
Marketing kancelarii prawnych powinien wiązać się z przestrzeganiem kilku ważnych zasad. Kodeks Etyki Adwokackiej nakłada pewne ograniczenia związane z reklamowanie usług prawniczych, o których trzeba pamiętać. Dlatego zapraszamy do naszego kompleksowego poradnika, z którego dowiesz się, jak pozycjonować stronę internetową kancelarii prawnej krok po kroku.

Pozycjonowanie kancelarii prawnej – jak pozycjonować stronę prawnika?
Kancelaria prawna może być promowana na wiele sposobów – najlepiej jednak zacząć od zamówienia strony internetowej. Wykonanie nowoczesnej i rozbudowanej witryny trwa kilka tygodni, a nawet miesięcy, dlatego lepiej znaleźć dobrą agencję i zlecić to zadanie jak najszybciej (oczywiście polecamy naszą ofertę :).
Posiadając własną stronę, można zdecydować się na pozycjonowanie strony kancelarii prawnej. Samo stworzenie witryny to za mało. Poznaj najważniejsze wskazówki na temat SEO dla prawników.
Dlaczego opłaca się pozycjonować stronę kancelarii prawnej w 2025 roku?
Pozycjonowanie kancelarii może zapewnić liczne korzyści, takie jak:
- wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania – widoczność w organicznych wynikach to długoterminowa inwestycja, z której możesz korzystać przez wiele lat, nawet gdy już dawno nie inwestujesz w SEO kancelarii,
- większy ruch na stronie – przyciągnięcie na stronę użytkowników zwiększa szansę na pozyskiwanie klientów dla kancelarii,
- wysokie pozycje w Google zwiększają renomę i zaufanie względem kancelarii prawnej – strona w TOP 5 uznawana jest za wiarygodną i łatwo dostępną, dlatego w razie potrzeby klienci mogą szybko znaleźć kancelarię, która pomoże im rozwiązać ich problem,
- wzrost konwersji – wybierając najbardziej dopasowane słowa kluczowe, docierasz do klientów zainteresowanych ofertą.
Efekty pozycjonowania kancelarii w Google dostrzeżesz po kilku miesiącach systematycznej pracy, ale korzyści będziesz czerpać przez wiele lat. Docierając na szczyt wyników wyszukiwania, zyskujesz stały sposób pozyskiwania nowych klientów.
Wyjątkiem jest pozycjonowanie na bardzo konkurencyjne słowa kluczowe, wtedy konieczna jest regularna praca, aby utrzymać osiągnięte miejsce w wynikach wyszukiwania.
Jak wybrać agencję SEO do pozycjonowania kancelarii?
Dobra agencja SEO, której warto powierzyć zgodne z prawem pozycjonowanie kancelarii prawnej, powinna charakteryzować się następującymi cechami:
- wyróżniać się bogatym doświadczeniem – sprawdź portfolio i zapytaj o efekty wcześniejszych realizacji,
- śledzić trendy i aktualizacje algorytmu Google – trzymanie ręki na pulsie w branży SEO to podstawa,
- regularnie przygotowywać raporty potwierdzające efekty SEO,
- wykonywać pozycjonowanie kancelarii zgodnie z Kodeksem Etyki Adwokackiej,
- zapewniać przejrzyste i korzystne dla obu stron warunki umowy – w tym możliwość zerwania umowy bez kar finansowych,
- oferować łatwy kontakt na linii kancelaria-agencja SEO.
Dopiero w następnej kolejności warto zwrócić uwagę na zakres usługi i cennik oraz sposób rozliczania. Po przeanalizowaniu tych kwestii warto podpisać umowę z agencją SEO. Już nie musisz szukać odpowiedniej firmy – SEO dla prawników zleć naszej agencji.
4 sposoby, jak skutecznie pozycjonować stronę kancelarii prawnej w 2025 roku
Jak pozyskać klientów do kancelarii prawnej? Oczywiście za pomocą SEO! Potrzebujesz dobrej strategii SEO, bo tylko taka zapewni korzyści, o których wspomnieliśmy powyżej. Poznaj 4 najlepsze trików, które zwiększą skuteczność pozycjonowania kancelarii prawnej w 2025 roku.
Pozycjonowanie lokalne kancelarii prawnej – skuteczny sposób na pozyskiwanie klientów kancelarii
Jeśli chcesz dotrzeć do klientów lokalnych, to istotne znacznie ma SEO lokalne. Kancelaria prawna może w ten sposób precyzyjnie trafiać do klientów z wybranego regionu, miasta, dzielnicy czy nawet ulicy.
Dzięki temu użytkownik, który wpisze w Google frazę „kancelaria prawna Kraków”, „prawnik Wrocław”, „radca prawny Kielce”, znajdzie na liście wyszukiwań Twoją ofertę, kliknie link i być może skorzysta z oferty.
Optymalizacja techniczna strony internetowej kancelarii prawnej – dopasuj stronę do algorytmu Google
Zmiany algorytmu, do których doszło np. w czerwcu 2025 roku, sprawiają, że wiele witryn drastycznie straciło pozycję w Google, a niektóre nawet całkowicie zostały usunięte ze zbioru. To ogromne straty dla firm, które opierały swój marketing na pozycjonowaniu. Jednak problem nie brał się znikąd, a główną przyczyną było stosowanie niedozwolonych metod tzw. Black Hat SEO, a także ignorowanie UX, czyli doświadczeń użytkownika.
Aby skutecznie dopasować stronę do oczekiwań i wygody użytkownika potrzebna jest optymalizacja SEO techniczna, a szczególnie zwrócenie uwagi na 3 elementy.
- Prędkość ładowania się witryny – strona internetowa kancelarii powinna ładować się krócej niż w ciągu 3 sekund, inaczej zostanie porzucona przez użytkownika i zastąpiona witryną konkurencyjnej kancelarii prawnej.
- Dopasowanie strony kancelarii do urządzeń mobilnych – responsywna strona, czyli taka, która nie traci na jakości i funkcjonalności zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i tabletach czy laptopach, to must have. Do tego to ważny czynnik wpływający na SEO kancelarii.
- Strony przyjazne dla użytkowników – koniec ze stronami przeładowanymi wyskakującymi okienkami, małymi fontami i brakiem czytelności. Zasady UX kładą duży nacisk na stosowanie znaczników HTML takich jak nagłówki, meta tagi, pogrubienia i listy, które zwiększają przejrzystość i widoczność w trakcie przeglądania strony.
Optymalizacja techniczna SEO strony kancelarii prawnej jest ważna, bo pozwala dopasować witrynę do wskaźników Core Web Vitals 2.0, które mają fundamentalny wpływ na pozycjonowanie kancelarii.
Optymalizacja treści na stronie kancelarii prawnej
Content na stronie pomaga zwiększać widoczność kancelarii w wynikach wyszukiwania Google i buduje zaufanie odbiorców.
Jakie treści warto dodawać na stronie kancelarii prawnej?
- Artykuły blogowe – wykorzystaj w nich tzw. długi ogon, czyli bardziej szczegółowe frazy kluczowe, zazwyczaj w formie pytań, np. kim jest radca prawny, jak złożyć papiery rozwodowe czy też jak wygląda rozwód, gdy są dzieci.
- FAQ – w formie podstrony lub sekcji na stronie. Najlepiej dodaj FAQ, który odpowiada na najczęściej zadawane przez klientów pytania, warto wykorzystać także tzw. długi ogon.
- Teksty na stronie – dodaj zoptymalizowaną treść na stronie głównej i w zakładkach ofertowych. Wcześniej wykonaj analizę słów kluczowych, aby zwiększyć widoczność strony na takie frazy kluczowe jak np. „doradztwo podatkowe”, „spory sądowe”, „doradztwo prawne Poznań”. Dodaj treści, w których znajdą się naturalnie umieszczone słowa kluczowe np. w formie odmienionej, nieodmienionej oraz ich synonimy. Pamiętaj, żeby w treściach na stronie kancelarii prawnej unikać używania języka korzyści, lepiej sprawdzi się do tego język formalny/półformalny i informacyjny.
Wysokiej jakości słowa kluczowe dla kancelarii prawnej znajdziesz np. na stronie konkurencji, w narzędziach takich jak Senuto, Semstorm, Ubersuggest, Ahrefs i w darmowym Planerze Słów Kluczowych.
Link building dla kancelarii prawnej
Potwierdzeniem renomy Twojej firmy z perspektywy robotów Google są m.in. linki zwrotne. Pozyskiwanie linków i budowanie profilu linków Twojej strony powinno przebiegać jak najbardziej naturalnie i w przemyślany sposób. Jeśli w krótkim czasie pozyskasz zbyt dużą liczbę linków i w dodatku z niskiej jakości stron, to pozycja strony w Google, zamiast wzrosnąć, zmaleje, a w najgorszym razie zostanie nałożony filtr od Google.
Ważne jest też pozyskiwanie wysokiej jakości linków. Skąd brać linki zwrotne dla kancelarii prawnej?
- portale tematyczne związane z prawem,
- serwisy regionalne – przede wszystkim, gdy inwestujesz w pozycjonowanie lokalne kancelarii prawnej, warto tam opublikować artykuł sponsorowany, który będzie promował ofertę i zawierał link do strony,
- tematycznie powiązane fora,
- katalogi firm,
- blogi tematycznie powiązane – tutaj warto nawiązać współpracę i opublikować wpis gościnny, ukazujący wiedzę, promujący ofertę i zawierający link prowadzący do strony,
- opinie na tematy związane z prawem – nawiązując współpracę z serwisem lub właścicielem bloga, możesz zamieścić jedynie opinię prawną ze swoimi danymi i linkiem do strony,
- media społecznościowe kancelarii – nie wpływa to bezpośrednio na ranking Google, ale wskazuje robotom Google, że treści publikowane na stronie są cenione przez internautów.
Kluczem do pozyskiwania wartościowych linków może być też publikowanie eksperckich treści, które użytkownicy będą chętnie udostępniali i cytowali.
Jak promować kancelarię prawną? Marketing kancelarii prawnej
Promocja kancelarii prawnej powinna opierać się na budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy np. poprzez dostarczanie rzetelnych informacji i porad o charakterze edukacyjnym, analitycznym i eksperckim. Pozycjonowanie strony internetowej kancelarii to nie jedyna metoda promocji.
Poznaj także inne sposoby, jak pozyskać klientów do kancelarii prawnej.
Jaka jest dozwolona reklama kancelarii adwokackiej?
- pozycjonowanie strony internetowej,
- tworzenie kampanii Google Ads,
- prowadzenie bloga firmowego z eksperckimi artykułami o charakterze informacyjnym i poradnikowym,
- nagrywanie podcastów lub filmów na kanał na YouTubie czy konto na TikToku,
- prowadzenie profili w social mediach np. na LinkedIn czy na Instagramie.
Jak nie można promować kancelarii prawnej w Polsce?
Warto wiedzieć, że 26 maja 2023 została przyjęta uchwała Naczelnej Rady Adwokackiej, która wskazuje zmiany w Kodeksie Etyki Adwokackiej takie jak zniesienie całkowitego zakazu reklamy adwokackiej oraz wprowadzenie ograniczeń związanych z treścią opublikowaną w informacjach handlowych.
Kluczowe jest to, że słowo „reklama” zostało zastąpione „informacją handlową”, która oznacza każdą formę promocji adwokata zarówno pod względem pośrednim, jak i bezpośrednim. Marketing kancelarii prawnej, a dokładnie informacja handlowa nie może naruszać:
- zasad lojalności,
- tajemnicy adwokackiej,
- niezależności adwokackiej,
- godności innych osób.
Poza tym informacja handlowa nie może być nachalna. Próba perswazji jest zakazana tak samo, jak świadome wprowadzanie w błąd. Zakazane jest promowanie kancelarii w sposób, który mógłby podważać powagę zawodu prawnika.
Jak jeszcze nie może wyglądać marketing kancelarii prawnej?
- Niedozwolone jest reklamowanie kancelarii prawnej poprzez chwalenie się sukcesami.
- Zakazane jest także wykorzystywanie łatwowierności czy braku wiedzy odbiorcy.
- Należy zrezygnować z promowania cen oferowanych przez kancelarię prawną.
- Najlepiej w treściach na stronie i reklamach unikać sformułowań typu „najlepszy prawnik”, „najlepsza kancelaria prawna w Warszawie” czy „najlepsze usługi adwokackie w kraju”.
- Zabronione jest bezpośrednie nakłanianie do skorzystania z usług kancelarii.
- Należy unikać również porównywania firmy z innymi kancelariami w sposób, który mógłby zostać odebrany jako sugerowanie wyższości lub przewagi nad konkurencyjnymi firmami.
Marketing kancelarii prawnych jest ograniczany poprzez regulacje samorządów zawodowych.
FAQ: Co jeszcze warto wiedzieć o marketingu kancelarii prawnej?
Czy pozycjonowanie strony kancelarii prawnej jest legalne?
Tak, pozycjonowanie kancelarii jest legalne i dozwolone. Dlatego to jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów promowania firmy i pozyskiwania klientów dla kancelarii.
Czy kancelaria prawna może mieć stronę internetową z ofertą?
Tak, kancelaria prawna może mieć stronę internetową. Powinna zawierać takie informacje jak – opis firmy, zakres świadczonych usług, dane kontaktowe, godziny otwarcia, publikacje prawników oraz informacje na temat zespołu prawników, którzy pracują w kancelarii. Warto dodać także mapę dojazdu do kancelarii. Potwierdzeniem wiarygodności będzie umieszczenie na stronie opinii od wcześniejszych klientów, którzy wyrazili na to zgodę.
Czy warto prowadzić blog prawniczy?
Coraz więcej kancelarii prawnych decyduje się na pozyskiwanie klientów m.in. poprzez prowadzenie bloga prawniczego. Publikowane tam artykuły powinny mieć na celu informowanie lub edukowanie czytelnika. Przekazywana w ten sposób wiedza może skutecznie pomóc w tym, aby kancelaria była postrzegana jako ekspert i wzbudzała zaufanie odbiorców.
Od czego zacząć pozycjonowanie kancelarii prawnej?
Jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania ważne jest przyjrzenie się stanowi technicznemu strony i efektywności dotychczasowych działań SEO. W tym celu warto wykonać audyt SEO lub od razu rozpocząć współpracę z agencją SEO – polecamy nasze usługi.
Kto bierze odpowiedzialność za niezgodny z przepisami marketing adwokata?
Adwokat, który zdecyduje się skorzystać z usług agencji lub specjalisty ds. marketingu, musi wiedzieć, że ponosi odpowiedzialność nawet za treści publikowane przez osoby trzecie, które działają w jego imieniu.
🚀Jak skutecznie pozycjonować kancelarię prawną? Najważniejsze wnioski
Pozycjonowanie kancelarii prawnej to dozwolony sposób promocji firmy. Wymaga dobrej strategii np. pozycjonowania lokalnego, pozyskiwania wartościowych linków zwrotnych, publikowania wysokiej jakości treści, wybrania dopasowanych słów kluczowych i przeprowadzenia optymalizacji technicznej.
Jak pozyskać klientów do kancelarii prawnej? Dobrym wyborem będzie nie tylko SEO dla prawników, ale też Google Ads, prowadzenie profili w mediach społecznościowych, publikowanie podcastów i artykułów na blogu.
Pomimo zniesienia całkowitego zakazu reklamy usług adwokackich ważne jest to, aby informacja handlowa była zgodna z Kodeksem Etyki Adwokackiej. Pozwoli to na promocję zgodną z przepisami i skuteczne pozyskiwanie klientów.
