blog Reklama social media

Jak tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story?

Jak tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story

Od stycznia 2024 roku prawie 80% marketerów wykorzystuje reklamę na Instagramie (Statista), co najlepiej wskazuje na to, jak ogromny potencjał nadal drzemie w tej platformie. Instagram cieszy się niesłabnącą popularnością – także wśród Polaków. Z raportu Digital 2025: Poland wynika, że w marcu 2025 roku z Instagrama korzystało 11,3 mln użytkowników. Dlatego jeszcze ważniejsze jest publikowanie oryginalnych i wyróżniających się reklam na Instagramie. Dowiedz się, jak tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story, aby przyciągnąć uwagę odbiorców.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Dlaczego warto tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story?

Możesz publikować reklamy na Instagramie w formie rolki, kolekcji, pojedynczego obrazu w feedzie czy też wideo. Jednak jedną z najlepszych opcji są reklamy w Stories, bo to właśnie element tej platformy, który przyciąga największą rzeszę odbiorców.

Każdego dnia ponad 500 mln osób ogląda i tworzy Insta Story (Buffer), a wielu z nich w ogóle nie przegląda feedu. Dlatego powinieneś wykorzystać ten potencjał.

Odkryj także inne powody, dlaczego warto tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story.

  • Wysokie zaangażowanie użytkowników – szczególnie po dodaniu oryginalnej reklamy z interaktywnymi elementami.
  • Szybka reakcja użytkowników – wyróżniające się przyciski CTA pozwalają natychmiast przejść do działania.
  • Budowanie wizerunku nowoczesnej i innowacyjnej marki – gdy stworzysz wyróżniającą się reklamę.

Wymagania dotyczące projektowania reklam w Insta Story

Nawet najbardziej kreatywna, oryginalna i efektowna reklama w Insta Story nie przyniesie oczekiwanych efektów, jeśli nie zadbasz o odpowiednie parametry. Platforma stawia konkretne wymagania, którymi powinieneś się kierować podczas tworzenia reklam. Poznaj je, aby treści reklamowe wyglądały profesjonalnie i spełniały standardy techniczne Meta.

Proporcje obrazu

Standardowe proporcje dla reklam w Insta Story wynoszą 9:16 – odpowiada to pionowemu widokowi na ekranach smartfonów (właśnie z tych urządzeń najczęściej korzystają użytkownicy Instagrama). Dzięki temu reklama zajmuje cały ekran, a Ty zyskujesz sporo przestrzeni na zaprezentowanie materiału – bez ryzyka ucięcia obszarów przy krawędziach.

Rozdzielczość

Zalecana minimalna rozdzielczość wynosi 1080×1920 pikseli. Takie reklamy gwarantują wysoką jakość obrazu, a tym samym umożliwia budowanie profesjonalnego wizerunku marki.

Format pliku

Instagram obsługuje różne formaty plików, jednak najczęściej zalecane to MP4 dla filmów i JPEG lub PNG dla obrazów. Tego rodzaju formaty zapewniają odpowiednią jakość treści.

Rozmiar pliku

Wymagania dotyczące projektowania reklam w Insta Story odnoszą się również do rozmiaru pliku. W przypadku zdjęć maksymalny rozmiar wynosi 30 MB, a filmów 4 GB. Jeśli przekraczasz te wartości, skorzystaj z narzędzi do kompresji plików np. Video Converter & Compressor (do filmów) lub ImageOptim (do zdjęć).

Czas trwania

Reklama w Insta Story może trwać maksymalnie 15 sekund dla pojedynczego segmentu. Zadbaj o to, aby najważniejszy przekaz pojawił się w pierwszych kilku sekundach, które mają decydujący wpływ na zachowanie odbiorców.

12 trików, jak tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story

Zaledwie kilka sekund może zadecydować o reakcji odbiorców i sukcesie kampanii reklamowej. Nudne, schematyczne i pozbawione wyrazu przekazy pozostaną niezauważone, a użytkownik szybko przesunie kciukiem w bok, aby przejrzeć kolejne Story.

Nie pozwól sobie na straty finansowe i brak uwagi odbiorców. Dowiedz się, jak tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników i osiągnąć lepsze wyniki konwersji.

Przykuj uwagę odbiorców

Do skutku będziemy powtarzali, że pierwsze sekundy reklamy są najważniejsze. To one decydują o tym, czy użytkownik zdecyduje się obejrzeć treść do końca. Co zrobić, żeby wyróżnić reklamę na tle konkurencji? Postaw na mocne wejście, które natychmiast zainteresuje odbiorcę np.:

  • zadaj zaskakujące pytanie, które wzbudzi ciekawość,
  • dodaj grafiki o intensywnych kolorach,
  • dodaj krótki i chwytliwy slogan, który działa jak magnes na odbiorców,
  • zastosuj kontrast wizualny – jasne elementy na ciemnym tle lub odwrotnie,
  • wykorzystaj element zaskoczenia – świetnie sprawdzi się nietypowe ujęcie produktu lub nieoczywiste rozwiązanie problemu.

Wskaż problem i jego rozwiązanie

Kreatywna reklama na Insta Story powinna przyciągać uwagę użytkowników nie tylko efektownym wyglądem, ale również treścią. Najlepiej, jeśli wskażesz problem, który jest istotny dla Twojej grupy docelowej, a następnie zaproponujesz proste rozwiązanie – z wykorzystaniem oferowanych przez Ciebie produktów lub usług. To rewelacyjny sposób na wzbudzenie zainteresowania i zwiększenie zaangażowania.

Dobrym sposobem będzie rozpoczęcie reklamy od pytania, które odnosi się do problemu np. „Masz problemy z planowanie? Pobierz naszą aplikację do zarządzania czasem!” lub „Nie masz czasu na samodzielne stworzenie strony www? Skorzystaj z naszej oferty!”.

Umieść logo i nazwę marki w widocznym miejscu

Logo i nazwa marki to podstawowe elementy budujące rozpoznawalność Twojej firmy. Nie może ich zabraknąć także w reklamach na Insta Story – zadbaj o to, aby znajdowały się w widocznym miejscu przez cały czas trwania materiału, a przy tym nie przeszkadzały w odbiorze treści.

Widoczne logo i nazwa marki podkreślają profesjonalny wizerunek i sprawiają, że użytkownicy łatwiej zapamiętują markę. Jednak, abyś dostrzegł te zalety, powinieneś:

  • umieścić logo w prawym dolnym rogu lub lewym górnym rogu,
  • dodać nazwę marki w formie napisu, który stopniowo pojawia się na ekranie,
  • stworzyć tło z motywem graficznym nawiązującym do logotypu Twojej marki,
  • zastosować kolory, pasujące do brandingu.

Pamiętaj o dźwięku

Czy wiesz, że większość użytkowników Instagrama korzysta z aplikacji w słuchawkach lub z włączonym dźwiękiem? Dlatego powinieneś wzbogacić swoją reklamę o wysokiej jakości nagrania audio. Wybierz muzykę lub dźwięki, które pasują do charakteru reklamy i wzmacniają przekaz. Może to być modna piosenka, nagranie z komentarzem lektora lub krótkie wypowiedzi ułatwiające zrozumienie treści.

Zadbaj o to, aby dźwięk współgrał z obrazem, a najważniejsze elementy reklamy dodatkowo podkreśl za pomocą muzyki, aby jeszcze bardziej skupić uwagę odbiorców na przekazie. Skorzystaj także z kilku polecanych przez nas trików:

  • dodaj efekt dźwiękowy podkreślający kluczowy moment, np. kliknięcie przycisku,
  • użyj muzyki związanej z naturą (jeśli współgra z Twoją ofertą), aby wyróżnić się na tle energicznych piosenek, wypowiedzi twórców itp.,
  • wykorzystaj popularne utwory licencjonowane na Instagramie, aby zwiększyć atrakcyjność treści,
  • wstaw wypowiedź osoby przedstawiającej korzyści z użycia produktu.

Nagraj reklamę we współpracy z mikroinfluencerem

Jak tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story? Wykorzystaj potęgę influencer marketingu, aby dodatkowo zwiększyć zaangażowanie odbiorców. Dobrze sprawdzi się nagranie reklamy we współpracy z mikroinfluencerem dla zbudowania większej autentyczności przekazu.

Podczas tworzenia reklamy we współpracy z influencerem warto zadbać o to, aby przekaz był naturalny i zgodny z jego stylem komunikacji. Niech trafia do grupy docelowej influencera, a przy tym eksponuje najważniejsze zalety produktu lub usługi.

Twórz zwięzłe i krótkie historie

W przypadku Insta Story ważny jest szybki, trafny i zwięzły przekaz, dzięki temu przedstawisz odbiorcom najistotniejsze informacje w ciągu kilku sekund. Pozwoli Ci to zatrzymać uwagę użytkowników i zwiększyć efektywność reklamy. Unikaj nadmiaru informacji i skup się na jednym przekazie.

Skoro chcesz wiedzieć, jak tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story, powinieneś skupić się na opowiedzeniu krótkiej historii – z jasnym początkiem, środkiem i zakończeniem. Taka kreacja poprawia zaangażowanie użytkowników i przyczynia się do wzrostu konwersji.

Dodaj interaktywne elementy

Co jeszcze możesz zrobić, żeby zwiększyć atrakcyjność reklam na Insta Story? Dodaj interaktywne elementy – ankiety, quizy czy suwaki – które zwiększają zaangażowanie odbiorców i na dłużej pozostają w ich pamięci. Umożliwiają również bezpośrednią interakcję z użytkownikami, a to sprzyja budowaniu relacji i zwiększeniu zainteresowania ofertą.

Dodanie interaktywnych elementów do reklamy ma jeszcze jedną ważną zaletę – pozwala zbierać opinie lub testować nowe pomysły. Najważniejsze jest to, abyś dopasował interaktywne dodatki do treści reklamy, promowanego produktu czy też usługi, a także do grupy docelowej.

Przedstawiamy kilka przykładów, którymi możesz się zainspirować:

  • ankieta: „Który kolor wybierasz? A czy B?”,
  • suwak: „Jak bardzo podoba Ci się nasza nowa kolekcja?”,
  • quiz: „Czy znasz skład naszego produktu?”,
  • pytanie: „Masz pytania? Zapytaj nas teraz!”.

Dodaj oryginalne i czytelne CTA

Wezwanie do działania (CTA) to kolejny, istotny element każdej kreatywnej reklamy na Insta Story. Zadbaj o to, aby było jasne, widoczne i zachęcało użytkowników do konkretnej akcji np. zakupu, zapisania się do newslettera lub odwiedzenia strony.

Dobrze sprawdzi się dynamiczne CTA, które wyróżnia się na tle reklamy np. dzięki animacjom, kontrastowym kolorom lub wyrazistym czcionkom. Koniecznie dopasuj też CTA do odbiorców i ich oczekiwań, np. wykorzystaj następujące CTA:

  • „Zamów teraz i skorzystaj z rabatu!”,
  • „Przeciągnij, aby zobaczyć więcej!”,
  • „Kup dziś i zyskaj dostawę gratis!”,
  • „Kliknij, aby dowiedzieć się więcej!”.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Pokaż praktyczne wykorzystanie produktu

Jeśli chcesz wiedzieć, jak tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story, żeby zachęcić do zakupu nowego produktu, możesz pokazać jego praktyczne wykorzystanie. To jeden z najskuteczniejszych sposobów na budowanie zaufania i zainteresowania odbiorców.

Zamiast teoretycznych zalet, pokaż, jak działa produkt i jak może pomóc potencjalnym klientom. Świetnie sprawdzą się krótkie ujęcia, ponieważ przyciągają wzrok i wywołują pozytywne emocje.

Ważne jest to, aby ukazane zastosowanie było zrozumiałe i zgodne z potrzebami grupy docelowej. Postaraj się, żeby widzowie wyobrażali sobie siebie w roli użytkownika produktu i rozbudź w nich potrzebę zakupową.

Dla przykładu: przedstaw 3 modne lub ponadczasowe stylizacje z wykorzystaniem T-shirtu dostępnego w Twoim sklepie.

Dodaj animacje

Ruch to jeden z najlepszych sposobów na wyróżnienie reklamy i przyciągnięcie uwagi widzów, którzy znacznie rzadziej spoglądają na statyczne obrazy. Dodaj elementy wizualne np. przesuwające się teksty lub zmieniające się kolory zwiększają atrakcyjność reklamy. Pamiętaj jednak, aby stosować je z umiarem, aby nie odwracały uwagi na najważniejszych treści.

Najlepiej, jeśli wykorzystasz animacje do podkreślania głównych informacji – napisu promocja, funkcji produktu lub CTA. Wtedy stworzysz spójny i efektywny przekaz.

Przedstawiamy kilka przykładów wykorzystania animacji w reklamach na Insta Story:

  • animowane strzałki, które kierują uwagę odbiorców na funkcję „przeciągnij”,
  • efekt wibracji na przycisku z CTA,
  • najważniejszy slogan reklamy, który pojawia się i znika lub jest podświetlony niczym neon.

Twórz naturalnie wyglądające reklamy

Animacje lub interaktywne elementy nie pasują do stylu Twojej marki, oczekiwań grupy docelowej czy też oferowanych produktów? Zatem postaw na naturalność – to również genialny sposób na zbudowanie zaufania i zaangażowania odbiorców. Wystarczy, że stworzysz reklamy, które wyglądają jak autentyczne treści tworzone przez użytkowników. Unikaj przesadnej perfekcji, lepiej sprawdzi się naturalne oświetlenie, swobodne kadry i luźny ton wypowiedzi. Dzięki temu reklama będzie mniej nachalna, a użytkownicy z przyjemnością obejrzą cały materiał.

Zachęć do skorzystania z promocji lub podaruj kod rabatowy

Co najlepiej motywuje do skorzystania z oferty? Na pewno świetnym przykładem są reklamy zachęcające do skorzystania z promocji i kodów rabatowych. Szczególnie oferty ograniczone czasowo lub ilościowo – FOMO – dodatkowo zmotywują odbiorców do działania.

Możesz podkreślić ekskluzywność oferty poprzez dodanie wyrażeń typu:

  • „tylko dziś”,
  • „ostatni dzień wyprzedaży”,
  • „tylko dla pierwszych 100 osób”.

Pamiętaj, aby kod rabatowy lub informacja o promocji była umieszczona w widocznym miejscu – najlepiej z CTA, które po kliknięciu przekieruje użytkownika na stronę zakupową.

🚀Zacznij tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story i przyciągaj uwagę odbiorców

Kreatywne i skuteczne reklamy na Insta Story powinny łączyć funkcjonalność z atrakcyjnym wyglądem, a także dopasowaniem do grupy docelowej i charakteru marki. Najważniejsze jest to, abyś przyciągnął uwagę odbiorcy już w pierwszych sekundach materiału.

Jak tworzyć kreatywne reklamy na Insta Story? Skorzystaj z opisanych przez nas trików, czyli m.in.:

  • wskaż problem i jego rozwiązanie,
  • nawiąż współpracę z mikroinfluencerem,
  • dodaj interaktywne elementy,
  • dodaj wyróżniające się dźwięki,
  • pokaż praktyczne wykorzystanie produktu.

Stosując polecane przez nas metody, zwiększysz zaangażowanie odbiorców i skuteczność kampanii reklamowych na Instagramie.

Kontakt Efectownia

Zwiększ swoją widoczność w sieci

Darmowa konsultacja z nami ⤵

Kontakt

Autor

Michał Kukliński

Założyciel agencji marketingowej efectownia.pl. W swoich działaniach stawia na kompleksowość, oferując swoim klientom pozycjonowanie stron www, prowadzenie profili w social mediach, płatnych kampanii reklamowych, audytów, usługi copywritingu. Zaimplementowanie systemu pracy z książki „Praca głęboka” Cala Newporta” stanowiło jeden z ważnych kroków w jego karierze.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *