
Według danych Statista już w 2021 roku blisko 44% marek modowych i luksusowych potwierdziło, że wdrożyło kampanie na TikToku. Liczby te nieustannie rosną, dlatego, jeśli chcesz wypromować swoją markę modową, powinieneś włączyć do strategii marketingowej kampanię na TikToku. Najważniejsze jest to, abyś dobrze zaplanował działania marketingowe. Poznaj najlepsze formaty reklamowe na TikToku dla branży modowej – przyciągnij odbiorców i zainteresuj ich swoją marką!

Jakie są formaty reklamowe na TikToku?
Jeszcze przed rozpoczęciem kampanii reklamowej na TikToku, dowiedz się, jakie są formaty reklamowe, które pozwolą Ci na kreatywne zaprezentowanie treści i zwiększenie zaangażowania użytkowników. Dostosuj swój wybór do celów kampanii i charakteru branży – w tym przypadku do branży fashion. Dzięki temu reklama przyciągnie uwagę odbiorców.
Jakie są formaty reklamowe na TikToku? Poniżej przedstawiamy kilka przykładów.
- Vertical Video – pionowe wideo to najpopularniejszy format na TikToku, świetnie sprawdzają się krótkie filmiki np. 15-60 s. Wykorzystaj popularne trendy i muzykę, aby zwiększyć szansę na organiczne zaangażowanie.
- Image – wbrew pozorom zdjęcia również mogą być ciekawą reklamą na TikToku. Wyróżniają się na tle innych treści, a tym samym przyciągają uwagę odbiorców. Istotne jest to, aby zdjęcie było estetyczne, dopasowane do identyfikacji wizualnej i zawierało CTA.
- GIF – to krótkie, zapętlone animacje, które mogą być używane jako reklamy wideo. Kluczem do sukcesu jest ciekawy efekt wizualny, który zwróci uwagę odbiorców.
- Spark Ads – pozwala na promowanie istniejących treści organicznych. Takie reklamy wyglądają bardzo naturalnie i autentycznie, dlatego wyróżniają się wysoką konwersją.
- Reklamy w wyszukiwarce TikTok – to stosunkowo nowy format, który pozwala wyświetlać reklamy w wynikach wyszukiwania platformy. Takie reklamy są chętnie klikane przez użytkowników, ponieważ są mniej nachalne i pojawiają się na górze wyników wyszukiwania, są też dostosowane do zapytań.
Jakie są najlepsze formaty reklamowe na TikToku dla branży modowej?
Właściwie dobrany format reklamowy może mieć duży wpływ na sukces kampanii marketingowej. W branży fashion powinieneś zwrócić uwagę na to, aby reklamy budowały zaangażowanie, prezentowały treści w estetyczny sposób i opierały się na trendach. Dzięki temu skutecznie przyciągniesz uwagę odbiorców.
Sprawdź, jakie są najlepsze formaty reklamowe na TikToku dla branży modowej i wykorzystaj je do promowania swojej marki.
Spark Ads
Spark Ads to idealny format reklamowy dla branży modowej. Dlaczego? Pozwala na promowanie istniejących, organicznych treści w naturalny sposób. To bardzo ważne w przypadku marek fashion, ponieważ dla odbiorców ważna jest autentyczność i wiarygodność. Dzięki zastosowaniu tego formatu zbudujesz zaufanie do marki, a do tego zwiększysz zasięgi. Szczególnie gdy wykorzystasz treści stworzone przez Influencerów lub użytkowników.
Polecamy format Spark Ads:
- podczas współpracy z Influencerami,
- w kampaniach ukierunkowanych na zwiększenie zasięgu i zaangażowania,
- gdy chcesz poprawić wizerunek marki i wykorzystać do tego już istniejące materiały,
- do promowania nowych kolekcji.
Popularne przykłady zastosowania Spark Ads w branży modowej:
- promowanie filmu Influencera, który pokazuje, jak stylizować ubrania lub dodatki z nowej kolekcji,
- reklama treści stworzonej przez użytkownika, który pokazał, jak nosić różne produkty marki,
- wzmocnienie zasięgu materiału związanego z wyzwaniem modowym, np. pokazanie stylizacji powiązanych tematycznie,
- prezentacja backstage’u sesji zdjęciowej promującej kolekcję.
Przykłady kont na TikToku wykorzystujących Spark Ads:
- Zalando,
- Asos,
- Shein.

In-feed Ads
Jakie są najlepsze formaty reklamowe na TikToku dla branży modowej? Na pewno warto wykorzystać reklamy In-feed, które pojawiają się w sekcji „Dla Ciebie”. Dzięki temu użytkownicy zobaczą je podczas przeglądania ulubionych treści. Ten format pozwala przyciągnąć uwagę odbiorców i budować świadomość marki.
Zdecyduj się na In-fees Ads, jeśli celem kampanii jest prezentacja nowych kolekcji, budowanie zaangażowania lub kierowanie ruchu na stronę internetową.
Polecamy format In-feed Ads:
- gdy chcesz zwiększyć świadomość na temat marki i produktów,
- do promocji nowych kolekcji i prowadzenia sezonowych kampanii,
- gdy chcesz zwiększyć zaangażowanie odbiorców,
- gdy chcesz zwiększyć ruch w sklepie online.
Przykłady zastosowania In-feed Ads w branży modowej:
- reklama zawierająca popularny trend TikToka, np. stylizacje inspirowane viralowym wyzwaniem,
- filmy przedstawiające stylizacje na różne okazje, które odwołują się do sezonowych trendów,
- wideo reklamujące wyprzedaże.
Przykłady kont na TikToku wykorzystujących In-feed Ads:
- Zara,
- Uniqlo,
- boohoo.

Vertical Video
Szukasz skutecznego i popularnego formatu reklamowego na TikToku dla branży modowej? Zdecyduj się na Vertical Video.
Dzięki Vertical Wideo możesz wyeksponować produkty, a do tego pokazać detale butów lub akcesoriów. Jeśli chcesz zwrócić uwagę odbiorców i w efektowny sposób przedstawić produkty, to zdecyduj się na ten rodzaj reklamy.
Polecamy format Vertical Video:
- do promowania współpracy z Influencerem,
- gdy chcesz w naturalny sposób wypromować nową kolekcję,
- do kampanii hashtagowej,
- markom premium, które chcą w profesjonalny sposób przedstawić swoje produkty,
- podczas kampanii promocyjnych np. sezonowych wyprzedaży.
Przykłady zastosowania Vertical Video w branży modowej:
- reklama z Influencerem przedstawiającym unboxing wraz z recenzją produktów,
- pokazanie aktualnych trendów np. w formie „lookbooków” lub inspiracji na nadchodzący sezon z wykorzystaniem produktów z oferty,
- zwiastuny nowych kolekcji np. w formie krótkich przebitek przedstawiających bestsellerowe produkty.
Przykłady kont na TikToku wykorzystujących Vertical Video:
- Lululemon,
- Shein,
- H&M.
Reklamy w wyszukiwarce TikTok
Dla branży modowej reklama w wyszukiwarce TikTok to naprawdę świetny sposób na zaprezentowanie swojej oferty osobom zainteresowanym modą, stylizacjami lub najnowszymi trendami. Skuteczność tego formatu wynika przede wszystkim z odpowiadania na intencje użytkowników, co pozwala dotrzeć do określonej grupy docelowej w momencie, gdy są najbardziej zaangażowani.
Polecamy format reklamy w wyszukiwarce TikTok:
- gdy chcesz zwiększyć widoczność swoich produktów podczas kampanii tematycznych, np. „wiosenne stylizacje”,
- w momencie wprowadzania nowej kolekcji, gdy zależy Ci na szybkim dotarciu do najbardziej zainteresowanych odbiorców,
- kiedy celem reklamy jest zwiększenie sprzedaży poprzez dotarcie do użytkowników z wysokim potencjałem zakupowym.
Przykłady zastosowania reklamy w wyszukiwarce TikTok w branży modowej:
- do promowania sezonowych kolekcji np. po wpisaniu trendujących fraz takich jak „stylizacje na wiosnę” lub „moda na lato”,
- do reklamowania akcesoriów i docierania do użytkowników szukających „modnych torebek” lub „butów na wiosnę”,
- promowania wyprzedaży np. dzięki wykorzystaniu fraz „najlepsze wyprzedaże” lub „wyprzedaż letnia 2024”,
- stworzenia reklamy dopasowanej do popularnych hashtagów np. #OOTD.
Przykłady kont na TikToku wykorzystujących reklamy w wyszukiwarce TikTok:
- Stradivarius,
- Nike,
- Zara.
Branded Effects
Chcesz poznać najlepsze formaty reklamowe na TikToku dla branży modowej? Rewelacyjnym przykładem są reklamy Branded Effects – to interaktywne nakładki, filtry i animacje, które użytkownicy mogą wykorzystać w swoich filmach, co pozwala im na tworzenie treści związanych z marką. Dla branży modowej to doskonałe narzędzie, by budować zaangażowanie i zwiększać świadomość marki w kreatywny i zabawny sposób.
Filtry mogą prezentować ubrania lub akcesoria, co pomoże Ci w promocji nowych kolekcji. Polecamy wykorzystanie formatu Branded Effects, gdy chcesz stworzyć viral. Efektowne nakładki lub filtry szybko zyskują uznanie odbiorców.
Polecamy format Branded Effects:
- podczas wprowadzania na rynek nowej kolekcji, aby zwiększyć jej rozpoznawalność,
- podczas organizacji wyzwań lub kampanii hashtagowej związanej z marką,
- gdy chcesz w kreatywny sposób zwiększyć zaangażowanie społeczności,
- gdy chcesz podkreślić unikalny charakter marki poprzez wykorzystanie innowacyjnego formatu reklamowego.
Przykłady zastosowania Branded Effects w branży modowej:
- filtry pozwalające na przymierzanie ubrań, dzięki temu użytkownicy mogą „przymierzyć” produkty np. z najnowszej kolekcji takie jak kapelusze, okulary czy kurtki,
- stworzenie interaktywnego wyzwania, gdzie nakładki zmieniają wygląd użytkowników w zależności od ich ruchów,
- stworzenie symulacji wybiegu, na którym użytkownicy mogą zaprezentować swoje stylizacje.
Przykłady kont na TikToku wykorzystujących Branded Effects:
- Guess,
- Adidas,
- Vogue.

Dlaczego firmy z branży modowej powinny reklamować się na TikToku?
Według Tridens Technology TikTok w 2025 ma ok. 1,58 mld aktywnych użytkowników miesięcznie, dlatego to idealne miejsce do promowania swojej marki z branży odzieżowej. Tym bardziej że za pomocą tej platformy dotrzesz do młodych konsumentów i trendsetterów, ale też w atrakcyjny sposób przedstawisz swoje produkty, zbudujesz świadomość marki i zachęcisz użytkowników do interakcji.
Przekonaj się, dlaczego firmy z branży modowej powinny reklamować się na TikToku.
- Dotarcie do młodej, zaangażowanej społeczności – TikTok cieszy się dużą popularnością wśród odbiorców w wieku 16-34 lata. Jeśli to Twoja grupa docelowa, to po prostu warto promować ofertę na tej platformie. W ten sposób dotrzesz do potencjalnych klientów i zmniejszysz koszt pozyskania klienta.
- Kreowanie virali i trendów – branża modowa opiera się na trendach, a TikTok to prawdziwa kuźnia virali i trendów. Możesz wykorzystać ich potencjał dzięki wyzwaniom, korzystaniu z viralowych piosenek i hashtagów. Dzięki temu zdobędziesz ogromny zasięg organiczny.
- Wysoki zwrot z inwestycji – wybór najlepszego formatu reklamowego na TikToku dla branży modowej, a także atrakcyjna kreacja i precyzyjne targetowanie reklamy pozwolą Ci zmaksymalizować zwrot z inwestycji (ROI).
- Charakter platformy – TikTok to wizualne medium, dlatego świetnie pasuje do branży modowej. Za pomocą tej platformy przedstawisz krótkie filmy, animacje lub zdjęcia, na których w obrazowy sposób zaprezentujesz swoją ofertę.
🚀Wybierz najlepsze formaty reklamowe na TikToku dla branży modowej
TikTok to niezwykle skuteczna platforma dla firm z branży modowej. W dużym stopniu wiąże się to z wizualnym charakterem platformy, a także możliwością stworzenia atrakcyjnej reklamy. Jakie są najlepsze formaty reklamowe na TikToku dla branży modowej? Do wyboru masz m.in.:
- Spark Ads,
- In-feed Ads,
- Vertical Video,
- reklamy w wyszukiwarce TikTok,
- Branded Effects.
Te formaty umożliwiają tworzenie angażujących treści, budowanie relacji z użytkownikami i zwiększenie zasięgów w swoim sklepie internetowym. Skorzystaj z opcji najlepiej dopasowanej do celu Twojej kampanii, a skutecznie dotrzesz do swojej grupy docelowej, zmaksymalizujesz zwrot z inwestycji i wykreujesz virale, które zwiększą rozpoznawalność marki.
