Noindex

słownik pojęć
« Back to Glossary Index

Co to jest noindex? Definicja

Noindex to termin używany w SEO, który odnosi się do atrybutu dodawanego do kodu strony internetowej, mającego na celu zapobiegnięcie indeksowaniu tej strony przez wyszukiwarki. W praktyce oznacza to, że strona oznaczona jako “noindex” nie będzie pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Jest to przydatne w sytuacjach, gdzie nie chcemy, aby pewne treści były publicznie dostępne poprzez wyszukiwarki.

Dlaczego warto używać noindex?

Stosowanie znacznika noindex jest istotne w kontekście zarządzania widocznością strony w wyszukiwarkach. Wykorzystuje się go często, aby kontrolować, które strony powinny, a które nie powinny być dostępne dla użytkowników szukających w Google lub innych wyszukiwarkach. Może to dotyczyć stron z duplikowaną treścią, stron w budowie, czy stron z informacjami, które nie są przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców.

Jak efektywnie korzystać z Noindex?

Aby efektywnie korzystać z tej możliwości, ważne jest, aby dodać znacznik <meta name="robots" content="noindex"> w sekcji <head> strony. Warto również pamiętać, że zastosowanie tego atrybutu nie oznacza, że strona zostanie natychmiast usunięta z indeksu wyszukiwarek — może to zająć trochę czasu. Unikaj używania noindex na stronach, które mają istotne znaczenie dla Twojej strategii SEO, ponieważ nie będą one dostępne dla potencjalnych klientów.

Nie zaleca się także, aby używać noindex w połączeniu z tagiem nofollow, chyba że chcesz całkowicie wyłączyć stronę z indeksowania i przepływu wartości linków. Przed podjęciem decyzji o oznaczeniu strony jako ‘noindex’, warto dokładnie przeanalizować jej rolę w swojej strategii marketingowej, aby nie stracić na to wpływu na widoczność witryny w sieci.

« Powrót do słownika

Autor

Efectownia

Jesteśmy agencją marketingową, która pomaga przedsiębiorcom w skutecznym pozycjonowaniu ich stron internetowych. Oferujemy również prowadzenie kampanii Google Ads i social media marketing.