case-study-habza-finanse
case study

Branża finansowa
633 kontakty z kampanii Facebook

📸 Udana kampania reklamowa to wzrost zysków dla naszego Klienta.
Krok po kroku przedstawimy Ci metody których użyliśmy, a co najważniejsze, które się sprawdziły i zaowocowały pozyskaniem ponad 600 leadów.

Czytaj dalej – WARTO ⤵

Kim jest nasz klient?
✅ HABZA FINANSE
▶ Pośrednictwo kredytowe
▶ Konsolidacja zadłużeń
▶ Trudne kredyty
case-study-habza-finanse
case study

Efekty kampanii FB - ADS
dla Habza Finanse

11 183 złotych
budżetu

Budżet reklamowy i kampania były rozłożone w czasie na kilka miesięcy.

633 kontakty

Łączna ilość kontaktów, którą uzyskaliśmy, zarówno pod klientów indywidualnych jak i firmowych.

~17,7 zł za kontakt

Średnia cena pozyskanego kontaktu to jedynie 17,7 zł, co w tej branży jest bardzo dobrym wynikiem.

382 kontakty
firmowe

Priorytetem była kampania pod klientów firmowych dzięki której, pozyskaliśmy 382 leady przy budżecie 9289 zł, co daje nam średnią 24,3 zł za kontakt.

251 kontaktów
indywidualnych

Kampania pod klientów indywidualnych pozwoliła nam na pozyskanie 251 zainteresowanych. Łącznie budżet reklamowy wyniósł 1894 zł, tj. 7,5 zł za kontakt.

Zasięg reklamowy
ponad 40 000

Kampania dotarła do 40 904 użytkowników na platformie facebook.

nasz klient

Habza Finanse Specjaliści Kredytowi

Po analizie przystąpiliśmy do nakreślenia planu działania ….

Wspólnie z klientem zadecydowaliśmy, że leady będziemy pozyskiwać poprzez formularze na Facebooku, połączone z narzędziem zapier, pozwalającym podjąć leada niemal natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia…

… oraz rozpoczęliśmy pracę nad kampanią.
Stworzyliśmy formularze złożone z 12 pytań, które pozwalają przydzielonemu doradcy kredytowemu, zapoznać się z potencjalnym problemem klienta jeszcze przed nawiązaniem z nim pierwszego kontaktu telefonicznego.
W ten sposób oszczędzamy czas zarówno klienta jak i pracowników Habza Finanse. Dodatkowo klient nie musi po raz kolejny odpowiadać z czym przyszedł a doradca dzwoni do niego przygotowany i uzbrojony w możliwe rozwiązania.
Przygotowaliśmy niezbędne kreacje graficzne, różnorodne pakiety treści, sprecyzowaliśmy grupy docelowe i ustawienia zestawów reklam.

Jaki był nasz główny cel?

Do tej pory kampanie kierowane były do klientów chcących pozyskać kredyty, jako ogółu. Tym razem klientowi zależało na tym, aby spersonalizować reklamy i skierować je z podziałem na klientów firmowych i indywidualnych (ze szczególnym naciskiem na klientów biznesowych).

Duży nacisk położyliśmy na:

▶ przygotowanie kampanii, pod względem odpowiednio – klienta biznesowego i klienta indywidualnego, a także algorytmu Facebooka (aby uznał ją za interesującą i chętniej promował),
▶ analiza i opracowanie osobnych grup docelowych pod wymagane kampanie,
▶ przygotowanie zestawu grafik, video i treści pod obie kampanie,
▶ rozpoczęcie testowej kampanii w celu weryfikacji pomysłu i ustawień,
▶ analiza, a następnie optymalizacja kampanii w oparciu o pozyskane dane,
▶ eliminacja reklam, grafik o najniższej skuteczności,
▶ na podstawie danych i statystyki, opracowanie kolejnych zestawów grafik i video,
▶ przeniesienie budżetu reklamowego w najskuteczniejsze zestawy reklam, przynoszące największą ilość uzupełnionych formularzy,
▶ ciągła analiza i optymalizacja aż do ostatniego dnia kampanii.

Jakie osiągnęliśmy efekty?

Oprócz efektów widocznych gołym okiem tj. ponad 630 leadów, klient postawił na dalszą współpracę, a tym samym dywersyfikację pozyskiwanych leadów o nowy kanał jakim jest Facebook. Wcześniej opierał się tylko na kampaniach płatnych Google Ads oraz działaniach organicznych, a po sukcesie tej kampanii rozszerzył pozyskiwanie leadów o Facebooka.

Realizacja

Jak wyglądał przykładowy formularz kontaktowy?

REAKCJA

To co dla nas najważniejsze -
zadowolony klient

Emilia Clarke
" Współpraca z agencją marketingową Efectownia to czysta przyjemność. Kampanie zrealizowane w pełni z przekazanym wytycznymi. Dodatkowo regularne rozmowy przekładały się na wdrażanie zmian i ulepszeń, które przynosiły wzrost skuteczności i ilość pozyskiwanych zgłoszeń.

Generalnie działania agencji Efectownia były dla mnie ogromnym zaskoczeniem gdyż od momentu startu kampanii minęło nieco ponad 2 godziny jak zaczęły spływać zgłoszenia klientów, którzy potrzebowali pomocy w uzyskaniu kredytu. Co równie istotne, zdecydowana większość klientów potwierdzała chęć nawiązania współpracy i skorzystania z usług Habza Finanse.

Szczególne podziękowania dla pracowników efectownii za profesjonalizm, cierpliwość, zaangażowanie i systematyczność. W pełni zasłużone 5/5!”
Roman Gutowski
Habza Finanse
FAQ

Czym są Facebook Ads?

FB Ads to reklamy wyświetlane użytkownikom platformy społecznościowej Facebook. Mogą to być m.in. zwykłe zdjęcia i wideo, ale też na przykład reklamy karuzelowe, pokazy slajdów czy reklamy demo (dla aplikacji mobilnych). Reklamy pojawiają się przede wszystkim na linii czasu pomiędzy postami, ale w wersji portalu na komputery osobiste są one umieszczane także między innymi po prawej stronie ekranu.

Reklamy na Facebooku mogą być kierowane do grupy osób, z którymi marka nie miała wcześniej żadnego kontaktu, aby pozyskać całkowicie nowych klientów, ale również do tych, którzy już dokonali zakupu lub odwiedzili stronę internetową danej firmy. Ta forma reklamy jest często wykorzystywana zarówno przez początkujące firmy, próbujące zyskać pierwszych klientów, jak i wielkie korporacje.

Przeprowadzenie skutecznej kampanii FB Ads wymaga wiedzy i doświadczenia, a także wysokiej jakości materiałów reklamowych. Treść reklamy powinna być napisana przez profesjonalnego copywritera, a grafiki przygotowane przez wykwalifikowanego grafika. Dobranie odpowiednich parametrów kampanii i jej późniejsza optymalizacja to z kolei zadanie dla specjalisty Facebook Ads.

Rodzaje kampanii

Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje kampanii FB Ads – świadomość, działania i konwersje. Każda z nich posiada jednak również pomniejsze kategorie kampanii, których łącznie jest jedenaście.

Świadomość to typ kampanii, którego celem jest zwiększenie świadomości wybranej marki w danej grupie. Jej dwa podtypy to rozpoznawalność marki (w ramach której reklama wyświetlana jest użytkownikom wielokrotnie, tak, aby zapadła im w pamięć) oraz zasięg (ten podtyp skupiony jest na dotarciu do jak największej ilości osób).

Celem kampanii o typie działania jest sprawienie, że odbiorcy reklamy wykonają po jej zobaczeniu pożądane przez nas działanie. W przypadku podtypu ruch chodzi o przejście na stronę internetową, a przy podtypie aktywność celem jest wygenerowanie aktywności dotyczącej danego posta, zwiększenie ilości fanów strony bądź pozyskanie osób zainteresowanych danym wydarzeniem na Facebooku. Pozostałe podtypy to instalacja aplikacji, pozyskanie kontaktów (poprzez formularz kontaktowy) i wiadomości.

Ostatni typ kampanii to konwersja. Dzieli się na trzy podtypy: konwersje, sprzedaż z katalogu i ruch w firmie. Konwersją może być na przykład zakup produktu na naszej stronie internetowej, ale też wypełnienie na niej formularza – wszystko zależy od tego, jak ją ustawimy. Sprzedaż z katalogu ma zachęcać potencjalnych klientów do dokonywania zakupu konkretnych produktów na podstawie dostarczonego przez firmę katalogu. Ruch w firmie to zaś podtyp przeznaczony dla firm działających lokalnie, które chcą zwiększyć ruch w swoim fizycznym sklepie lub placówce.

Dlaczego warto?

FB Ads są wygodną i szybką metodą na dotarcie do swoich potencjalnych klientów. Przy umiejętnym stworzeniu kampanii i zarządzaniu nią, pozwala na osiągnięcie znacznego zwrotu wydatków na reklamy. Oznacza to, że już z zainwestowanych kilku tysięcy złotych można potencjalnie osiągnąć nawet kilkaset tysięcy złotych przychodu.

W przeciwieństwie do reklam w wyszukiwarce Google, FB Ads pozwalają dotrzeć do tych osób, które niekoniecznie jeszcze poszukują firmy świadczącej dane usługi, ale mogą już być zainteresowane jej ofertą. Co więcej, w przeciwieństwie do reklam banerowych na różnorakich stronach, które wielu osobom się już opatrzyły, reklamy na Facebooku znajdują się pomiędzy postami rodziny, przyjaciół czy lubianych marek. Łatwiej jest sprawić, aby potencjalny klient zwrócił na nie uwagę.

Dodatkowo, możliwość konwersowania z potencjalnymi klientami za pomocą wewnętrznego komunikatora Facebooka jest wygodna dla obu stron. Klient nie musi opuszczać portalu społecznościowego, a firma może nawiązać z nim bezpośrednią relację.

Wszechstronny potencjał

Poprzez reklamy na Facebooku możliwe jest promowanie usług czy towarów firm działających w bardzo różnorodnych branżach. Począwszy od lekcji tańca, przez sklep z odzieżą, po kursy językowe.

Szerokie możliwości kierowania reklam pozwalają znaleźć użytkowników o określonych zainteresowaniach, intencjach, cechach demograficznych (płci, wieku) i nie tylko. Facebook czerpie informacje na temat użytkowników z milionów stron internetowych, na których zainstalowany jest jego Pixel, dzięki czemu możliwe jest dotarcie nawet do bardzo niszowych grup.

Jest pewna grupa produktów, których bezwzględnie nie można promować na Facebooku. Należą do niej wyroby tytoniowe, a także broń i amunicja. Są też towary i usługi, które można reklamować, ale tylko pod warunkiem spełnienia określonych warunków, takie jak alkohol, usługi matrymonialne czy usługi hazardowe na pieniądze.

Wskaźniki efektywności

To, które wskaźniki będą najistotniejsze podczas prowadzenia kampanii FB Ads, zależy od tego, jaki jest jej cel. Na inne wskaźniki będzie trzeba położyć nacisk, jeśli chodzi o zdobycie ruchu w zewnętrznej witrynie, a inne, kiedy celem jest jak największa ilość wiadomości od potencjalnych klientów.

Z kolei dla klienta najważniejsze będą wskaźniki efektywności, które obrazują ile będzie wynosił koszt pozyskania jednego użytkownika oraz jaki będzie zwrot z inwestycji. Wszystko po to, aby móc opracować plan działania, który nie będzie zbyt ryzykowny i z dużym prawdopodobieństwem przyniesie spory zysk.

CAC – CUSTOMER AQUISITION COST, czyli koszt pozyskania jednego klienta. Koszt ten to pensja sprzedawcy oraz zużytych materiałów, by pozyskać klienta.
ROI – RETURN OF INVESTMENT, czyli jak wskazuje sama nazwa, jest to zwrot z inwestycji. Mówiąc bardziej szczegółowo, to zysk po odliczeniu wydanego budżetu. Z reguły wyliczany jest jeszcze przed podjęciem inwestycji, w celu wyliczenia jej ryzyka oraz negocjacji np. z firmą oferującą reklamę.
LTV – LIFETIME VALUE, to wartość całkowita, jaką może przynieść pojedynczy klient, przez cały okres relacji z firmą. Dzięki tej wartości możemy oszacować jakie kwoty warto zainwestować w jednego użytkownika, czyli ile przeznaczyć na reklamę, promocję itp. w przeliczeniu na jednego klienta.
NAPISZ DO NAS

Zainteresowała Cię nasza usługa?
Napisz do nas!