Google Search Console

słownik pojęć
« Back to Glossary Index

Czym jest Google Search Console? Definicja

Google Search Console, znane wcześniej jako Google Webmaster Tools, to darmowe narzędzie oferowane przez Google, które pomaga właścicielom stron internetowych monitorować, utrzymywać i ulepszać widoczność swoich witryn w wynikach wyszukiwania Google. Umożliwia analizowanie tego, jak Google widzi i interpretuje Twoją stronę.

Jakie dane znajdziesz w Google Search Console?

W Google Search Console znajdziesz dane o widoczności swojej strony w wynikach wyszukiwania, takie jak liczba kliknięć, wyświetleń, średnia pozycja i CTR. Narzędzie pozwala także monitorować indeksowanie strony, identyfikować problemy techniczne (np. błędy 404) oraz sprawdzać skuteczność słów kluczowych. Dodatkowo umożliwia przesyłanie map witryny, analizę Core Web Vitals i monitorowanie ręcznych działań nałożonych przez Google.

Jak założyć Google Search Console?

Aby założyć konto w GSC, odwiedź stronę Search Console i zaloguj się na swoje konto Google. Dodaj swoją stronę internetową, wybierając opcję „Prefiks URL” lub „Domena”, a następnie zweryfikuj własność za pomocą metod, takich jak dodanie pliku HTML na serwerze, tagu meta lub integracji z Google Analytics. Po pomyślnej weryfikacji możesz zacząć korzystać z danych i narzędzi oferowanych przez Google Search Console.

« Powrót do słownika

Autor

Efectownia

Jesteśmy agencją marketingową, która pomaga przedsiębiorcom w skutecznym pozycjonowaniu ich stron internetowych. Oferujemy również prowadzenie kampanii Google Ads i social media marketing.