Kanibalizacja słów kluczowych

słownik pojęć
« Back to Glossary Index

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych? Definicja

Kanibalizacja słów kluczowych to zjawisko w SEO, w którym kilka stron na tej samej witrynie konkuruje o te same słowa kluczowe, co może prowadzić do obniżenia pozycji każdej z tych stron w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że różne podstrony walczą o pierwszeństwo w rankingu na te same frazy, a żadna z nich nie osiąga wysokiej pozycji.

Kanibalizacja słów kluczowych a SEO

Kanibalizacja słów kluczowych jest ważnym pojęciem w strategii SEO, ponieważ wpływa na widoczność strony w wyszukiwarkach. Jeżeli na przykład dwie strony rywalizują o to samo słowo kluczowe, Google ma trudność z wybraniem, która z nich powinna być wyświetlana jako odpowiadająca na zapytanie użytkownika. W efekcie obie strony mogą mieć niższy ranking, co zmniejsza ruch organiczny i potencjalnie obniża wyniki biznesowe.

Jak zapobiegać kanibalizacji słów kluczowych?

Aby uniknąć kanibalizacji słów kluczowych, warto przeprowadzić audyt treści, który pozwoli zidentyfikować strony rywalizujące o te same frazy. W takich przypadkach dobrym rozwiązaniem jest konsolidacja treści – połączenie ich w jedną, bardziej wartościową stronę. Alternatywnie można zoptymalizować każdą z konkurujących podstron pod kątem różnych, bardziej precyzyjnych słów kluczowych. Ważne jest również stosowanie odpowiednich canonicali, aby wskazać Google, która strona jest priorytetowa dla danego zapytania. Więcej na temat kanibalizacji dowiesz się z artykułu “Kanibalizacja słów kluczowych – czym jest i jak wpływa na pozycjonowanie strony internetowej

« Powrót do słownika

Autor

Efectownia

Jesteśmy agencją marketingową, która pomaga przedsiębiorcom w skutecznym pozycjonowaniu ich stron internetowych. Oferujemy również prowadzenie kampanii Google Ads i social media marketing.