketingowych, a przy tym oszczędza sporo czasu. Poznaj jeszcze więcej zalet Google Tag Managera, a także dowiedz się, jak nadać dostęp do Google Tag Manager.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dlaczego opłaca się korzystać z Tag Managera?

Tag Manager to bezpłatne narzędzie od Google, którego celem jest szybkie i łatwe dodawanie tagów na Twojej stronie internetowej. To narzędzie nie wymaga ingerowania w kod strony, ale to niejedyna korzyść, jaką zapewnia. 

Warto zwrócić uwagę na jeszcze 4 inne, ale równie istotne zalety Google Tag Managera, oto one:

  • Możliwość testowania i debugowania tagów jeszcze przed ich publikacją, aby uniknąć potencjalnych błędów, które mogłyby zaburzyć funkcjonowanie strony i wpłynąć negatywnie na działania marketingowe.
  • Poprawa efektywności pracy zespołu IT i marketingowego. Specjaliści ds. marketingu mogą samodzielnie zająć się implementacją tagów.
  • Narzędzie wpływa pozytywnie na szybkość ładowania się strony, co jest atutem np. podczas pozycjonowania.
  • Google Tag Manager ułatwia podejmowanie decyzji biznesowych, które są oparte o dane rzeczywiste.

6 kroków, jak nadać dostęp do Google Tag Manager

Przejdźmy teraz do konkretów, czyli do nadawania dostępu do konta w Google Tag Managerze. Oto co musisz zrobić:

Krok 1. – Zaloguj się do swojego konta w Google Tag Manager

Przejdź na stronę https://tagmanager.google.com, a następnie zaloguj się, używając swojego konta Google. Zyskasz dostęp do listy swoich kont i tagów Google. 

Jak założyć konto w Google Tag Manager?

Jeśli nie masz jeszcze konta w GTM,  kliknij „Utwórz konto” i uzupełnij dane – wpisz nazwę użytkownika, nazwę kontenera np. adres swojej strony internetowej, określ kraj i zaakceptuj warunki. Następnie zostaniesz poproszony o wklejenie dwóch kodów na każdej stronie w swojej witrynie w sekcji <head> i <body>. Po tym GTM zostanie połączony z Twoją witryną.

Krok 2. – Kliknij zakładkę Administracja

W kolejnym kroku kliknij zakładkę „Administracja” – powinna znajdować się w górnym menu, z lewej strony. Warto zapamiętać, że właśnie w tym miejscu będziesz mieć dostęp do wielu funkcjonalności, dzięki którym możesz zarządzać swoimi kontami i kontenerami.

Wybierz konto lub kontener, do którego chcesz nadać dostęp.

Krok 3. – Wybierz rodzaj dostępu do GTM

Teraz ważne jest to, abyś zastanowił się, czy chcesz nadać dostęp do konta, czy kontenera. Czym różnią się oba rodzaje uprawnień? 

  • Dostęp do konta – możesz przydzielić uprawnienia do całego konta w Google Tag Manager. Jeśli masz kilka stron, każda z nich ma swoje odrębne konto, a użytkownik może zyskać dostęp do wszystkich.
  • Dostęp do kontenera –  to znacznie popularniejsze rozwiązanie, bo umożliwia zarządzanie tylko jednym, konkretnym kontenerem, który został przypisany np. do jednej strony internetowej.

Następnie kliknij opcję „Zarządzanie użytkownikami” – z kolumny po lewej stronie, gdy chcesz nadać dostęp do całego konta Google Tag Manager, lub z kolumny po prawej stronie, gdy chcesz nadać dostęp do kontenera. 

Krok 4. – Nadawanie dostępu do kontenera

Gdy zdecydujesz się na nadanie dostępu do kontenera, kliknij „Zarządzanie użytkownikami”. Po przekierowaniu na kolejną podstronę wybierz opcję „Nadaj uprawnienia dostępu nowym użytkownikom” – niebieskie kółko z białym plusem w środku.

Następnie wybierz „Dodaj użytkowników”. Wypełnij formularz – wpisz adres e-mail osoby, której chcesz nadać dostęp do Google Tag Managera oraz określ jej uprawnienia.

Do wyboru będziesz mieć 4 rodzaje uprawnień:

  • publikacja – w takiej sytuacji użytkownik uzyskuje dostęp do takich funkcji jak tworzenie, edytowanie i publikowanie w obrębie kontenera,
  • zatwierdzenie – umożliwia tworzenie wersji roboczych kontenera, użytkownik może też edytować zawartość kontenerów,
  • edycja – to opcja, która umożliwia edytowanie wersji i obszarów roboczych. Użytkownik nie ma uprawnień do publikowania i dodawania nowych kontenerów,
  • odczyt – jedyną funkcją w tym przypadku jest jedynie możliwość odczytu zawartości kontenerów.

Możesz zaznaczyć wszystkie opcje, tylko niektóre lub nie zaznaczyć żadnej.

Krok 5. – Nadawanie dostępu do konta

Natomiast, gdy chcesz udostępnić specjaliście całe swoje konto Google Tag Manager, wybierz z lewej kolumny zakładkę „Zarządzanie użytkownikami”. Kliknij niebieski przycisk z plusem w środku – znajduje się w prawym, górnym rogu, a później wybierz opcję „Dodaj użytkowników”. 

Zostaniesz przekierowany do formularza, który należy uzupełnić. Wpisz adres e-mail osoby, której chcesz nadać dostęp do Google Tag Managera oraz określ jej uprawnienia.

Do wyboru masz 2 rodzaje uprawnień dotyczących konta:

  • administrator – zyskuje pełen dostęp do wszystkich kont, może też tworzyć kontenery i zarządzać uprawnieniami użytkowników,
  • użytkownik – funkcje zostają ograniczone do możliwości przeglądania najważniejszych informacji na koncie.

Poza tym zyskujesz również możliwość ustalenia uprawnień dotyczących poszczególnych kontenerów – zarówno administratorowi, jak i użytkownikowi. Warto dopasować dostęp w taki sposób, aby ułatwić specjaliście pracę, ale przy okazji zapewnić jak największe bezpieczeństwo danych.

Krok 6. – Zaproś użytkownika do swojego konta w GTM

Po wypełnieniu formularza kliknij „Zaproś”. Teraz użytkownik otrzyma na adres swojej poczty e-maila z zaproszeniem. Powinien zaakceptować zaproszenie, aby zyskać ustalony dostęp do konta lub kontenera w GTM.

🚀 Oszczędź czas i sprawnie nadaj dostęp do Google Tag Manager

Jesteśmy pewni, że nasza instrukcja pomogła Ci i teraz już wiesz, jak nadać dostęp do Tag Managera. Cały proces zajmuje dosłownie 2-3 minuty, gdy poznasz wszystkie funkcje i rodzaje uprawnień. Oszczędź czas lub przyspiesz pracę specjalistów, nadając im dostęp do GTM.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *