marketing social media

Jak możesz zwiększyć widoczność postów na FB? 8 sposobów

Jak możesz zwiększyć widoczność postów na FB_ 8 sposobów

Prowadzenie konta marki w social mediach to podstawa, jeśli zależy nam na tym, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Jednak często zdarza się tak, że pomimo tej obecności i niemałej liczby fanów, posty docierają do zaledwie kilkudziesięciu osób. To zdecydowanie może demotywować do dalszych działań marketingowych. Na szczęście są sposoby na zwiększenie widoczności postów na FB. Przedstawimy je poniżej. Poznaj nasze porady, które mogą pomóc zwiększyć zasięg Twojej strony!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dostarczaj wartościowy i jakościowy content

Kluczowym elementem zwiększania widoczności postów na Facebooku jest publikowanie wartościowych i jakościowych treści. Nikt nie ma ochoty zapoznawać się z materiałami, które są po prostu nudne. Postaraj się więc, aby Twoje treści były ciekawe i przydatne. Powinny zachęcać do reakcji, komentarzy i udostępnień. Jeśli uda Ci się to osiągnąć, algorytm Facebooka na pewno będzie promował Twoje wpisy. 

Zdajemy sobie sprawę z tego, że stworzenie wartościowego contentu nie należy do rzeczy łatwych. Dlatego mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które powinieneś uwzględnić:

  • poznaj swoją grupę docelową;
  • wykorzystuj różne formaty treści;
  • dostarczaj praktyczne porady, wskazówki i informacje;
  • bądź autentyczny;
  • używaj emoji;
  • zachęcaj do interakcji poprzez zadawanie pytań;
  • na bieżąco obserwuj trendy i inne okazje. 

Przekazuj linki do postów

Algorytm bierze pod lupę każdą treść. Gdy widzi, że nikt nie reaguje na dodany przez Ciebie post, czyli nie ma żadnych kliknięć, lajków czy udostępnień, najprawdopodobniej FB uzna go za małowartościowy i nie trafi on do większej liczby odbiorców. To jednak wcale nie oznacza, że koniecznie musisz promować post, aby ten był popularny. Jest na to prostszy i przede wszystkim darmowy sposób. Po prostu podaj post dalej. Twoim celem powinno być to, aby ludzie go klikali, a słupek zasięgu poszybował do góry. 

Komu możesz podesłać wpis? Zacznij od swoich znajomych, a jeśli chcesz, możesz skorzystać również z bota. Jakie istnieją jeszcze sposoby? O poście powinieneś poinformować także w grupie – może to być grupa Twoja lub nie, najważniejsze jest, aby była tematycznie zbliżona. Jeśli zdecydujesz się na ten ostatni wymieniony sposób, przed publikacją sprawdź, czy regulamin grupy pozwala na taki krok.

Odpowiednim miejscem może być także wydarzenie, do którego nawiązuje dany wpis. Pamiętaj, że chodzi o to, by ludzie zaczęli klikać, dzięki czemu wzrośnie szansa na to, że Facebook stwierdzi, że post jest wartościowy i zasłużył na świetny zasięg organiczny

Pokaż jak włączyć opcję „Ulubione”

Otrzymujesz wiadomości od fanów swojej strony, że nie pokazują im się wszystkie publikowane wpisy? Niestety tak bywa bardzo często. Kolejnym prostym sposobem na zwiększenie widoczności postów na FB jest pokazanie odbiorcom, co powinni zrobić, aby nie przeoczyć już nigdy żadnego wpisu. To dosłownie trzy kliknięcia – wystarczy kliknąć „Lubisz to”, następnie zaznaczyć opcję „Ulubione” (Posty będą wyświetlane wyżej w aktualnościach) i na końcu „Zaktualizuj”.

Wówczas fanom, którzy wykonają taką akcję, Twoje posty będą wyświetlały się wyżej w Aktualnościach. Ale to nie jest jedyna możliwość. Mogą oni także włączyć powiadomienia i zdecydować czy chcą otrzymywać informacje o nowej zawartości, filmach, transmisjach wideo na żywo czy ofertach. 

Możesz spróbować zachęcić swoich fanów do wykonania takiego kroku. Najskuteczniej to zrobisz, jeśli poinformujesz, jakie korzyści się z tym wiążą. Musisz zaoferować im coś w zamian. Co możesz napisać? Oto przykład: „Mamy dla Was garść nowych informacji. Już za kilka dni rusza konkurs z fantastycznymi nagrodami. Planujemy również pokazać, jak wyglądają kulisy naszej codziennej pracy. Zachęcamy do obserwacji naszej strony. Aby nie przeoczyć żadnego wpisu, możecie kliknąć opcję „Ulubione” w ustawieniach obserwowania lub włączyć powiadomienia o postach. W ten sposób nie przegapicie żadnego posta”.

Stawiaj na wideo i relacje live

Relacje live i wideo na Facebooku to najbardziej angażujący content w social mediach, dlatego gdy zastanawiasz się, jak możesz zwiększyć widoczność postów na FB, koniecznie musisz go wdrożyć. To trend, który zdecydowanie powinieneś wykorzystać. Jak? Możliwości jest naprawdę wiele – np. możesz pokazać zdjęcia produktów w formie pokazu slajdów, udostępnić na filmie proces produkcyjny Twoich towarów, animować posty i zamieniać je w krótkie filmiki wideo czy udzielać odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania klientów. Tego rodzaju treści na pewno będą generowały większe zaangażowanie, a Facebook to doceni.

Trzymaj się zasady 80/20

W zwiększeniu widoczności postów na Facebooku może pomóc również zasada 80/20. Na czym ona polega? Nie ma w tym nic skomplikowanego. Większość, bo aż 80% postów na FB powinno być w tematyce informacyjnej, natomiast tylko 20% powinno dotyczyć sprzedaży. Posty informacyjne powinny nieść za sobą wartość rozrywkową lub edukacyjną. Ich zadaniem jest przede wszystkim wzmocnienie przywiązania użytkowników do marki, co później umożliwi przekonanie ich do zakupów. Jak najbardziej warto się trzymać zasady 80/20, ponieważ kto wchodzi na Facebooka, aby kupować? Praktycznie nikt. Więc wskazane jest, aby posty sprzedażowe także zawierały nieco elementów rozrywkowych i zachęcały do reakcji. Spójrz na poniższy przykład – Ikea wie, jak to robić!

Źródło: https://www.facebook.com/IKEApl/photos/a.387262252478/10160566540677479?locale=pl_PL

Daj wybór swoim fanom

Świetnym sposobem na zwiększenie widoczności postów na FB jest również zapytanie fanów, co chcieliby zobaczyć na stronie. Tę metodę możesz wykorzystać również wtedy, gdy nie masz pomysłu na kolejny wpis. Uzyskasz cenne informacje i dostarczysz użytkownikom to, czego chcą. Możesz też zadać im pytanie, na które wystarczy, że odpowiedzą „tak” lub „nie”. Gdy z kolei masz pewien pomysł, ale nie wiesz, czy jest strzałem w dziesiątkę, zapytaj, co sądzą o nim i przy okazji pokaż obserwatorom, że ich opinia jest dla Ciebie ważna. Żabka robi to w ten sposób:

Źródło:https://www.facebook.com/zabkapolska/posts/pfbid0TwpA2xJ1HVZ3nC7AnHgsTkd5hn6kQ5osscL58w3jViBAaDKKNuTBbgiwfTUc4UdZl?locale=pl_PL

Mówią o Tobie? Odezwij się 

To kolejny prosty sposób na zwiększenie widoczności postów na FB. Gdy tylko zauważysz, że jakiś fanpage lub użytkownik wspomni o Twojej firmie, a dokładniej mówiąc: oznaczy ją, otrzymasz powiadomienie. Co powinieneś zrobić? Przede wszystkim zareagować – to łatwe. Problem może pojawić się wtedy, gdy ktoś mówi o Twojej działalności, jednak nie oznacza jej, nie linkuje lub robi to poza Facebookiem. W końcu nie możesz pozwolić sobie na to, aby non stop prowadzić obserwacje w całym Internecie.

Na szczęście nie jest to konieczne, ponieważ istnieją narzędzia do monitoringu Internetu takie jak np. Brand24 czy Monitori, aczkolwiek są one płatne. Jak działają? Jedyne co musisz zrobić to podać frazy, które chcesz monitorować (np. nazwę firmy), aby otrzymywać na bieżąco wyniki monitoringu. 

Skorzystaj z Facebook Ads

Powyższe sposoby na zwiększenie widoczności wpisów na Facebooku są bezpłatne, jednak co w sytuacji, gdy uzyskiwanie efektów idzie bardzo wolno lub zależy Ci na tym, aby pojawiły się praktycznie natychmiastowo? Rozważ korzystanie z Facebook Ads. Płatne reklamy umożliwiają dotarcie do konkretnej grupy docelowej z bardziej spersonalizowanym przekazem. To Ty decydujesz, do jakich odbiorców kierujesz przekaz. Możesz wybrać ich wiek, płeć, zainteresowania czy miejsce zamieszkania.

Jest to jednoznaczne, z tym że post trafi do osób, które faktycznie będą zainteresowane opublikowaną przez Ciebie treścią. To nie jest jedyna zaleta – Facebook Ads sprawi, że Twoje posty będą miały większe zasięgi, będą częściej udostępniane, komentowane czy zdobędą więcej polubień. To natomiast ma wpływ na algorytm Facebooka, który wyróżnia angażujące treści. 

Źródło: https://www.facebook.com/smykcom/posts/pfbid02Tb4dGTdmJYJu6L7T2pnd4PadjGKBP3C9TZxpM3mHAMNv1FZzLdixKj2kkH5ks9KKl

Źródło: https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Ftrack.adform.net%2FC%2F%3Fbn%3D68152320%26fbclid%3DIwAR1VBaluU2Dh4P1tvoywLMMHBV99iUaWGBJl_FRwc6QlF8yxgLZ1wLI9MD0&h=AT1JYzCWoTgdKPl34LH_Ki5_pafJlLCZbn7vHG2aKYRkEmdM7oPq2N8C6M9OJJBQLRvMqYmQhS3ycWjolgCm7flNDQ29o-K3yUhpAdjsVLExlOuLqMpek7zKmsVMPeXgRn_I&s=1

🚀 Jak możesz zwiększyć widoczność postów na FB – podsumowanie

Po przeczytaniu naszego artykułu znasz już kilka rewelacyjnych sposobów na zwiększenie widoczności postów na FB. Aby cieszyć się lepszymi zasięgami, powinieneś m.in. zadbać o jakość treści, wchodzić w interakcje, częściej publikować wideo czy organizować live’y, a także pokazać swoim fanom, co mogą zrobić, aby nie ominął ich żaden post. Warto również, abyś udzielał się w miejscach, w których jakiś użytkownik lub firma wspomina o Twoim biznesie. Mamy nadzieję, że po zapoznaniu się z naszym artykułem Twoje posty będą cieszyły się popularnością. Gdybyś jednak potrzebował pomocy w profesjonalnym prowadzeniu social mediów – Efectownia pomoże!

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *